Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Cadillac BLS (první dojmy)

Ondřej Láník
Diskuze (68)
Prvním dojmem ze stánku Cadillaku je velká podobnost BLS s o stupeň větším CTS. Stylistický jazyk Cadillaku je tak nyní asi nejjednotnější ze všech značek, které jsme letos v Ženevě viděli.

General Motors se každoročně prezentuje v Ženevě rozsáhlým stánkem věnovaným studiím a novým technologiím, které byly prezentovány krátce před tím na lednových autosalonech v zámoří. Kolem modrého území GM byly i letos v Palexpu soustředěny prezentace jednotlivých značek GM. Stále větší prostor je věnován vozům Cadillac, které by Američané rádi prodávali Evropanům ve velkém. Nejnovějším modelem pro Evropu je malý model BLS, který jsme podrobněji prozkoumali při premiéře v Ženevě.

Prvním dojmem ze stánku Cadillaku je velká podobnost BLS s o stupeň větším CTS. Stylistický jazyk Cadillaku je tak nyní asi nejjednotnější ze všech značek, které jsme letos v Ženevě viděli. Hrany a ostré zlomy jsou společné všem třem limuzínám (BLS, CTS, STS), které se nyní v Evropě nabízejí, ale dva menší modely jsou si extrémně blízké hlavně při pohledu zboku a zezadu.

Nový model, který vzniká ve švédských provozech Saabu v Trollhattanu, chce útočit na zavedené luxusní sedany. Podle toho by měl vypadat také interiér, kde je rozdíl mezi standardem běžné střední třídy a nadprůměrným luxusem prémiového segmentu znát nejvíce. V tomto směru je podle nás asi nejvážnější koncepční hrubkou použití stejného autorádia s CD přehrávačem, jaké dostanete v téměř celé modelové řadě Chevroletu. Jeho bodový displej má navíc na dnešní poměry malé rozlišení. Ostatních sdílených komponent si pak již tolik nevšímáte.

Jeden z vystavených modelů bohužel trpěl znatelným skřípáním ve dveřních madlech. Nebýt tohoto detailu, na dalších vystavených exemplářích by nebyl důvod ke kvalitativnímu pozastavení. V rámci vystavených Cadillaků působil interiér BLS spolu s STS a XLR nejhodnotněji, přímé srovnání s německými i se švédskými luxusními konkurenty bude ale značně problematické.

Prostor uvnitř BLS je naopak příjemným překvapením. Na BLS je sympatické, že ve srovnání s větším CTS je v interiéru téměř stejně místa. General Motors zařadí BLS po bok Saabu 9-3 a Opelu Vectra, se kterými automobil sdílí podvozkovou platformu. Vnější rozměry jsou 4680 x 1762 x 1449 mm, rozvor 2675 mm a základní objem zavazadlového prostoru 425 litrů.

Cadillac by rád ročně prodal deset tisíc kusů modelu BLS, což z něj udělá stěžejní model značky v Evropě.

Ondřej Láník
Diskuze (68)
4. 3. 2006 23:27
Re: GTI v USA
:-) :yes:
4. 3. 2006 18:41
Re: GTI v USA
:-) BRAVO GTI, BRAVO VW-PORSCHE. Teda... je vidět... že se geteičko povedlo :yes: Jdu si dát dvojitou režnou :-) ;-) :yes: :yes: To je dobrá koupěschonost... V USA na tisíc golfů 999 getei, u nás na tisíc Golfů jedno getei :-)
4. 3. 2006 17:55
Re: Tržní podíly USA k 1.3.2006
Odhaduju, že Toyota s tím usedlým designem obhospodařuje důchodce z Východního pobřeží, takže ta procenta jsou maximem. Někde jsem četl, že dokonce vyráběj nejvíc svetlehnědejch aut... protože to maj 70níci a starší rádi :-) , ale chápu to... někdo ten trh důchodců vykrýt musí. Možná, že důchodomindrák, kterej maj z USA je vede k tomu, aby tlačili na pilu Lexusem...
4. 3. 2006 17:17
Re: OT: Spy Photos
Tak Apoštol si dal nohy na stůl :-) Já čekal nářez... jestli tohle vyjede... tak VW bude muset na Apoštola zavádět čtyřsměnnej provoz. Bravo VW-PORSCHE :yes:
4. 3. 2006 17:11
Re: Tržní podíly USA k 1.3.2006
Subaru... Subaru... neznám. VW... :yes: :yes: Mám dojem, že VW začali tlačit na pilu... zdánlivě paradoxně skrzevá tříkolku (kdo tohle od VW čekal)... ale prostě... úspěch v US trhu... to je něco jiného, než v Bělorusku :-) Dnes jsem četl, že Amerika valí 250 miliónů aut... na světě je půl miliardy... P.S. moc pěkně jsi to zpracoval :yes: Ty 4% BVW... to je porce :yes: