Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Hyundai Santa Fe (první dojmy)

Libor Zezulka
Diskuze (30)
SUV horečka dosahuje v Ženevě vrcholu, nové generace ostřílených modelů doplňují studie výrobců, od kterých by SUV nikdo nečekal.

Kdo se chystá do Ženevy hlavně kvůli novým SUV, bude spokojen. SUV horečka dosahuje na výstavišti Palexpo vrcholu, do lukrativního segmentu vstupují noví výrobci a ti, kteří své produkty v tomto segmentu už nějakou dobu prodávají, představují facelifty nebo nové generace modelů. Ženevské výstaviště Palexpo praská pod náporem súvéček ve švech, kam se vrtnete, nějaké malé či velké SUV stojí, často přitom nese značku, kterou by na něm nikdo nečekal. Takto například šokoval Spyker.

Ze zkušených výrobců na sebe v Ženevě upozornila Kia faceliftovaným Sorentem, větší pozornost přitahovalo nové SUV Santa Fe. Novou generaci tohoto vozu ukázal korejský výrobce už na autosalonu v Detroitu, ve Švýcarsku slavil evropskou premiéru. Ve srovnání s předchůdcem došlo k několika významným změnám. Tak zaprvé Santa Fe obléklo úplně nový kabát. Boubelatou karoserii nahradila dynamická skořápka s majestátnou přídí a mohutnou zádí.

Víko zavazadelníku s praktickou klikou místo drobného mikrospínače zakrývá velký prostor ležící bohužel hodně vysoko nad zemí. Vysoko leží i sedadla, menší osoby tedy budou muset při nastupování malinko povyskočit, ale s tím se v tomto segmentu počítá. Vysoký posaz bývá dokonce hlavním důvodem ke koupi auta. Na rozdíl od exteriéru, u něhož si troufám hovořit o malé revoluci, pokročil interiér pouze na další vývojový stupeň.

Palubní deska odkazuje svými tvary jednoznačně k minulým modelům, zakulacená středová konzola stojí trochu v rozporu s dynamickými vnějšími tvary. Kvalitu zpracování a slícování Hyundai posunul o třídu výše, jen škoda, že imitace dřeva stále dřevo nepřipomíná a nedostalo se na měkčené plasty. Na středové konzole se můžete těšit na přehledně uspořádané, ale trochu nevzhledné ovladače klimatizace a integrovaného audiosystému.

Nové Santa Fe překypuje vnitřním prostorem, pohodlně se uvnitř posadí 190 centimetrový dlouhán, na zadních sedadlech přitom zbude dostatek místa pro 180 cm vysokého spolucestujícího. V exponátech jsem si pochvaloval bohatě dimenzovaná sedadla s širokým sedákem i opěradlem. Celkově mě nová generace Santa Fe nezklamala, ale ani výrazně nepřekvapila. Rozhodující bude, co předvede na cestě i v terénu.

Libor Zezulka
Diskuze (30)