Devadesátá léta přinesla podobně pestrou nabídku hot hatchů jako předchozí desetiletí, ale drtivá většina zástupců v tomto období působila civilizovaněji a především komfortnějším dojmem.
mi hodne pripomina colta z roku 92.... zeby nejaka vzajomna spolupraca? ... alebo nahoda? ... az tak do tejto historie oboch znaciek uz nevidim neviem ale ta podoba s coltom je zretelna...
skoda ze v galerke nie je P306 S16 ( v clanku uz je spomenuty ).... podla mna minimalne najkrajsi hot hatch svojho casu.. ak nie rovno aj jeden z najlepsich...
bude to asi tým, že ten proton je v licencii vyrábaný Colt vtedy už predchádzajúcej generácie s menšími optickými retušami. :-) Na SK ich dovážal a predával Jožo Ráž a veľa vody nenamútil. Jeden známy mal v podstate Proton 4xx čo bol v podstate mierne prekopaný LANCER ešte aj s pôvodnou 1,5 pod kapotou.
ano protony u nas boli svojho casu mas pravdu... ;-) pamatam si aj na ich testy v casaku STOP .. dokonca pri kuske stastia este aj dnes nejaky ten protonik u nas stretnes... vtedy boli u nas aj take exoticke kusky.. alebo spominam si este na sedan chrysler neon.... tiez uz zabudnuty kusok z 90 rokov u nas
Proton pripomina Mitsubishi a Topper objevil Ameriku. >:D >:D Ja ti nevim, asi asi to bude ta nahoda... Chapu, ze 90. leta jsou hluboka historie. >:-[]
1,8 16V mala aj xsara vts z konca 90 rokov.. ale otazne je ci to uz nazvat hot hatchom alebo len beznym hatchom ... ono ten pojem hot hatch ma ozaj dnes uz uplne iny vyznam a ine vykonove kriteria ... ked dnes aj 150kw ceed GT je v podstate este len "warm hatch"
ono na tu dobu asi vsetky tieto "hot-hatche" sli celkom pekne... len skoda ze dnes uz auta tak nejak rychlo starnu.. a tak dnes uz aj 15 rocne kusky posobia ako z nejakeho pravekeho sveta
Minimalne u Delty HF s tim nesouhlasim, ceny ostatnich aut tak detailne nesleduji. Ale vseobecne vrcholne verze jednotlivych modelu byvaji vzdy cenene.
323 GTX prestavanú na GTR+úpravy (p.Bereš z KE) som jedným časom mal a v tej dobe to bola poriadne dobrá raketa.
Na to auto asi nikdy nezabudnem,aj keď srdce mi stále ťahalo k Delte Integrále,ktorú som ale nikdy nemal.
No ak si mal 323 od Bereša ... to bola iná pííííla >:D Integrale svojho času jazdil Igor Drotár, ale tu pôvodnú hranatú, to tiež bolo monštrum. >:D:yes:
auto bolo na ŠPZ-kách na normálne jazdenie.
robiť to dal jeden chlapec od nás a ja som ju kupoval potom od neho,bolo to ale kedysi na konci minulého storočia :-)
Nebylo podstatné, zda jste měl Deltu Integrale, ale zda jste v té Mazdě mel převodovku z ní. Ta Mazďácká byla totiž trvalý problém, kteý se buď každoročně řešil kompletní generálkou, nebo jednou provždy výměnou za tu Lanciáckou.
auto z r. 93 /moje kdysi první rychlejší auto/, na které nedám dopustit - Mazda 323F 2,0 V6. Výkon 109 Kw, krásný sametový a točivý šestiválec, bezrámečková okna. Krásně ovladatelná a moc konkurece neměla. Krok s ní dokázal držet generačně mladší megane coupé 2,0 16v.
[odkaz]
presne na toto auto som si aj ja hned spomenul ze mi tu chyba ... lebo vsetko je ok aj vykon aj vek auta len az potom ma napadlo ze ono to uz vlastne ani nie je hatch... a clanok znel jasne.. hothache...
ale nieco tu predsa len chyba ...ibiza cupra z r98
Když půjdeme do důsledku, tak jak je definován HB? [odkaz]
Jinak to auto mělo neskutečně krásný motor. Všechno precizně uděláno, byla to poctivá motorářská práce, někdy by si mohli z Koncernu mohli udělat exkurzi, jak se přistupovalo k motorům už před 20ti lety.
