Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Přísnější emisní limity zaplatíme my. Evropská auta podraží

Cíl na úrovni pětatřicetiprocentního omezení emisí pro osobní automobily je kompromis. Některé státy navrhovaly až 40% snížení emisí.
Zpět na článek
10. 10. 2018 17:02
10. 10. 2018 17:22
10. 10. 2018 17:41
10. 10. 2018 17:46
10. 10. 2018 18:18
10. 10. 2018 19:51
11. 10. 2018 06:44
10. 10. 2018 18:53
10. 10. 2018 18:58
10. 10. 2018 19:06
10. 10. 2018 19:29
10. 10. 2018 21:21
11. 10. 2018 00:29
11. 10. 2018 07:51
11. 10. 2018 15:10
11. 10. 2018 06:48
11. 10. 2018 07:50
11. 10. 2018 15:13
11. 10. 2018 15:44
10. 10. 2018 20:38
10. 10. 2018 21:03
10. 10. 2018 21:22
11. 10. 2018 00:31
10. 10. 2018 21:29
10. 10. 2018 22:04
10. 10. 2018 22:51
10. 10. 2018 23:07
11. 10. 2018 01:37
11. 10. 2018 07:40
11. 10. 2018 07:55
11. 10. 2018 08:15
11. 10. 2018 08:37
11. 10. 2018 08:39
11. 10. 2018 21:17
10. 10. 2018 17:02
Příští
nová octa za 500tisíc bude stát 550tisíc z toho 50tisíc dostane Brusel.Nebo už tu nebudou normální motory ale jen hybridy a full elekro vozy.
Rozbalit vlákno
0
10. 10. 2018 17:22
Neuvěřitelný
Kam se ta diktatura EU až dostala ... Automobilky jsou nucený dělat ve velkým elektroauta i když je dělat nechtějí, stejně tak je nechtějí zákazníci (většina) , automobilky na nich budou ještě slušnou dobu dost prodělávat, pokud klasická auta opravdu časem skokově podraží, logicky klesne jejich prodej a výroba - ono i to si EU přeje a i některé politické strany - zlikvidovat auta úplně ať mají pohon jakýkoliv.

No jistě se máme na co těšit v celý Evropě a hlavně v ČR, protože né, my vůbec nejsme závislí na automobilovém průmyslu a všech jeho subdodavatelích ...
Rozbalit vlákno
17
10. 10. 2018 17:27
Re: Neuvěřitelný
Čekám, že už v tomto rozpočtu přijde nějaký návrh, jak ušetřit několik stovek miliard, Mohla by se třeba zrušit armáda a radikálně zredukovat počet lidí placených ze státního rozpočtu. Toto nařízení bude pro ČR totiž extrémně drahé. A tentokrát jen kecy nepomohou.
Avatar - Blue Sun
10. 10. 2018 17:35
Re: Neuvěřitelný
Jo jo, a pak se najednou budete všichni divit, jak rychle se vám vyprázdní peněženky, až všechny ty úkony, které dnes dělají státem placení úředníci, budete muset hradit sami.
A armáda? Nebude naše, přijde jiná...
10. 10. 2018 17:37
Re: Neuvěřitelný
Tak se pochlub komu ty peníze vezmeš ty. Asi důchodcům. Ty už nikdo nepotřebuje.
Avatar - Blue Sun
10. 10. 2018 17:49
Re: Neuvěřitelný
Třeba z nesmyslného zasírání krajiny kilometry asfaltových cyklostezek. Nebo z dotací nic nedělajícím rádoby-integračním organizacím. Nebo z "inteligentních" dotačních programů na podporu turismu v prázdném pohraničí. Ani nemusím moc přemýšlet, možnosti mám okolo sebe, stačí si vybrat.
10. 10. 2018 17:57
Re: Neuvěřitelný
A já jsem myslel, že se ti lidé z automotive přesunou do neziskovek nebo na nějaký úřad. Tak to asi neklapne. Ještě, že nám bude posilovat armáda. Půjčíme si pár set miliard a pošleme je na vojnu.
Avatar - Blue Sun
10. 10. 2018 18:10
Re: Neuvěřitelný
Eh? Tvoje myšlenkové asociace jsem nikdy moc nechápal, ale tohle je jak z drogového doupěte.
No nic, zkus to znovu, až nebudeš sjetý.
10. 10. 2018 18:18
Re: Neuvěřitelný
Místo urážek se zkus rozepsat, kdy ty peníze vezmeš ty? Čekají tě ohromné investice do dopravní infrastruktury, výpadek ve spotřební dani z paliv, velké propouštění v průmyslu a s ním spojeným velkým propadem ve výběru daní. Do toho ještě všichni chtějí dát každý rok dalších 50 miliard na armádu. Pak je nutné přidat peníze do zdravotnictví a všichni chtějí přidat peníze do školství. Pokud je někdo na drogách, tak já to nejsem.
Avatar - Blue Sun
10. 10. 2018 18:58
Re: Neuvěřitelný
Napsal jsem, ignoruješ. S placenými provokatéry se nebavím.
10. 10. 2018 19:07
Re: Neuvěřitelný
Čekal jsem to. Zdroje jsou. :-)
10. 10. 2018 20:10
Re: Neuvěřitelný
Ahoj pogo.

Zkus si precist spodek diskuze a nemlatit prazdnou slamu - vypadky dani atp. :-)

Na argumenty tveho typu samozrejme existuji protiargumenty. A tim jsou duvody zavedeni tohoto opatreni.
A sice udrzeni narustu teploty planety v mezich (1,5°C).
Takze proti argumentem je to, co se stane, kdyz se nam to nepovede.
A ver tomu ze jsem schopny ti tady nastinit horsi scenare, nez je vypadek dani a propousteni (nicim nepodlozene) v autoprumyslu.
11. 10. 2018 18:41
Re: Neuvěřitelný
Smutné je, že tu s rozumnými a podloženými argumentami veľmi neuspeješ.
11. 10. 2018 06:42
Re: Neuvěřitelný
To čo si popísal sú drobné. Pochybujem, že je sú to vôbec desatiny percenta HDP.
10. 10. 2018 17:41
Re: Neuvěřitelný
Nestraš. Kolem 1% se pohybují armády těch nejvyspělejších zemí a nikdo je nenapadá. 2% je pro nás naprostá zhovadilost a pokud se to u nás nezastropuje na 1%, tak skončíme jako Řecko.
11. 10. 2018 06:38
Re: Neuvěřitelný
Tak budem hádať, že ti budeš štátom platený. Lebo nik produktívny a nebodaj súkromník by neobhajoval prácu úradníkov. Oproti vyspelým západným štátom máme 10-krát toľko úradníkov na hlavu. A aby sa nenudili tak sa na mnohé úkony čo v Nemecku vybavíš na počkanie vymyslelo strašne byrokratické bludisko, ktoré môže trvať mesiace.
No a armáda? Ste v strede EU. Kto ťa tu napadne Rakúsko? A ak dôjde na svetový konflikt tak história už neraz ukázala, že výrobne a rozpočtové priority sa dajú zmeniť za pár dní.
11. 10. 2018 18:45
Re: Neuvěřitelný
Ty asi štátom platený nebudeš, lebo v tom prípade by si hádam aspoň ovládal pravopis; trepanie kravín je príznačné.
Zabudol si na jeden dôležitý fakt, že armáde nie je len darmožráč, čo vegetí a čaká na nejaký konflikt, aby nás mohla brániť, ale často je v plnom nasadení napr. pri živelných pohromách alebo iných udalostiach. Chceš-nechceš, potrebná je.
11. 10. 2018 23:30
Re: Neuvěřitelný
No za pravopis ma neplatia. Platia ma za to, že dokážem logicky uvažovať. Čo tebe zjavne nejde. Platy vojakov sú drobné. Drahé je vojenská technika a to nie len nákup, ale aj prevádzka, aby sa tam tí vojaci nenudili keď nie je veľká voda. Väčšina ženijnej techniky je dostupná na základoch civilnej techniky. Jej cena a prevádzkové náklady sú o rád nižšie.
Ak by si dával 1% HDP na požiarny zbor a nákup ženijnej techniky pre nich tak môžeš pri povodniach zachraňovať pol Európy.
Avatar - Hittman
11. 10. 2018 07:35
Re: Neuvěřitelný
Státem placení je irelevantní, správně by mělo být "úředníci placení z daní občanů a firem".
10. 10. 2018 17:35
Zločinná "ekopolitika" EU coby řízená likvidace evropského a
Je to naprostá katastrofa. Zákaznící hybridy a elekroauta nechtějí, výrobci je taky nechtějí, ale debilní politici, naprosto odtržení od reality, jim je budou ekonomickým násilím vnucovat! A nejhorší na tom všem je, že tato zločinná politika globální oteplování v celoplanetárním měřítku vůbec, ale vůbec neomezí a možná ho bude (skrze tlak na zvýšení výroby el. proudu) naopak ještě mírně podporovat!!! Nemluvě o budoucí nedořešené likvidaci milionů opotřebených baterií! 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
P.S. Proč redakce dává jako ilustrační foto výfuk nějakého prastarého krámu (dle míry zaolejování nějaký Trabant či Wartburg?!) Takové nefér fotky jen nahrávají demagogickým ekoteroristům! Měl tam být naopak snímek nějakého současného moderního auta s filtrem pevných částic, který má výfuk čistý jak sklo!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
10. 10. 2018 17:43
