Ženeva živě: Ford Fiesta – první dojmy

Ženeva živě: Ford Fiesta – první dojmy

 
 

Třídveřová a nově i pětidveřová Fiesta expozici Fordu jasně vévodily, i když dostat se jim pod kůži vyžadovalo trochu horolezeckého výkonu.

Ford Fiesta jsme představili už v mnoha textech, zajímal nás tedy hlavně praktický dojem. Exteriér podobu se společně vyvíjenou Mazdou 2 nezapře, proporce zvláště pětidveřové verze se nám subjektivně zdají více sexy a kombinace s prezentovanými barvami cíluje tohle malé auto ještě výrazněji k na design orientovaným cílovým skupinám. Linie střechy, spodní hrany oken a bočního prolisu, které značná část diskutujících velebila u studie Verve, jsou zachovány i u sériového modelu. Barva pětidvéřové Fiesty se jmenuje Hot Magenta a bude za příplatek, naopak EasyFuel, tedy hrdlo nádrže zabraňující tankování nesprávného paliva, slibuje Ford jako standardní výbavu.

Interiér přinesl překvapení. Největší člen výpravy Auto.CZ (193 cm/100 kg) si celkem bez problémů sedl i „za sebe“, všechny dveře se otevírají v dostatečném úhlu a z tohoto pohledu tedy může Fiesta plnit i úlohu malého rodinného vozu uspokojivě. Interiéru dominuje kombinace kvalitních tmavých plastů a imitace kovu seskládaná na volantu, ale hlavně na středovém panelu do zajímavě designovaných skupin. Celek připomíná ovládání mobilních telefonů a podle Fordu jde o záměr, jak Fiestu přiblížit mladé generaci. Při letmém seznámení jsme na žádný podstatný zádrhel nepřišli, všechny ovladače jsou pohodlně dosažitelné. Volant lze seřizovat v obou osách a interiér doplňuje nepřímé osvětlení červenými diodami.

V nabídce sériového modelu bude pět pohonných jednotek. Zážehové agregáty budou zastoupeny čtyřválci Duratec, prvním z nich bude motor o objemu 1,25 l s výkonem 44 kW (60 k) nebo 59 kW (80 k). Následovat budou motory o objemu 1,4 l s výkonem 67 kW (91 k) a 1,6 l s výkonem 85 kW (115 k). Diesely budou nabízeny s objemem 1,4 l o výkonu 50 kW (68 k) a 1,6 l s výkonem 66 kW (90 k). Motory budou pohánět kola přední nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky nebo čtyřstupňové automatické převodovky, která má být dispozici pro benzinový motor o objemu 1,4 litru. K dispozici bude i verze Econetic s emisemi CO2 pod 100 g/km.

Nová Fiesta má podobně jako příbuzná Mazda 2 přijít s konstrukcí, která bude lehčí, ale pevnější než u odcházejícího modelu. Automobil bude vybaven elektrickým posilovačem řízení E-PAS (Electric Power Assisted Steering). Poprvé Fiesta nabídne, kromě čelních, bočních a hlavových airbagů i kolenní airbag řidiče. V nabídce výbavy samozřejmě nebudou chybět elektronické vymoženosti současnosti, jako je Bluetooth a přípojka pro MP3 přehrávač.

Fiesta by měla být autem globálním. V příštích dvou letech ji Ford plánuje uvést i na asijské a americké trhy, vyrábět by se měla mimo jiné v Číně. Výroba v Kolíně nad Rýnem začne na podzim 2008, oficiální zahájení evropského prodeje stihne automobilka ještě před koncem roku – to platí i pro Českou republiku. První jízdní dojmy přineseme koncem léta, české ceny budou známy až těsně před uvedením na trh.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

V Manchesteru zřejmě vraždil britský mladík V Manchesteru zřejmě vraždil britský mladík

Pachatelem pondělního teroristického útoku v Manchesteru…

Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů

Miliardář George Soros vsadil stamiliony na pád…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ženeva živě: Ford Fiesta – první dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Ojetý Ford Fiesta 6. generace (CB1/CCN): Proč je tak drahý? Ojetý Ford Fiesta 6. generace (CB1/CCN): Proč je tak drahý?

Že nejsou ojeté polo či fabia levné, na to jsme si už…

Tohle je nová generace Fordu Fiesta. Zatím jako speciál pro WRC Tohle je nová generace Fordu Fiesta. Zatím jako speciál pro WRC

Ford pracuje na nové generace fiesty, která bude…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

První žena, kterou Kajínek objal: Bába se zbláznila, řekli mi doma

První žena, kterou Kajínek objal: Bába se zbláznila,…

Už jako mladík si získal srdce mnohých žen a stejně tak to zůstalo i po dlouhých letech v kriminále. Když Jiří…

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

 

iSport.cz

Exbaníkovec Kaša slaví titul s Žilinou: Liga mistrů? Můžeme uspět

Exbaníkovec Kaša slaví titul s Žilinou: Liga mistrů?…

Když loni v létě opouštěl Baník, nebylo to zrovna vřelé loučení. Žilina tehdy využila toho, že Baníkem…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…