25.6. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Zelená budoucnost Ferrari: Osmiválce s turbem a dvanáctiválcové hybridy

 

Italský výrobce hledá způsoby, jak snížit emise svých aut. První výsledky už vidíme – plug-in hybrid LaFerrari a Californii T s přeplňovaným motorem.

Ferrari se nevyhne stále se zpřísňujícím emisním normám, a tak musí zapracovat na úspornosti svých automobilů. Italský výrobce plánuje, že emise oxidu uhličitého jeho vozů klesnou do roku 2021 o pětinu.

„Chceme použít veškerou dostupnou techniku, abychom každý rok snížili emise o tři procenta,“ uvedl Vittorio Dini, šéf pohonných jednotek v automobilce Ferrari, v rozhovoru pro Automotive News Europe. Maranellská značka postupně snižuje emise svých aut již nyní, dnes průměr činí asi 270 gramů CO2 na kilometr, zatímco ještě v roce 2007 měly hodnotu 435 gramů na ujetý kilometr.

Ferrari využije dvojí techniku pro snížení emisí – přeplňování a hybridní pohon. Osmiválcové modely dostanou motory přeplňované turbodmychadlem. „V budoucnu budou všechny naše V8 používat turba,“ tvrdí Dini. Cílem konstruktérů je snížit objem agregátů a zároveň zvýšit jejich výkon.

Psali jsme: Ferrari přejde na turbomotory

Naopak dvanáctiválcové modely si ponechají atmosférické jednotky. Dini tvrdí, že dvanáctiválce nemůžou použít turbodmychadla. Pro dostatečné snížení emisí a zvýšení výkonu by totiž motory musely podle Diniho dostat čtyři turbodmychadla. Takové řešení by bylo ale prostorově náročné a vytvářelo by velké množství tepla. Z toho důvodu dostanou dvanáctiválcová Ferrari elektromotor a stanou se hybridy.

První výsledky těchto plánů již vidíme. Modernizovaná California T dostala místo 4,3litrového atmosférického osmiválce turbodmychadlem přeplňovaný osmiválec o objemu 3,9 litru. Hypersport LaFerrari zase kombinuje 6,3litrový atmosférický dvanáctiválec s elektromotorem, je tak plug-in hybridem. V příštím roce pak má na trh dorazit modernizovaný model 458 Italia, který rovněž místo atmosférického osmiválce dostane přeplňovanou jednotku.

Přestože Ferrari z velké části vlastní Fiat, jedná se o samostatně stojící firmu. Kvůli tomu Ferrari nemůže zprůměrovat emise svých aut s úspornějšími vozy ostatních značek koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Jakožto menší výrobce si však Ferrari mohlo dojednat s úřady Evropské unie a USA vlastní cíle na snížení emisí. Díky tomu maranellská automobilka nebude muset do roku 2021 snížit emise CO2 svých aut k hodnotě 95 gramů na kilometr jako větší výrobci.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Úřady chtějí lépe komunikovat. Výdaje na to ztrojnásobily na půl miliardy korun Úřady chtějí lépe komunikovat. Výdaje na to ztrojnásobily na půl miliardy korun

Hodnota zakázek na komunikaci z veřejného sektoru se v…

Lidl spouští vlastní e-shop. Přesto tvrdí, že prodej potravin na internet nepatří Lidl spouští vlastní e-shop. Přesto tvrdí, že prodej potravin na internet nepatří

Týden testování a ostrý provoz. E-shop nejvýdělečnějšího…

Liglass zatím nezaplatí. Kyrgyzská strana prý porušila smlouvu Liglass zatím nezaplatí. Kyrgyzská strana prý porušila smlouvu

Česká společnost Liglass Trading CZ zatím nechce zaplatit…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Ferrari Hybrid Nové modely Supersport

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 





 
Ferrari slaví sedmdesátiny. Toto jsou nejvýznamnější milníky jeho historie

Ferrari slaví sedmdesátiny. Toto jsou nejvýznamnější milníky jeho historie

Dnes 15:50

Sedmnáctitisícové Maranello je domovem jedné z nejslavnějších automobilek světa. Ta slaví kulatiny a má za sebou mnoho úspěchů.




Blesk.cz

Berenika Kohoutová si z Tváře odskočila k moři. Hned se zranila!

Berenika Kohoutová si z Tváře odskočila k moři. Hned…

Berenika Kohoutová (26) překvapuje televizní diváky svými výkony v Tvoje tvář má známý hlas, přesto si našla…

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf mobilního Samsungu, DJ Koh, na tiskové konferenci v u příležitosti vstupu Galaxy Note 8 na jihokorejský trh…

 

iSport.cz

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa, moje dcera je jako já!

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa,…

Mámě si vždycky postěžovala, když jí něco trápilo, tak si teď u ní vylila srdíčko. Momentálně je ovšem americká…

Žebříček brankářů v extralize: vládne Laco, Fin ze Sparty musí zapracovat

Žebříček brankářů v extralize: vládne Laco, Fin ze…

Hokejová extraliga má za sebou už pět kol. Jak si po rozjezdu sezony zatím vedou brankáři? Kdo se může na…

 

Reflex.cz

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný, říká europoslanec za ANO Telička

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný,…

Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička patří k nejhlasitějším vnitrostranickým kritikům hnutí ANO a…

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Následující příběh je vpravdě světový. Odehrává se v Novém Yorku, Chicagu, rakouské Vídni a německých Brémách.…