Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Benzin a nafta neustále zdražují. Je zemní plyn (CNG) řešením?

Modely na CNG u nás zaznamenaly váhavý rozjezd. Nyní přichází jejich chvíle, pomůžou automobilkám dostat se z bryndy s emisemi. Nás přitom může těšit nízká daň a levné palivo.
Zpět na článek
23. 6. 2018 10:53
23. 6. 2018 11:03
Avatar - Ada je zase tady
23. 6. 2018 09:02
Řešením je
diesel na plyn. Jen hlupci si myslí, že to nejde. :-)
Rozbalit vlákno
7
23. 6. 2018 10:50
Re: Řešením je
Co vyřeší?
Avatar - Ada je zase tady
23. 6. 2018 14:27
Re: Řešením je
vyšší energetickou účinnost a menší emise CO2
23. 6. 2018 10:53
Re: Řešením je
Tentokrát Ádo souhlas.Jen je otázka zda se to nevyplatí spíš jen na náklaďáky,busy atd.Do osobáku.. nevím.Ale obecně je LPG na dnešní dobu moc levný a jednoduchý..
23. 6. 2018 11:00
Re: Řešením je
Tak LPG alebo CNG? Nejak sa ti to pletie.
Avatar - WinDiesel
23. 6. 2018 11:05
Re: Řešením je
Ale ano, šlo by to. U nákladních vozidel je k dispozici kombinované vstřikování …… vstřikovače umí vstříknout pilotní dávku nafty pro zahájení vznětu a potom už je dávkován CNG ...
23. 6. 2018 12:18
Re: Řešením je
Ale pouziva sa aj princip zapalovania svieckou. Cize motor nakladaku sa prerobi na zazihovy a spaluje CNG -;)
23. 6. 2018 14:43
Re: Řešením je
Když si zajedeš do Prostějova,tak tam jezdí CNG autobusy v MHD.
Avatar - .StenLi.
23. 6. 2018 11:03
Pre mna nie.
Pri spotrebe hybridu ma ceny az tak netrapia a zaroven mechanik neodporuca prerabat ho na plyn a teda v kazdodennom aute prejdem rovno na EV a pri zabavnom vikendovom aute to ostane benzin..
Rozbalit vlákno
0
23. 6. 2018 11:16
Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
Nejdřív jsem se tomu bránil po několika letech v naftě u služebních aut. Nakonec jsem podlehl a nelituji. Mám na OIII, najeto za 2 a 1/4 roku najeto 110tis km, plusy převažují nad mínusy oproti 1.6TDI:

+ výrazně tišší chod než 1.6TDI
+ víceprvek vzadu
+ 6ti st převodovka
+ auto líp zatáčí a je agilnější
+ dojezd CNG+Benzin přes 1100km
+ ekologičnost

- pokud jezdíte jen na CNG delší trasy, tak to chce trochu plánovat, pak je dojezd reálně 320km, mám za sebou cestu po pobaltí a taky to šlo
- o cca 90l menší kufr - necelých 500l ale stačí i pro 4 členou rodinu a jejich věci na týden, tj já s tím problém nemám
- handling na sněhu do kopce - tady se vyplatí investovat do kvalitních pneu (mám Nokian) a nenechat se odradit. To je daň za lehký předek a lahve v kufru.

Jinak je to klasická Octávka Style, diesel bych už zpět nechtěl ;-)
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Hammunasakra
23. 6. 2018 12:25
Re: Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
Lepší rozložení hmotnosti mezi nápravy a snížený těžiště = logicky funguje :yes: :-)

Buřt jestli je to hybrid nebo CNG = tižší chod taky potěší

Podle mě taky jasně lepší verze = než nafta :yes: :-!
23. 6. 2018 13:21
Re: Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
Ty jsi s tim nejel, vid?
To auto je konstruovany na rozlozeni 60:40, tim, ze dozadu narves lahve a naplnis kufr vecma ma za vysledek celkem neprijemnou ztratu trakce a posun jizdnich vlastnosti.
S naloženym GTECem jsem něco najezdil a na mokru to umí být docela kousavý - a při rozjezdech do kopce tam máš každou chvíli burnout >:D
Cloveku to da docela zavzpomínat na jedničkovou Oktu a její přetáčivost.
Avatar - Hammunasakra
23. 6. 2018 13:44
Re: Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
To fakt nejel = ale je to firemní přestavba = to je to tak zlý? :-|

Soudil sem podle vlastních zkušeností s pár hybridama a ericnově popisu že to je lepší než běžná verze

