Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Ford Kuga – první dojmy

Ondřej Šuch
Diskuze (84)
Ford vstupuje do segmentu SUV ve třídě C s modelem Kuga relativně pozdě a úspěchy konkurenčního Nissanu Qashqai a především VW Tiguan tak bude muset teprve dohánět. Při zatím statickém seznámení se ale zdá, že by handicap mohl být spíše jen časový.

Ve skutečnosti vypadá Kuga menší než na fotografiích, je to však jen zdání. Nemá sice tak špičatou a dlouhou přesahující příď jako Tiguan, proporčně jí to ale spíše prospělo. Výhodou oproti konkurenci je možnost otevírání jen horní části pátých dveří, ovládání je jednoduché.

Zavazadlový prostor má sice nákladovou hranu až ve výšce 76 cm, po sklopení zadních sedadel a opěradel dělených v poměru 60:40 ale vznikne zcela vodorovná plocha. Zavazadlový prostor má v pětimístném uspořádání objem 360 litrů, ve dvoumístném pak 1355 litrů. Pod podlahou najdeme jen polystyrenový blok poměrně prostorných přihrádek na drobnosti – náhradní kolo 4,0B x 17 je za příplatek, standardně se dodává jen sada na opravu pneumatik.

Zatímco přední dveře jsou co do délky i úhlu otevření zcela bez problémů, zadní pár cestujících by pár centimetrů navíc uvítal. Jde ale jen o vstupní otvor, na sedačkách i v druhé řadě je místa dost a hlava ani vyšších pasažérů čalounění stropu neleští.

Interiér je téměř přesnou kopií modelu Focus, takže jedinou výhradou je lehce se zužující prostor pro kolena cestujících blíže středové konzole. Až neuvěřitelně příjemné jsou měkké, látkovým čalouněním vyložené plochy ve výplních dveří těsně pod okny – kdo si sem odkládá loket raději než do standardní opěrky o dvacet centimetrů níže, dokáže tuto drobnost ocenit.

Ford oficiálně uvádí, že Kuga bude mít v rámci třídy nejlepší schopnosti v terénu. Rádi to ověříme, ale už nyní můžeme konstatovat, že mimo silnici pomůže vozu jen lamelová spojka Haldex připojující pohon zadní nápravy. Kouzelné tlačítko typu „offroad“, upravující například dávkování plynu v nízkých otáčkách či účinek ABS ve voze není a výrobce podobné elektronické pomocníky ani nechystá.

V nabídce bude zatím jediný motor 2.0 TDCi s výkonem 100 kW, stupně výbavy Trend a Titanium a především možnost pohonu pouze předních nebo všech kol. Na český trh se Kuga dostane koncem léta, první jízdní dojmy přineseme ještě v dubnu.

Ondřej Šuch
Diskuze (84)
10. 3. 2008 16:58
Re: KU KU KUGA
Podepisuji
10. 3. 2008 16:55
Re: KU KU KUGA
:yes:
10. 3. 2008 12:56
Re: KU KU KUGA
Co mě na tobě mrzí, že už nemůžeš překvapit, s tou ohranou píšničkou doslova nudíš. Co mě ale překvapuje, že tě baví si nalhávat ty samé věci kolem a dokola.. Jako např. že VW dělá auta (ostatní asi houpačky :-) ) nebo že Golf je nejprodávanější..

Asi těžce neseš vývoj situace, Ford jde nahoru, je tím novátorem a tím kdo kouká dopředu, projevuje se to už teď a projeví se to daleko více postupem času, připrav si jinou statistiku než tu zakládající se na mnoho let starých prodejních číslech o Golfu z roku raz dva, kdy jméno ostatních dnešních konkurentů ještě nebylo známo. Současný Golf byl už dávno překonán v prodejnosti a konkurence stále sílí, viz Focus coby auto s nejlepšími jízdními vlastnostmi v dané třídě a coby bezpečnější jak pro přední cestující tak pro děti v sedačce vzadu, kvalitou zpracování na špičkové úrovni byť by v tomto ohledu mohl hyperdetailista ještě něco vylepšit. Design řešit nebudeme, to je zkrátka úplně jiný směr a každému se líbí něco jiného, což je dobře.. A pokračovat bychom mohli dalšími auty, nové Mondeo, pokud si přečteš testy je v globále zkrátka lepší auto, než současný Passat, počkejme ještě na čísla a Fiesta je známa jak svými perfektními jízdními vlastnostmi, tak vysokou projedností, pokud to chceš používat jako argument..
Ty ódy co tu na něj pěješ jsou hrozně přehnané, možná bys měl chválit Toyotu za jejich neskutečné úspěchy, možná bys neměl mluvit o čemkoli co je futuristické jako Civic jako o odpadu v porovnání s das Auto Golfem jenom pro svou zaujatost, možná by ses tu neměl vydávat za odborníka a potom tvrdit, že 207ka vychází z 205ky (80.léta) přičemž nastupující Fiesta nikterak nenavazuje na své předchůdce a x dalších žbleptů (myšleno mylných dojmů). Zkrátka kecy o tom, že něco je auto jenom proto že se to jmenuje Golf a neuznávání ničeho jiného lehce něčím zavání, v silnější verzi už pak extrémismem, v tvém případě neschopností akceptovat fakta a respektovat druhé + snahou tlačit ostatním své myšlenkové pochody s logem VW. Já ta auta ani automobilku neshazuji, uznávám je za to v čem jsou dobří - tj. kvalitní klasici, ale nemám rád osoby jednající takovým způsobem jako to děláš ty - povýšenecky, arogantně s jistou snahou o to, abys vypadal jako odborník a člověk s nadhledem (který nemáš), což se snažíš docílit velice levnými větami vsunutými do svých příspěvků.. ale to tetování VW co máš tím nezakryješ.. Nepochybně si odborník - svým způsobem, ale jen na značku VW, přes ni bohužel dobře nevidíš dál resp. problém je, že se díváš jen přes ni. Tvoje škoda..
10. 3. 2008 12:33
Re: ceník
tak to nevím no, když zmáčknu ten odkaz co jsem tam dával, tak mi to skočí tam kam má no, tak nevím :-(
10. 3. 2008 10:09
Re: ceník
hxxp://www.ford.de/ie/focus_mca/-/katalo… />
njn to já nevím že když nejsi registrovanej že to nevidíš