[odkaz]
byvaly sused mal camry toyotu s 3.0V6 .. taku este hranatu stihlu ani neviem presne aka to mohla byt uz generacia .... mozno nieco este na prelome 80-90 rokov ..... dnes uz ten pan nezije ale pamatam si ze ked otvoril kapotu a ja som sa na to pozeral z balkona tak to bola proste krasna strojovna ... on pracoval kdesi v juhoslavii este v davnych casoch takze mal s nou aj hodne najazdene ... to auto mal mozno 15 rokov ak nie viac ale vzdy vyzeralo ako nove... a motor znel vzdy dokonale... co si budeme klamat... v tych casoch to bolo nieco ako mat dnes nejaky E klasse... proste pecka... takze som sa ani necudoval ako sa o nu pedantne staral
No, poctiva motorarska prace... Pokud se nemylim, tak ty male V6 Mazdy byly dost olejnicky a jako priklad echt motoru bych je zrovna neuvadel. Stejne tak ta konkurence 323F - zrovna Megane nijak zazracne auto nebyl a auta zminena v clanku umely Mazde zdarne konkurovat.
Motory KF 2,0 V6 jsem zažil celkem 3x, 1x tahle mazda, 2x Xedosy a nikdy jsem s nimi neměl problém. Do 100 tis. úplně ok, nad 120 tis. si vzaly tak litr na cca. 10 tis. km. Ale samozřejmě to chtělo pravidelný olejový servis, zanedbávat se to nevyplácelo. Nikdy nebyl problém s karbonem, volnoběhem , nebo já nevím s čím............
Určitě máš pravdu v tom, že když jsi nehlídal termíny výměny oleje,tak to šlo s tím motorem velmi rychle a okamžitě se přidřel, protože celkový obsah oleje v tomto šestiválci bylo jen 3,5 !!! litru. Takže když jsi to hlídal jak se má, V6ka ti klidně najela 300 tis. bez problémů, ale v opačném případě mohla začít přidřená s cvakajícími zdvihátky ventilů začít chlamstat olej i po 60-80ti tisících.
:yes: veľmí ľahko rozoznateľná podľa piatich skrutiek na kolesách,
... a ešte sa dala pomerne ľahko prestavať na objem 2,5 s motorom od väčšej a staršej sestry 626 :-)
Tak Mazda celkem zklamání, ten motor, proti 1.5 16V daleko za očekáváním, ale co čekat od šestiválce s ještě tak malejma pístama. Renault naopak velké překvapení - motor a brzdy, jinak auta jako takový hodnotit nebudu. Nejlepší by byla ta MX-3 s tím motorem z Renaultu, trochu lepší brzdy a nejlépe, kdyby kastli vyrobilo PSA.
No spíš to vypadá, že jsi tu mazdu koupil již vydechlou a po sezoně, protože když byla mx3 v kondici, tak dávala 93 Kw a měla krásnou špičku v 7200 ot./ min. .
V TP měla psáno 98kW. Měl jsem dvě, měřil jsem tlaky a všechny v pohodě i na prostředním válci v zadní řadě. Ono se zdálo, že to jede pěkně, ale pak jsme vedle toho postavily Golf ll s motorem 2.0 8V a on tomu prostě ujel. Potom známej měl MX-3, která jela oproti tý mojí o dost líp, ale na hobbyrallycrossu jí ujel Focus 2.0 96kW nebo Peugeot 206 GTi. Asi by to bylo zajímavější s 2.5 V6 ze 626, ale šestiválec do tohodle auta prostě nepatří. Já se teda bez šestiválce obejdu v podstatě kdekoliv.
Ano, 323F 2.0 V6 byla skutečná tragédie. Nejela, nebrzdila a nezatáčela, zato žrala snad i trávu kolem silnice a díly byly na objednávku s půlroční lhůtou. Naštěstí i Japonci poměrně záhy pochopili, že stvořili nesmysl. Nicméně jako raritka (spolu s Galantem 1800 V6) bude mít určitě svoji historickou hodnotu.
Asi nebudu sam, komu vadi, ze po horizontalni oddelujici linii s nadpisem nazvu vozu nasleduji fotografie predmetneho vozu a dale je uveden text ke zcela jinemu modelu.
Break-line je tu prave proto, aby oddelila jednotlive tematicky celky, kterymi jsou v tomto pripdade modely vozu.
Zcela konkretne, text a fotorgrafie jsou v tomto pripade jeden tematicky celek. Navic byva pravidlem, ze kazdy tematicky celek je uveden nadpisem. Nikoliv, ze je ukoncen nadpisem!