Re: Zločinná "ekopolitika" EU coby řízená likvidace evropské
Plácáš nesmysly. A nejhorší je, že je plácáš neustále a odmítáš pochopit, že to je jinak.
10. 10. 2018 19:56
Re: Zločinná "ekopolitika" EU coby řízená likvidace evropské
Dík za hodnotné argumenty! >:D >:D >:D
Avatar - Blue Sun
10. 10. 2018 20:06
Re: Zločinná "ekopolitika" EU coby řízená likvidace evropské
Proč plýtvat něčím, na co nemáš mentální kapacitu?
10. 10. 2018 21:00
Re: Zločinná "ekopolitika" EU coby řízená likvidace evropské
Hlavně že u tebe je jí nadbytek! >:D To mě uklidňuje. >:D
11. 10. 2018 18:46
Re: Zločinná "ekopolitika" EU coby řízená likvidace evropské
Krič ako chceš a čo chceš, ale má pravdu.
Avatar - Lackey
10. 10. 2018 17:41
Konečne
Konečne auta si budu môcť dovoliť iba majetnejší.
Ovce čo čítať písať nevedia, ale šoférák záhadne dostali, budú jazdiť busom, jak za socíku.
Menej aut na cestách, menej debilov na cestách, spoločnosť z toho môže iba profitovať
Rozbalit vlákno
4
10. 10. 2018 17:46
Re: Konečne
Tak hlavně že ty jsi ten bohatý a chytrý, že? Velice o tom ale pochybuju. >:-[]
Individuální mobilita je základní právo každého svobodného a svéprávného občana s platným ŘP a s odpovídající hladinou alkoholu v krvi (buď nulovou, nebo dle národních limitů). Dostupná auta jsou jedním z pilířů moderní svobodné západní společnosti. Za takové neomarxistické kydy by ses měl stydět! :-!
10. 10. 2018 18:18
Re: Konečne
Schválne mi ukáž ten článok ústavy, ktorý ti garantuje právo vlastniť auto >:D :-! >:-[]
10. 10. 2018 19:51
Re: Konečne
No zatím se bez toho 120 let motoristé obešli, ale co není, může být. (Pokud to tedy bude potřeba na obranu proti ekoterorismu).
11. 10. 2018 06:44
Re: Konečne
Ty budeš asi veľmi mladý, keď nevieš, že ešte pred 30 rokmi bolo auto skôr výsadou. Aj na západe sa stali široko dostupné až za posledne desaťročia, keď ich reálna cena(voči mzde) výrazne klesla.
10. 10. 2018 18:53
Zbytočná dohoda
Zabávam sa, ako sa všetci rozčuľujú, že nám zlá EU niečo diktuje, zdražuje autá a pod. Automobilky plačujú, ako ich vraj politici nútia do niečoho, čo ľudia nechcú, a nútia ich zdražovať. Celé je to nezmysel. Začnem automobilkami. Klasické automobilky budú plakať ešte viac, ale z úplne iného dôvodu. Dôvodom bude, že ich zmetie konkurencia, lebo ich desaťročia fungujúci model výroby a predaja sa jednoducho nedá zmeniť, majú to skrátka vo svojej DNA. (Predaj cez dílerov s nízkou maržou pre automobilku, zisky z náhradných dielov, nízka vertikálna integrácia atď.). Dopadnú skrátka ako Nokia, Kodak a plno ďaľších, alebo ich niekto kúpi. Čo sa týka ľudí, ak si niekdo v roku 2018 kupuje elektromobil je buď bohatý alebo fanúšik elektromobilov, alebo oboje. Ak si niekto v roku 2025 kúpi spalovák, bude buď bohatý alebo fanúšik spalovákov alebo oboje. Prvá skupina je skoro zanedbateľná (okrem Nórska) teraz, druhá skupina bude skoro zanedbateľná v 2025. Nechápem teda, načo je nejaké uznesenie EU, o nejakom 35% znížení emisií v roku 2030. Pripadá mi to, ako keby niekto v roku 2008 prikazoval, že v roku 2020 musí byť podiel smartfónov na telefónoch minimálne 35%.
Rozbalit vlákno
11
10. 10. 2018 19:01
Re: Zbytočná dohoda
Ty to máš v hlavě pěkně vyramovaný. Ale bohužel se nikdy nedozvíš jak moc. Pokud by ten limit snížení emisí CO2 neplatil, tak by jsi se v roce 2025 možná probral. Takhle to asi nehrozí.
10. 10. 2018 19:04
Re: Zbytočná dohoda
Nemyslim si, ze by bez diskutovane dohody byl v Evrope vyraznejsi podil EV.

