Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zavinili jste nehodu? Zaplaťte škodu, navrhuje BESIP

redakce AUTO.CZ
Diskuze (44)
Pokud se například opilý řidič zraní, pojišťovna by po něm podle BESIPu mohla vymáhat náklady na jeho léčení.

Viníci závažných dopravních nehod by mohli v budoucnu platit za způsobené škody. Opilí či zdrogovaní řidiči by tak mohli hradit kromě hmotné škody například i náklady na léčení nebo peněžní ztrátu v době pracovní neschopnosti, která vznikne zraněním či usmrcením člověka. Tyto náklady přitom dosahují ročně kolem 50 miliard korun, řekl dnes novinářům vedoucí oddělení BESIP Roman Budský. Návrh se objevil při zpracovávání koncepce financování Národní strategie bezpečnosti silničního provozu na léta 2011 až 2020.

"Je to běh na delší trať. Prvotní nástřel této koncepce by měl být hotový na konci srpna, pak se o tom bude jednat v radě vlády ve výboru pro financování strategie. A potom se určí další postup," řekl Budský.

Pokud se například opilý řidič zraní, pojišťovna by po něm mohla vymáhat náklady na jeho léčení. "Mělo by se to týkat závažných nešvarů jako je alkohol, agresivní bezohledná jízda a drogy v silničním provozu," uvedl Budský. V současné době je sice takový postup možný, nicméně podle něho nefunguje komplexně.

BESIP chce také prosadit větší zapojování privátního sektoru do financování národní strategie. Podílet by se měly více například pojišťovny, protože řada opatření má pozitivní dopad i na ně, a snižuje tak i jejich náklady. "V Německu jsou celkové výdaje na bezpečnost silničního provozu zhruba 13 miliard eur ročně s tím, že asi čtvrtinu platí stát, polovinu svaz pojišťoven a zbytek soukromý sektor," uvedl Budský. v ČR se naopak většina dopravně bezpečnostních opatření hradí z veřejných zdrojů.

Nová strategie, kterou loni v srpnu schválila vláda, si klade za cíl do roku 2020 snížit počet usmrcených na úroveň průměru evropských zemí a současně snížit proti roku 2009 o 40 procent počet těžce raněných. Tehdy se takto zranilo přibližně 3500 lidí. Ministerstvo tedy do budoucna plánuje snížit počet mrtvých ve srovnání s rokem 2009, kdy zemřelo 832 lidí, zhruba o 60 procent.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (44)
Avatar - www.skodaoctavia.cz
16. 7. 2012 09:12
Re: .
K ničemu! A to je cíl, aby pojišťonvny měli ještě větší zisky a nekryly nic. :no: :no: :no:
14. 7. 2012 23:54
Ono to tak už dnes nefunguje ?
Ono to tak už dnes nefunguje ? Když pojedu ožralý a nabourám , tak od pojišťovny nic nedostanu a budu platit i to co pojišťovna vyplatí případnému poškozenému . Prostě proto , že jsem porušil zákon a podmínky pojistné smlouvy . Přitom je rada jednoduchá , nikdy nepijte , nefetujte , neberte léky co ovlivňují schopnost k řízení když jedete autem nebo víte že do doby kdy máte jet nebudete střízliví . Já se tím řídím už 30 let a nikdy jsem s tím neměl problém . Když jdeme s partou na pivo , tak holt piju nějaký nealko , no a když je na pořadu víno nebo štamprlata , tak holt druhej den nejedu , nebo když vím že pojedu tak si holt dám nějakou colu . Tak v čem pořád mají někteří problém ?
Avatar - WinDiesel
14. 7. 2012 19:22
Re: Pitomci ve stohu si zahrávají neustále s ohněm
Extrémně definivaný názor, ale hlavičku hřebíčku trefující přesně. Tak je to vždy s regulacemi a s restrikcemi všeho druhu - mívají neočkávané důsledky.
13. 7. 2012 08:15
Pitomci ve stohu si zahrávají neustále s ohněm
Pořád a pořád se snaží zakazovat a omezovat z čeho mají vývar. Co budou dělat až opravdu lidi omezí chlast a jezdění? Kde vezmou prachy? Zavřou nemocnice protože ubylo pacientů? Pojišťovny se vzdají zisku protože nebude se mít kdo pojišťovat? Upadne ekonomika, protože lidi nebudou riskovat, že přijdou o všechno jen protože jednou za život způsobily nehodu při cestě do práce. Kdo bude živit ty lidi co oholí na kost a udělají z nich ekonomické zombí do konce života? Tohle je v zájmu možná zlodějů a kriminálníků napojených na veřejný sektor, ale ne v zájmu občanů.
13. 7. 2012 06:11
Re: Katastrofálny titulok
Proč buď-anebo. Navzájem se to nevylučuje, naopak je dost pravděpodobné, že požadované kvality nejsou ani na jedné straně.