Ženeva živě: Hyundai Santa Fe (první dojmy)

Ženeva živě: Hyundai Santa Fe (první dojmy)

 
 

SUV horečka dosahuje v Ženevě vrcholu, nové generace ostřílených modelů doplňují studie výrobců, od kterých by SUV nikdo nečekal.

Kdo se chystá do Ženevy hlavně kvůli novým SUV, bude spokojen. SUV horečka dosahuje na výstavišti Palexpo vrcholu, do lukrativního segmentu vstupují noví výrobci a ti, kteří své produkty v tomto segmentu už nějakou dobu prodávají, představují facelifty nebo nové generace modelů. Ženevské výstaviště Palexpo praská pod náporem súvéček ve švech, kam se vrtnete, nějaké malé či velké SUV stojí, často přitom nese značku, kterou by na něm nikdo nečekal. Takto například šokoval Spyker.

Ze zkušených výrobců na sebe v Ženevě upozornila Kia faceliftovaným Sorentem, větší pozornost přitahovalo nové SUV Santa Fe. Novou generaci tohoto vozu ukázal korejský výrobce už na autosalonu v Detroitu, ve Švýcarsku slavil evropskou premiéru. Ve srovnání s předchůdcem došlo k několika významným změnám. Tak zaprvé Santa Fe obléklo úplně nový kabát. Boubelatou karoserii nahradila dynamická skořápka s majestátnou přídí a mohutnou zádí.

Víko zavazadelníku s praktickou klikou místo drobného mikrospínače zakrývá velký prostor ležící bohužel hodně vysoko nad zemí. Vysoko leží i sedadla, menší osoby tedy budou muset při nastupování malinko povyskočit, ale s tím se v tomto segmentu počítá. Vysoký posaz bývá dokonce hlavním důvodem ke koupi auta. Na rozdíl od exteriéru, u něhož si troufám hovořit o malé revoluci, pokročil interiér pouze na další vývojový stupeň.

Palubní deska odkazuje svými tvary jednoznačně k minulým modelům, zakulacená středová konzola stojí trochu v rozporu s dynamickými vnějšími tvary. Kvalitu zpracování a slícování Hyundai posunul o třídu výše, jen škoda, že imitace dřeva stále dřevo nepřipomíná a nedostalo se na měkčené plasty. Na středové konzole se můžete těšit na přehledně uspořádané, ale trochu nevzhledné ovladače klimatizace a integrovaného audiosystému.

Nové Santa Fe překypuje vnitřním prostorem, pohodlně se uvnitř posadí 190 centimetrový dlouhán, na zadních sedadlech přitom zbude dostatek místa pro 180 cm vysokého spolucestujícího. V exponátech jsem si pochvaloval bohatě dimenzovaná sedadla s širokým sedákem i opěradlem. Celkově mě nová generace Santa Fe nezklamala, ale ani výrazně nepřekvapila. Rozhodující bude, co předvede na cestě i v terénu.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Majetkový úřad uspěl v soudním sporu s firmou spoluvlastněnou Václavem Fischerem Majetkový úřad uspěl v soudním sporu s firmou spoluvlastněnou Václavem Fischerem

Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM)…

Komentář Martina Čabana: Berňák a Babišovo dvojité závaží Komentář Martina Čabana: Berňák a Babišovo dvojité závaží

Pozoruhodným tématem předvolebního boje se stala Finanční…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



Hyundai Sante Fe: Slovenské ceny začínají na 797.000 Kč Hyundai Sante Fe: Slovenské ceny začínají na 797.000 Kč

Nabídka motorů pro novou generaci jihokorejského SUV u…

Hyundai Santa Fe (2012): Ceny na českém trhu Hyundai Santa Fe (2012): Ceny na českém trhu

Santa Fe vedle ix35 pomalu stárne, ale Hyundai mu každý…

 



 
Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta v řadě!

TEST: Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta znovu v řadě! Co to přineslo?

Dnes 09:51

Je to sice jeden z nejméně nápadných faceliftů, o slušnou revoluci však přesto jde. Vznětové vidlicové jednotky nahrazují zbrusu nové řadové motory!




Blesk.cz

Květu Fialovou (88) převezli do nemocnice, její stav je velmi vážný!

Květu Fialovou (88) převezli do nemocnice, její stav…

Herečka Květa Fialová (88), která se už několik let potýká s Alzheimerovou chorobou ve specializovaném centru,…

Neuvěřitelná operace v Motole: Batole (1) s mechanickým srdcem se dočkalo záchrany

Neuvěřitelná operace v Motole: Batole (1) s…

Čtyři měsíce strachu s mimotělním mechanickým srdcem strávilo ve Fakultní nemocnici v Motole dítě, které čekalo…

 

iSport.cz

Gebre Selassie: spousta šancí, žádný gól! Po zápase vtipně reagoval

Gebre Selassie: spousta šancí, žádný gól! Po zápase…

Werder Brémy nezažívá dobrý vstup do sezony. Klub, v němž působí i tři čeští hráči Theodor Gebre Selassie, Jiří…

Brabec o Spartě: Fanoušci musí dát nové strategii čas, hráči jim to vrátí

Brabec o Spartě: Fanoušci musí dát nové strategii…

Se Spartou vyhrál v roce 2014 ligu i pohár a o dva roky později se vydal na svoje první zahraniční angažmá.…

 

Reflex.cz

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider se představuje v první ukázce

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider…

Jedna z nejvíce sexy postav videoherní historie Lara Croft se dočká svého filmového restartu. Po dlouhých 15…

Čínský problém: chatovací robot začal pomlouvat komunistickou stranu. Vypnuli ho

Čínský problém: chatovací robot začal pomlouvat…

Dvojice „chatbotů“, softwarových robotů schopných komunikovat s lidmi, byla v Číně vyřazena z provozu poté, co…