Délka záruky na nové auto se dnes pohybuje od dvou do sedmi let, ale jak se dočtete, roky nejsou všechno. Rozpletli jsme klubka nekonečných slibů a posvítili si na realitu.
"...Zadřené ojniční ložisko způsobí přetržení ojnice, její část zůstane na klikové hřídeli a poškodí blok. Původce problému, tedy ložisko, podléhá opotřebení v průběhu provozu, na něž se všeobecně záruka nevztahuje..."
To je len vykonstruovany priklad, alebo to uz naozaj niekto zazil? Skutocne by som chcel vediet ci existuje vyrobca auta, ktory bude uplne vazne tvrdit ze "opotrebenie" typu zadrete ojnicne lozisko je uplne v poriadku a nevztahuje sa na to zaruka. Ved motor nie je "spotrebny tovar" ktory treba v aute pravidelne vymienat po 100tisic km. Ani servisovat sa akosi loziska v motore nedaju. Ak majitel teda pravidelne auto servisoval a menil olej za typ schvaleny vyrobcom, nemohol urobit nic viac. A ked pojdeme do detailov, opotrebeniu podlieha uplne kazda suciastka auta...
Ono ja mam pocit, ze v clanku sa pletu dve veci dokopy: zaruka (to je vacsinou vec vyrobcu, predajca ju moze este navysit) a jej plnenie (to zas ma na starosti servis). Lenze aj premiovemu vyrobcovi sa moze stat, ze nim autorizovana servisna siet sa akosi "zopsuje". Ale v takom pripade by mal vyrobca rychlo zareagovat a zrusit s takym servisom spolupracu (nedavno to urobilo BMW na Slovensku)...
Možná záměrně extrémní příklad... ale životnost žádného mechanického dílu není neomezená. Tlumiče, brzdy... to se mění běžně. Co třeba vstřiky nebo turbo, znamená jejich závada po 200.000km automaticky výrobní vadu?
Tlmice, brzdy, vyfuk, pneumatiky, atd, to je vsetko "spotrebny material". Ten sa opotrebovava dost intenzivne, a nie je pri navrhu pocitane ze vydrzi celu zivotnost auta (dnes typicky 200-300 tisic km). Taketo diely su zamerne namontovane na aute tak, aby boli dostupne, aby sa ich stav dal jednoducho kontrolovat, a aby sa dali aj relativne lahko vymenit. Potialto je to uplne v poriadku...
Ale motor (ako celok, vratane vsetkych svojich casti) by mal vydrzat predpokladanu zivotnost auta. Dnes sa uz akosi nepocita s tym, ze kazdych 100 tisic km sa bude robit generalka motora, capy na kluke sa stiahnu na mensi priemer a valce sa zase obrusia na vacsi, a vymenia sa loziska aj piestne kruzky. Toto bolo mozno normalne v casoch skody120, ale nie u dnesnych aut.
Ak by som chcel priklad do clanku, tak vyberiem povedzme poskodenie napravy (disku, pneumatiky, atd) ktore vzniklo ako nasledok po poskodeni loziska v kolese (to sa sice tazko zadrie, ale "vysypat" sa moze). Toto by uz potom bolo na diskusiu, ci sa na to vztahuje zaruka alebo nie. Aj ked som toho nazoru ze poriadny servis by v ramci predpisanej prehliadky mal taketo cosi odhalit vopred (vola, hlucnost, atd), pripadne si to moze (aj by si mal!) vsimnut vodic...
Správně si vypíchl problém dodatečných smluvních záruk - stejně tam je většinou nějaký relativně malý nájezd (100k) jako druhá hranice, protože se stoupajícím opotřebením auta už není možné s jistotou zjistit, jestli se jednalo o výrobní vadu, která se jen pozdě projevila, nebo o opotřebení.
Lovci záruk jsou hlupáci. Že jim to není divné, že nabízí takhle dlouhé záruky jen Kia a Opel. To si v Mercedesu myslí, že to auto déle než 2 roky pohromadě nevydrží? Ne, jen cílí na klientelu, která ví, že stejně nemůže většinou smluvní záruka pokrývat vše stejně jako záruka zákonná (která je abstraktně definována a je tedy velmi široká). Po těch pěti letech už vám záruka totiž moc nekryje a společně s "nutností" navštěvovat autorizovaný servis se může i pěkně prodražit.
Nebo takhle - výhodou prodloužená záruka být může, ale poslouchat ty reklamní kecy a kupovat auto vyloženě podle toho, je doslova šílenství.
Takže je lepší delší záruku nemít než mít? A u Mercedesu snad nenabízejí možnost příplatku za delší záruku, jako ostatně většina konkurence?
Netvrdím že by se auto mělo kupovat jen dle záruky (proto nemám Hyundai), ani jsem nezaznamenal že by to tu zmiňoval někdo jiný. Ale pokud kupuji za své peníze tak drahý a sofistikovaný výrobek jakým je auto, považuji delší záruku, včetně mobility, za obrovské plus - skrytá závada se může vyskytnout i u toho Mercedesu. A podotýkám - každému kdo někdy auto kupoval musí být jasné, že je úplně fuk jestli je ona záruka v základu nebo za příplatek - je to jedna z prvních věcí, kterou vám při smlouvání prodejce nabídne zdarma.
Umím si představit zoufalou situaci prvních nebožáků, kterým se potkalo těsně po záruce TSi a kteří zoufale čekali na to, zda tato závada bude tak častá, že je automobilka vezme na milost a "individuálně" to s nimi vyřeší. Myslíš, že tito lidé si s úsměvem na tváři koupí své příští auto s dvouletou zárukou?
Ps. 100tkm není pro běžného soukromého kupce malý nájezd. Většině v pohodě stačí na těch pět let.
V prvním odstavci pochybuje o rozsahu a vymahatelnosti (vyjma té části o tom, kdo na koho míří). Což se nevylučuje s druhým, že nějaký přínos mít může.
Ale já jsem ho přeci pochopil. Nesnažím se s ním hádat, jen sdělit trochu jiný názor na záruku - ne, auto s dvouletou bych si nikdy nekoupil a v dnešní době ji považuji za nedostatečnou. A proto se mi maličko dotklo to o "lovcích záruk" a hlupácích - to je to, s čím rozhodně nesouhlasím a proč jsem reagoval. A primárně toto mi nekoresponduje s druhým odstavcem.
Tak mně nesedlo to, kdo na koho míří. Lovce záruk jsem si přebral jako lidi, kteří honí roky, nehledě na podmínky. Jen mi nepřišlo, že by tahle věta vystihovala podstatu odstavce - když jsi zmínil první odstavec, nemyslel jsem na lovce.
Také mi připadá záruka na auto o stejné délce jako na mobilní telefon úsměvná. Ale v první řadě je to o ochotě servisu/ zastoupení/ dovozce/ automobilky. Popřípadě tvé ochotě se s nimi dohadovat a případně soudit.
Delší záruka je vždy příjemný bonus,ne jediný důvod.
Větší šílenství je kupovat auto s co nejmenší zárukou.To jsou reklamní kecy.
Nejlepší by asi bylo zrušit dlouhé záruky na karoserie a vrátit se do doby,kdy auta začala hnít pomalu po opuštění fabriky a generálka motoru do 100 000km.
Tady pan redaktor vymyslel pěknou zhovadilost...
Ojniční ložisko určitě není díl, který podléhá běžnému opotřebení, tudíž pokud selže během stand. záruční doby, je evidentní, že se jednalo o vadný kus a tudíž náklady na opravu jdou na vrub výrobce. Tečka. Není o čem diskutovat.
Je smutné, že takovýto nesmysl se člověk dočte v SM. :no::no:
PS: pokud je předpoklad, že nějaký díl nevydrží stand. záruční dobu, měla by být jeho údržba předepsána v servisním plánu....a pane redaktore...ojniční ložisko jste tam viděl ???
Je úžasné jak lze podat "výhodnost" základní dvouleté záruky. VIP, individuelní dohoda se zákazníkem, bla, bla, bla - je rozkošné, jak lze jinak napsat "když budou chít, pošlou vás po dvou letech do háje a nezmůžete vůbec, ale vůbec nic".
