Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva zivě: Hyundai Qarmaq (Video: garážové stání a garážová jízda)

Ladislav Čermák
Diskuze (16)
Další neobvyklou studií se pochlubili i Korejci.

Do ekologičtější budoucnosti nahlédla i korejská automobilka, která po letité sérii koncepčních modelů HCD tentokrát přivezla sice konvenční, přesto ale maximálně ekologický automobil, pojmenovaný po inuitském obydlí z hlíny, velrybích kostí a zvířecích kožek. Vůz si opět vytvořil novou kategorii, tentokrát crossover mezi kupé a SUC, tedy sportovně laděným teréňákem, který sám o sobě se ještě nestačil pořádně zabydlet.

Přínosem je paleta 30 technologií, šetrných k životnímu prostředí, které bude Hyundai postupně uplatňovat u nových modelů v letech 2008 - 2014. Asi nejvýznamější je inovativní konstrukce přídě, nazvaná Elastic Front a chránící chodce při střetu. V Evropě je totiž každou pátou obětí dopravní nehody sražený chodec, v Koreji je jich 38 %. Další v řadě je dvoulitrový turbodiesel s vysokotlakým přímým vstřikováním, s rezervou plnící normu Euro V. A vůbec nejzajímavější je konstrukce karoserie - většina povrchových panelů je z polykarbonátu, skla potom z Lexanu, což významně snižuje hmotnost, aniž by trpěla pasivní bezpečnost.

I přes ekologický akcent se nezapomnělo na požitek z jízdy. Samotný tvar karoserie evokuje dynamiku, uvnitř je pak cítit důraz na řidičovy pocity. A k tomu je Qarmaq vlastně čtyřmístný rodinný vůz. Takže se už můžeme těšit, ve kterém budoucím sériovém modelu se jeho netradiční tvary a vlastnosti projeví.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/wLW7I2QPZ8E" style="auto"}

Ladislav Čermák
Diskuze (16)
8. 3. 2007 12:17
Re: Hyundai UP
V pripade pouzitia polykarbonatu namiesto skla si v tom aute bezpecnejsi ako za ocelovou vystuhou. Polykarbonaty maju velke moznosti, mozes mat material makky jak PVC, aj taky tvrdy a pevny, ze ho nerozmlatis ani krompacom, alebo existuju dokonca nepriestrelne polykarbonaty. Takze konkretne tento dizajnovy prvok by som videl ako celkom realny.
8. 3. 2007 06:18
Hyundai UP
Krasna studia, palubovka je velmi zaujimava, aj ked do serie by som to asi takto nedaval...Trochu ma prekvapili neskutocne hrube A stlpiky. S tym bocnym oknom je to tiez pekny napad, vyzera to perfektne, bolo by zabavne, keby sa to objavilo aj v serii, trebars na novom kupatku Hyundai...
8. 3. 2007 06:10
Re: pro redakci
Lexan, to su aj technicke plasty, pisal som to nizsie. ;-) :yes:
8. 3. 2007 06:09
Na doplnenie
Neviem, kde bral autor clanku podklady, iste ale je, ze polykarbonat a Lexan je jeden a ten isty material. Totiz Lexan je iba obchodna znacka polykarbonatu, vyrobca patri do zdruzenia GE. Podobne znacka Decarglas reprezentuje obdobne materialy a vyrobky. A je ich este viac, Makrolon, Akyver, Macrolux... pre uplnost treba dodat, ze niektori vyrobcovia produkuju tiez technicke plasty, co je zrejme tiez pripad Lexanu a jeho podielu na karoserii tejto studie. :-) :yes:
7. 3. 2007 18:36
Moc zajimavy design
:yes: Na konceptu je spousta vtipnych a zajimavych detailu predevsim v oblasti dveri a zadni partii. Celek pusobi vyvazene a esteticky... Moc pekny kousek a ikdyz to neni vysinute jako mnoho jinych studii, tak to do pripadne vyroby pujde hodne "osekane"... Ale jako koncept :yes: :yes: :yes: