Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Ford S-MAX a Galaxy (první dojmy)

Libor Zezulka
Diskuze (33)
Ford se rozloučil s Volkswagenem a vyrobil vlastní MPV. Ne jedno, ale rovnou dvě. Jaké jsou naše první dojmy z velkoprostorových novinek Fordu?

Ford dal vale Volkswagenu a pustil se do výroby velkého MPV sám. Nespokojil se ovšem s jedním novým produktem, ale vyrobil rovnou modely dva. Ačkoliv nástupce Galaxy a nový S-MAX vypadají na první pohled hodně podobně, v mnoha ohledech se odlišují. Přesto se Ford vydal na tenký led a bude záviset na mnoha faktorech, zda naplní své marketingové cíle a promění oba vozy v prodejní trháky, či alespoň nedovolí, aby se z nich staly prodejní propadáky.

K tomu by dojít nemělo, jak Galaxy, tak S-MAX se Fordu povedly a vnáší do segmentu plnohodnotných velkoprostorových vozů něco, co v něm doposud chybělo – sportovní design. Právě výrazný vnější vzhled bude hlavním poznávacím prvkem novinek Fordu v reálném provozu. S-MAX, jak napovídá písmeno S v názvu, se vydá čistě sportovní cestou, Galaxy zůstane více orientované na rodinu. Rozdíl mezi S-MAXEM a Galaxy nejlépe rozeznáte z boku.

Zatímco střecha S-MAXU se začíná od A sloupků prudce svažovat a končí dynamicky stylizovanou zádí s dravými světlomety a zvýrazněným nárazníkem, střecha Galaxy klesá velmi, velmi pozvolna a přechází v podstatně umírněnější záď. Zepředu se empévéčka odlišují rozdílnými nárazníky a především odlišným tvarem a postavením mlhovek. Přes rozdílné tvarování karoserie, jež způsobilo, že jsou Galaxy a S-Max od A sloupků po C-sloupky zcela odlišné, nabízí oba modely výborný vnitřní prostor a variabilitu.

S-MAX přesto v praktičnosti za Galaxy trochu zaostává, je totiž o 69 mm nižší (1607 mm vs. 1676 mm) a o více než 50 mm kratší (4768 mm vs. 4820 mm). Uvnitř vás i tak čeká spousta místa nad hlavou vpředu i vzadu a také královský prostor u kolen. Palubní a přístrojová deska působí v souladu s vnějším designem velmi sportovně, a to jak v S-MAXU, tak Galaxy. Zde se Ford nesnažil o tvarové odlišení, rozdílné budou pouze nabízené barevné kombinace a dekory.

Měkčené materiály palubní desky i výplní dveří jsou příjemné na dotek, širokou středovou konzolu Ford osázel velkými, ale konečně důstojně vyhlížejícími tlačítky. Bohužel totéž se nedá prohlásit o ovládacích prvcích elektrického otevírání oken předních a zadních bočních dveří, jež pochází ze starších modelů (přitom na dveřích řidiče najdete kvalitní nová tlačítka). Příjemným osvěžením jsou kulaté výdechy ventilace. Samostatná zadní sedadla uspořádaná podle vzorce 5 + 2 lze posouvat dopředu a dozadu, lehce sklápět a také vyjmout.

Tento systém, který Ford nazývá FFS (FoldFlatSystem), umožňuje vytvořit až 32 kombinací interiéru. V praxi vypadá sklápění velmi jednoduše, stačí několik pohybů a sedadlo zmizí v podlaze. Galaxy přebíjí S-MAX větším vnitřním prostorem, více místa nabízí zejména nad hlavou, v oblasti kolen přidává navíc asi čtyři centimetry. Velkou výhodou Galaxy jsou přihrádky zabudované v stropním tunelu, jenž se táhne od vnitřního zpětného zrcátka až za zadní sedadla, jak S-MAX tak Galaxy se chlubí extrémně nízko položenou nakládací hranou.

I v případě novinek Fordu se můžeme těšit na jízdní výkony a zvláště doufat, že S-MAX bude sportovně nejen vypadat, ale také se tak chovat.

Libor Zezulka
Diskuze (33)
1. 3. 2006 20:10
Re: Ticha krasa ukryta...
:-) ;-) Ty asi neznáš ten slogan z jedné písně od Suchého/Šlitra... zpívá se tam - Co nenajdeš v hlavě, najdeš v lexikonu - tady v Česku to je slogan minulýho století... tak já musím napsat... co nenajdeš v hlavě najdeš u Marka v lexikonu... :-) ;-) :yes:
1. 3. 2006 20:07
Re: Ticha krasa ukryta...
Díky... :yes: