Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Škoda Superb 2006

Ondřej Láník
Diskuze (89)
Největší Škoda současné nabídky se v Ženevě představila v provedení pro modelový rok 2006. Objevují se nové prvky v nabídce mimořádných výbav, např. vyhřívané čelní sklo, nový potahový materiál, nová kola z lehkých slitin, změny vnějšího designu a další.

Největší Škoda současné nabídky se v Ženevě představila v provedení pro modelový rok 2006. Objevují se mimo jiné nové prvky v nabídce mimořádných výbav, například vyhřívané čelní sklo, nový potahový materiál, nová kola z lehkých slitin, drobné změny vnějšího designu a další.

Škoda Superb je ve výrobním programu domácí automobilky od roku 2001 a vypadá to, že ještě několik let ve výrobě zůstane. V Ženevě se představil model 2006, který po stránce vzhledu mnoho nového nepřináší. Do prodejní sítě by se inovované Superby měly dostat na konci května letošního roku.

Vnější vzhled vozu oživuje nový chromovaný rámeček střední mřížky předního nárazníku. Tento elegantní prvek, známý donedávna například z dražších vozů Audi, je součástí všech výbavových stupňů největší Škody. Chromování spodní mřížky doplňuje horní chromovanou mřížku chladiče a má zvýšitu dojem luxusu.

Pro standardní výbavu verze Elegance (u ostatních verzí jako výbava na přání) jsou určena zcela nová šestnáctipalcová kola z lehkých slitin Bolid. Pro zákazníky, kteří preferují design původních sedmnáctipalcových kol Cubic, zůstávají tato kola v nabídce výbav na přání pro verzi Elegance.

Paleta vnějších barev je rozšířena o dva zcela nové metalické odstíny – zelenou Highland a modrou Storm, které nahrazují původní metalické barvy zelenou Natur a modrou hlubinnou.

Základem změn pro rok 2006 jsou inovace v interiéru. K dispozici je čtyřramenný volant s novým designem. Od verze Comfort (u verze Classic jako součást výbav na přání) je tento volant potažen kůží. Jako mimořádnou výbavu si zákazník může vybrat multifunkční volant s tlačítky pro ovládání rádia a tempomatu, případně i mobilního telefonu. Součástí mimořádných výbav je také nový tříramenný sportovní volant potažený kůží.

Pestrou nabídku čalounění interiéru doplňuje od modelového roku 2006 nové provedení s kůží Alcantara na středních částech sedadel. Toto elegantní čalounění je nabízeno ve dvou barevných variantách – v černé Onyx a v barvě Ivory, a to jako mimořádná výbava pro všechny výbavové stupně (pro verzi Classic pouze v černé Onyx).

Dalším novým, mezi zákazníky oblíbeným prvkem mimořádné výbavy je vyhřívané čelní sklo. Toto řešení přináší nespornou výhodu v tom, že brání poškrábání čelního skla při neopatrném odstraňování ledu. Po aktivaci tohoto systému je totiž sklo při teplotě –5 °C odmrazeno přibližně během dvou minut. Při zapnutém vyhřívání předního skla zároveň nedochází k zamlžování okna zevnitř ani k namrzání zvenčí. Tento prvek výbavy se automaticky dodává s vyhřívanými ostřikovači čelního skla.

Nově nabízený sportovní paket zahrnuje snížený a modifikovaný podvozek, chromovanou zdvojenou koncovku výfuku, tříramenný volant, hlavici řadící páky a madlo ruční brzdy potažené kůží. Oproti standardní verzi je podvozek snížen přibližně o 20 mm. Modifikace zahrnuje také úpravu zadní nápravy, předních i zadních tlumičů, předních i zadních pružin, stabilizátoru přední nápravy a senzoru nastavení světel. Sportovní paket bude dostupný pro všechny motorizace vozu Škoda Superb, kromě motorů 2,0 (85 kW) a 1,9 TDI PD (74 kW).

Síťový program je praktickým prvkem mimořádné výbavy, který je znám z modelových řad Fabia a Octavia. Nyní je v nabídce i pro všechny verze výbav modelu Superb. Skládá se ze sady tří sítí, které umožňují rozdělení zavazadlového prostoru na několik částí a zároveň fixaci jednotlivých zavazadel v zavazadlovém prostoru tak, aby se zamezilo jejich samovolnému pohybu. Sadu tvoří dvojitá vertikální síť, která dělí zavazadlový prostor příčně, a dvojitá postranní síť, která umožňuje rozdělit prostor pro zavazadla podélně na pravé nebo levé straně. Třetí síť je podlahová se zipem a lze do ní zapnout méně objemné předměty. K upevnění sítí slouží plastové příchytky a výklopná kovová oka.

Drobné modifikace se dočkal brzdový systém, u kterého bylo optimalizováno chlazení předních brzd. Brzdový systém přední nápravy tak získal ještě vyšší účinnost, která se projevuje zvýšeným komfortem při brzdění v extrémním zatížení a také vyšší životností brzdových kotoučů. V souvislosti s tímto zlepšením dochází ke zvětšení stávajícího rozchodu kol přední nápravy o 6 mm.

Ondřej Láník
Diskuze (89)
8. 3. 2005 08:31
Re: superb
Jo, klíďo mohl vyjet tehdy už jak nová Octávka.
8. 3. 2005 08:30
Re: KLIMA JO!
Jo, jistě, že bez klima je to zas jinej problém. Já vžy (i s klima), mám-li rozpálený auto, než nasednu, otevírám všechny dveře a minutu čekám. Pak pouštím max klima a vnitřní okruh, za chvílu to upravím na 23. Suchý oči, suchou hubu, v ní jak na Sahaře.
8. 3. 2005 08:24
Re: KLIMA JO!
Diamante, vidím, žes chyběl na hodinách fyziky a klimačku jsi zažil jen v letadle na dovolenou do Burgasu. Ty si polož do auta bílého a černého teploměr. Jo, klimačkový veteráni, ti se neofukují, to ti tu už vysvětlil kolega. Nejlepší kapesníky jsou Zeva. Doporučuju. Dvouzonová klimačka je fyzikální nesmysl v tak malém prostoru jako je tvé auto - zamysli se.
7. 3. 2005 22:49
Re: KLIMA JO!
Misoo, nevykládej mi tu bludy. Neznám jedinýho borce s klimačkou, co nemá rýmu. Jedeš hodinu a máš v ústech jak na sahaře, takovej zvláštní suchej pocit, suché oči, napjatou pleť. Jen u BMW a 407 přifukujou vlkej vzduch do kabiny (Lones za chvíli napíše, abych nezapomněl na nějakou Ameriku xxx) jinak je to všude stejný.
7. 3. 2005 22:45
Re: JAK TO DĚLÁTE VY?
Nejsom odborník, když tak Jarda s Bertoňákem Můj postoj je zcela průhledný. Jen nové mě osloví. Ale vím, že mládí musí jezdit, pak pochopím rozumnou ojetinu. Má zásada je - boty a auto jen nové. Víc než střídat auta chápu střídat ženský. V autech jsem tu za konzervatistu, jestlis mě tu už četl. U ojetiny by mě radost z jízdy přehlušovala myšlénka, že tu už jelo, ale s někým jiným. Je to ryze niterný pocit. Každý je jiný. Přiznám, že u zenskejch je to jiné, než u aut Tam se shodnem všici