Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ze zákulisí: Nástupce Ferrari Enzo bude mít přes 670 kW

Aleš Dragoun
Diskuze (32)
Ve Ferrari se v současnosti usilovně pracuje na nástupci 599 GTB Fiorano. Stranou ale nezůstává ani nástupce Enza.

Zatímco následovník Fiorana s kódem F152 (obchodně možná 620 či F620) si zachová motor vpředu, pohon zadních kol a systém transaxle. Nová sedmistupňová dvouspojková převodovka bude tedy umístěna u zadní nápravy. Pohonnou jednotkou by měl být vidlicový dvanáctiválec zhruba s 515 kW (700 k).

Stejný motor uvidíme letos na podzim i v nástupci Enza. Supersport s pravděpodobným označením F70 bude mít agregát s atmosférickým plněním umístěný pochopitelně uprostřed, tedy před zadní nápravou. V12 objemu 7,3 l se dostane nejspíš až k hranici 800 k (589 kW) a doplní jej i KERS. Elektromotor poskytne dalších 88 kW (120 k) a prý umožní nejen krátkodobé zvýšení výkonu, ale i samotnou jízdu jen na elektřinu jako u prototypu 599 HY-KERS ze Ženevy 2010. Takže nás čeká supersportovní hybrid s celkovými 920 k (677 kW).

Hmotnost díky štědrému využití uhlíkových vláken klesne někam pod 1150 kg. Čekejte tedy jízdní zážitky podobné FXX, ovšem se silniční homologací. Vidlicový dvanáctiválec ovšem bude zpívat svou smutnou labutí píseň. S největší pravděpodobností jej v budoucnu nahradí V8 se dvěma turby. Ten už tu ale také byl, měl 2,94 l a poháněl letos na podzim pětadvacetileté legendární Ferrari F40.

Znovuzrozené Dino, které by stálo určitě pod 175 tisíc dolarů (3,3 milionu korun) zřejmě nepřijde. Alespoň ne hned, model umístěný v portfoliu pod 458 Italia a Californií, která se v Ženevě představí v inovované podobě, by mohl dostat přeplňovaný šestiválec. Nechceme zvyšovat výrobu za každou cenu, abychom uspokojili rostoucí poptávku zejména v Rusku a Číně, řekl generální ředitel Amedeo Felissa. Snižujeme hmotnost, vylepšujeme aerodynamiku a až formule 1 přejde na šestiválce s turbem, pak vznikne prostor pro další novinku. Taková jednotka by pro ni mohla být přijatelná. Hubne a sílí i závodní 458 Challenge, které má pro letošní sezonu 600 k (442 kW) a shodila takřka 70 kg.

Dočkáme se konečně sériového čtyřdveřového sedanu Ferrari? Ne, tohle je hřiště pro Maserati, řekl doslova Felissa.

Aleš Dragoun
Diskuze (32)
26. 2. 2012 02:24
Re: Bye bye..
Třeba Gallardo se mi líbilo. Ale tam to asi tak začínalo i končilo. Ani mi nešlo o haló efekt, prostě se mi líbilo. 430 byla technicky někde jinde. Ale mělo slušnou V10 a k tomu krásně vypadající klacek manuálu, takže proč ne. Na trati zdaleka nedosahovalo takové preciznosti, ale člověku řízení vykouzlilo úsměv na tváři.

No a Murciélago v rámci možností naplňovalo obraz dvanáctiválcového holomka. Nevychované, nezdvořilé - ne tolik, jako dříve, ale pořád tě dokázalo k smrti vyděsit. Na Aventadoru je vidět, že Audi půjde spíš cestou sofistikovanosti. Zřejmě se budou snažit Ferrari přiblížit, stejně jako se sami snaží přiblížit BMW. Těžko říct, jaký to bude mít dopad. Možná naopak pozitivní, protože tu neurvalost ocení spíš nadšenec. Řekl bych, že se dnes prodávají víc pro vzhled (a u Gallarda snadnost používání). Takže méně "duše" a více schopností je pravděpodobně nezabije.
26. 2. 2012 02:08
Re: Bye bye..
Ono záleží, jak bude tohle auto Ferrari nabízet. Murciélago tu bylo dlouho a bylo standardní součástí nabídky. Stejně tak Aventador je spíš "super" verze nástupce Gallarda, není to úplně ta nejvyšší třída, kterou představuje třeba Koenigsegg. Takže to pořád nebudou konkurenti, protože tohle Ferrari míří do sfér nejvyšších.