Je mi jasné, že někteří bazaroví kovbojové a někteří lehce fanatičtí fanoušci automobilek, které nabízejí onu super dvouletou záruku s VIP přístupem (a kteří by okamžitě, v případě, že by ta jejich automobilka 5ti letou záruku bez omezení km alá Hyundai zavedla, tuto záruku adorovali a používali by ji coby argument kvality "jejich" vozů), nebudou souhlasit. Ale každý, kdo prodlouženou záruku (včetně mobility) někdy měl, mi určitě dá za pravdu, že už by nechtěl jinak.
Aneb jak jsem kdysi stál s Hyundai v Bretani (nebylo moje, najeto přes 200tkm za 2.5 roku)a jak jsem byl za záruku vděčný.
Neobhajujem 2-rocnu zaruku, ale pre mna ako zakaznika ma vacsiu cenu zaruka na 3 roky (bez obmedzenia kilometrov, a dohadovania sa co je a co nie je predmetom zaruky), nez zaruka na 7 rokov, obmedzena aj kilometrami (ktore stejne nabeham za tri), a este dostanem zoznam na pol strany pismom vysky 5px kde je vypisane vsetko na co za tato zaruka nevztahuje...
A len tak na okraj: ked niekde zostanem stat, tak mna osobne viac ako zaruka zaujima asistencna sluzba a nahradne vozidlo. Urcite by som nekepoval tri tyzdne kdesi v Bretani pred servisom Hyundai kym mi opravia auto, vytesujuc sa z mojej krasnej 5-rocnej zaruky...
1.) Každý si může vybrat, co mu dle jeho nájezdůa jiných potřeb vyhovuje. Většina soukromníků nenajede 100tkm ani zapět let. Nicméné nejlepší záruku má dnes Hyundai - bez omezení km, přímo od automobilky a bez hafa výjimek. Ale i ta Kia v 7mi leté má stále takové detaily jako je motor. A ono platit sto tisíc za potkaný motor nebo to mít zadarmo je trošičku rozdíl.
2.) To jsi mě nepochopil - proto jsem zdůrazňoval tu záruku mobility. Zavolal jsem do (českého) Hyundai, do půl hodinky přijel odtah, zařídili a zaplatili velmi slušný hotel a druhý den se pokračovalo v dovolené. Vyřízeno. Takhle to chodí, kapiš? ;)
Ako to chodi, to netusim. Este som to nepotreboval (a dufam ze ani nebudem). Akurat ze "zaruka na poruchy" a "zaruka mobility" su podla mna dve veci. Myslel som ze hovorime o tej prvej. Ak si mal na mysli "zaruku mobility", tak som ta naozaj nepochopil, a za ten druhy odsek sa ospravedlnujem.
Ve svém původním příspěvku mobilitu zmiňuji, ale uznávám že ne úplně šťastně - je to k přehlédnutí. V podstatě to vnímám jako jednu a tu samou věc-vždy jsem měl záruku spojenou i s mobilitou (Evropa). Tím netvrdím, že to některá automobilka nemůže nabízet odděleně, jen mě to, přiznám se, ani nenapadlo.
U Škodovky skutečně nevím, halt je třeba to nastudovat. Aneb každá větší firma tak nějak vychází z toho, že všichni její zákazníci mají vystudovaná práva ;-)
Absolutny suhlas, 2-rocna zaruka je predstavena priam orwellovskymi metodami.
Ale asi to bude tak, ze VAG ponuka len dvojrocnu zaruku - odkedy ho k tomu donutil zakon (predtym to bol iba rok), tak treba narodu povedat, ze je to vlastne super.
Ano, zcela zjevně. Takže jedni ti dají dvouletou záruku, ale když jsi VIP dostaneš nadstandardní přístup a něco ti (grátis) spraví i po záruce! Ovšem ti hajzlíci korejský či francouzský ti dají dlouhou záruku a prudí když jí chceš uplatnit a je tam spousta výjimek a musíš jezdit do děsně drahého ofiko servisu a skončíš u soudu!
