Ženeva: Renault Wind – ve znamení oblouku

Ženeva: Renault Wind – ve znamení oblouku

 
 

Pan le Quément, zodpovědný za design u nejstarší francouzské automobilky, se opět rozhodl, že je třeba trochu čerstvého větru, a rozhodl se udělat trochu rozruchu tentokrát mezi roadstery. (doplněno o 4 plakáty)

Pan le Quément, zodpovědný za design u nejstarší francouzské automobilky, se opět rozhodl, že je třeba trochu čerstvého větru, a rozhodl se udělat rozruch tentokrát mezi roadstery. Po té, co „obloukomilné“ zákazníky Renaultu naučil na dramatické hranaté tvary, provokuje veřejné mínění opačným přístupem. V době, kdy se celý svět masivně odvrací od „oblin“ a zvyká si na skrytou agresivitu v designu nových modelů většiny výrobců, obrátil směrovku a stvořil kompaktní otevřený vůz, neobsahující snad jedinou rovnou linii.

„Vejcovitý“ tvar je obzvláštněn prolínajícími se oblouky, které se místy protínají a tvoří dramaticky působící místa, například zadní svítilny mandlového tvaru, prolamované disky kol, či impresivní přední světlomety.

Pěkná zelenomodrá metalíza vytváří zajímavé kontrasty s hnědým lemováním interiéru, který je vyveden v přírodních materiálech, příjemných na omak i pohled. Přístrojová deska je rušena jen extrémním minimem ovládacích a indikačních prvků, rychloměr s otáčkoměrem jsou soustředně umístěny ve společné kapličce, spolu s ostatními důležitými indikátory. Nezbytné minimum ovladačů je v nerušivé podobě umístěno v bezprostřední blízkosti, případně přímo na volantu, vše ostatní je záležitostí jediného sdruženého ovladače s kolečkem a tlačítkem, umístěného na středové konzoli společně s voličem převodovky, alternujícím vlaštovkovým páčkám na sloupku řízení.

Nejzajímavější je ale dispozice kapkovitého interiéru. Ten si vzpomněl na předválečné časy a nabízí 2+1 místo k sezení, přičemž to třetí je tradičně nouzové „bidýlko“, zčásti pod výklopným krytem. Přístup na prostorná přední sedadla, stylově včleněná do zbytku interiéru, usnadňují zatahovací volant s výklopnými pedály, aktivované při otevřených dveřích. Další dobrou zprávou je pro tento segment netypicky objemný zavazadelník - 232 l.

O pohon hodně netradičního vozítka se stará konvenční dvoulitrový šestnáctiventilový čtyřválec 99 kW, spojený s šestistupňovou robotizovanou převodovkou a přenášející kroutící moment na 19“ kola. Ten díky pohotovostní hmotnosti pouze 850 kg bude jistě stačit k dostatečné dynamice.

Zde si můžete stáhnout plakáty Renaultu Wind.

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 

Štítky Design Renault

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 





 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…