Rozhodne ne v Cesku a rozhodne ne za 6 let :-)

Obavam se spis toho, ze se v Cesku budou prodavat ojete diesely, ktere nebudou smet jezdit v Nemecku.
Avatar - twistedTSD
10. 10. 2018 21:32
Re: Zbytočná dohoda
A čemu to vadí, když podíl EV přirozeným způsobem nevzroste? Čemu mají tyhle socialistické zásahy do ekonomiky prospět?
10. 10. 2018 22:12
Re: Zbytočná dohoda
Klimatu?
Avatar - twistedTSD
10. 10. 2018 22:35
Re: Zbytočná dohoda
Dobrý vtip, pokles emisí osobní dopravy v našem unijním ostrůvku deviace určitě měřitelně ovlivní klima, zvlášť když budeme vyrábět energii z uhlí (protože JE je prý zlo)... A teď vážně, čemu tedy?
10. 10. 2018 22:50
Re: Zbytočná dohoda
To bylo mysleno vazne.

Vis vubec kolik ma emisni ostruvek EU obyvatel?
Pul miliardy. A povetsinou v ekonomicky pomerne vyspelych statech - tzn. napr. 2 auta v rodine atp.

A kde by tak mela EU zacit? V Cine?

EU se zavazala k dohode o klimatu, tak se ji snazi plnit. A samozrejme, ze se nejedna jen o osobni dopravu. Dokonce se nejedna jen o dopravu. Jedna se o veskere emise. Ale na acz budeme spis diskutovat o osobni doprave ;-)
Avatar - Ronault.
11. 10. 2018 00:26
Re: Zbytočná dohoda
Ano. protože je nás půl miliardy a máme většinou auta s nízkými emisemi... proto to nedává smysl... a součástky nám na ně vyrábějí neekologicky v té Číně nebo za chvíli Africe abychom my si tu hráli na ekologii.

jak u blbých na dvorku.
Avatar - Ronault.
11. 10. 2018 00:24
Re: Zbytočná dohoda
Ty si ty elektromobily představuješ jako autíčka na dálkové ovládání na dvě tužkové enegizer baterky, viď? O elektroautech se tu mluví desetiletí, mluví, nekoná, nikdo neměl tu sílu a to řešení, jak to udělat... ono taky někde se ta elektřina musí brát, nějak se musí převážet a nějak se musí do těch autíček narvat a to, co se tady budovalo na fosilní paliva tak 70 let (první auta začala jezdit někdy kolem roku 1890) a opravdová mobilita pro všechny tady byla tak cca v 60-70. letech, se má an baterky předělat za 10 let? Cha chá... to určitě... jediné, co zůstane, jsou silnice...
Avatar - Hittman
11. 10. 2018 07:46
Re: Zbytočná dohoda
Problém bude, že se toto nařízení (či dohoda) promítne primárně hlavně do cen. Do cen všeho. Zdraží auta, energie již zdražuje, zdraží suroviny (vyšší poptávka), v návaznosti na to zdraží elektronika (mobily, audio, TV, atd), díky zdražení dopravních prostředků a paliv zdraží i vše, co se jimi dopravuje (náklad veškerý, i např. cesty do práce, a pod.).
Bohužel EU za posledních pár let ovládá nový druh socializmu (né nepodobný tomu před 80ti lety)... A milý spoluobčané, lépe už bylo, bude hůře. Pokud se tak, jako ta nejnižší jednotka státu - občan i stát nedokáže sám postarat o sebe a musí se pomalu asimilovat do většího celku (jak legislativně - dnes již více než polovina zákonů přichází z EU; tak i územně), bude to s námi špatné, jako již dějiny několikrát ukázaly..
11. 10. 2018 15:04
Re: Zbytočná dohoda
poradne rozsirovani cerpacich stanic nastalo v Evrope az v 80 letech minuleho stoleti, v roce 1980 bylo v cele Evrope cca 85 tisic verejnych cerpacich stanic, v roce 1990 cca 89 tisic verejnych cerpacich stanic, v roce 2000 pak jiz cca 106 tisic, v roce 2004 zavadi EU dotaci az 60% na vystavbu a renovace cerpacich stanic, v roce 2008 je to omezeno jen na zadatele kteri zajisti u dane cerpaci stanice i prodej alternativnich paliv, v roce 2010 je registrovano v Evrope 152 tisic verejnych cerpacich stanic (vsimas si toho neskutecnyho skoku v poctu cerpacek), v roce 2014 konci dotace na cerpacky a bylo za ne utraceno z daneho fondu 34.5 miliardy eur, tedy 3.45 miliardy eur rocne jen na vystavbu a rekonstrukce cerpacek

cerpano z udaju na eurostat

a 10 let? to je nejake spasne cislo za jakou dobu se ma neco rozsirit? co kdys to bude za 20 nebo za 30 let, a co kdys to bude za 50 let?

velkou cast infrastruktury pro elektricka auta mame jiz postavenou, staci ji jen dodelavat na mistech kde to bude potreba, a dodelavat se to bude postupne, celkem verim ze v roce 2030 jiz nebude v CR mesto ktere nebude mit moznost rychlonabijeni a pomale 4-22kW nabijecky budou celkem bezne na kazdem parkovisti, sak se toho zacinaj chytat i obchodnici, kteri si tim pritahuji zakazniky, na tech treba 5-10% elektrik ve vozovem parku CR to bude pohodlne stacit a infrastruktura proste poroste podle poptavky zakazniku
11. 10. 2018 15:18
Re: Zbytočná dohoda
Ty jsi si asi nevšiml, že se bavíme o roce 2030 a to je za necelých 12 let. A nerozhoduje poptávka zákazníků, ale nařízení, že se v průměru bude jezdit za 2,5l. Pokud se spalováky a hybridy náhodou dostanou na 5l, tak budeš potřebovat prodávat 50% elektroaut.
10. 10. 2018 18:58
O kolik?
Kdyz se rekne A - podrazi, melo by se rict i B - o kolik podrazi porizovaci naklady a hlavne o kolik KLESNOU provozni naklady.

Ve vysledku je mozne, ze auta mirne podrazi, ale vyrazne klesnou provozni naklady.
Viz napriklad elektromobily, kde naklady na provoz tvori 10-20% nakladu na provoz benzinovych aut. Jinymi slovy pokles nakladu o 80%.

To uz nezni tak hrozne, obzvlaste pro normalni lidi dojizdejici za praci.
Je ovsem pravdepodobne, ze petrolheadi si budou muset priplatit.
Rozbalit vlákno
10
10. 10. 2018 19:06
Re: O kolik?
A čím nahradíš výpadek spotřební daně z paliv? Pokud dle tebe není potřebu, tak ho můžeš zrušit už teď a náklady na naftové auto budou stejné jako u auta na elektriku.Kde vezmeš peníze na takhle extrémně rychlé vybudování infrastruktury pro elektroauta? A cena elektroauta bez dotací taky není neznámá. Třeba Renault Zoe je za 800 000,-, Stejně velké Clio za 300 000,-.
10. 10. 2018 19:29
Re: O kolik?
Co to je za otazku? Cim nahradis prijmy?

To je podobne jako s infrastrukturou pro EV.
Nebo jako argumentovat tim, ze EV je prilis spolehlivy a automechanici prijdou o praci.

