Ženeva 2000 (2. část)

Ženeva 2000 (2. část)

 

Tento týden přinášíme druhý díl přehledu ženevských novinek jednotlivých značek (od Mercedesu po Volvo).

Reportáž z Ženevského autosalonu

II. část

(doporučujeme počkat do načtení dokumentu se všemi ikonami, než na některou z ikon kliknete. Tím byste přerušili načítání a museli byste reloadovat dokument. Vydržať :-)

Mercedes-Benz

Studie roadsteru SLA založeného na platformě áčka, byla jedním z magnetů stánku Mercedesu. Dále to byl inovovaný model SLK, který je nyní k dispozici i s šestiválcem 3,2 V6/160 kW. Do sériové výbavy patří šestistupňová převodovka, ESP a boční airbagy. Dvoulitrový motor je nyní doplněn o kompresor - výkon 120kW. Třída S má v nabídce další turbodiesel CDI o objemu 4,0 s výkonem 184 kW a obrovským točivým momentem 560 Nm. Zrychlení na 100 km/h zvládne za 7,8 s, nejvyšší rychlost je 250 km/h (!) Průměrná spotřeba - 9,8 l/100 km.

Mitsubishi

Na stánku Mitsubishi se vše točilo okolo nového Pajera. Slovo nové je opravdu správné, protože Pajero je kompletně znovu navrženo a určitě si zaslouží kompletní představení v rubrice Představujeme. Motory budou: 3,5 V6 GDI/149 kW, 3,2 DI-D/121 kW (turbodiesel s přímým vstřikováním paliva) a 2,5 TD/73 kW.

Nissan

Nová Maxima, Almera Tino a Almera, to byly hlavní novinky Nissanu v Ženevě. Maxima má o 50 mm větší rozvor, větší interiér i zavazadlový prostor, sníženou hlučnost a vylepšené (již tak výborné) motory 2,0 a 3,0 V6. Design je však poměrně nevýrazný. Almeru se zajímavým vnějším i vnitřním designem jsme vám již v rubrice Představujeme popsali - u nás bude v prodeji již od května.

Opel

Opel jako jeden z mála vystavovatelů představil dvě světové novinky. Sportovní Speedster a minivan Agila. Speedster jsme vám již podrobně představili, Agila jde do prodeje v květnu a bude osazena motory 1,0/43 kW a 1,2/55 kW Ecotec. Dalším zajímavým počinem Opelu je Omega V8 osazená motorem z Corvetty o objemu 5,7 l a výkonu 228 kW.

Peugeot

Na stánku Peugeotu je pochopitelně hlavní novinkou model 607, který však byl představen již dříve. Pro oživení zájmu proto byly představeny dvě studie na bázi 607 s názvy Feline a Paladine. Lehký 875 kg vážící Feline je dvoumístný 4,07 m dlouhý, zajímavě tvarovaný "coupé-cabriolet" osazený šestiválcem 3,0 s výkonem 152 kW. Paladine je vizí superluxusního vozu s netradičními prvky. Příkladem je skládací střecha nad zadními sedadly.

Porsche

Hlavním magnetem byla nová verze Turbo, jejíž parametry jsou však již delší dobu známy. Pro připomenutí - nejvyšší výkon 309 kW (420 k), nejvyšší točivý moment 560 Nm a nejvyšší rychlost 305 km/h (!) Terénní automobil od Porsche je již také skutečností, avizovanou zahájením výstavby výrobního závodu v Lipsku. S prodejem se však nepočítá dříve než v roce 2002.

Renault

Renault prokazuje nemálo odvahy rozjezdem sériové výroby velkoprostorového luxusního kupé Avantime. Jak už to tak bývá, někomu se Avantime velmi líbí, někomu vůbec... O pohon se bude starat šestiválec 3,0 V6/154 kW.

Mnohem větší shoda vládla okolo velmi pěkného prototypu Koleos. Jde o kombinaci velkoprostorového vozu s prvky off-roadu. Světlou výšku je možné regulovat v rozmezí 100 mm. Pohon je hybridní - zážehový motor 2,0/125 kW + elektromotor 30 kW. Impozantní jsou 21palcové ráfky z lehkých slitin.

