Diskuse

Zapomenuté koncepty: Mazda MX-81 Aria (1981) - Co má společného s Favoritem?

27.1.2017

Mazda MX-81 zaujala na počátku 80. let bohatým prosklením a futuristickým kokpitem. Nepřipomíná vám vzdáleně Škodu Favorit? Ale jistě, postavili ji totiž u Bertoneho!

 

  • 31 Reagovat !

    foto gil54

    gil54 27.01.2017  14:02

    Poměrně slušný článek, ...

    ....který je však, podle mě, zdegradován násilným a zbytečným naroubováním značky Škoda do textu v titulku a pak alespoň jednou větou v textu.

    Jsem asi slepej, ale já podobu nevidím, za to mi opět vyskočily alergické pupínky. Ano, Škoda není můj favorit, ale doposud mi nevadila a byl jsem ochoten uznat i nějaká pozitiva. No, možná trvalou masáží se to třeba změní, samozřejmě k horšímu.

    Takže dnes nepochválím. :-|
    • 12 Reagovat !

      foto mireksgt

      mireksgt 27.01.2017  21:35

      « Poměrně slušný článek, ...

      Ani jááá Vááás nepochvááálííím Marečkůůůů.... :-) :-)

      Ono je totiž potřebné znát historii vzniku Favorita a hlavně si dohledat na netu úplně všechny návrhy, které Bertone předložil Škodovce.
      Když si to dohledáš, uvidíš přímou návaznost tohoto konceptu na to, jakou karoserii navrhoval Bertone. Samozřejmě s tím, že všechna auta Bertoneho z tehdejší doby, např. Citroen, měla velmi podobné prvky karoserie. A budeš muset uznat, že autor článku má pravdu.
      A pak si najdi nějaký článek, kde hlavni konstruktér Favorita Ing Hrdlička popisuje, jak museli slevovat z návrhů Bertoneho, protože v tehdejším Československu nebylo možné vyrobit za nízkou cenu prvky interiéru, anebo že některé díly karoserie nebylo možno vylisovat z košického plechu... a že hlavním určujícím prvkem pro konečný tvar Favorita byly veliké reflektory, které se u nás vyráběly pro ruskou Ladu, tedy že se na lince v Novém Jičíně musely vyrábět stejně veliká světla. U původních návrhů Bertoneho byly krásné malé reflektory.
      • 21 Reagovat !

        foto gil54

        gil54 28.01.2017  09:11

        « Re: Poměrně slušný článek, ...

        Článek je primárně o Mazdě. Pokud autor chce mermomocí zmínit už i v nadpisu jakousi podobnost s Fáčkem, nestačí na to jen jedna nic neříkající věta.

        To, o čem píšeš ve svém příspěvku jsou skutečnosti, které - byť jsou pravda - s Mazdou vůbec nesouvisí. Ty patří do článků o Favoritech.

        A co má Mazda MX-81 Aria společného s Favoritem ? Kromě toho, že ho dělali (resp. jeho návrh) také u Bertoneho, jako spoustu dalších aut ?
        • 00 Reagovat !

          foto JDM

          JDM 29.01.2017  09:04

          « Re: Re: Poměrně slušný článek, ...

          Souhlasím nesmíš cechacky brát tak vážně, oni žijí svůj škoda svět, ta Mazda to byl alespoň koncept na kterej se ani v dnešní době škodovka nezmůže. Ale to je fuk psát se o ní musí každý den jinak by na ní lidi rychle zapomněli protoze jako auto ničím nevinika.
  • 12 Reagovat !

    foto MDK

    MDK 27.01.2017  15:22

    .....

    Favorit bylo moje první auto, mám na něj spoustu hezkých vzpomínek, třeba jak mi kamarád, kterého jsem vezl ze školy urval půku dveří (zevnitř). Byl z vesnice a proto nevěděl, že favorit nemá centrál. Nebo příhoda kdy nedobíjel alternátor, na což jsem přišel při sjezdu z dálnice, kdy auto prostě chcíplo a málem to skončilo hromadnou nehodou, protože Fávo přestalo brzdit. Jinak elektrika ve voze vůbec nezlobila, jako by tam ani nebyla...

