Již od počátku bylo jasné, že se kreace Ahoj! nedočká sériové výroby. Vůz se ale z povědomí většiny společnosti vytratil rychleji, než bývá u vizí obvyklé.
Tak Roomster na fotkách nevypadá špatně, horší je realita. Ale studie se opravdu moc povedla (Roomsteru), škoda, že prostě vzali Fabii, uřízli ji od B sloupku dál a bylo z toho ,,nové'' auto. Jinak jsem rád, že už Ingenlath u Škody nedělá, Kabáňův styl je mnohem lepší :yes:
Vzdyt i studie roomsteru mela cumak, jako fabie pred fl. Naopak si myslim, ze roomster je studii nejpodobnejsi prave zepredu. To, ze by mohl vypadat lepe, kdyby byl vice odlisen od fabie je uz druha vec.
Tak Rumunster je opravdu mimoradne hnusny, velebnosti. Tohle je mnohem, mnohem lepsi. A kdyby to zadni okno melo dolni okraj ve stejne vysce jako to predni, lze dat za bocni umelecky dojem uz jedna minus. Horsi je maska, ktera vyjadruje naprostou bezradnost.Asi vice by tomu slusely kulate svetlomety jako u Golfu prvni generace. Nicmene i tak je ten predek urcite o dost lepsi, nez pomatene soucasne designove trendy, ktere situuji predni svetlomety ne do predni masky, ale do blatniku ve forme protahlych nevzhlednych kapek umistenych co nejblize A sloupku.
Proč hned kopírování, prostě jen lehká inspirace, jak udělat levnou a designově ještě přijatelnou karoserii. A koncern (včetně Škodovky) a italský design to už je spojení téměř tradiční, viz třeba tvůrce Golfu, ale i Favoritu... ;-)
Jj, kdyby se to vyrábělo, museli by do základní výbavy přidávat sadu blicích pytlíků... Myslím, že kdyby se stavělo auto z výtahu a popelnice, výsledek by dopadl líp... Jediným důvodem pro koupi tohoto modelu by bylo to, že je to ideální dárek pro vaši tchýni za roky jejího tríznění... :-)
...mne sa paci,
jednoduche tvary, nizke vyrobne naklady, jednoduche maloobjemove motory = nizke prevadzkove naklady, co viac si moze zelat mlada rodina, zacinajuci mladi vodici (bez bohatych rodicov) alebo dochodcovia s nizkymi prijmami?
Inak mne tym škatuľoidnym dizajmnom dost pripomina Up!
To myslíš vážne? No každopádne ako sa hovorí, sto ľudí = sto chutí. Ale oproti tomuto vyzerá taký obyčajný Renault Kangoo alebo Peugeot Teepee ako prekrásne zjavenie z budúcnosti...
...absolutne!
...tu nejde o dizajn, ale v prvom rade o lowcost a funkcnost a to by pod hlavickou Skody urcite toto auticko splnilo...modernejsi Maluch 126p, kolko ludi na nich nadavalo, ale kolko v nich jazdilo?aj v trabantoch...atd. a ked vynechame socializmus a zachovame cenovu triedu, tak sme pri Logane, paThalii...velkostou u Twinga, Cinqicenta...jedni ich miluju druhí nenavidia...alebo tak ako kedysi davno Citroen 2CV...
Vsetky sa vyznacovali jednoduchymi liniami a hlavne nizkou cenou a tiez prevadzkou... :-)
Jednoducho priblizovadla... vhodne na kratke vzdialenosti, na jazdy po meste... parkovanie na 2 m2...atd.
Moc pochopenia na tomto fóre nehľadaj, ale ja chápem ako to myslíš. Vozidlo sympatické najmä určením. Alebo filozoficky povedané- dizajn nie je cieľ ale cesta >:D
Som vcelku prekvapený aké negatívne emócie produkuje "ahoj". Tak zlé hodnotenie (jasná 5) v štatistikách nemala ani multipla či ssangyongy. Divné..
