Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zapnutá klimatizace zhoršuje spotřebu nejvíce u hybridů

Michal Fokt
Diskuze (54)
Rádi si v autě dopřejete v horkých dnech chladný vzduch z klimatizace? Tento luxus vám navýší spotřebu až o 10 %, což je... zanedbatelné.

Klimatizace se pomalu stávají naprostou samozřejmostí i u těch nejmenších aut, je však třeba počítat s tím, že jejich používání má negativní vliv na spotřebu paliva. Společností Emission Analytics provedený průzkum v Los Angeles ukázal zajímavá fakta o jejich používání. Poněkud odlišnější režim v evropských městech a dálnicích by asi přinesl jiné výsledky, rozdíl by ale zřejmě nebyl tak velký, aby zjištěná fakta nebyla nezajímavá i pro vás.

Nejméně pozná podle studie používání klimatizace uživatel auta s benzinovým motorem. Tam se spotřeba paliva zhorší v průměru, tedy v kombinovaném režimu jízdy, o 3,8 %. Trošku hůře na tom jsou turbodiesely, které si se zapnutou klimatizací řeknou o 4,6 % nafty více. Nejvíce se promítne chlazení interiéru u hybridů, kde dojde ke zhoršení o 6,1 %.

Spotřeba hybridů s klimatizací jde nahoru zejména ve městech, kde se rozdíl blíží 10 %, naopak na dálnicích padá na 2,8 %. A důvod rozdílů ve spotřebě u jednotlivých typů pohonných ústrojí? Podle zakladatele Emission Analytics Nicka Moldena jde o iluzi. Aktivovaná klimatizace má u všech vozidel téměř stejné energetické nároky, na stejné trase nejsou, co se množství navíc spáleného paliva týče, mezi auty víceméně žádné rozdíly, percentuální rozdíl je způsoben diferencí ve spotřebě jednotlivých aut.

Co z tohoto výsledku vyplývá v první řadě? Není třeba se obávat toho, že by klimatizace nějak dramaticky zhoršila ekonomiku provozu a zasáhla tak do rodinného rozpočtu. Spotřeba se s aktivovanou klimatizací zhorší o 0,25-0,3 l na 100 km, což je určitě snesitelnější, než za volantem "chcípat" vedrem a riskovat ztrátu koncentrace, která by mohla vést i k havárii.

Michal Fokt
Diskuze (54)
Avatar - Barrichello
30. 7. 2014 10:24
Hlavní věc je, aby ta klimatizace
fungovala, neměla úniky a aby si í lidi dali čas od času vyčistit a neměli v ní hnízdo bakteriií.

Ovšem ta funkčnost ventilace a topení, ta dává evropě zabrat. Mam druhý evropský auto a obě maj s tímto problém - Jaguar netopil u řidiče, zansený heater core a nefunční pumpa co tam honí vodu nu a milé BMW únik z výparníku jak pra*e.

Vedle toho 4 ameriky a jediný problém s resitorem ventilátoru topení, oprava na 20 minut a za 500 Kč.

kdo umí a montouje to 60 let holt umí, kdo ne, musí se rozbírat palubka a dělat opravy za 20 litrů....
:no: :no: :no:
Avatar - Barrichello
30. 7. 2014 09:47
Re: Ach tie percenta a statistika
Já bych ti inetrenty zakázal, stejně je to impreialistický zlo a a vytávří to západoněmečtí revanšisté.

Na internet jen výsledky pětiletky, jaká byla sklizen a kde mají nový kombajn :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
30. 7. 2014 07:29
Re: Tak si uděláme shrnutí:
Myslíš že climatronic znáš jenom ty, myslíš že jak funguje klima víš jen ty? Co tě opravňuje takhle mluvit? Někdo ti sáhl na fábku htp? Přesně kvůli takovým, mě už nebaví sem na ACZ chodit do diskusí.
29. 7. 2014 23:37
Re: Ach tie percenta a statistika
Snad nechcete říct, že by jiné tituly měly přebírat obsah Blesku jen proto, že je čtený a lidé to tedy chtějí? My jen těžko můžeme řídit, kdo sem smí. Je to naopak, vy obsahem lákáte čtenáře a ovlivňujete skladbu návštěvníků. Je jen na vás, jestli chcete podobné lidi obstarávat a zvolit je tak za cílovou skupinu.
29. 7. 2014 23:13
Re: Ach tie percenta a statistika
Neříkám, že to není zajímavé téma z technického hlediska. Lidi však spíš bude zajímat přehled po modelech aut/ klimatizací. Pokud někdo nemá představu, kolik si klimatizace může vzít, tak tu má nějaké orientační číslo. Pokud ho však spotřeba skutečně zajímá a chce vědět, kolik ho stojí ten "luxus", tak si to bude muset vyzkoušet u konkrétního auta za podmínek, v kterých jezdí. Průměr je mu prd platný, když je to zrovna u něj čtyřnásobek. Vemte si dřívější články o tom, jak dlouho trvá vytopit kabinu. Co si myslíte, že by se stalo s informační hodnotou, kdybyste publikovali průměrný výsledek pro každé palivo/ pohon?

Čtenost (přesněji odeslání obsahu čtenáři) samotná neodráží ani kvalitu, ani informační hodnotu.