Ženeva živě: Lexus IS - první diesel!

Ženeva živě: Lexus IS - první diesel!

 
 

Malou revoluci zažehl uvnitř noblesní rodiny Lexusů nástupce dlouholetého benjamínka - IS

Náhradník dlouhověkého nejmenšího Lexusu bude o citelných 9 cm delší a o 75 mm širší, tím seznam změn pouze začíná. Na předpokládaný dlouhý životní cyklus se připravil dobře - pojal totiž do svého portfolia maximum v současnosti dostupných špičkových technologií a při jeho konstrukci bylo ve velké míře užito pokročilých kovů, zejména hliníku (kapota).

Design pochopitelně vychází z úspěšného předchůdce, přesto přináší zcela nové prvky, převzaté z konceptů LF-S a LF-C a poprvé užité v nové generaci GS. Ladný profil je doplněn dotaženými detaily a charakteristickými identifikátory - např. vertikálně žebrovanou maskou. V interiéru je kromě uměřeného luxusu, inspirovaného tradičními japonskými kulturními principy, k nalezení i o 60 mm prodloužený rozvor a multimediální elektronika poslední generace; kromě nejnovějšího satelitního navigačního systému i audio se 13 reproduktory, schopné přehrát mp3 i wma, případně signál z externího zdroje. Na přání je k dispozici high-end Mark Levinson se 14 reproduktory špičkové kvality a měničem na 6 DVD.

Podvozek je z velké části sestaven z hliníku a vysokopevnostní oceli, vpředu používá dvojitá příčná ramena a vzadu víceprvkovou nápravu. Kvalitním jízdním vlastnostem sekundují i dva moderní agregáty - přímovstřikový dvaapůllitrový šestiválec, na rozdíl od původního IS vidlicový. Disponuje variabilním časováním sacích i výfukových ventilů a poskytuje velmi kultivovaných 150 kW a 250 Nm. Daleko zajímavější je ovšem druhý motor - vůbec první vznětový pod kapotou Lexusu. Jedná se o čtyřválec common-rail 2,2 L, představený již v Avensisu a vyvíjející na svou objemovou třídu rekordních 130 kW a zejména 400 Nm. Vstřikovací tlak 1800 bar a až čtyři vstřiky v jediném cyklu spolu s extrémně nízkým kompresním poměrem 15,8:1 a unikátním čtyřcestným katalyzátorem, eliminujícím i pevné částice, udržuje tento motor na aktuální technologické špičce.

Oba motory jsou spojeny s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou, která může být v případě zážehového šestiválce nahrazena samočinným ústrojím s možností sekvenčního řazení tlačítky přímo na věnci volantu. Do seznamu bezpečnostních zkratek kromě adaptivního tempomatu ACC přináší i integrovaný systém jízdní stability VDIM (Vehicle Dynamic Integrated Management), zahrnující ABS, TRC (TRaction Control), VSC (Vehicle Stability Control) a EPS (Electronic Power Steering).

V nejvyšší míře bylo myšleno i na bezpečnost, o čemž svědčí standardní montáž 10 airbagů, vč. dvou kolenních, a tzv. PCS (Pre-Crash Safety system), který pomocí radaru a hodnot z čidel rychlosti, natočení volantu a příčného zrychlení dokáže předvídat blížící se karambol a uvést s předstihem v činnost některé systémy, jako např. předpínače bezpečnostních pásů, nebo brzdový asistent. Větší jsou i použité airbagy.




Po návratu z Ženevy zveřejníme tradiční rozsáhlou přílohu věnovanou Ženevskému autosalonu. (přes 1000 fotografií, videa, podrobný přehled novinek)

Odkazy na minulé autosalony:
Paříž 2004
Ženeva 2004

Spolupracujeme s TipCars.com
Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně

Každý, komu se daří na poli internetového prodeje, vám…

Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

 

Štítky Design

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné…

 





 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Včera

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…