reklama


25.6. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Zelená budoucnost Ferrari: Osmiválce s turbem a dvanáctiválcové hybridy

 

Italský výrobce hledá způsoby, jak snížit emise svých aut. První výsledky už vidíme – plug-in hybrid LaFerrari a Californii T s přeplňovaným motorem.

Ferrari se nevyhne stále se zpřísňujícím emisním normám, a tak musí zapracovat na úspornosti svých automobilů. Italský výrobce plánuje, že emise oxidu uhličitého jeho vozů klesnou do roku 2021 o pětinu.

„Chceme použít veškerou dostupnou techniku, abychom každý rok snížili emise o tři procenta,“ uvedl Vittorio Dini, šéf pohonných jednotek v automobilce Ferrari, v rozhovoru pro Automotive News Europe. Maranellská značka postupně snižuje emise svých aut již nyní, dnes průměr činí asi 270 gramů CO2 na kilometr, zatímco ještě v roce 2007 měly hodnotu 435 gramů na ujetý kilometr.

Ferrari využije dvojí techniku pro snížení emisí – přeplňování a hybridní pohon. Osmiválcové modely dostanou motory přeplňované turbodmychadlem. „V budoucnu budou všechny naše V8 používat turba,“ tvrdí Dini. Cílem konstruktérů je snížit objem agregátů a zároveň zvýšit jejich výkon.

Psali jsme: Ferrari přejde na turbomotory

Naopak dvanáctiválcové modely si ponechají atmosférické jednotky. Dini tvrdí, že dvanáctiválce nemůžou použít turbodmychadla. Pro dostatečné snížení emisí a zvýšení výkonu by totiž motory musely podle Diniho dostat čtyři turbodmychadla. Takové řešení by bylo ale prostorově náročné a vytvářelo by velké množství tepla. Z toho důvodu dostanou dvanáctiválcová Ferrari elektromotor a stanou se hybridy.

První výsledky těchto plánů již vidíme. Modernizovaná California T dostala místo 4,3litrového atmosférického osmiválce turbodmychadlem přeplňovaný osmiválec o objemu 3,9 litru. Hypersport LaFerrari zase kombinuje 6,3litrový atmosférický dvanáctiválec s elektromotorem, je tak plug-in hybridem. V příštím roce pak má na trh dorazit modernizovaný model 458 Italia, který rovněž místo atmosférického osmiválce dostane přeplňovanou jednotku.

Přestože Ferrari z velké části vlastní Fiat, jedná se o samostatně stojící firmu. Kvůli tomu Ferrari nemůže zprůměrovat emise svých aut s úspornějšími vozy ostatních značek koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Jakožto menší výrobce si však Ferrari mohlo dojednat s úřady Evropské unie a USA vlastní cíle na snížení emisí. Díky tomu maranellská automobilka nebude muset do roku 2021 snížit emise CO2 svých aut k hodnotě 95 gramů na kilometr jako větší výrobci.

Spolupracujeme s TipCars.com
Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank

Tempo růstu čínské ekonomiky ve čtvrtém čtvrtletí…

Netflix potěšil investory, jeho výsledky příjemně překvapily Netflix potěšil investory, jeho výsledky příjemně překvapily

Akcie Netflixu vzrostly před zahájením obchodování na…

ECB podpořila spekulanty na zhodnocení koruny, s tiskem peněz nepřestane ECB podpořila spekulanty na zhodnocení koruny, s tiskem peněz nepřestane

Společná měna během necelé hodiny oslabila o více než půl…

Komentář Michaela Romancova: Jak se chovat u stolu s Trumpem Komentář Michaela Romancova: Jak se chovat u stolu s Trumpem

S nástupem Baracka Obamy byly spojovány nesmírné naděje.…

 
Zdroj: Automotive News Europe
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 






 
Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Dnes 08:03

Volvo XC90 se čtyřválcovým turbodieselem D5 jsme už proti šestiválcovému konkurentovi jednou postavili. Prohrálo. Dokáže si po změnách pro modelový rok 2017 vylepšit reputaci?




Blesk.cz

Narkobaron „Prcek“ dobojoval: Mexiko ho vydalo Spojeným státům

Narkobaron „Prcek“ dobojoval: Mexiko ho vydalo…

Mexický narkobaron Joaquín Guzmán byl vydán do Spojených států. Oznámilo to mexické ministerstvo zahraničí a…

Natálka (6) onemocněla rakovinou už ve dvou letech. „Točila se jí hlava“

Natálka (6) onemocněla rakovinou už ve dvou letech.…

Rakovina je diagnóza, které se bojí každý. Když ale onemocní malé dítě, je to rána pro celou rodinu. To velmi…

 

iSport.cz

Švenger je ve Zlíně nadšený a bojuje o smlouvu: Chci začít od nuly

Švenger je ve Zlíně nadšený a bojuje o smlouvu: Chci…

Vzal telefon a zavolal tátovi, bývalému prvoligovému brankáři: „Je to tady super,“ hlásil mu Milan Švenger ze…

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

 

Reflex.cz

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak přijde někomu málo vlastenecký

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak…

Ruský historický film Viking vydělal v devíti dnech rekordní miliardu rublů. Může dokonce vytlačit nejúspěšnější…

Děkujeme Sobotkově vládě, že nás tak pěkně vychovává. Bez ní bychom zvlčili

Děkujeme Sobotkově vládě, že nás tak pěkně…

Stačí už jen prezidentův podpis a začneme žít zdravě, moderním životním stylem. Po poslancích i ctihodní…

 
 
reklama