Tak tomu říkám objektivní článek, zachovávající si zdravý odstup >:-[]
Nejjistější je, navštěvovat autorizovaný servis, kde máte dobrého známého, který v tom umí chodit. Pak vám prosadí u dovozce záruky, se kterými jiného zákazníka odkáže...no víte kam :-)
V podstatě máš pravdu, reálně však nebude mnoho lidí, jenž mají své známé v autorizáku dané značky. Možná tak vznikají vztahy po již několikáte reklamaci apod. Pak už tě totiž berou spíše jako věrného zákazníka >:-[]
Jo s těmi vztahy máš pravdu >:D Mně si třeba v servisu moc dobře pamatují a díky častým návštěvám si troufnu tvrdit, že máme tak trochu "nadstandardní" vztah, posledně mi dokonce dali auto po opravě z pojistné události ještě než jim to pojišťovna proplatila, že se prý známe, tak neni důvod mi nevěřit :yes: Ve výsledku jsou ale právě tohle věci, proč nemám důvod jezdit jinam :-)
Netvrdím, že by to mělo být vyloženě na škodu, člověk ví, že i když už se něco stane, tak bude ochota na straně servisu problém řešit. Někdy se holt chyby vy výrobě musí vychytávat až v průběhu života daného kusu... ;-)
Nemá někdo zkušenost se zárukou mobility u Škodovky? Když se např. pokazí "spotřební" věc někde na cestě (i třeba už po záruce) a jezdil jsem na předepsané servisní prohlídky, tak to znamená že mam odtah zdarma, protože tu věc kontrolovali na prohlídce? Nebo k čemu to je?
Obecně se zárukou je má zkušenost taková, že je to opravdu hodně o přístupu servisu. Na Škoda fóru si lidi stěžují, že jim často ani nechtěli dát náhradní auto, že na to prý není nárok. Já třeba v mém servisu nikdy neměl problém a vždy mi ochotně vše zařídili včetně náhradního auta. Jestli jim ho Škodovka ale zaplatila je věc druhá..
Záruka mobilty se vztahuje na případy kdy se vozidlo z technických důvodů stane nepojízdným nebo jeho další pokračování v jízdě by bylo v rozporu s právními předpisy. Tn. i na poruchy spotřebního dílu. Důležité je slovo poruchy. Je samozřejmně podmíněma pravidelným servisem včetně dodržení limitu km a času.
Mobilita kryje tyto parametry:
1) Bezplatný odtah do servisu.
2) Asistenci na místě včetně maximálně jedné hodiny práce mechanika. Např. výměna akumulátoru, nastatartování přes "kabely" apod. U závad jež se dají odstaranit na místě.
3) Náhradní dopravu domů pokud je vozidlo nepojízdné a nelze jej ten den opravit. Případně jednu noc v max. tříhvězdičkovéh hotelu, ale pouze pokud jsi dál než 50 km od domova.
4) Náhradní vozidlo na max. 3 dny. Servis ovšem nemusí mít náhradní vozidlo k dispozici apod a nemusí ti jej poskytnout. V případě nutnosti náhradní dopravy se volí mezi body 3 nebo 4.
Mobilita nekryje potřebný materiál na opravu a ani servisní práci mechanika na dílně spojenou s opravou.
kdyby odborníci SM raději uvedli jen JEDEN příklad kdy HK servis odmítl reklamaci např. na motor!! Prostě jen domněnky a polopravdy. Např. KIA v rámci záruky občas neuznává JEN spojku, protože tu dokáže "zručnýů řidič(ka) zničit třeba ze jeden den..u všeho ostatního není problém!
Proč takovou opci nenabízi třeba Škoda se svými motory 1.2 TSI? Hmmm?
Re: To jsouzase kecy se zadřeným ojničním ložiskem,
Problém s uznáváním a neuznáváním záručních (či výrobních) vad a chyb je opravdu všeobjímající a týká se všech prodávaných značek. To, že zákonná dvouletá záruka je rozsahově mnohem větší než následná záruka smluvní, musí být jasné i malému dítěti. Je naivní si myslet, že v rámci prodloužené záruky lze vyměnit všechno grátis...
Nikdo nemá lepší záruku než Hyundai! Prakticky jakoukoliv, závadu bez problému zdarma opraví. Navíc po dobu servisu a dokonce i když jdeš na garančku dostaneš zdarma náhradní vozidlo! Známý má Volvo a když odveze auto na garanční prohlídku musí řešit svůj odvoz nebo si auto půjčit, když se dověděl, že u Hyundai by měl zdarma náhradní auto, tak mu spadla čelist.
