Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Audi A6 allroad quattro

Ladislav Čermák
Diskuze (57)
Druhá generace ingolstadtského SUV se přidržela osvědčených receptů

Prodejní úspěchy i u nás dobře známého luxusního SUV Audi Allroad otevřely dveře přímým pokračovatelům. Tím prvním je sériová verze již loni v Detriotu představené studie allroad quattro.

Vznikla podle osvědčeného receptu - vezmi horní dvě třetiny z Audi A6 Avant a posaď je na zvýšený podvozek s pohonem všech kol a vzduchovým pérováním. Laborovalo se ovšem se jménem - novinka se již nejmenuje Audi Allroad, nýbrž byla nenápadně včleněna do řady A6.

Nová generace německého všudybyla měří bez sedmi cm pět metrů a narostla o 124 mm do délky, 10 do šířky a kola si protáhla o 76 mm dál od sebe. Karoserie se prakticky shoduje se základním Avantem a poskytuje i stejný vnitřní prostor - tedy mj. až 1660 litrů pro zavazadla a spoustu variability.

Nabídka pohonných jednotek se zdvojnásobila - tři vidlicové šestiválce 2,7 TDI (132 kW), 3,0 TDI (171 kW) a 3,2 FSI (188 kW) doplňuje nově osmiválec 4,2 FSI (257 kW). Sílu přenáší šestistupňová převodovka v manuální nebo samočinné (Tiptronic) podobě permanentně na všechna kola s pomocí mezinápravového diferenciálu Torsen. Nechybí elektromechanická parkovací brzda, speciálně vyvinuté ESP pro jízdu na nezpevněném povrchu, a samozřejmě ani aktivní vzduchové pérování s pěti pracovními módy, z toho dvěma terénními.

Komfort dostal na starosti samozřejmě systém MMI, jemuž asistuje parkovací systém s kamerou, adaptivní světlomety, keyless entry a inteligentní klimatizace. Interiér vyšlechťuje paleta inovovaných čalounících a obkladových materiálů, sladěných s novými exteriérovými barvami.

Ladislav Čermák
Diskuze (57)