Ženeva živě: Ford Kuga – první dojmy
Ve skutečnosti vypadá Kuga menší než na fotografiích, je to však jen zdání. Nemá sice tak špičatou a dlouhou přesahující příď jako Tiguan, proporčně jí to ale spíše prospělo. Výhodou oproti konkurenci je možnost otevírání jen horní části pátých dveří, ovládání je jednoduché.
Zavazadlový prostor má sice nákladovou hranu až ve výšce 76 cm, po sklopení zadních sedadel a opěradel dělených v poměru 60:40 ale vznikne zcela vodorovná plocha. Zavazadlový prostor má v pětimístném uspořádání objem 360 litrů, ve dvoumístném pak 1355 litrů. Pod podlahou najdeme jen polystyrenový blok poměrně prostorných přihrádek na drobnosti – náhradní kolo 4,0B x 17 je za příplatek, standardně se dodává jen sada na opravu pneumatik.
Zatímco přední dveře jsou co do délky i úhlu otevření zcela bez problémů, zadní pár cestujících by pár centimetrů navíc uvítal. Jde ale jen o vstupní otvor, na sedačkách i v druhé řadě je místa dost a hlava ani vyšších pasažérů čalounění stropu neleští.
Interiér je téměř přesnou kopií modelu Focus, takže jedinou výhradou je lehce se zužující prostor pro kolena cestujících blíže středové konzole. Až neuvěřitelně příjemné jsou měkké, látkovým čalouněním vyložené plochy ve výplních dveří těsně pod okny – kdo si sem odkládá loket raději než do standardní opěrky o dvacet centimetrů níže, dokáže tuto drobnost ocenit.
Ford oficiálně uvádí, že Kuga bude mít v rámci třídy nejlepší schopnosti v terénu. Rádi to ověříme, ale už nyní můžeme konstatovat, že mimo silnici pomůže vozu jen lamelová spojka Haldex připojující pohon zadní nápravy. Kouzelné tlačítko typu „offroad“, upravující například dávkování plynu v nízkých otáčkách či účinek ABS ve voze není a výrobce podobné elektronické pomocníky ani nechystá.
V nabídce bude zatím jediný motor 2.0 TDCi s výkonem 100 kW, stupně výbavy Trend a Titanium a především možnost pohonu pouze předních nebo všech kol. Na český trh se Kuga dostane koncem léta, první jízdní dojmy přineseme ještě v dubnu.