Jen nechápu, proč někdo musí tyhle dvě značky porovnávat. Porovnatelné jsou totiž snad jen pro pozéry. Každé to auto jezdilo úplně jinak. Jediné, čeho (možná) můžeme litovat, je, že Lambo ztrácí na divokosti.
Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2012 13:15
Re: Bye bye..
Naprosto SOUHLASím, že "woow" efekt je (a snad "vždy byl") u Lamborghini vždy "daleko lepší" než u Ferrari (a "jízdně/použitelností" to je - a snad vždy bylo - přesně NAOPAK..
Já (trochu vždy, a dnes ještě VÍC) raději to "nenápadné" (dnes bych BEZ váhání sáhla po FF - které se docela dost lidem až "nelíbí") než po něčem typu Gumpert či Lamborgnihi Aventador..
Tifosi apod. mne "moc NEberou" - i vůz této "kategorie" beru "uživatelsky" (NEmám ho na "ukazování/předvádění" ostatním, ale pro SEBE - "své ježdění"
Pěkný den (za chvíli se jedu trochu "projet autem" :-)
24. 2. 2012 12:33
Re: Bye bye..
Nu je to z mé strany rozhodně bychaření. Pokud jsem měl podobné auto půjčené, chvilku mi samozřejmě dělalo velice dobře, že jsem v něm spatřen a trasu resp. "nutné" zastávky jsem tomu přizpůsoboval (ať hodí rukavicí, kdo by to n mém místě neudělal), tento opojný pocit (skoro)majitele ale rychle vystřídalo doslova utrpení a alibistická útěcha, že jej těžko budu kdy vlastnit.

Stejně tak jsem zažil v D lidmi obležené gumpert apollo na pumpě, kde opodál stojící černé ferrari 599 si nikdo ani nevšiml.

V těchto WOW ohledech je podle mne lambo dál než ferrari, jinak technicky je Lambo globálně vzato za Ferrari.

Přiznávám to nerad, ale podle mně jako velkého VW-FAN Lambo na Ferrari nemá, je to dáno zázemím z motorsportu atd., i když u superautomobilů jsou tyto verdikty na úrovni hocha ze základní školy, jímž se nakonec dodnes cítím.

Ještě doplním (NERAD) ani designem se na Ferrari nechytá.
Efekt UFO na silnici ještě neznamená hodnotnější design.
Ale ferrari kazí zase debilní tiffosi. :-)

Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2012 12:01
Re: Bye bye..
V tom případě (jestli se opravdu "vyzná") - o to smutnější že "napsal co napsal" (že občas "napíše co napíše".. ;-)
Čistě "technicky" či "vyspělostí" na tom bylo Ferrari snad bez výjímky vždy "lépe" než Lamborghini..
Lambo v garáži co parkuje C5 i stálo, ale NEchtěla bych ho tam (ani za "málo peněz"), neb to co se vám "teoreticky" líbí je "prakticky" (z mého pohledu) JEN "špatně řiditelné/ovladatelné" auto ("pěkně" či "zajímavě" to působí když o tom takhle napíšete - zcela OPAČNĚ když v tom musíte jezdit - aneb i staré, elektronikou ještě NE"komplexně hlídané" Ferrari 550M mohla řídit i "malá holčička" (s trochou zkušeností) a víceméně šlo použít i jako "auto pro každý den" - Lambo je spíš typ vozu "ukázat se v něm", projet se v něm - a "šupkydupky" (raději) HONEM domů do garáže = BEZ urážky: "Snesla" ale děkuji NE NEchtěla..