Ženeva: Renault Wind – ve znamení oblouku

Ženeva: Renault Wind – ve znamení oblouku

 
 

Pan le Quément, zodpovědný za design u nejstarší francouzské automobilky, se opět rozhodl, že je třeba trochu čerstvého větru, a rozhodl se udělat trochu rozruchu tentokrát mezi roadstery. (doplněno o 4 plakáty)

Pan le Quément, zodpovědný za design u nejstarší francouzské automobilky, se opět rozhodl, že je třeba trochu čerstvého větru, a rozhodl se udělat rozruch tentokrát mezi roadstery. Po té, co „obloukomilné“ zákazníky Renaultu naučil na dramatické hranaté tvary, provokuje veřejné mínění opačným přístupem. V době, kdy se celý svět masivně odvrací od „oblin“ a zvyká si na skrytou agresivitu v designu nových modelů většiny výrobců, obrátil směrovku a stvořil kompaktní otevřený vůz, neobsahující snad jedinou rovnou linii.

„Vejcovitý“ tvar je obzvláštněn prolínajícími se oblouky, které se místy protínají a tvoří dramaticky působící místa, například zadní svítilny mandlového tvaru, prolamované disky kol, či impresivní přední světlomety.

Pěkná zelenomodrá metalíza vytváří zajímavé kontrasty s hnědým lemováním interiéru, který je vyveden v přírodních materiálech, příjemných na omak i pohled. Přístrojová deska je rušena jen extrémním minimem ovládacích a indikačních prvků, rychloměr s otáčkoměrem jsou soustředně umístěny ve společné kapličce, spolu s ostatními důležitými indikátory. Nezbytné minimum ovladačů je v nerušivé podobě umístěno v bezprostřední blízkosti, případně přímo na volantu, vše ostatní je záležitostí jediného sdruženého ovladače s kolečkem a tlačítkem, umístěného na středové konzoli společně s voličem převodovky, alternujícím vlaštovkovým páčkám na sloupku řízení.

Nejzajímavější je ale dispozice kapkovitého interiéru. Ten si vzpomněl na předválečné časy a nabízí 2+1 místo k sezení, přičemž to třetí je tradičně nouzové „bidýlko“, zčásti pod výklopným krytem. Přístup na prostorná přední sedadla, stylově včleněná do zbytku interiéru, usnadňují zatahovací volant s výklopnými pedály, aktivované při otevřených dveřích. Další dobrou zprávou je pro tento segment netypicky objemný zavazadelník - 232 l.

O pohon hodně netradičního vozítka se stará konvenční dvoulitrový šestnáctiventilový čtyřválec 99 kW, spojený s šestistupňovou robotizovanou převodovkou a přenášející kroutící moment na 19“ kola. Ten díky pohotovostní hmotnosti pouze 850 kg bude jistě stačit k dostatečné dynamice.

Zde si můžete stáhnout plakáty Renaultu Wind.

Spolupracujeme s TipCars.com
Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím

Budoucnost letadlové dopravy se rozbíhá do nejrůznějších…

ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie

Sociální demokraté budou při jednáních o rozpočtu na…

Cestovky hlásí rekordní sezonu Cestovky hlásí rekordní sezonu

Růst platů, nízká nezaměstnanost a opadnutí strachu…

Trump označil Evropskou unii za jednoho z mnoha nepřátel Spojených států Trump označil Evropskou unii za jednoho z mnoha nepřátel Spojených států

Americký prezident Donald Trump označil Evropskou unii za…

 

Štítky Design Renault

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní

Ptačí trus, hromady mrtvého hmyzu, pyl či smůla ze…

Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem? Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem?

Vnímání jízdních vlastností aut je často hodně…

 





 
Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Včera

Na okruhu v Mostě závodily vozy formule 1, které tvořily na přelomu 70. a 80. let minulého století dějiny. Poháněly je tehdy atmosférické třílitrové osmiválce.




Blesk.cz

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a spoustu drobných oprav

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a…

Google uvolnil třetí betu Androidu P, záhy následují také jednotliví výrobci. My jsme aktualizaci nainstalovali…

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“. Rozohnil ho dopis z Itálie

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“.…

Česká republika dostala žádost italského premiéra, aby země Evropské unie pomohly se 450 migranty, kteří jsou na…

 

iSport.cz

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak zklamání i hrdost

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Nevyhráli, přesto jsou naši hrdinové. Zaplněné centrum Záhřebu věřilo, že se dočká…

Experti Vízek a Podaný o finále: Titul zasloužený, ale gólman se bude stydět

Experti Vízek a Podaný o finále: Titul zasloužený,…

Francie to zvládla! Po dvaceti letech „Les Bleus“ znovu ovládli mistrovství světa ve fotbale, ve finále porazili…

 

Reflex.cz

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi, nejvíc tweetuje o Rusku a v schůzkách vede premiér Japonska

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi,…

Svět je fascinován neustálým tweetováním amerického prezidenta Donalda Trumpa, který si přes Twitter vyřizuje…

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava připomíná časy maršála Tita

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava…

Zlatá éra brutalistické architektury. I tak lze pojmenovat období od jugoslávsko-sovětské roztržky v roce 1948…