No nevím jak u VW ale u škodovky se rozhodně necejtím jako žebrák. Odvoz nebo zapůjčení auta (pokud je volné když si ho neobjednám dopředu) naprosto bez problémů.
Mám takovej pocit že Hyundai si tím že zapůjčuje všem po dobu opravy poněkud vylepšil (skrytě) statistiky registrací (prodejů), odhaduju tak 5-10 aut na jeden servis. Pochybuju, že je servisům poskytl zdarma takže ti je musí promítnout do ceny prací, zadarmo totiž ani kuře nehrabe.
Ale za půjčení platíš.
To jako žebrák jsem myslel, že jakmile si koupíš auto už jsou páni oni a chodíš se sklopenýma ušima aby jsi nedej bože nepřišel např. o kulanci.
Platím jak kdy dle dohody, většinou ne. Ani Hyundai není dobročinný ústav takže nemám obavy o to že si to nenechá zaplatit někde jinde.
A s tím žebrákem to u H je to samé v bledě modrém, musíte splnit jejich podmínky jinak tradááááá je po záruce.
Byl jsem u nich a o nové auto se zajímal. Nic není bez výhradné.
jak jsem tady psal už v jiných příspěvcích - já jsem u Škodovky s uplatňováním záruky spokojen, tak ochotný přístup mě až překvapil. Je ale hodně pravděpodobné, že to je konkrétním servisem.
Příjemní nebo naopak nepříjemní lidé se mohou vyskytnout v jakémkoliv servise bez ohledu na značku...
Naprosto souhlasím. Už druhé auto s 5-ti letou zárukou, jiný prodejce a nikdy žádný problém. Ani se mě neptají, prostě opraví a je. Stejně se najde plno blbců, co budou pořád tvrdit, jaký je to jen reklamní blábol.
to půjčovný jim zaplatíš v ceně servisu, to si buď jistý. A jestli někdo tvrdí, že je něco zadarmo tak 100% lže. Nikdy, nikdo a nikde nedostaneš nic zadarmo!!! A kdo to tvrdí, tomu doporučuji navštívit Chocholouška >:D
A co máš v ceně servisu u ostatních značek když jsou ceny obdobné a někdy i vyšší(jap., fr.) Jestli nedokážeš pochopit tak jednoduché věci tak ti toho Chocholouška můžu doporučit. Nehledej v tom nějaké skryté podrazy, prostě ta záruka tam je, funguje, náhradní vozidlo dostaneš, nemusíš ho platit a ceny jsou srovnatelné s konkurencí. Ještě navíc dostaneš na dobu 5 let asistenční služby platné pro celou Evropu.
V těchto věcech se musím Hyundai zastat i když už jezdím konkurencí, protože v tomto jsou prostě nejlepší. Jestli by jsem někde hledal ty peníze které to vše stojí, hledal by jsem spíše v jednodušším zpracování, materiálech a nižších nákladech. Jinak já osobně jsem z Hyundai vyléčenej a i přes tyto výhody jej asi už nekoupím.
Co to tady plácáš? Na Hjundéé slyšim jen samé narážky od majitelů, že servis je o desítky procent dražší než u konkurence. Otazkou je, co je pro takovouhle podřadnou značku konkurence? Kia? Rencek? Dacia? Asi nejvíc bych typoval poslední možnost.
Nižší náklady na výrobu = musím někde ušetřit a šetří se na kvalitě, nikde jinde to ani nejde. Asisteční služby ti dá každá značka a pojišťovna na desítky let. No a tahle věta co jsi napsal je opravdu perla: ,, Jinak já osobně jsem z Hyundai vyléčenej a i přes tyto výhody jej asi už nekoupím" Hájíš značku, kterou by sis po zkušenostech nekoupil? Fakt dobrý, tak pozdravuj Chocholouška. 8-s
Hájím jejich záruky, toť vše. Nekoupil by jsem jej proto, že mi vadí jiné věci jako kvalita materiálů, řízení, ovládání všeho, idiotské reklamy, chování Vošického atd.
Asi nerozumíš psanému textu.