Timhle stylem neni mozne zmenit nic. Status quo navzdy. Jakakoli zmena vyvede dokonalou rovnovahu z miry.

Ale takto to samozrejme neni. Faktem zatim zustava, ze kdyz si koupis uspornejsi auto, tak zaplatis na provoznich nakladech min.

Chapes to? Nebo si snad schvalne kupujes zravy auto pro to, abys mohl statu platit dane? :-)

Mne se libi, jak nikdo dane platit nechce (to je normalni), ale kdyz jde o EV, tak mu na tom hrozne zalezi..

A ano jakmile pocet EV presahne jistou mez, stat zrejme bude muset vypadek dani kompenzovat (ale treba nekde uplne jinde), ale to neni duvod proti snizovani emisi. ;-)
Avatar - twistedTSD
10. 10. 2018 21:21
Re: O kolik?
Na tohle nesmyslné snižování provozních emisí CO2 vám z vysoka kašlu.
Avatar - Ronault.
11. 10. 2018 00:29
Re: O kolik?
Já ti nevím, když si koupím auto, co ujede 300 km a potřebuju ujet 800, tak těch 500 km na odtahovce moc emisí CO2 neušetří, obávám se, že naopak.... leda by ta odtahovka taky byla na elektřinu a tu elektřinu vyráběli ze solárních článků mimo zemědělskou půdu a lesy tak aby zase nebyl nedostatek jídla a málo vody v krajině....

Víš co, problém je ten, že lidí je jak sra**ček, měl bys začít u sebe... ;-)
11. 10. 2018 15:10
Re: O kolik?
takze se spalovakem ktery ujede 700km taky absolvujes poslednich 100km na odtahovce?
11. 10. 2018 06:48
Re: O kolik?
Nahradíš ho mýtom. Ktoré môžeš postupne zvyšovať a kompenzovať tak výpadok iných príjmov. Tým budeš stále držať veľký rozdiel v prevádzkových nákladoch EV a spalováku.
Avatar - Hittman
11. 10. 2018 07:50
Re: O kolik?
Provozní náklady??? Energie jde nahoru a že by během 10 let klesla, to nepřichází v úvahu. Němci odstupují od jádra a nakupují energii z východu, to samé frantíci. Pokud my a poláci bychom zatnuli kohoutek, tak si v Německu a Francii ráno nikdo neuvaří kafe..
11. 10. 2018 15:13
Re: O kolik?
v cene fosilnich paliv se zdrazujice energie promitaji vice nez v pripade nabijeni elektriky, aneb na jednom litru se zdrazeni 1kW projevuje koeficientem 1.6x ;-)

jednoduse pokud 1kW podrazi o 1 korunu, tak 1 litr fosilnoho paliva podrazi o 1.6 koruny ;-) delo se to tak poslednich 30 let

a jen tak do placu, Nemci nejsou nas nejvetsi odberatel elektriny, nejvice dodavame do Rakouska, takze i bez nasi elektriny by si v Nemecku rozsvitili, vzhledem k jejich spotrebe jim dodava CR lehce pod 1% elektriny ;-)
11. 10. 2018 15:44
Re: O kolik?
V ceně benzínu a nafty máš hlavně cca 100 miliard kč na daních.
10. 10. 2018 20:38
Vidláci
Nevím, co si pořád stěžujete. Současná euroauta zabíjejí lidi. Šéf Audi sedí. Ten kdo si ty podvody od Německých značek kupuje, je prostě zaslepený vidlák. Mikročástice zabíjejí. Elektroauta jsou budoucnost. NIkdo nenutí Evropu, aby dělala Tesly, na to ti balíci zatím stejně nemají mozky a nikdo z USA/Číny do marxistické a zaostalé evropy nepůjde, spíše je odliv opačným směrem.

Stačí, aby se naučili dělat hybrid. Dodneška nemá německo jediný (e golf je špatný vtip, uměle rozšířený aby nemuseli platit za všechna auta, uměle tak snižují průměrné emise, jinak si tu *** nikdy nikdo reálně nekoupil). BMW kupuje hybridy od Toyoty. Prostě dojeli na jejich nadutost až zaostali. A teď platí.

Vy co jezdíte firemníma vochcáfkama, naftovýma Rapidama a další verbeží tomu nemůžete rozumět. V životě jste neřídili hybrid, natož full elektroauto.
Rozbalit vlákno
3
10. 10. 2018 21:03
Re: Vidláci
Fajn, tak my jsme vidláci a ty seš zase elektromagor. ;-)
Avatar - Ronault.
11. 10. 2018 00:31
Re: Vidláci
Já znám takové, co jim podobní terotisti vyměnili Rapida v naftě za Auris hybrid a jezdí o 3 litry na sto více než s Rapidem v naftě, takže si to milej zlatej teroristo přepočítej na gramy CO2.

Jednoduché odpovědi na komplexní společenské problémy mají tihle neomarxisti hned...
Avatar - twistedTSD
10. 10. 2018 21:29
Vážně?
"označila přijaté rozhodnutí za důležitý krok v boji s klimatickými změnami"

Chce mi ta banda budižkničemů tvrdit, že tohle plivnutí do moře vykoupené obrovskými náklady zastaví změny klimatu? Že koupí levné, benzínové Fabie se spotřebou 5 na 100 zavraždím planetu? Svět se v zádel obrací.
Rozbalit vlákno
4
10. 10. 2018 22:04
Re: Vážně?
Kapka v mori? Vazne?