Obecně lepší rozložení i snížení těžiště znamená líp = jestli z toho Škodovka udělala hůř.. >:D
23. 6. 2018 14:25
Re: Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
Zlé je nesprávne slovo, ale chová sa to presne ako octavia, ktorej presne na nakoniec kufra za zadnu napravu nahádžeš veľa vriec cementu. Mali sme ju vo firme na zápožičke a chová sa presne ako opisal ericn vyššie. Rozdiel sa prejaví najviac za zhoršených adhéznych podmienok
Avatar - twistedTSD
24. 6. 2018 00:17
Re: Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
[odkaz]
23. 6. 2018 15:39
Re: Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
Co to znamená “něco jsem najezdil”? Holt se musíš na mokru naučit rozjíždět, když pokaždý uděláš “burnout” >:D

OIII GTec jezdí jako jakákoliv benzínová Octávka. Na mokru zásadní rozdíl v trakci není, pokud se nerozjíždíš jako hovado s plným plynem. Uježděný sníh je jiná kapitola, ale i to se s dobrými pneu dá zvládnout, jen s citem ;-) Holt je těch cca 60kg navíc v kufru znát...
Avatar - wakantanka
23. 6. 2018 15:55
Re: Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
Jednej veci nerozumiem. Ak tie lahve vazia tolko ze to straca trakciu na mokru, ako to moze byt viac agilne? Odlahceny predok musi byt v zakrutach silne nedotacavy ci?
23. 6. 2018 17:55
Re: Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
Easy - problém nastává pouze při rozjezdu na kluzkém povrchu v prudkém kopci, platí pro uježděný sníh, led, případně když hodně leje. Jde o to, že 1.4TSI je poměrně lehký motor a všechna váha jde v kopci dozadu a jsou tam i ty lahve, takže se předek trochu odlehčí. V zatáčkách problém není, GTec je chová daleko líp než např. težké TDI, kde je všechna váha na přední nápravě a nedotáčivost je daleko větši. Při nevybíravé jízdě je hodně težkopádné a má tendenci jít ze zatáčky po předku ven. GTec i klasická 1.4TSI jsou na tom o dost líp - mám vyzkoušeno.

Mám na Octávkách 2G a 3G najeto cca 600tis km s různými motory - 1.6/1.9/2.0 TDI PD i CR, 1.4TSI i GTec a 1.8TSI a upřímně asi ta 1.4TSI sedí Octávce nejlíp. Přecejen se nejedná o trhač asfaltu, ale lift/combi nižší střední ;-)

Btw ještě jedna věc GTec v zatáčkách pomáhá. Tím, že je zadek těžší, tak má víceprvek. Tj auto neskáče a nebouchá. Klasická 1.4 u 3G má torzku a je to znát...
Avatar - wakantanka
25. 6. 2018 13:27
Re: Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
O.k. ten kopec a mokro som nejak prehliadol. Je mi jasne ze viacprvok tomu urcite napomaha.
24. 6. 2018 10:32
Re: Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
Taky mám podobnou zkušenost na mokru.
Avatar - rokyta.p
23. 6. 2018 12:54
Re: Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
Ok, všecko beru. Ale dojezd reálně 320km je teda na kočku :-|
23. 6. 2018 14:26
Re: Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
To je ešte dosť mierne napísané, k tomu aj sieť cng staníc je skoro v plienkach. Toto by poriešilo lpg, ale to je asi len moje zbožné želanie ;)
23. 6. 2018 15:32
Re: Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
V Čechách v pohodě, pump je celkem dost a navíc Škoda a Innogy mají appky. Benzina, Mol a autosalony Škoda jsou průkopníci a pak spousta soukromých subjektů + dopravní podniky a Česká pošta ;-)
Avatar - Lojza11
23. 6. 2018 15:40
Re: Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
Dojezd na CNG je tragicky. Maly vyber aut, respektive motoru. at vyrobci nabidnou motory na cng s dojezdem alespon 700km na cng a vykon od 150-350kobyl.Rad si takove auto koupim.
23. 6. 2018 18:02
Re: Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
Je to jen o zvolené nádrži, Škodovka udělala kočkopsa - malá nádrž na CNG a velká na benzin + omezila výkon na 110k (úprava ze 125k) papírově. Passat má 150k a nádrž na 25kg CNG, prakticky na 500-550km + malá nádrž na benzin, tuším 10 nebo 15l ;-)
24. 6. 2018 11:46
Re: Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
Sam jsem s ecofuel passatem dva roky jezdil - ma celkem dobry kompromis 21kg cng a 31l benzinu (cili o neco vetsi dojezd na cng, ale furt aspon 300km i na benzin, coz se mi dost hodilo, kdyz jsem jel Chorvatsko, Bosnu a Srbsko - Nova octavia ma sice o par kilo vic cng, ale jen 10l nadrz na benzin a to je dost nestesti, pokud chce clovek nahodou jet nekam, kde cng nemaji).

Jinak pasik ma sice 150k, ale kroutak ma omezeny na 220Nm, coz je na 1.7t auto dnes uz dost malo a zadna raketa to neni- dynamicky na tom byl dost podobne jako oktavka, ale diky kompresoru mel alespon vic sily v nizkejch otackach.