Jen tak na okraj - Malucha jsem jednou jen přeparkovával. A řeknu vám, místa na nohy by tam snad bylo dost, kdyby vyhodili ty přední sedačky. Trabant oproti tomu byl celkem prostorný i při obsazení čtyřmi dospělými... Čili zvenku skoro stejné, uvnitř nesrovnatelné.
ještě že tímhe ahoj se loučili a ne vítali... potkat to na ulici tak budu hledat první popelnici či škarpu kde vyhodit obsah žaludku i tu část mozku, která si zapamatoval tento optický vjem...
Absolútne hrozivý dizajn! Šťastie, že sa do toho nepustili, pretože by sme na cestách mali tento "no nazdar". Oproti tomuto by hocijaká Lada, Dacia alebo indické Tata vyzerali asi aj lepšie... Fuj fuj fuj! :-| Šťastie, že Škoda vymenila dizajnéra! :yes:
Celkovo síce nič moc, ale keby prerobili prednú masku a pár ďalších detailov, moholo to tromfnúť aj Logana pri nízkej cene samozrejme.
Je tam pár nápadov, ktoré použil Renault (a možno aj iní) pri súčasnej generácií Kangoo. Napríklad strešný nosič s výklopnými priečkami, či otvárateľná zadná časť strechy trochu pripomínajúca Kangoo Be Bop.
Je to však klasika, čo u Škody ostane len na papieri, ostatní použijú v praxi. Už len čakať na ktorom minivane sa objaví výklopné zadné bočné sklo. Jednoducho škoda Škody.
A tiež mali šancu predbehnúť trojku Bipper/Nemo/Fiorino
[odkaz]
Není to tak zlý, stačilo aby maska nebyla v barvě karoserie, jiná zpětná zrcátka a pár dalších detailů... U mě za 2. Je to podobně sympatické autíčko, jako Ford Fusion. S nízkou cenou by si určitě zasloužilo právo na život.
no nevím, z tohoto auta mám rozpaky...předek mi nápadně připomíná současnou dacii duster, boky to má jak cinquecento...a ty kliky no šílenost...ale v základu by to bylo celkem funkční auto...do tohoto auta by přesně pasoval 1.2HTP, zkousnout by šla možná i ta litrovka z junioru...kdyby to bylo za slušnou cenu(cca 150 tisic) a plná výbava například s vrcholem 1.4MPi do 220 tisíc by nebyla uplně špatný...
co se mi líbí, že má vlastní tvář...a ne jako ta infantilní kopie VW up...to je stejně krásný jako Lupo/Arossa se zadními světly z passatu B5 :no:
Hm, ty skici jsou zajímavé. Na modelu se některé prvky odpařily, škoda, zbořil se celkový vizuální první dojem. Psal se rok 2002, to je hodně let. Tvrdě industriální design, který vypadá jako ještěrka v železárnách, taková dělnická pěst pod nos vyměklíkům. Škoda, že to Ingenlath nemohl rozpracovat. Je to prima silové. Ingenlath byl pak uklizen do design centra v Postupimi jako ředitel (asi 70 zaměstnanců), přímo podřízený Günakovi. V r. 2009 prezentoval na NAIAS jeho tým Concept BlueSport, pěkný minimalistický roadster: [odkaz] Nevíte někdo něco aktuálnějšího?
Uz coskoro pride na trh Skoda s novym modelom rovnakej triedy ako tato Skoda Ahoj. S rovnakym poctom dveri. A nebude sa vyrabat v CR. A nie je tak skareda ako Roomster.
Taky jste si všimnul jako já, že stejně jako Roomster to má předek a zadek, které k sobě nejdou? Jinak některé detailíky celkem hezky vymyšlené - jako ten batůžek v palubce nebo držák na deštník.
... ale museli by na tom změnit pár věci, zrcátka, tu děsnou přední kapotu a hlavně světla s maskou - jsou tak trošku mimo designu značky. Jako Lowcost by se to určitě prodávalo i s HTP dohromady ... ;-)
Myslim ze keby boli trosku upravili masku a dali tomu primeranu cenu, mohol to byt super trebars pre Fusion. to je tiez len taka "skareda krabica", a predava sa velmi slusne. Navyse treba sa na to pozerat cez optiku roku 2002, vtedy boli este poziadavky na dizajn niekde inde...