In France, the transportation sector as a whole (passenger and freight) is the largest contributor (28.9%) to greenhouse gas (ghg) emissions (almost entirely CO2). Its share began to grow in 1990 (22%) but stabilized in 20102. Road traffic accounts for more than 95% of emissions.

[odkaz]
Avatar - twistedTSD
10. 10. 2018 22:51
Re: Vážně?
Francie není pupek světa. Doprava jako taková se podílí na světové produkci CO2 asi ze 22-23 %, v Evropě 12 %. Největším znečišťovatelem je Čína a USA. Z toho si můžeš odvodit, jaký asi efekt kromě likvidace průmyslu bude mít tohle levičácké nařízení.
10. 10. 2018 23:07
Re: Vážně?
I kdyby to bylo 12%, tak to nepovazuju za kapku v mori.

Ale spis si zkus ten odkaz lip prostudovat. Neni to jen o Francii ;-)

O tom, kdo je vetsi znecistovatel se prit nebudu. Ale tenhle postoj je hodne alibistickej..
Kazdopadne ja jsem tvuj postoj pochopil. Vyjadril jsi ho ve 21:21 vyse.
To ze ho nehodlas menit taky akceptuju.
Ale alespon se me o tom nesnaz presvedcovat, jinak dopadnes jako s tou kapkou v mori :-)
Avatar - twistedTSD
11. 10. 2018 01:37
Re: Vážně?
12 % je doprava celkově v Evropě. Evropa nemá svou privátní planetu. Že jsi můj postoj pochopil, si nemyslím... Část z nákladně snížených emisí se jen přesune do jiného chlívku.
Avatar - jpor (RSKa)
11. 10. 2018 00:21
Hádky vs planéta
Síce rozumiem, prečo sa tu rôzne protestuje a pindá, ale: najprv musí byť táto planéta obývateľná! Potom môžeme pokračovať v našich obľúbených zábavách (protestoch a pindaní).
Takže klíma je prvoradá, a je jedno koľko produkujú autá a koľko iné zdroje: musíme zabrať naplno všade, inak je po nás.
Takže prosím tých, kto to nemá upratané, nech si uprace a potom môžeme pokračovať...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ronault.
11. 10. 2018 00:36
Re: Hádky vs planéta
A hele kdo se nám probudil...

Zní to pěkně... moc pěkně, ale... celé to naráží na lehce květinkovou představu, že nás někdo spasí... tedy spasí, že nás někdo nechá přežít. Silnější pes m..á... pes se slabším průmyslem bude m..án a tozhodě ten silnější se nebude dívat na emise CO2.
Avatar - jpor (RSKa)
12. 10. 2018 04:13
Re: Hádky vs planéta
Nazdaaar >:D

No ak ten silnejsi si mysli, ze jeho priemysel moze veselo dalej chrlit CO2, tak vykape spolu s nami slabsimi :-) velice jednoduche
Planeta potrebuje tak razantne znizit CO2 ze uz neni priestor na silnejsich a slabsich. Pekne vsetci za jeden koniec tahať je to čo nám ostáva ako jediné.
Na druhej strane ak nasa civilizacia vykape, az taka skoda to nebude a nebude to ani prvykrát. Historia Zeme je plná vymretých civilizácií a to vrátane tých technicky vyspelých. Chtivosti a hluposti sme dali priveľa priestoru. Jediná šanca je múdrosť a srdce
Avatar - Hittman
11. 10. 2018 08:38
Re: Hádky vs planéta
A kdo říkal, že je planeta neobyvatelná? Kdo dokázal, že ohřívání planety o stupeň za 100 let na na svědomí pouze člověk? Zatím nikdo to nedokázal prokázat. Pouze jedna studie za druhou, každá jiná. Žádná průkazná.
11. 10. 2018 19:28
Re: Hádky vs planéta
Jestli o tom nevis, tak planeta se rapidne otepluje vlivem cloveka.

A je to prokazane.

Polemizuji uz s tim pouze skupiny placene Exxonmobile a ty ;-)

