Diskuse

Zapomenuté koncepty: Citroën Karin (1980) - Třímístná pyramida se střechou velkou jako list papíru

23.2.2017

Citroën před takřka 37 lety překvapil přísně geometrickou studií Karin.

 

  • 03 Reagovat !

    foto hedvin

    hedvin 23.02.  19:24

    skleník

    v tom muselo byt vedro >:D a kdoví jak tomu šly otevírat okna
  • 21 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 23.02.  21:01

    Je to hustý!!!

    fakt
  • 32 Reagovat !

    foto Blue-Sun

    Blue Sun 23.02.  21:22

    Jo

    Z dnešního pohledu nepochybně úsměvné, ale tehdy byla zkrátka taková doba. Studie byly velmi futuristické, extravagantní a místy až zběsilé. Přesto v tomhle autě vidím nějaké zvláštní kouzlo. Interiér, respektive především uspořádání "palubní desky", je pak naprosto úžasný. Docela si dovedu představit, že bych něco takového provozoval.
    • 20 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 23.02.  21:42

      « Re: Jo

      Taky si dovedu představit, že bych "něco takového" provozoval... taky to má sedačku řidiče uprostřed :-)
      • 20 Reagovat !

        foto stealth01

        stealth01 24.02.  08:30

        « Re: Re: Jo

        Jojo, taky si hned vzpomenu na McLaren. V Need for speed si s tímto autem ale mohl jezdit...tak v čem je problém? :-)
        • 10 Reagovat !

          foto mariachi

          mariachi 24.02.  08:38

          « Re: Re: Re: Jo

          ted uz frci RealRacing ;-)
        • 10 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 24.02.  10:08

          « Re: Re: Re: Jo

          Je to jedno z aut, co by se mi líbilo v garáži... to je celé :-) . Dokonce bych dost váhal, jestli tam postavit F1 nebo Chiron... :-)
  • 32 Reagovat !

    foto Uz-jsem-tady

    Uz jsem tady 23.02.  21:22

    Citroën...

    Kdysi býval Citroën průkopníkem nových technologií,svým způsobem absolutní špičkou (např. modelem DS) a s každým novým modelem přicházel s nějakou novou technickou bombou,kterou nikdo před tím neměl...
    Jeho Hydractive od něj kupovaly takové automobilky,jako BMW,Mercedes,RR...
    A dneska? Jako fanouškovi značky se mi chce brečet (nebo možná i zvracet) když vidím reklamu na novou C3 ve které se mě, místo technologiema, snažej namasírovat možnostma barevných kombinací karoserie... :-(
    Je už jen otázkou pár let,kdy Citroën půjde za Saabem a spol.
    A to je smutný.
    • 60 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 23.02.  21:43

      « Re: Citroën...

      Něco na tom bude... ale na C3 jsi zbytečně přísný, to je prostě malé auto... a na tu třídu je inovativní až dost.
    • 31 Reagovat !

      foto gil54

      gil54 23.02.  21:48

      « Re: Citroën...

      Ano.
      A ještě třeba doplním Citroën Traction Avant - samonosná karoserie, přední pohon a nezávislé zavěšení kol (snad první takové sériové auto - rok 1934), DS je jasná - první hydropneumatický systém pérování, ovládající i servořízení, spojku a brzdy, 2 CV pojetím jednoduchosti s velmi nízkými náklady jak na vlastní koupi, tak na provoz a údržbu při slušných užitných vlastnostech, samozřejmě v kontextu doby vzniku.

      Úpadek pravého Citroënu začal někdy v roce 1968, kdy začalo docházet k různým restruktualizacím a odkupům vlastnictví (Michelin, Fiat, Peugeot) až po konečný a absolutní krach automobilky v roce 1974, také částečně díky nevhodné sázce na Wankela.
      Tím se definitivně ztratil původní duch automobilky. Pak už jen oživování mrtvoly pomocí PSA a tak je to až dodnes. To, co se dnes jmenuje Citroën, Citroën už není. Skončením s hydropneumatikou vyrvali srdce a poslední naděje tomu zbytku pravověrných citroëňáků. :'-( Nic, nic, nic.

      Traction Avant - 11 BL bylo moje první auto. Boží kára.
    • 06 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 23.02.  23:45

      « Re: Citroën...

      Prostě francouzské kreatury... :no:
      • 00 Reagovat !

        foto Ludek-II

        Ludek_II 26.02.  10:26

        « Re: Re: Citroën...

        se podívej na sebe ty...pruhovaná kreaturo >:D
    • 30 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 24.02.  09:11

      « Re: Citroën...

    • 10 Reagovat !

      foto pallas

      pallas 25.02.  12:01

      « Re: Citroën...

      už jsem tady: technické inovácie a technologické líderstvo absolútne nezaručuje ziskovosť automobilky. Hydropneumatické pruženie a Hydractive? Na jednu stranu, malo mnohých prívržencov, ktorí ho vedeli oceniť a bolo pre Citroen typické. Naopak, mnohých potenciálnych kupcov hydropnemumatické pruženie odrádzalo od kúpy, hlavne ak dovtedy nemali s ním žiadnu skúsenosť, a jediné ich povedomie bolo "to sa určite bude kaziť". Veď preto už aktuálna (dosluhujúca) generácia C5 sa vyrábala okrem hydropneumatiky aj vo verzii s klasickými tlmičmi. A Citroen si zrejme vyhodnotil, čo sa mu oplatí.

      C3 sa behom pár mesiacov od uvedenia na trh dostal na 7. miesto najpredávanejších áut vo Francúzsku, a na 2. miesto v rebríčku áut kupovaných súkromnými osobami.

      "Je už jen otázkou pár let,kdy Citroën půjde za Saabem a spol." - tak toto si zavalil riadnu blbosť.
      • 00 Reagovat !

        foto dochtor

        dochtor 27.04.  10:54

        « Re: Citroën...

        Dovolím si nesúhlasiť.
        Len samotných, dnes už historických, modelov GS a BX bolo dokopy vyrobených cca 5 mil. kusov .
        To je zhruba toľko, ako bolo doteraz vyrobených Octávií.

        Všetky GS a BX mali popri kotúčových brzdách na všetkých kolesách aj hydropneumatiku. Pritom to boli autá o triedu nižšie ako C5...

        Takže dlhodobá skúsenosť tu bola a pokračovala v novších modeloch!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v lavici z Obecné školy!

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v…

Kukyho auto, vlk ze Tří bratří či lavice jako v Obecné škole. A také psací stroj, na kterém tvořil Zdeněk…

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Rozhodli jste se pořídit si koťátko? Na jeho příchod do rodiny se musíte řádně připravit. Poradíme, jak se o…

 

iSport.cz

ONLINE: Laver Cup začal výhrou Čiliče, v akci je obr Isner

ONLINE: Laver Cup začal výhrou Čiliče, v akci je obr Isner

Marin Čilič se stal prvním vítězem v premiérovém ročníku Laver Cupu. Chorvat zdolal v pražské O2 areně Američana…

Holek o Spartě: Je mi líto, že se nedaří. Nejlepší fotbal jsme hráli za Lavičky

Holek o Spartě: Je mi líto, že se nedaří. Nejlepší…

Vrátíte se z dovolené do práce a dozvíte se, že už vás nechtějí. Noční můra? Kdepak, přesně tohle letos před…

 

Reflex.cz

V Londýne končí alternativní taxislužba Uber, město jí neprodlouží licenci

V Londýne končí alternativní taxislužba Uber, město…

Londýnský úřad zodpovědný za dopravní systém (TfL) se rozhodl, že alternativní taxislužbě Uber neobnoví provozní…

Raketou na Mars. Kosmický program žije díky vizionářům typu Elona Muska

Raketou na Mars. Kosmický program žije díky…

Raketou na Mars, poletíme zas – ty a já. Raketou jen já a ty a touhletou – jen pro nás. Tenhle hit zpívala…