Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ženeva živě: Kia Rio Hybrid

Korejská automobilka Kia prezentuje na ženevském autosalonu kompaktní Rio s benzínovým motorem o obsahu 1,4 l a malým elektromotorem.
Zpět na článek
8. 3. 2007 08:42
neregistrovaný "milano"
8. 3. 2007 09:37
anonym
8. 3. 2007 13:11
neregistrovaný "helmuthhyb"
8. 3. 2007 11:48
neregistrovaný "patrik"
8. 3. 2007 19:12
neregistrovaný "tw"
8. 3. 2007 21:34
neregistrovaný "patrik"
9. 3. 2007 10:35
neregistrovaný "patrik"
8. 3. 2007 15:30
neregistrovaný "Wolf"
8. 3. 2007 22:19
neregistrovaný "helmuthhyb"
9. 3. 2007 07:30
8. 3. 2007 16:31
9. 3. 2007 07:31
neregistrovaný "milano"
8. 3. 2007 08:42
Konečně hybrid
Konečně i KIA přišla s něčím novým, jako Honda a Toyota, je vidět, že je zase o něco více vpředu než naše Škoda, která o alternativních palivech mluví, ale zatím skutek utek.
Rozbalit vlákno
1
anonym
8. 3. 2007 09:37
Re: Konečně hybrid
chcel si povedať VW Group
neregistrovaný "Homer"
8. 3. 2007 08:51
No Hyundai Accent už představil ten samej hybrid asi před ro
Tak nevím proč Kia tak dlouho otálela, když je to úplně to samý
Rozbalit vlákno
4
8. 3. 2007 09:41
Re: No Hyundai Accent už představil ten samej hybrid asi pře
Nad tym je asi skoda spekulovat, podstatne je, ze Korejci vyrazili dopredu kozmickou rychlostou...
Avatar - Dinar
8. 3. 2007 10:28
Re: No Hyundai Accent už představil ten samej hybrid asi pře
Ony ty hybridy nejsou technologicky nějak extrémně náročné, kterákoliv větší světová automobilka by neměla mít problém takový pohon seriově vyrábět. Je to spíše otázka strategických rozhodnutí, na co, pro nejbližší budoucnost vsadit. Velké evropské automobilky inklinují k úsporným a relat. čistým dýzlům, Japonci a zdá se i Korejci sázejí na hybridy. Jen si teď v souvislosti s Kia vzpomínám na debatu pod Ceedem, kde japanomilové Ceed shazovali s poukazem na technologickou nedostatečnost firmy Kia mimo jiné v tom, že neumí udělat hybrid. Teď tu je a budu jen zvědav, kolik více hybridních civiců se do roka prodá ve srovnání s Kia Rio. ;-)
8. 3. 2007 12:11
Re: No Hyundai Accent už představil ten samej hybrid asi pře
Povedal by som, ze je to aspekt doby, proste hybridy letia. Myslim, ze ich slava ale coskoro pohasne, ich vyroba je nie mozno zlozita, ale ekonomicky narocna je a odraza sa to aj v cene takychto aut. Skratka dva pohony v jednom aute je prilis velky luxus. Predpokladam, ze nebude trvat dlho a uplatnenie najde nieco lacnejsie a ucinnejsie.
neregistrovaný "IT"
8. 3. 2007 14:39
Re: No Hyundai Accent už představil ten samej hybrid asi pře
Hybridy letí.To je vidět i na autosalonech,jak lidé něco zpočátku spíš vlažně a za 2 roky je kolem plno.Ježe:jde o celkovou energetickou náročnost výrobek+výroba,provoz+jeho likvidace.Kolik energií a surovin se spotřebuje k výrobě?Nebo jízda po městě:co je ekologičtější?Prům. počet lidí v autech je 1,2-1,5 max.Co bere víc?Malé Clio(např,nebo nějaká LanciaY,Aygo...) obsazené pouze řidičem nebo nějaké SUV také jenom s řidičem,byť hybrid?Kdyby nic,tak energeticky je menší auto méně náročné.Abychom se nerozplývali obecně nad hybridy,na nichž pracují všichni a ne každý to presentuje,přitom úspornější,z celkového pohledu energií je malé auto a malou spotřebou?Nebo není? :-! Souhlas s konstr.složitostí a tím i cenou...téhož se dá jinak a levněji.
