25.6. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Zelená budoucnost Ferrari: Osmiválce s turbem a dvanáctiválcové hybridy

 

Italský výrobce hledá způsoby, jak snížit emise svých aut. První výsledky už vidíme – plug-in hybrid LaFerrari a Californii T s přeplňovaným motorem.

Ferrari se nevyhne stále se zpřísňujícím emisním normám, a tak musí zapracovat na úspornosti svých automobilů. Italský výrobce plánuje, že emise oxidu uhličitého jeho vozů klesnou do roku 2021 o pětinu.

„Chceme použít veškerou dostupnou techniku, abychom každý rok snížili emise o tři procenta,“ uvedl Vittorio Dini, šéf pohonných jednotek v automobilce Ferrari, v rozhovoru pro Automotive News Europe. Maranellská značka postupně snižuje emise svých aut již nyní, dnes průměr činí asi 270 gramů CO2 na kilometr, zatímco ještě v roce 2007 měly hodnotu 435 gramů na ujetý kilometr.

Ferrari využije dvojí techniku pro snížení emisí – přeplňování a hybridní pohon. Osmiválcové modely dostanou motory přeplňované turbodmychadlem. „V budoucnu budou všechny naše V8 používat turba,“ tvrdí Dini. Cílem konstruktérů je snížit objem agregátů a zároveň zvýšit jejich výkon.

Psali jsme: Ferrari přejde na turbomotory

Naopak dvanáctiválcové modely si ponechají atmosférické jednotky. Dini tvrdí, že dvanáctiválce nemůžou použít turbodmychadla. Pro dostatečné snížení emisí a zvýšení výkonu by totiž motory musely podle Diniho dostat čtyři turbodmychadla. Takové řešení by bylo ale prostorově náročné a vytvářelo by velké množství tepla. Z toho důvodu dostanou dvanáctiválcová Ferrari elektromotor a stanou se hybridy.

První výsledky těchto plánů již vidíme. Modernizovaná California T dostala místo 4,3litrového atmosférického osmiválce turbodmychadlem přeplňovaný osmiválec o objemu 3,9 litru. Hypersport LaFerrari zase kombinuje 6,3litrový atmosférický dvanáctiválec s elektromotorem, je tak plug-in hybridem. V příštím roce pak má na trh dorazit modernizovaný model 458 Italia, který rovněž místo atmosférického osmiválce dostane přeplňovanou jednotku.

Přestože Ferrari z velké části vlastní Fiat, jedná se o samostatně stojící firmu. Kvůli tomu Ferrari nemůže zprůměrovat emise svých aut s úspornějšími vozy ostatních značek koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Jakožto menší výrobce si však Ferrari mohlo dojednat s úřady Evropské unie a USA vlastní cíle na snížení emisí. Díky tomu maranellská automobilka nebude muset do roku 2021 snížit emise CO2 svých aut k hodnotě 95 gramů na kilometr jako větší výrobci.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Ferrari Hybrid Nové modely Supersport

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 





 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…