Delta HF a 323 Turbo 4WD jsou pro me dva nej hothatche z 90. let. Vedle tehle dvou vypada R19 nebo Golf III GTi jako parodie na ostry hatchback. U dvojkove Delty je velka skoda, ze prisla v dobe, kdy se Fiat rozhodl Lancii zariznout a zakazal ji ucast v rallye, aby mohl dotovat Alfu v DTM... U Lancie totiz pocitali i s druhou generaci Integrale a v prvnich letech produkce mely Delty HF i pripravu pro pohon Integrale v podobe tubusu k zadni naprave. I tak je Delta II HF i jako predokolka pro me nejatraktivnejsi hothatch sve doby. Nabizi vynikajici motor z puvodni Integraly a k tomu neuveritelne pohodlny interier Recaro s perfektnimi sedackami a automatickou klimou, ktera zprijemnuje kazdodenni uzivani v dnesni dobe. Zatimco prvni Delta Integrale je dnes uz auto spise na srazy, s dvojkovou se da stale bezproblemu denne jezdit. Bohuzel ji chybi krome integralniho pohonu i ta image masiny na vitezstvi a tak sehnat dneska peknou Deltu II HF je vetsi problem, nez peknou Integralu (ceny jsou samozrejme nizsi, ale nabidka vyrazne mensi). Pritelkyne ma Deltu 1,6 16V, ale kdykoliv vidi nekde HF, tak uz kouka, zda by nebylo pred barakem misto pro dalsi auto. :-)
Clanek jako takovy radsi nehodnotim, to by bylo hazeni hrachu o zed. Za cele tri dily od 70. do 90. let je az ten Proton prvni auto, u ktereho bych pochopil, ze si na nej dnes kazdy nevzpomene. V 90. letech jezdilo i u nas Protonu relativne dost, ale diky stazeni znacky z kontinentalni Evropy hrozne rychle zmizely ze silnic podobne, jako napr. japonske Isuzu a jeho osobni modely. Na takove Gemini GTi zapomnel nejspis i autor... pritom to auto jelo opravdu paradne. Jednou jsem se s nim svezl a dodnes mi je lito, ze ho jeden znamy prodaval rok pred tim, nez jsem dostal ridicak. Od te doby jsem totiz zadne Gemini GTi nikdy nevidel.
akurat jak spominas odchod protonu aj isuzu z europy tak ma napadlo este jedno auto teraz .. co take daihatsu charade GTti... spomina si na neho niekto? kedysi sme tu mali aj znacku daihatsu.. ja si na nu spominam hlavne cez nejake tie terenaky .... ale teraz ked tak pozeram na nete tak zistujem ze to charade malo sice len okolo 100 konikov ale bolo lahucke a zrychlenie na 100-ku zvladlo za cas okolo 8 sekund ( ak pozeram spravne ) a to je cas na tu dobu kludne porovnatelny s vtedajsimi v podstate hothatchmi.. aj ked priznavam ze neviem ci charade GTti zrovna v europe bolo ... to uz si fakt nepamatam ci bolo aj u nas ... ale nejake tie daihatsu sme tu sto pro mali lebo na terennu ferozu si pamatam a par ich stale vidim......
určite bolo aj u nás,lebo ho mal švagor,a čas od času som si na ňom chodil pojazdiť.
R3 motor,turbo a snáď to točilo cez 7tis otáčok to bola vcelku zábava na skrútených cestách.
bola to zrejme taka mala motokara .. ;-) .... a asi prave ta nizka hmotnost s tym autom robila divy...
akurat si pozeram autokatalog z r 98.. ktory sa mi tu vala uz v takom tom kusok salatovom vydani ;-) a nachadzam dalsi zaujmavy kusok z 90 rokov... rover 200 vi so 143 konikmi ale vzadu v tech udajoch v katalogu nie je uvedeny... tak mozno to bola len specialna verzia pre domacu britaniu.. neviem.. kazdopadne dalsi silnejsi hatch ktory asi malokto dnes uz pozna
Trochu mimo mísu... ale... necelé dva týdny zpět jsem najezdil skoro dva tisíce kilometrů rok starým VW UP, 1.0 50kW. a celou dobu jsem se nemohl zbavit dojmu, že kdysi dávno můj starý Escort 1.4 52 kW jezdil mnohem líp. No asi tráva zelenější, slunce žlutější... znáte to když je vám 20+.
Jenže o víkendu jsem řízením osudu měl půjčenou od kamaráda sedmnáct let starou Ibizu, 1.4 44 kW, ve vzorném stavu. Ano sice o třídu větší auto, ale také o víc jak patnáct let starší a i tak motor pružnější, klidnější, tišší, vyrovnanější, výkonější (což je papírově blbost). O pohodlí a jízdních vlastnostech ani nemluvím.