8. 3. 2007 09:49
VYBORNE, JEN TAK DAL
Toto je prave to, co se mne na lidech z asie libi. SNAZIVOST. Kia (+Hyundai) v poslednich 5 letech neuveritelnou rychlosti dostihla evropskou konkurenci a ted ji ji i predbehla. Vazeni, hybridni technologie je pouze zacatek. Spotreba benzinu se bude dale snizovat az se ztrati docela. Budoucnost je v bateriich. Jiz existuji automobily, ktere na jedno dobiti ujedou 400-500km. Dobiti trva cca 4h. V dynamice nema spalovaci motor proti elektromotoru sanci. Problem je jaky to bude mit dopad na svetovou ekonomiku.
Rozbalit vlákno
2
8. 3. 2007 12:13
Re: VYBORNE, JEN TAK DAL
To je viac-menej jasne, len si teraz spocitaj tu energeticku narocnost, ked zacnu vsetci jazdit na elektrinu. To aby stal jeden veterny rotor pri kazdom baraku, alebo jedna mensia atomova elektraren na mesto...
neregistrovaný "helmuthhyb"
8. 3. 2007 13:11
Re: VYBORNE, JEN TAK DAL
teoreticky by to nebol zly napad:) ja jednu atomku vidim priamo s okna. aspon viem ze ked to prdne nemusim utekat.. naco. neusiel by som. ale ta "podivana" by stala za to >:-[]
neregistrovaný "patrik"
8. 3. 2007 11:48
Hybridní Accent nebo Rio sedan na evropský trh?
Ano, Accent byl s hybridním pohonem představený v USA asi před rokem nebo dvěma a jestli se nepletu, taky se tam prodává. Proč přichází Rio s hybridem později, nebudu spekulovat a je to celkem jedno - v rámci skupiny jsou technologie k dispozici a to je hlavní. Z našeho pohledu bude otázka, který z modelů sem skupina pustí na trh - Rio sedan (ve kterém je hybrid osazený) se u nás jak známo v ránci skupinové dělby neprodává. Emise jsou zatím ještě nad limitem EU 2010, ale už jen o 6 gramů >:D. Nedivil bych se, kdyby do té doby skupina pro tento účel vyšlechtila třeba svůj benziňáček 1,1. Pro zprůměrování emisí za celou modelovou řadu to ale stačit nebude, takže očekávám v nejbližší době představení nějakého hybridu taky pro kategorii cee'd/i30 a nějaké změny u SUV a dalších velikých špindírů - v tomhle směru by zas nějakou odpověď mohl přinést nový 2,0 diesel použitý v konceptu Hyundai Qarmad.
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "tw"
8. 3. 2007 19:12
Re: Hybridní Accent nebo Rio sedan na evropský trh?
Accent hybrid se neprodává zatím ani v USA. Měl se začít prodávat na podzim 06 ale vše se odložilo, zřejmě na letošní podzim. Stejně tak je to i s Kii kdy prodej má začít nejdříve na podzim 07 ne-li ještě později.
citace:
"
Hyundai, Kia postpone hybrid sales

Hyundai and subsidiary Kia have decided to delay their hybrid car offerings by more than a year, reports the Korea Times. "The cars are not marketable in their current form," a spokesman said. "We have technologies. But how can we sell those by bearing the risk of operating losses." According to the newspaper, hybrids are either currently too expensive, or automakers must sell them at a loss. Sales were originally planned for late 2007, but now aren't expected until early 2009."

... takže koncepty jsou dobré, ale od nich je k sériovce ještě daleko...bohužel
neregistrovaný "patrik"
8. 3. 2007 21:34
Re: Hybridní Accent nebo Rio sedan na evropský trh?
