Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Tata Cliffrider

Ladislav Čermák
Diskuze (18)
Univerzální sportovní pick-up představila indická Tata.

Indie není právě synonymem pro automobilismus, přesto v téměř miliardové, nebohaté zemi funguje několik automobilek, které se bez velkých investic do inovací pohodlně živí odbytem na tamějším nenáročném trhu. Z těch, o kterých má průměrný automobilistický fanoušek, se Mahindra, Tata a Hindustan snaží také o výraznější exportní aktivity, přinášející daleko zajímavější zisky. Na indické půdě - jako na perspektivním trhu - má také montážní závody již celá řada světových automobilek, včetně Škody Auto. Pamětníci si možná vzpomenou i na licenční Suzuki Swift, která se ukázala na našem trhu pod jménem Maruti 800 a aféru s licenčním Fiatem 124 - Premier, kterého se náš porevoluční trh za slibovaných 99 tisíc korun nakonec nedočkal.

Tak se letos v Ženevě ukázal předsériový prototyp nového modelu od firmy Tata, která není českému motoristovi také neznámá. Loni představený Xover se dočkal další karosářské verze, nazvané dalším siláckým anglickým slovem Cliffrider. Na rozdíl od loňského robustního zvýšeného kombi se tentokrát ukázal jednoduše tvarovaný praktický pětidveřový pick-up bez B-sloupku. Předměty na ložné ploše je možné zakrýt vysouvacím krytem, přisvítit na cestu zase přídavnými dálkovými světly na střeše. V interiéru se skrývá prý inovativní ventilační systém a palubní deska, orientovaná na řidiče.

Výrobce slibuje instalaci moderních motorů plnících Euro IV, včetně dieselu V6 common-rail, pohon dvou nebo čtyř kol, mnoho airbagů, ABS, ASR a navigační systém. Uvidíme, co bude pravdy na ambiciózních slovech, Tata se v minulosti na několika trzích příliš dobře nezapsala hlavně kvůli problematické kvalitě. Další útok na evropské trhy z východu tedy zřejmě můžeme zatím zapomenout.

Ladislav Čermák
Diskuze (18)