Jednoduše řečeno jedna z mála dobrých věcí na Hyundai je ta záruka ostatní je spíš průměr až podprůměr.
Nepoznám osobne jediného majiteľa Kie, kterého by firma odbila ..... každého riešia ....
Sám mám Kiu ... a druhé auto bude zasa Kia ... preto, lebo chcem za auto platiť len to čo sa dá predpovedať ... tj. kúpnu cenu, servis a palivo ... nie "prúsery" ... a je mi jedno jako časté ....
Tá 6-ročná "záruka" čo ponúka Opel je tak pre srandu .... treba si prečítať podmienky ...
A 4 ročná "záruka" čo ponúka na Slovensku Seat je priam komédia ..... sice vymenujú pol auta na čo sa to vzťahuje ... ale potom to všetko znegujú "vtipnými" bodmi ako napr. nevzťahuje sa na závady, ktoré nebránia riadnemu užívaniu vozidla .... alebo sa netýka "sekundárnym škodám vzniknutým primárnou závadou" ....
V preklade ... prvý bod .... ak niečo v motore búcha ..... tak pokým to ide ... tak je vlastne všetko OK ....
druhý bod ... ak vytečie olej a zničí sa motor .... zasa smola ... primárna závada bol únik oleja ... mimochodom úniky kvapalín a rozvody nie sú kryté "predlĺženou" zárukou ...
Jedným slovom typický "odrb" ... a s takou firmou by som sa ani nebavil ... to už radšej VW .... ten sa aspoň nepretvaruje .... i keď nič naviac bezplatne negarantuje .....
Car Garantie alebo ako mi bola ich 'zaruka' na nic
V prvom rade - Car Garantie ponuka poistny produkt, nie predlzenu zaruku - skratka sa poistujute proti pripadnej poruche auta.
Predlzil som si zaruku svojej Mazdy, na odporucanie predajcu, o 2 roky.
A jeje... pokazilo sa nasavacie potrubie - moja Mazda ma nasavacie potrubie s premenlivou dlzkou.
Car Garantie odmietla vymenu preplatit pretoze:
1. nejde o diel uvedeny na zozname (nie je tam uvedeny ani diel, ktoreho vymenu mi uhradili, ani dalsich 2000 suciastok, ktore su na aute).
2. nasavacie potrubie je podla nich "trubka" a "spotrebny material" a na ten sa poistenie nevztahuje
Dealer Mazdy odmietol s Car Garantie v mojom mene jednat, ku mne bol zamestnanec Car Garantie vyslovene neprijemny.
Takze diel, ktory stoji 1200 eur + DPH, som si mysel zaplatit z vlastneho vrecka.
Mimochodom, ta druha suciastka, ktoru Car Garantie preplatila - hoci nebola na zozname, stala 70 eur.
Takze otazny je postup dealera aj postup Car Garantie.
Re: Car Garantie alebo ako mi bola ich 'zaruka' na nic
Je to tak. Dik za info, tiez som o tom chvilu uvazoval.
Pristup oboch je predikovatelny.
A podobne to dopadne u VW v Nemecku. Dodatocna zaruka totiz nie je uzavreta s vyrobcom Volkswagen AG, ale ide to cez Volkswagen Versicherung AG. Cize cez 3. stranu, podobne ako Car Garantie.
Takže si někdo pořídí nové auto a nemá na každoroční návštěvu servisu?Kterou si dopředu naplánuje?
Celková délka smluvní záruky bývá (je uvedeno v článku) většinou 12let.Ne na vše.Ale tuto dobu se rozmýšlíme,zda autorizovaný servis pravidelně navštěvovat,či ne.
Takže ne jen 2,3,4,5,6,7 let,ale 12let.
Kolik let nabízejí zde automobilky takto dlouhou záruku na prorezivění a žádný novinář nikoho neupozornil že je to špatně.
Délka záruky je pevně spjata s technikou.Co vydrží méně,to nikdy nemůže mít delší záruku.Pojištění ano,pojistit se můžeme na různá rizika.
Je hezké, že článek manipuluje s míněním na záruku, že jsou rozdílné u jednotlivých značek a že vlastně si lze přikoupit atd. atd.
