Kombik je krasny, jsem zvedav, jak zamava prodeji, hlavne kolik lidi zvoli mi sto sedanu kombik.
Jinak si teda nemuzu pomoct, jasne ze se jevim zaujaty, ale facelift ve stylu rozpliznuti masky se mi vubec nelibi, zmizela ta cistota vyrazu a zacina se lehce krivit a kudrlinkovat, Cruze to nemel zapotrebi. Co jsem ale rad, ze se neobjevily vertikalne delene vydechy misto stavajicich horizontalnich, vertikalni se objevily ve videu, v teto verzi nejsou, jen dobre, vertikalni deleni mi prijde jako pest na oko, ze se k tomu vsichni uchyluji...
Zaujímavé sú dynamické parametre. Taký 1,7 dízel má slušnú maximálku 203 km/h, ale ejha!, na stovku mu to trvá predlhých 12,6s. Je teda jasné, že prevody budú extrémne dlhé a to neveští pre pocit dynamiky nič dobré. Ostatne už známa 1,8 benzín to potvrdzuje: napriek papierovo vysokému výkonu nie je subjektívne moc živá, oproti koncernovej 1,4TSI s podstatne nižším výkonom je to lenivec (hodnota zrýchlenia za 11s u kombi to len potvrdzuje).
ak chces porovnavat s 1.4TSI, skus so (staro)novou 1.4T Ecotec (v US sa predava odzaciatku)
1.7Diesel je motor zamerany na spotrebu, nie na acceleraciu, ak chces vykon,tak kupis 2.0l 120kw, aj ked vyzera ze Cruze Combi aj s tymto motorom ma trosku horsiu acceleraciu oproti Sedanu (8.8 vs 8.5 z 0 na 100) no zasa ma vyssiu maximalku (210 vs 219)
No práve to je na tom zaujímavé: v podstate identicky výkonné autá (1,8 - 104 kW a 1,4T - 103 kW) a turbo akceleruje o jedenapolsekundy rýchlejšie na stovku, ako atmosféra. To je rozdiel triedy. Kde je chyba? Okrem priškrtenia atmosfér Euro5kou to bude práve sprevodovanie, ktoré v snahe o pár mililitrov spotreby neprimerane naťahuje prevody.
Turbo tiez spravi svoje.. no moze to byt sprevodovanim.. kazdopadne Atmo 1.8 ma svoje vyhody v porovnani s Turbom. a to jednoduchu instalaciu zplynovaca. do Turbomotora to je mozne tiez, no je to drahsie (celkom o dost) a este som nepocul o nikom co by si k Turbu daval plyn.
taky mě to hned udeřilo do očí, 96 kw a 300 Nm musí stačit na lepší papírové zrychlení. Čili správně tušíš předlouhé převody a tento diesel bude pouze pro klidné spořílky ale dynamicky spíš želva.
Tak koukám, že se nám to v téhle třídě pěkně zahustilo. Cruze Kombi s 1.4T vypadá jako velmi zajímavá nabídka :yes: Jen aby to nepřehnali s cenou a OII, Golf, Ceed atd mají zdatného konkurenta ;-)
abych Chevy Korea nepochválil a zároveň jsem si znovu nerýpnul do Dacie. Cruze je důkazem, že všichni dodavatelé levnějších aut se v Evropě zaměřují na neviditelnou, ale hlavně na viditelnou kvalitu. A přitom nemusí být tak drazí, jako škodovka.
K tomuto Cruzu: rozporuplně na mě působí odlišný přístup k designu předku a zadku. Sama o sobě je záď hezky provedená, ale auto jako celek působí prostě rozháraně. Mám u Chevyho opakovaný pocit neujasněného přístupu k designu. Nicméně očekávám, že díky poměru hodnota/cena půjde o v případě kombi velmi úspěšný doplněk celé skvěle na trhu umístěné řady Cruze.