Ženeva: Renault Wind – ve znamení oblouku

Ženeva: Renault Wind – ve znamení oblouku

 
 

Pan le Quément, zodpovědný za design u nejstarší francouzské automobilky, se opět rozhodl, že je třeba trochu čerstvého větru, a rozhodl se udělat trochu rozruchu tentokrát mezi roadstery. (doplněno o 4 plakáty)

Pan le Quément, zodpovědný za design u nejstarší francouzské automobilky, se opět rozhodl, že je třeba trochu čerstvého větru, a rozhodl se udělat rozruch tentokrát mezi roadstery. Po té, co „obloukomilné“ zákazníky Renaultu naučil na dramatické hranaté tvary, provokuje veřejné mínění opačným přístupem. V době, kdy se celý svět masivně odvrací od „oblin“ a zvyká si na skrytou agresivitu v designu nových modelů většiny výrobců, obrátil směrovku a stvořil kompaktní otevřený vůz, neobsahující snad jedinou rovnou linii.

„Vejcovitý“ tvar je obzvláštněn prolínajícími se oblouky, které se místy protínají a tvoří dramaticky působící místa, například zadní svítilny mandlového tvaru, prolamované disky kol, či impresivní přední světlomety.

Pěkná zelenomodrá metalíza vytváří zajímavé kontrasty s hnědým lemováním interiéru, který je vyveden v přírodních materiálech, příjemných na omak i pohled. Přístrojová deska je rušena jen extrémním minimem ovládacích a indikačních prvků, rychloměr s otáčkoměrem jsou soustředně umístěny ve společné kapličce, spolu s ostatními důležitými indikátory. Nezbytné minimum ovladačů je v nerušivé podobě umístěno v bezprostřední blízkosti, případně přímo na volantu, vše ostatní je záležitostí jediného sdruženého ovladače s kolečkem a tlačítkem, umístěného na středové konzoli společně s voličem převodovky, alternujícím vlaštovkovým páčkám na sloupku řízení.

Nejzajímavější je ale dispozice kapkovitého interiéru. Ten si vzpomněl na předválečné časy a nabízí 2+1 místo k sezení, přičemž to třetí je tradičně nouzové „bidýlko“, zčásti pod výklopným krytem. Přístup na prostorná přední sedadla, stylově včleněná do zbytku interiéru, usnadňují zatahovací volant s výklopnými pedály, aktivované při otevřených dveřích. Další dobrou zprávou je pro tento segment netypicky objemný zavazadelník - 232 l.

O pohon hodně netradičního vozítka se stará konvenční dvoulitrový šestnáctiventilový čtyřválec 99 kW, spojený s šestistupňovou robotizovanou převodovkou a přenášející kroutící moment na 19“ kola. Ten díky pohotovostní hmotnosti pouze 850 kg bude jistě stačit k dostatečné dynamice.

Zde si můžete stáhnout plakáty Renaultu Wind.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Firma SuperCom dodá náramky pro vězně. Celkem jich dodá dva tisíce Firma SuperCom dodá náramky pro vězně. Celkem jich dodá dva tisíce

Probační a mediační služba dnes podepsala smlouvu s…

Ruská O1 Properties jedná o prodeji většinového podílu čínskému developeru Vanke Ruská O1 Properties jedná o prodeji většinového podílu čínskému developeru Vanke

Jedna z největších ruských realitních firem O1 Properties…

Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb

Z německých voleb mohou mít Češi radost. A to dokonce…

Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace

Ke sjednocení parkovacího systému ve všech městských…

 

Štítky Design Renault

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse

Z exponátu propagujícího um českých rukou na Světové…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 





 
Kombi Porsche Panamera dostává plug-in hybridní pohon. Jeho vlastnosti jsou neskutečné!

Kombi Porsche Panamera dostává plug-in hybridní pohon. Jeho vlastnosti jsou neskutečné!

Dnes 12:59

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Tak zní celý název nejnovějšího člena elektrifikované flotily stuttgartského výrobce.




Blesk.cz

Příští vláda by měla bojovat se suchem a zlepšit pozici Česka v EU, radí Sobotka

Příští vláda by měla bojovat se suchem a zlepšit…

Vyjednat lepší pozici v jádru Evropské unie, posilovat bezpečnost a zvyšovat výdaje na obranu. I to by měly být…

Šokovaní kolegové! Fero Fenič je přesvědčený: Tříska vůbec nevěděl, kde je...

Šokovaní kolegové! Fero Fenič je přesvědčený: Tříska…

Jeho nečekaná smrt zasáhla nejen český showbyznys. I když Jan Tříska v roce 1977 emigroval a 40 let žil v USA,…

 

iSport.cz

Odplata za bojkot olympiády! NHL během ní nevysíláme, uvedla televize

Odplata za bojkot olympiády! NHL během ní…

Vy nám vezmete hvězdy z olympiády, my vám zase vaše zápasy nepustíme na obrazovku. Americká celostátní televize…

Surovost na Limberského má dohru. Dva viníci, je možný i vysoký trest

Surovost na Limberského má dohru. Dva viníci, je…

David Limberský je po operaci jařmového oblouku, který mu surovým faulem loktem zlomil boleslavský Nikolaj…

 

Reflex.cz

Německá pravice se hlásí o slovo. Co čekat od liberálů z FDP a radikální AfD?

Německá pravice se hlásí o slovo. Co čekat od…

Víkendové parlamentní volby v Německu nepřinesly na první pohled moc překvapení. Kancléřkou nadále zůstane…

Pohnutý osud slavné

Pohnutý osud slavné "ušaté" lokomotivy. Zahrála si s…

Sedmasedmdesát parních rychlíkových lokomotiv řady 464 vyrobili v letech 1933 - 1939 v ČKD a plzeňské Škodě.…