Jenže autor zřejmě nepochopil hlavní přínos záruky, a to že záruka se dává k určitému automobilu a pokud zákazník automaticky v ceně dostává určitou formu prodloužené záruky, tak to pro něj vždy může znamenat jen a pouze jediné - a to PEVNĚJŠÍ POZICI PŘI PŘÍPADNÉ VADĚ.
To je to podstatné a to je ten benefit. VŽDY je totiž lepší záruku MÍT než NEMÍT :-!
Proto tu 1000x můžete manipulovat s názorem na záruku, 1000x se můžete snažit bagatelizovat záruku Hyundaie a Kie, 1000x můžete vyzdvihovat, že záruka, kterou nabízí běžně koncern je vlastně úplně vynikající. Ale výsledek je ten, že není :-! . U Hyundaie či Kie má zákazník mnohem lepší postavení co se záruky týká, a to bez jakéhokoliv dalšího tahání peněz ze zákazníka. Není to tedy jako u Škody, kde s prodloužením záruky musím navyšovat částku za vůz. A TO je na záruce od Kie či Hyundaie to cenné - lepší postavení bez příplatků :-!
v clanku sa pise ze vyrobcovia dlhodobo poskytuju zaruku 2 roky.keby neprislo nariadenie z eu myslim pre 12 rokmi vela automobiliek plus skoda by mali nadalej skvely 1 rok.osobne si myslim ze je zbytocne toto nariadovat mame trh a konkurenciu a preco ma vw group zaruku na eu trhu iba 2 roky?pretoze je lider na trhu?
Já se divím, že Škodovka si nechá líbit ty přiblblé reklamy Hjudééé na záruky apod.
Podařilo se mi zjistit, v čem je ta jejich 5 letá záruka (v ceně!). Pokud přijedete na servis, zeptá se vás technik, zda máte 5 letou nebo 3 letou záruku, pokud máte 5 letou, máte servis o dost velkou sumu dražší. Proč asi? Tam si rejžujou na ty zavádějící reklamy a ten kdo tyhle auta kupuje má pocit že koupil levně, na servisu ale solí nehorázné sumy proti jiným značkám.... Český národ se nechá zblbnout takovým nesmyslem jako je vnucující se reklama na domělou kvalitu a super záruku. :no:
Jsi úplně vedle!
Hyundai sice žádný zázrak není ale ta záruka včetně záručního servisu je nej na trhu ať se to někomu líbí nebo ne. To vím ne z reklamy ale z vlastních zkušeností z několika auty této značky. A jestli je ten náš národ zblblej nějakou značkou, tak je to Škoda kde platí přemrštěné ceny a ještě nechá ze sebou orat(např.se podílí na úhradě servisu i při zjevných výrobních vadách).
co to meles clovece? ak nie si uplny diletant, tak vies ze kazde auto v portfoliu servisu ma nejaku servisnu hodinu (hodinovu sadzbu). V servsinom manuale je vzdy uvedena dotacia (casova) na prevedenie servisnej prehliadky. Filtre / vlastny olej Hyundai dovoluje takze clovek vie kolko to stoji. Navyse nie je problem napisat do servisu a opytat sa na ceny nahradnych dielov.
S hyundaiom som riesil 2 veci na zaruku - v 30 000km (po roku) mi odislo lozisko - vymenene okamzite. V 90 000km (po 3 rokoch) sa pokazilo naklapanie (regulacia) reflektora - vymenene OBE svetla na zaruku v podstate okamzite bez akejkolvek snahy / namahyz mojej strany
rad by som ti doporucil, aby prestal kotkodakat "nieco co niekto niekde pocul"
PS: za servisnu hodinu u hyundai Accent CRDi platim v autorizaku Hyundai 410 kc (bez DPH). Ak sa ti to zda mnoho, mozno skus Frantu u vas na vsi, ten auta asi opravuje za flasku zelenej
Nevim kdo tu kotkodáká - já to mám od zdroje. A že má Hjudééé drahý servis na tom trvám. Jelikož bych si tuhle podřadnou značku nikdy nekoupil, ptal jsem se na to těch co se nechali zblbnout reklamou a vesměs to všichni potvrdili. Santa-Fe roční servisní prohlídka nešla pod 12.000,- konkurence stejné kategorie (vyjma prémie) stojí řádově 5-7 tis. IX35 8 - 10 tis. Pokud přijedeš do autorizovaného servisu se starou Fabkou, zaplatíš i méně než za takovou socku jako byl Accent. Tak tu nemel 8-s
to je take to klasicke operovanie cislami ktore nic nehovoria. Co sa skryva za prehliadkou? ake nahradne diely sa menia?