    Bylo to auto po našem dědovi a ten jezdil často na chatu do lesa, kde to i parkoval. Z výdechů ventilace na mě občas při vyšší rychlosti vylétl kus šišky nebo jiné části stromů a dočasně mě oslepil, stávalo se to ale jen občas a pouze při předjíždění nebo v zatáčce.

    Dnes používá Favorit (je stále asi pojízdný) náš pes jako boudu, sedadla byla totiž velmi pohodlná, měkká a hebká a po usednutí si člověk připadal jako by seděl na obláčku.
    • 10 Reagovat !

      foto -awson

      Đawson 27.01.2017  16:31

      « .....

      Proti odstřelování kusy uschlého hmyzu ( nejčastěji vos s ještě pulzujícím zadečkem ), šiškami a různýma dary nebes, si každý správný feliciář či fáčkář upravil silonku své mámi ( či manželky ) a vytvořil si tak filtr >:D Favorit mě vypekl jen jednou, kdy se mi sesypal uhlík ve víčku rozdělovače cestou na tuning sraz, kde sem sloužil jako taágo ( tehdá bylo v modě mít co největší aparaturu a nejlépe místo zadních sedaček ).
      Samozřejmě v noci bez světla, plno zdejších tunerů odborníků zkoumalo co to může být a než sem se rozdýchal, byl venku celý rozdělovat a tím rozházený zapalování >:D no a ještě nefungoval palivoměr, což dělalo z každé cesty při trošce benzínu ruskou ruletu :-!
  • 10 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 27.01.2017  15:37

    Tak říkajíc rukopis tu je

    Ano - už jen základní boční prolis vévodící od přídě po záď, který měl Favorit a také Citroen Xm, vzniknuvší ve stejné době. Hezké kupátko Favorit, které se nevyrábělo, sem dal autor správně záměrně - třeba jen řešení zadních sloupků. A zvlněná linka spodního okraje dveří je opět nápadná se Citroenem Xm. A je toho víc, co se dá lehce vysledovat.

    Tato Mazda je upomínkou na startující období snahy Mazdy o nízká těřiště a malé čelní plochy při zachování slušného vnitřního prosotoru pro posádku i zavazadelníku, na vytváření celé rodiny vozů na plošině mající už nakročeno k plošině variabilní. Ale tato snaha byla, bohužel, přeťata Fordem u typu 323 / 2, kdy vrcholem bylo její F-ko / 2. Ford pak okamžitě zrušil řadu 121, 323, 626(byla před obměnou) a Xedosy. A narodilo se Mondeo - Mazdou už před tím předem připravené, K-čko a Focus..
  • 00 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 27.01.2017  18:11

    ----

    ----
  • 20 Reagovat !

    foto ljube

    ljube 27.01.2017  22:46

    323F

    z toho předku je následně dost vidět na mrkačce 323F z roku 1989. to bylo mimochodem moc pěkný autíčko..
    [odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Bolest moderátora Medúzy Juchelky: Váš syn přestane chodit a zemře, oznámili doktoři

Bolest moderátora Medúzy Juchelky: Váš syn přestane…

Ránu, která se nikdy nezahojí, má v srdci Aleš Juchelka (42). Bývalému moderátorovi Medúzy na vzácnou nemoc…

Kouzelné Slovensko: Kam vyrazit na rodinný výlet?

Kouzelné Slovensko: Kam vyrazit na rodinný výlet?

Nekompromisně se blíží období letních dovolených i výletů. A Slovensko přímo vybízí k tomu, abyste ho…

 

iSport.cz

Šokující momenty MS: boží ruka, smrt za vlastní gól i Zidanova hlavička

Šokující momenty MS: boží ruka, smrt za vlastní gól…

Dvacet kapitol už čítá seriál s názvem mistrovství světa ve fotbale. Minulý týden se v Rusku rozeběhlo…

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

 

Reflex.cz

Blockchain, který známe díky bitcoinu, je geniální technologie. Zázračně zlepšit státní správu ale neumí

Blockchain, který známe díky bitcoinu, je geniální…

Už i v České republice začaly vznikat projekty velkých firem, které slibují, že zefektivní státní správu pomocí…

Nehostinná Mauritánie aneb Cesta „postapokalyptickou“ krajinou na stopnutém nákladním vlaku

Nehostinná Mauritánie aneb Cesta…

Sucho, vítr, prach a písek, vraky aut, tajuplné zahalené postavy, ruiny domů... Taková je Mauritánie. Zažít…