Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Mercedes-Benz Vision GLK hybrid - SUV bez víru v nádrži

Václav Pavlečka
Diskuze (1)
Kombinovanou spotřebou pod 6 l na 100 km se nemůže pochlubit ani mnoho malých vozů. Studie hybridního SUV od Mercedesu však ano.

Kombinace dieselového čtyřválce s elektromotorem dosahuje nejvyššího výkonu 165 kW a točivého momentu s maximem 560 Nm. Podle údajů automobilky má vůz spotřebu 5,9 l na 100 km.

Poklad se skrývá pod kapotou

Nové SUV Mercedesu jsme vám již ukázali, a to jak v terénnější, tak v městské a poněkud „civilnější“ verzi. Mercedes se ovšem nespokojí jen s rozdělením nabídky podle náročnosti terénu, v němž se bude Vision GLK pohybovat. Na ženevské autoshow proto předvedl také vůz s agregátem určeným ekologicky smýšlejícím zákazníkům a eurooptimistům, kteří mají kategorii SUV v hledáčku.

Za tolik omílaným slovním spojením automobil šetrný k životnímu prostředí se často skrývá sice spořivý, leč nepříliš dynamický vůz. Ovšem ne v případě hybridního Vision GLK. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne toto SUV se vznětovým motorem za 7,3 sekundy. Maximální rychlost je 215 km/h. Radost z jízdy bude mít ze značné části na svědomí vyspělý agregát o zdvihovém objemu 2,2 l pod kapotou. Ten je vybaven už čtvrtou generací systému common-rail s tlakem vstřikování 2000 bar a piezoelektrickými vstřikovači. Na dynamice auta má svou zásluhu samozřejmě i dvojité přeplňování. Za vysokou hodnotou maximálního momentu však není jen dieselový agregát, ale také elektromotor. Když obě jednotky pracují v součinnosti, elektromotor přidává důležitých 160 Nm.

Recept Mercedesu na vozy schopné splnit nejpřísnější emisní normy spočívá v kombinaci dieselového agregátu se vstřikováním činidla AdBlue do výfukového systému. AdBlue zajistí přeměnu 80 % oxidů dusíku (problematické složky emisí vznětových motorů) na vodní páru a dusík. Díky tomuto řešení se může Vision GLK hybrid pochlubit jak plněním evropské normy EU6, tak americké BIN5. Za úsporou paliva stojí také start-stop systém, který vypíná spalovací motor například při čekání na zelenou. Při brzdění se elektromotor chová jako generátor a kinetickou energii uvolněnou zpomalováním přeměňuje na energii elektrickou. Tu ukládá do baterií a vůz ji má následně k dispozici v situacích, kdy například elektromotor vypomáhá spalovacímu agregátu.

Václav Pavlečka
Diskuze (1)