o SF nic neviem, ale ix35 - ak si tieto auta kupoje kde kto s IQ tykve, tak sa spravaju aj v servise. Pri spisovani objednavky je mnoho veci na doporucenie a servis by bol blby ak by sa ochdobnil. V tych 8-10 000 je casto geometria za 1000kc, olej za 500kc/liter.. atd, atd.. poznam viacero majitelov ix35 ktory sa vmestili u prvej prehliadky do cca 5500 kc, u auta za cca pol miliona IMHO normalka.. Kto plati viac - jeho chyba
Pises ze staru fabku v autorizaku budem servisovat rovnako - to je mozne. Ale za novu fabku by som v 2007 za 350 000 dostal maximalne hatapku a dva roky zaruky. Dufam ze aj taky genius ktory ma informacie vzdy od zdroja ako ty pochopi rozdiel. Tak to som nemusel riesit cca 8000kc za svetla (napriklad). V zasade je vzdy lepsie ak mam 5 rokov zaruu a nie dve. Ak nechcem jazdit do servisu, nemusim, zaruka mi padne. Je to moja volba. Ale nebude zo mna niekto robit vola ked mi povie, ze 2 roky je lepsie nez 3-5-7
Pro některe tebou vyjmenovane modely v mistě kde bydlim to plati taky. Jak jsem psal automobilka si penize z lidi vždy nějak vytahne. Buď zaplatiš hned nebo později.
Pro NĚKTERÉ, a o tom se bavím. Paušálně to říct nejde.
Nicméně obecně - pokud nabízím delší záruku, tak dražší servis je logický. Když mám za něco déle ručit, musím to důsledněji kontrolovat, že je to OK, což je dražší. Samotný fakt, že servis je dražší, mě tedy nijak neuráží. Vše je jen otázkou míry.
Vybrat si zrovna ten model, který je drahým servisem "profláklý", je dost laciné ;-)
Knk. i20 vs Fabia/Ibiza.
Jinak to je přesně to o čem pišu a to že ty penize vydaš ať chceš nebo ne. Jestli je daš z leve ruky nebo z prave už tak velky rozdil neni.
zapomínáš, že nikdo a nic tě nenutí jezdit do autorizovaného servisu. A Fabia není úplně typický případ Škody, protože prodloužená záruka je u ní hodně zvýhodněná třeba při porovnání s Rapidem.
No jasně že tě nikdo nenuti ale pak přichaziš o jiste vyhody a připadne mužeš zapomenout na kulanci či dokonce mobilitu.
A v připadě Fabie se nebavim o prodloužene zaruce ale o ceně za servisni prohlidky.
tak řeč byla o záruce, ne o kulanci či mobilitě, ne?
Jinak co se kulance týká, pak se bavíš o naprosto nenárokové věci, na kterou nemáš nárok ani když 100% dodržíš servisní plán v autorizovaném servise. Jestli ti případně kulanci servis uzná či ne, je čistě na jeho libovůli a je jedno, kde jsi servisoval, pokud dodržíš podmínky výrobce.
Záruka mobility je službou, o kterou přijdeš, to ano. Tedy minimálně u Škody. Při dobré havarijní pojistce ale stejně nemá záruka mobility smysl.
Jasně ale pokud přestaneš servisovat auto v origo servisech tak je značne riziko že pravě o tyto benefity přijdeš. Tam už opravdu hodně zaleži na ochotě či neochotě daneho servisu. A jsem si jisty že pokud by šlo o nějakou zasadnějši a dražši zavadu tak se servis na tebe vykašle.
Záruky jsou jak pojistky na cokoliv. Většinou je to jen tahání peněz z kapes zákazníka. Buď to funguje nebo ne, a když ne, vždy se najde důvod proč to přesně tak neplatí a když už vyjímečně ano, tak podojením čeho všeho je to podmíněno.
.