Rover / Land Rover

Hlavní novinkou bylo uvedení nejsilnějšího Freelanderu v kombinaci s šestiválcem 2,5 V6/130 kW. Standardní výbavou je pětistupňová automatická převodovka s funkcí Steptronic. V září bude po neuvěřitelných 41 letech ukončena výroba slavného Mini. Vzniknou však ještě "výroční" verze Seven, Knightsbridge, Cooper a Cooper S.

Saab

Kromě předvedení běžných modelů byl k nahlédnutí řez neobvyklým experimentálním motorem, který je schopen plynule měnit kompresní poměr. Výsledkem je dle Saabu až o 30 procent nižší spotřeba (!)

Seat

Nejzajímavějším exponátem byla studie supervýkonného kupé Salsa osazeného motorem 2,8 V6/184 kW (250 k) a pohonem všech kol (nej. rychlost 245 km/h, 0-100 km/h - 7,5s). Dále byl vystaven Leon 4 s pohonem všech kol a Ibiza a Cordoba Cupra s motory 1,8 T/115 kW. Sprint z klidu na 100 km/h zvládnou pod 8 sekund a nejvyšší rychlost je 218 km/h.

Subaru

Úspěšný Forester (uveden v roce 1997) dostal facelift, který se týkal především pozměněné masky chladiče, nárazníků a také interiéru. Motory zůstávají stejné: 2,0/92 kW a 2,0 Turbo/125 kW.

Suzuki

Světovou výstavní premiéru měl model Wagon R+ v nové generaci.

Škoda

Škodovka připravila pro Ženevu atraktivní studii Fabie Geneva s dvoulitrový zážehovým motorem, centrálně umístěnou koncovkou výfuku, pozměněnými nárazníky i interiérem s tříramenným volantem a sportovními sedadly. To vše korunují krásné šestnáctipalcové disky kol z lehkých slitin.

Toyota

Ve světové premiéře byl představen velkoprostorový model Previa, který je osazen motorem 2,4/115 kW (VVT-i). Také RAV4 je v novém elegantním kabátě. Dodávat se bude v třídveřovém i prodlouženém pětidveřovém provedení s motory 1,8/92 kW a 2,0/110 kW. Oba s proměnným časováním ventilů VVT-i. Studie Yaris Cabrio je variací na téma malého automobilu do města. Hybridní Prius se bude prodávat i v Evropě.

Volkswagen

Hlavní novinkou je facelift Sharanu a sériová produkce Lupa se zážehovým motorem 1,4 FSI/77 kW s přímým vstřikováním paliva. To by mělo mít za následek až o 15 procent nižší spotřebu neboli v průměru pod pět litrů na 100 km. Zajímavými exponáty byly samozřejmě také terénně-plážový Beetle Dune a sportovní Beetle RSi. Další zajímavostí je zvýšení maximálního točivého momentu motoru 1,9TDI/85 kW z 285 Nm na 310 Nm.

Volvo

U Volva se pochopitelně vše točilo okolo nového modelu V70. Volvo V70 je podle vyjádření jeho tvůrců nejbezpečnějším vozem na světě, takže je logické, že velká část prezentace se soustředila především na tento fakt. Vystavena byla pochopitelně i verze V70 XC, která má pohon všech kol a pozměněný design.

Ženeva 2000 (2. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona

Ženeva 2000 (2. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona

Ženeva 2000 (2. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona

Ženeva 2000 (2. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona

Ženeva 2000 (2. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona

Ženeva 2000 (2. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona

Ženeva 2000 (2. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona

Ženeva 2000 (2. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona

Ženeva 2000 (2. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona

Ženeva 2000 (2. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona

Ženeva 2000 (2. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona

Ženeva 2000 (2. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona

Ženeva 2000 (2. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona

Ženeva 2000 (2. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona

Ženeva 2000 (2. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona


Spolupracujeme s TipCars.com
Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard

Nejvyšší nabídku 231,9 milionu eur (6,2 miliardy Kč) na…

Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

 






 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Včera

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí dát rodiče svým dětem

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí…

Na matrikách za poslední roky přibývají zcela nová a velmi ojedinělá jména. Na Slovensku kvůli tomu při…

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Když se začnou beze stopy ztrácet mladé ženy, nemůže to věstit nic dobrého. Naštěstí je tu bývalý detektiv Frank…

 

iSport.cz

"Straky" zpátky v Premier League. Po Brightonu…

Fotbalisté Newcastlu se po roce vracejí do Premier League. V utkání 44. kola druhé anglické ligy doma zvítězili…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…