[odkaz]
Avatar - KANKUNEN
11. 10. 2018 06:48
Já bych ty limity ještě zpřísnil a taky bych zavedl
od stejného roku o 30% více deště a tím větší podíl el. energie s vodních elektráren. Taky si koupím v roce 2025 5 nových elektrických dodávek za 10 miliónů a požádám ČEZ, aby mi přivedl linku VN až na firmu, abych mohl dobíjet. Kecám to by mě vyšlo na hodně, koupím si dieselagregát jako belgická policie.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hittman
11. 10. 2018 07:40
Největší
producent CO2 na planetě je zemědělství, potažmo mastná výroba - chov skotu. To EU neřeší (ono to ani řešit nejde, jde přece o jídlo)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Zetti
11. 10. 2018 07:55
Re: Největší
mastna vyroba....to je hezky
11. 10. 2018 08:15
Smrad
Ve městech, vesnicích a kolem cest se nedá dýchat. Všude smrad z aut to vám to nevadí? Sedněte si někam na křižovatku a dýchejte. Je to příjemné?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ada je zase tady
11. 10. 2018 08:20
Re: Smrad
jo, ty muzeální benzínové motory smrdí strašně ;-)
Avatar - Hittman
11. 10. 2018 08:37
Re: Smrad
Je příjemné cpát potraviny do paliv? A kde budeme brát další porci energie? Německo končí s jádrem, frantíci také, spotřeba se zvyšuje, to pokryjeme čím?
Avatar - KANKUNEN
11. 10. 2018 08:39
Re: Smrad
No zajeď si na vesnici především ty a pak řekni co si tam cítil. Poradím ještě, takové ty čtverce na budovách nejsou výfuky, ale komíny.
11. 10. 2018 21:17
Re: Smrad
Proč utíkáš pryč od základní otázky? To vám nevadí smrad spalin aut ve městech u cest a na vesnici?
Samozřejmě i individuální topení se mění třeba i přechodem na ele a tepelná čerpadla. Dokonce to i stát podporuje viz třeba kotlíkové dotace. Takže trend čistit ovzduší tu je a nevím proč auta mají stát stranou.
PS: Komín rozhodně čtverec není.
Avatar - mariov8
11. 10. 2018 08:49
Drahé a bolestive vystrizliveni
Kromě Švýcarska, Rakouska, Skandinávie i částečně Německa a částečně Beneluxu nejsou v Evropě na jenom trochu masivnější rozšíření elektromobilů kapacity elektrické sítě na nabíjení těchto autíček. Třeba ve Španělsku má valná většina domácností jenom jednofázovou přípojku el. energie!!! Detto firmy v centru jejich měst. Další velký problém o kterém se mluví jenom někde a někdy, je již nastávající nedostatek akumulátorů do baterií. Jejich cena tedy do budoucna spíše poroste, než že bude klesat. Zvláště když zelení komunisti u kormidel politiky takhle uměle zvednou poptávku. Zvednout těžbu těžkých kovů a kapacity pro jejich zpracování pro baterie opravdu nejde ze dne na den. Problém brzo bude, například i v Rakousku, brzké vystřízlivění. Příští rok tam totiž skončí masivní dotační program, důvod je prozaický, roste radikálně jeho finanční náročnost. S výjimkou Skandinávie, kde zatím brutální zdanění pro klasické automobily dorovnává cenově elektromobily, jsou všude jinde více nebo méně luxusním výrobkem pro bohaté nadšence. Mám takový program v ČR na starosti, jestli si myslíte, že energetické firmy plácající se po zádech ekologií masivně nakupují elektromobily, jste vesměs na omylu. Kupuje se jich pár (to jest 2 kusy), až na malé výjimky se udělá PR a je-li to možné, vrátí se dodavateli. Důvod? Infrastruktura a provozní vlastnosti! V zimě to je na *, nabíjet to není kde, dojezd silně limitující, tahat to nesmí, dobíjení trvá strašně dlouho (nechte zaměstnance postávat hodiny u nabíječek - za co je pak ale platíte?), postavit si firemní rychlonabíječky pro pár aut můžete, ale nemáte je na co připojit!!! Trafostanice, přívod, měnírna, rozvodná síť. Je to větší problém na straně elektrické distribuční sítě a výrobních kapacit než u automobilek!!! Elektromobil je sice ne o moc, ale přeci jen je jednodušší než klasický automobil, jenom jeho provozní vlastnosti a cena nepřesvědčují. Ano, podíl elektromobilů a hybridů vzroste, ale zdaleka je nelze prohlásit za řešení čehokoliv. Už jenom s ohledem na jejich výrobu a likvidaci, která je ekologicky řádově někde jinde než u klasického automobilu z železa, plastů a biologicky odbouratelných materiálů, určitě je jejich přínos ekologii silně diskutabilní. a to pomíjím fakt, že kromě toho Švýcarska a Skandinávie s hromadou vodních elektráren se v řadě zemí vyrábí dodnes elektrický proud spalováním fosilních paliv, třeba nekvalitního hnědého uhlí.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Hittman
11. 10. 2018 09:08
Re: Drahé a bolestive vystrizliveni
:yes:
11. 10. 2018 13:49
Re: Drahé a bolestive vystrizliveni
baterii je nedostatek a cena porad klesa, ev vystavbe jsou jiz dalsi tovarny ktere maji soucasnou vyrobni kapacitu dostat na 3.2x , takze zvyseni cen se ani tak neda ocekavat

a ani suroviny u kterych cena stoupa extremne to zatim nijak neovlivnila, protoze tech surovin ktere jsou pro vyrobu baterii treba nastesti do tech baterii neni potreba tolik aby tu cenu vyrazneji ovlivnili

cela tahle hysterie se da prirovnat ke zvyseni dane na elektrinu, aneb i zvednuti teto dane o 1000% se v cene nizjak zvlast nepromitne protoze jeji zastoupeni v dane cene je v radi promili % skutecne hodnoty

infrastruktura bude nekde problem, to je ale holt problem tech oblasti ze to zanedbavali, treba CR by s tim problem mit nemela