Otázka 1. Jak je možný, že je udržované sedmnáct let staré auto lepší než nové, byť o třídu menší?
Otázka 2. Jako je možné, že stará 1.4 s nižším výkonem jede líp než moderní 1.0 ?
To je to opravdu "objem ničím nenahradíš" ?
Stejnou zkušenost jsem měl s Aygo a 108, auto za skoro 300 ale pocit v tom horší než jak v deset let starém autě a motor jak se říká do sekačky.
Jo jo, starší motory měly i daleko hladší chody, a to hlavně kvůli neexistenci emisních limitů, přímého vstřiku a vysokých kompresních poměrů. Ten zbytek je pocitový, protože dnešní auta mají až o 300-400 kg víc, než ty starý.
Více než 145 se mi vždy líbila pětidveřová 146 s extrémně klínovitou karoserií a velmi prostornou (a výborně přístupnou) kabinou. Kdysi jsem řídil sice jen verzi 1.8 T.S. (špičkou byla dvoulitrová ti), ale dodnes si pamatuju, že to auto jezdilo skvěle. A ten hluboký brumlavý zvuk Twin Sparku, ten byl prostě těžce návykový! :-):yes::yes::yes:
Jak mohl autor opomenout Rover 200 Vi?
Se svým charakterním čtyřválcem 1,8 l a výkonem 107 kW zvládl stovku za 8 sekund a maximálka činila 205 km/h.
Díky velmi nízké hmotnosti to bylo velmi zábavné i rychlé autíčko ;-).
No, kdyz jsme u Roveru, tak by se slusil zminit v prvni rade 220 Coupe Turbo. To bylo skvely auto! Akorat samozrejme typem karoserie nezapada do rubrika hothatch... Dodnes mam na nej dobove prospekty a v britske zavodni zelene s Recaro interierem a targou je proste dokonaly! :yes:
Dobrý den, trklo mě to do očí. Delta druhé generace byla buď HPE verze 3dveřové kupé s pohonem předních kol (ať s atmosférou nebo přeplňovaná) nebo HF čtyřkolka 3dvéř kupé se 141kw. 5dvéře nebyly nikdy verze HPE ani HF. Ale nikdy HPE HF jako spojení. Honza
Co to meles? Delta II se nikdy ve ctyrkolce nedelala, znam jen par lidi, kteri ji na ctyrkolku prestaveli... HPE bylo obchodni oznaceni pro tridverovou karoserii a to ve vsech motorizacich. HF pak bylo u Delty II obchodni oznaceni pro vrcholne verze s motorem 2,0 Turbo 16V a to jak v petidverove, tak i ve tridverove karoserii.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Aha..loni běhalo HP se 144kw a s allradem na mobile.de, měla vytaženější zadní nápravu....Měl jsem HPE s 2.0 atmosférou a zadní náprava byla tak na hraně...nedovedu si to představit v turbu, to by už asi nestíhala. Proto jsem nakonec šel do Alfy GTV 2.0 V6 turbo. Na ní jsem sháněl asi měsíc hrníčky pod vačku, pomohl kontakt od alfistů...jen nepobírám ten dobový obrázek, na kterým je 5dvéř a napsáno HPE a HF...té celý...
Vidíš a taky mám Alfu 156 2001 po faceliftu a taky to není možný...H.
Lancia Delta Nuova 836, výroba všech modelů: 1993 až 1998, poté byla výroba ukončena. V roce 1999 byla obnovena výroba verze HF 2.0 turbo 16v, která probíhala až do roku 2001.
S motorem Lampredi turbo 16v pod označením HF byla vyráběna ve třech verzích v třídveřovém provedení HPE (186 koní CEE/190 koní DIN: 1993–1995; 186 koní CEE/190 koní DIN: 1996–1998; 193 koní CEE: 1999–2001) a v jedné verzi v pětidveřovém provedení HF (186 koní CEE/190 koní DIN: 1993 až 1995). Pětidveřová verze trpěla krutem, proto byla výroba HF 5dv. ukončena tak brzy. Bylo to dvojče Fiata Coupé 16v turbo, obě auta mají nádrž pod zavazadelníkem (rezerva je u Delty HF přišroubovaná na levém boku zavazadelníku) pro montáž trakčního systému 4x4, který ale nikdy nedostaly, zřejmě z marketingových důvodů (měla jej nakonec jenom Alfa Romeo 155 Q4 na stejné podlahové plošině a se stejným podvozkem a předchozí generací motoru Lampredi 16v turbo). Libůstkou těchto vozů byl kromě motoru a 30% samosvoru i elektronický systém řízení tlumičů BOGE (u vybraných provedení či na přání).