Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Tramontana – formule zkřížená se stíhačkou

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
V roce 2005 se španělská společnost Tramontana poprvé vydala na autosalon do Ženevy, aby zde předvedla svůj výtvor. Tehdy šlo o prototyp a zájemci se mohli maximálně zapsat do pořadníku. Dnes ale představuje produkční model.

Po dvou letech testování a hledání té správné formy se na letošním ženevském autosalonu představuje Tramontana v sériové podobě. Nepočítejte, ale s tím, že by tento stroj zaplavil silnice Evropy, protože letos se vyrobí jen pět kusů. V letech 2008 a 2009 má výroba dosáhnout plánovaného vrcholu dvanácti aut ročně.

Tramontana má před zadní nápravou uložen 5,5 litrový dvanáctiválec do V dopovaný dvojicí turbodmychadel. Tento motor může být podle přání zákazníka naladěn na výkon 404 kW (550 k) při 5000 ot/min a točivý moment 900 Nm při 3500 ot/min nebo výkon 529 kW (720 k) při 5750 ot/min a točivý moment 920 Nm při 4000 ot/min. Síla motoru je přenášena na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Přestože, Tramontana není při délce téměř pět metrů, a šířce dva metry žádné miniauto, podařilo se jejím tvůrcům udržet hmotnost na 1250 kg. Zásluhu na tom má především použití karbonu a hliníku při stavbě šasi, které je také pevné a automobil je navržen i s ohledem na bezpečnost.

Španělský exot není ale žádnou spartánskou formulí vhodnou jen pro dovádění na okruhu. Řidič a spolujezdec jsou v interiéru čalouněném vybranými druhy kůže a obloženém kvalitním dřevem usazeni za sebou. Mohou si přitom užívat moderních vymožeností, jako je klimatizace, DVD stereo, Bluetooth a GPS.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Avatar - 125S
10. 3. 2007 16:59
Re: A ted k veci:
Možná jsem to truchu přehnal. To auto má některé prvky designu pěkně vyřešený, ale celek působí trochu neharmonicky. Ale pouze můj názor, pokud se ti líbí vůbec mi to nevadí. A svoje zákazníky si najde, já mam radší klasičtější auta :-) Svých návrhů mám celej kopec ;-)
Avatar - 125S
8. 3. 2007 21:22
Re: A ted k veci:
Já se přiklánim k anonymu, protože to auto nemá jádro designu, ale jenom detaily... :no:
8. 3. 2007 12:27
Re: carky
Prosimte, uvaz kolik clanku kluci z Zenevy kazdy den posilaji, jaky maji na autosalonu asi pracovni rytmus, myslim ze cely den behaji po autosalonu a v noci pisou clanky, takze se zklidni