Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva: Renault Wind – ve znamení oblouku

Ladislav Čermák
Diskuze (4)
Pan le Quément, zodpovědný za design u nejstarší francouzské automobilky, se opět rozhodl, že je třeba trochu čerstvého větru, a rozhodl se udělat trochu rozruchu tentokrát mezi roadstery. (doplněno o 4 plakáty)

Pan le Quément, zodpovědný za design u nejstarší francouzské automobilky, se opět rozhodl, že je třeba trochu čerstvého větru, a rozhodl se udělat rozruch tentokrát mezi roadstery. Po té, co „obloukomilné“ zákazníky Renaultu naučil na dramatické hranaté tvary, provokuje veřejné mínění opačným přístupem. V době, kdy se celý svět masivně odvrací od „oblin“ a zvyká si na skrytou agresivitu v designu nových modelů většiny výrobců, obrátil směrovku a stvořil kompaktní otevřený vůz, neobsahující snad jedinou rovnou linii.

„Vejcovitý“ tvar je obzvláštněn prolínajícími se oblouky, které se místy protínají a tvoří dramaticky působící místa, například zadní svítilny mandlového tvaru, prolamované disky kol, či impresivní přední světlomety.

Pěkná zelenomodrá metalíza vytváří zajímavé kontrasty s hnědým lemováním interiéru, který je vyveden v přírodních materiálech, příjemných na omak i pohled. Přístrojová deska je rušena jen extrémním minimem ovládacích a indikačních prvků, rychloměr s otáčkoměrem jsou soustředně umístěny ve společné kapličce, spolu s ostatními důležitými indikátory. Nezbytné minimum ovladačů je v nerušivé podobě umístěno v bezprostřední blízkosti, případně přímo na volantu, vše ostatní je záležitostí jediného sdruženého ovladače s kolečkem a tlačítkem, umístěného na středové konzoli společně s voličem převodovky, alternujícím vlaštovkovým páčkám na sloupku řízení.

Nejzajímavější je ale dispozice kapkovitého interiéru. Ten si vzpomněl na předválečné časy a nabízí 2+1 místo k sezení, přičemž to třetí je tradičně nouzové „bidýlko“, zčásti pod výklopným krytem. Přístup na prostorná přední sedadla, stylově včleněná do zbytku interiéru, usnadňují zatahovací volant s výklopnými pedály, aktivované při otevřených dveřích. Další dobrou zprávou je pro tento segment netypicky objemný zavazadelník - 232 l.

O pohon hodně netradičního vozítka se stará konvenční dvoulitrový šestnáctiventilový čtyřválec 99 kW, spojený s šestistupňovou robotizovanou převodovkou a přenášející kroutící moment na 19“ kola. Ten díky pohotovostní hmotnosti pouze 850 kg bude jistě stačit k dostatečné dynamice.

Zde si můžete stáhnout plakáty Renaultu Wind.

Ladislav Čermák
Diskuze (4)