Ženeva živě: Russo-Baltique Impression - 30. léta v ruském stylu
Firma, která své založení datuje roku 1907, přestavila svůj první vůz až o dva roky později. Byl to třicetikoňový dvousedadlový otevřený model Russo-Baltique 24-30, díky kterému si po prvních letech jeho produkce firma Russo-Baltique vysloužila reputaci výrobce spolehlivých a elegantních vozů. V roce 1912 přichází na trh sportovní model Russo-Baltique C24-50, který vyhrál první dvě ceny na Rallye Monte Carlo a o rok později se umístil jako druhý v rally San-Sebastian. Roku 1913 byla značka jmenována jako hlavní dodavatel pro ruský královský dvůr a následující rok zkonstruovala největší letadlo na světě té doby – Ilja Muromjec- vyvinuté špičkovým ruským inženýrem Igorem Sikorskym. První světová válka znamenala zvrat ve vzestupu značky a následná revoluce ukončení produkce Russo-Baltique na mnoho let.
Vůz nazvaný Russo-Baltique Impression je dílem gruzinského designéra Zviada Cikolii a představen byl veřejnosti v roce 2006 na Concorso d´Eleganza Villa d´Este v Italii. Oproti loňské verzi je letos na autosalonu v Ženevě znát jistá modifikace přední části. Prototyp je poháněn dvanáctiválcovým motorem Mercedes-Benz o výkonu 408 kW, přeplňovaným dvěma turbodmychadly. Motor je spojen se šestistupňovou automatickou převodovkou. Celkové vnější rozměry vozu měří na délku 5 500 mm, na výšku 1 430 mm a na šířku 1 880 mm. Rozvor činí 3 000 mm. Kola originálního designu mají průměr 22 palců.
Loni v Itálii se hovořilo o plánovaném příchodu nového modelu na trh až v roce 2009, ale tento týden na autosalonu v Ženevě moskevská značka uvedla, že vůz je již připraven k sériové výrobě. Malá firma je schopna uspokojit asi 3 zákazníky ročně. Vzhledem k jedinečnosti každého vozu trvá výroba jednoho exempláře od 12 do 18 měsíců. Výrobce plánuje jen o limitovanou edici, která bude činit nejvýše 10 až 15 vozů.