Nejsilnejsi cng do osobaku dela tusim Audi v nove A4/A5 s dvoulitrem TSI, ale porad jde jen o asi 180k a opet snizeny kroutak - cng motory byvaji minimalne v konzernu vzdy podladene.

Nicmene i pres to vsechno jsem zastance cng, protoze to je realna, funkcni, ekologicka a dostupna alternativa, ktera omezuje uzivatele skutecne minimalne (s vyjimkou lidi, kteri jezdi casto na Balkan nebo do Skandinavie).
24. 6. 2018 10:43
Re: Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
Otázkou je, zda to srovnávat jen s dieselem. 1.2 TSI stála svého času o v oficiálním ceníku 70 tisíc méně než 1.4 G-Tec. Pro soukromého uživatele IMHO jasná volba.
Jako občasný uživatel služebních 1.6 TDI a 1.4 G-Tec bych plusy a minusy viděl vyrovnaně. Na delších služebkách je hlavním problémem G-Tecu časté tankování. Slabá dynamika taky nepotěší. A problém s trakcí dovede nepříjemně překvapit i na mokré vozovce.
24. 6. 2018 12:37
Re: Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
Proč srovnávám s 1.6TDI? Inu proto, že to v době, když jsem sestavoval GTec, bylo za stejnou cenu a jde o porovnání úspornosti Nafty a CNG. Hovoříš o slabčí dynamice? Proti právě naprosto líné 1.6TDI s předlouhými 5ti kvalty (nehledě na chrochtání v interiéru) je GTec raketa. Z ní jsem právě přesedl a byl to nejhorší motor, který v Octávce (nepočítám základní 1.2TSI 63kW v O3 nebo 1.4 16V O2) vůbec byl = mrtvola...

S tím častým tankováním souhlasím, ale 300km v kuse v pohodě dáš = stejně jdeš pro kafe nebo na záchod, tak to s tím prostě spojíš. Problémy s trakcí se týkají jen rozjezdů do kopce a zimy ;-)
24. 6. 2018 13:58
Re: Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
Asi tak, 1,6 tdi s manuálnym 5kvaltom je suverénne najhoršia octavia a zároveň asi aj najhoršiou kombináciou z nižšiej strednej
24. 6. 2018 18:14
Re: Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
Samozřejmě, chrochtání a velké přeskoky kvaltů dělají z 1.6 TDI nepříjemného společníka v městském a příměstském provozu. Ale na dlouhých trasách mi 1.6 TDI přijde o něco dynamičtější. Tohle by měl vyřešit nový G-Tec, který bude mít 96 kW, to už by mělo být dostačující.
S tím tankováním ... hodně CNG čerpaček je v areálech dopravních podniků, ke kterým musíš cíleně zajíždět z hlavní trasy a kde stejně záchod ani kafe není. Tohle je věc, která by mi nevadila jako soukromému majiteli-šetřílkovi, měl jsem LPG, tam jsem taky často zajížděl do různých no-name čerpaček, kde jsem hledal levný plyn, nikoliv kafe ... ale vadí to právě na těch služebkách. Zejména z tohoto důvodu pokud můžu, tak na služebku volím TDI.
25. 6. 2018 03:42
Re: Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
Že je 1.6 TDI na delších trasách dynamičtější, s tim nemůžu souhlasit, zkoušel jsem a neni to pravda. I kámoši co se mnou jeli na hory a v práci sedlaj O3 1.6 TDI se ptali, jak se mi s tim benzínem jezdí a kolikátka motor to je, že to krásně táhne a zrychluje. Už současný G-TEC dává na válcích 93-96 kw a 220-225 Nm s plynem co načerpáš kdekolliv v ČR - těch 81 kw je garantovaná hodnota do prodejních materiálů, která zohledňuje to, že v části Německa je k dostání tzv. L-GAS což je CNG produkované zemědělci s nižším obsahem metanu. Tj. těch 81 kw je garantovaných i ve chvíli když tam pošleš plné bomby L-GASu.Teď je otázka jak se k tomu postaví nová oktávka s 1.5 TSI - spíš si myslím, že "zlegitimizuje současnej stav pro veřejnost". Že by se najednou na válcích naměřilo 110-115 kw se mi nechce věřit to už by byl na "plyňák neprémiové značky moc velký dravec" když audi s dvoulitrem dává 125 kw :).
25. 6. 2018 19:19
Re: Tohle řešení už používam víc jak 2 roky
V práci máme 4 roky staré kusy, nad 4000 rpm je výkon zřetelně seříznutý. Zejména ve srovnání s čistě benzínovou verzí 1.4 TSI 92 kW (v Leonu), která mě překvapila lineárním zátahem až skoro k 6000 rpm. Když přičtu vyšší hmotnost, tak mi G-TEC prostě přijde slabý. Je ale možné, že novější kusy mají jiný software s vyšším výkonem při kvalitním plynu.