25.6. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Zelená budoucnost Ferrari: Osmiválce s turbem a dvanáctiválcové hybridy

 

Italský výrobce hledá způsoby, jak snížit emise svých aut. První výsledky už vidíme – plug-in hybrid LaFerrari a Californii T s přeplňovaným motorem.

Ferrari se nevyhne stále se zpřísňujícím emisním normám, a tak musí zapracovat na úspornosti svých automobilů. Italský výrobce plánuje, že emise oxidu uhličitého jeho vozů klesnou do roku 2021 o pětinu.

„Chceme použít veškerou dostupnou techniku, abychom každý rok snížili emise o tři procenta,“ uvedl Vittorio Dini, šéf pohonných jednotek v automobilce Ferrari, v rozhovoru pro Automotive News Europe. Maranellská značka postupně snižuje emise svých aut již nyní, dnes průměr činí asi 270 gramů CO2 na kilometr, zatímco ještě v roce 2007 měly hodnotu 435 gramů na ujetý kilometr.

Ferrari využije dvojí techniku pro snížení emisí – přeplňování a hybridní pohon. Osmiválcové modely dostanou motory přeplňované turbodmychadlem. „V budoucnu budou všechny naše V8 používat turba,“ tvrdí Dini. Cílem konstruktérů je snížit objem agregátů a zároveň zvýšit jejich výkon.

Psali jsme: Ferrari přejde na turbomotory

Naopak dvanáctiválcové modely si ponechají atmosférické jednotky. Dini tvrdí, že dvanáctiválce nemůžou použít turbodmychadla. Pro dostatečné snížení emisí a zvýšení výkonu by totiž motory musely podle Diniho dostat čtyři turbodmychadla. Takové řešení by bylo ale prostorově náročné a vytvářelo by velké množství tepla. Z toho důvodu dostanou dvanáctiválcová Ferrari elektromotor a stanou se hybridy.

První výsledky těchto plánů již vidíme. Modernizovaná California T dostala místo 4,3litrového atmosférického osmiválce turbodmychadlem přeplňovaný osmiválec o objemu 3,9 litru. Hypersport LaFerrari zase kombinuje 6,3litrový atmosférický dvanáctiválec s elektromotorem, je tak plug-in hybridem. V příštím roce pak má na trh dorazit modernizovaný model 458 Italia, který rovněž místo atmosférického osmiválce dostane přeplňovanou jednotku.

Přestože Ferrari z velké části vlastní Fiat, jedná se o samostatně stojící firmu. Kvůli tomu Ferrari nemůže zprůměrovat emise svých aut s úspornějšími vozy ostatních značek koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Jakožto menší výrobce si však Ferrari mohlo dojednat s úřady Evropské unie a USA vlastní cíle na snížení emisí. Díky tomu maranellská automobilka nebude muset do roku 2021 snížit emise CO2 svých aut k hodnotě 95 gramů na kilometr jako větší výrobci.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Ferrari Hybrid Nové modely Supersport

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 





 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…