Ze zákulisí: Nástupce Ferrari Enzo bude mít přes 670 kW
Zatímco následovník Fiorana s kódem F152 (obchodně možná 620 či F620) si zachová motor vpředu, pohon zadních kol a systém transaxle. Nová sedmistupňová dvouspojková převodovka bude tedy umístěna u zadní nápravy. Pohonnou jednotkou by měl být vidlicový dvanáctiválec zhruba s 515 kW (700 k).
Stejný motor uvidíme letos na podzim i v nástupci Enza. Supersport s pravděpodobným označením F70 bude mít agregát s atmosférickým plněním umístěný pochopitelně uprostřed, tedy před zadní nápravou. V12 objemu 7,3 l se dostane nejspíš až k hranici 800 k (589 kW) a doplní jej i KERS. Elektromotor poskytne dalších 88 kW (120 k) a prý umožní nejen krátkodobé zvýšení výkonu, ale i samotnou jízdu jen na elektřinu jako u prototypu 599 HY-KERS ze Ženevy 2010. Takže nás čeká supersportovní hybrid s celkovými 920 k (677 kW).
Hmotnost díky štědrému využití uhlíkových vláken klesne někam pod 1150 kg. Čekejte tedy jízdní zážitky podobné FXX, ovšem se silniční homologací. Vidlicový dvanáctiválec ovšem bude zpívat svou smutnou labutí píseň. S největší pravděpodobností jej v budoucnu nahradí V8 se dvěma turby. Ten už tu ale také byl, měl 2,94 l a poháněl letos na podzim pětadvacetileté legendární Ferrari F40.
Znovuzrozené Dino, které by stálo určitě pod 175 tisíc dolarů (3,3 milionu korun) zřejmě nepřijde. Alespoň ne hned, model umístěný v portfoliu pod 458 Italia a Californií, která se v Ženevě představí v inovované podobě, by mohl dostat přeplňovaný šestiválec. Nechceme zvyšovat výrobu za každou cenu, abychom uspokojili rostoucí poptávku zejména v Rusku a Číně, řekl generální ředitel Amedeo Felissa. Snižujeme hmotnost, vylepšujeme aerodynamiku a až formule 1 přejde na šestiválce s turbem, pak vznikne prostor pro další novinku. Taková jednotka by pro ni mohla být přijatelná. Hubne a sílí i závodní 458 Challenge, které má pro letošní sezonu 600 k (442 kW) a shodila takřka 70 kg.
Dočkáme se konečně sériového čtyřdveřového sedanu Ferrari? Ne, tohle je hřiště pro Maserati, řekl doslova Felissa.