hroti se to zbytecne, protoze samotne automobilky to stejne budou sec mohou zdrzovat, a tak se neda ocekavat ze behem pristich rekneme 11 let (2030) se elektromobilita dostane na uroven kuprikladu 10-15% podilu v cele EU, s dnesnim uspechanym svetem se nam to jenom zda, ze svet je strasne rychlej, ale je to to same jako pred 10 lety kdy se zacali teprve BEV nejak objevovat v prvnich myslenkach seriove vyroby, zadny scenar kde se prez noc najednou vsechno zmeni na elektriku se konat nebude a je to jen straseni strasakem v diskuzich
Avatar - mariov8
11. 10. 2018 14:15
Re: Drahé a bolestive vystrizliveni
Sorry, jsem zaměstnanec automobilky, mi to nezdržujeme, nemáme baterie! :-! Víc nemohu uvést.
Avatar - mariov8
11. 10. 2018 14:16
Re: Drahé a bolestive vystrizliveni
Hmm a to jsme si kvůli nim postavili vlastní fabriku. Musíš to opravdu pojmout "holisticky".
11. 10. 2018 14:53
Re: Drahé a bolestive vystrizliveni
Pleteš se. Brzdit to nebudou automobilky, ale lidé a stát. Lidé proto, že o elektroauta nemají zájem a stát proto, že jim nevybuduje infrastrukturu a nedá jim na jejich nákup peníze. Poraď mně, jak se má automobilka postarat o to, aby se prodávalo 50% elektroaut.
Avatar - mariov8
11. 10. 2018 14:55
Re: Drahé a bolestive vystrizliveni
Souhlas!
11. 10. 2018 21:12
Re: Drahé a bolestive vystrizliveni
Jak to udelala Tesla, ze prodava 100% elektro aut?

Vybudovala sit superchargeru..
Avatar - mariov8
11. 10. 2018 14:57
Re: Drahé a bolestive vystrizliveni
Sorry! Už víme, že i v ČR je infrastruktura velký problém!
11. 10. 2018 08:55
Já jsem s elektromobilitou v pohodě
- další auto bude elektro nebo plug-in hybrid
- spalovák už kupovat nehodlám
- dům tomu přizpůsobuji, takže mi chybí jenom baterka.
- elektroauta nemají žádnou nevýhodu vúči spalováku vyjma dojezdu/dobíjení, což mi nevadí, protože 99% cest které udělám jsou do 200km
- cena bude pravděpodobně stejná jako za normální auta. Číňané vyrábějí elektromobily velikosti miniauta za 100 tis kč. evropa dokáže udělat normální elektro za 200 v blízké budoucnosti bez problému
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jerry.Gunman
11. 10. 2018 16:09
Ochrana Globálního Klimatu á la EU
Představme si veliký bazén, dejme tomu 500 x 500 metrů. Nebo klidně i těší, třeba i kilometr čtvereční - ono je to vlastně jedno JAK MOC je velký :'-(

V rohu bazénu je (bójkami ohraničená) část, které můžeme říkat třeba Evropa. Tato část bazénu je hezky vykachlíčkovaná, má ve vodě lavičky a mořský proud a horký i studený podvodní pramen a dříve to bejvávalo úžasné místo ke koupání, čochnění i obyčejné relaxaci

Protože v bazénu se koupe čím dál víc lidí, je třeba věnovat pozornost čistotě vody.
V části "Evropa" se koupou civilizovaní lidé, kteří vědí, že do vody se ani nemočí ani nedefekuje.
V jiných částech bazénu... inu... panují jiné zvyky - a chodí tam stále více a více lidí, pro které močení do vody žádný etický problém nepředstavuje.

A tak se (v části bazénu, nazvané "Evropa", najde několik chytrých hlav, které začnou prosazovat filosofii PPPPMvB (Příkladně Praktické Postupy Proti Močení v Bazénu) - ovšemže pouze ve své části bazénu, protože přece nemůžeme jiným lidem nařizovat, co si ve své části bazénu mohou či nemohou dělat

Postupně se prosazuje kompletní filosofie PPPPMvB, kterou musejí znát a potvrzovat všichi, kteří se v (evropské části) bazénu chtějí koupat.
Začnou se vyrábět plavky s automatickým filtrem proti moči (ba i jiným odpadům >:D )
Plavky jsou stále sofistikovanější a dražší - a protože je nikdo nechce, v (evropské části) je přijato rozhodnutí, že nikdo místní se nesmí koupt, pokud tyto plavky nemá. Postupně se namísto plavek zavede povinnost nosit (v evropské části bazénu) celotělové gumotextilní overaly. Na výzkum a vývoj nových a dokonalých overalů pro PPPPMvB se utrácejí (v evropské části bazénu) další a další a další peníze...

A zatím ve vedlejší části bazénu (zvané třeba Afrika) se za posledních 120 let počet koupajících lidí zvýšil na čtrnáctinásobek - a nějaké evropské PPPPMvB (i pravidlo, že do bazénu se nemočí ani nedefekuje) je jim ouplně u ... souhýždí nejtemnějšího, abych to tak nějak kulantně popsal 8-s 8-s 8-s

Otázka pro chytré hlavičky: jaký efekt přinese, když si lidé z (evropské části) bazénu namísto starých koupacích overalů koupí nové, dražší a dokonalejší, které budou ještě dokinaleji bránit jakémunili vylučování moči do bazénu?
Bude to mít nějaký podstatý vliv na kvalitu vody?

A to ještě (pro potřeby tohoto příspěvku a zvýšení celé absurdity) budu předpokládat, že
- lidskou činností (a zejména používáním osobních automobilů) se do atmosféry uvolňuje velké množství nebezpečného a škodlivého CO2, který způsobuje globální oteplování.

Upřímně řečeno, nevím na čem je toto tvrzení založeno, ale vědecká fakta to FAKT nejsou ...
Rozbalit vlákno
0