Díky :yes: , hodně zajímavá informace. Těžko říct, jestli to tvrzení o nutnosti prodávat "ekologické vozy" se ztrátou je úplně "čisté". Výrobci aut hrají v poslední době vzájemnou nátlakovku se státními administrativami. Uvidíme, jak se k téhle věci v praxi postaví EU, která si teď opásala poprsí zelenou šerpou.
8. 3. 2007 21:48
Re: Hybridní Accent nebo Rio sedan na evropský trh?
Myslím, že jediné co by je opravdu mohlo pohnout z místa jsou prodeje v USA.
V roce 2006 prodala Kia v USA 28,388 kusů modelu Rio a vzhledem k neustále rostoucí oblibě hybridů by to pro ně mohlo být zajímavé nabídnout to na trh. Navíc se zřejmě stále snaží srovnávat se s Toyotou.....
9. 3. 2007 07:24
Re: Hybridní Accent nebo Rio sedan na evropský trh?
To sa mi zda spravne. Treba sa zrovnavat s najlepsimi a snazit sa ich dobehnut, nie s priemernymi...
neregistrovaný "patrik"
9. 3. 2007 10:35
Re: Hybridní Accent nebo Rio sedan na evropský trh?
jj, Toyotu si Hyundai (Kia) vytkl jako benchmark kvality někdy v roce 2000 a od té doby za tím postupně a vytrvale jde (jdou). Což vidím pro budování image značky jako opravdu festovní základ. U těch prodejů hybridů vycházím z citátu nahoře, který se určitě týká hlavně US trhu a reálně dosažitelných cen. Jestliže chtějí s nasazením na trh vyčkat zhruba do roku 2009, nebude to určitě čekání pasívní, ale budou si mezitím hledět vytvořit podmínky, aby prodejní cenu mohli umístit do výšky, kam kupci téhle kategorie aut pohodlně dosáhnou. Není to Prius, který v ČR začíná někde na 800 000 Kč. :-)
9. 3. 2007 10:54
Re: Hybridní Accent nebo Rio sedan na evropský trh?
Souhlasím a navíc si myslím, že se budou snažit připravit i hybridní pohon pro jiné modely v nabídce a to zejména v kategoriích v USA mnohem více prodávaných než jsou kompakty, tj. hlavně SUV - Sorento, nový Veracruz od Hyundai apod.
Navíc si nemyslím, že by Toyota prodávala prius se ztrátami nicméně je pravda že to je jiná cenová kategorie.
neregistrovaný "Wolf"
8. 3. 2007 15:30
Pohon!?
Jen mne tak napadá, nebyl byl lepší v kombinaci s elektromotorem naftový motor!?!? Spotřeba by byla ještě nižší a výkon lepší...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "helmuthhyb"
8. 3. 2007 22:19
Re: Pohon!?
problem je v tom ze oba maju najvyssi tocivy moment v spodnom poli otacok.. nie je totiz pravda ze el motor ma stale rovnaky toc moment v celom spektre otacok. zjednodusene povedane smerom hore troschu slabne. ale inak ma fak plny krut moment od 1ot/min takze skvelo doplna prave charak benzin motora... ale toto nemam az ta overene alebo nastudovane. kdesi som to cital. ak je to inak tak ma kludne opravte
9. 3. 2007 07:30
Re: Pohon!?
Nemyslis sa, podstatu si vystihol. Priebeh tociveho momentu u elektromotorov by som nebral za vazny problem, napriek klesaniu vo vyssich otackach ho je k dispozicii stale podstatna cast, takze to jazdu prilis neovplyvni. V pripade presneho nadimenzovania (resp. poddimenzovania) sily elektromotora vsetko hravo vyriesi napriklad jednoducha dvojstupnova automatika...
8. 3. 2007 16:31
220kg???
Opravdu byli schopni ušetřit 220kg? jak?
Rozbalit vlákno
1
9. 3. 2007 07:31
Re: 220kg???
Tiez sa mi to zda byt prehnane cislo, ale pokial nahradili vrchne plechy plastami, nejake skla polykarbonatom, odlahcili interier a sedadla a namiesto niektorych ocelovych nosnikov pouzili hlinikove, ktovie, mozno je to aj realne cislo.