Ženeva živě: Tramontana – formule zkřížená se stíhačkou
Po dvou letech testování a hledání té správné formy se na letošním ženevském autosalonu představuje Tramontana v sériové podobě. Nepočítejte, ale s tím, že by tento stroj zaplavil silnice Evropy, protože letos se vyrobí jen pět kusů. V letech 2008 a 2009 má výroba dosáhnout plánovaného vrcholu dvanácti aut ročně.
Tramontana má před zadní nápravou uložen 5,5 litrový dvanáctiválec do V dopovaný dvojicí turbodmychadel. Tento motor může být podle přání zákazníka naladěn na výkon 404 kW (550 k) při 5000 ot/min a točivý moment 900 Nm při 3500 ot/min nebo výkon 529 kW (720 k) při 5750 ot/min a točivý moment 920 Nm při 4000 ot/min. Síla motoru je přenášena na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Přestože, Tramontana není při délce téměř pět metrů, a šířce dva metry žádné miniauto, podařilo se jejím tvůrcům udržet hmotnost na 1250 kg. Zásluhu na tom má především použití karbonu a hliníku při stavbě šasi, které je také pevné a automobil je navržen i s ohledem na bezpečnost.
Španělský exot není ale žádnou spartánskou formulí vhodnou jen pro dovádění na okruhu. Řidič a spolujezdec jsou v interiéru čalouněném vybranými druhy kůže a obloženém kvalitním dřevem usazeni za sebou. Mohou si přitom užívat moderních vymožeností, jako je klimatizace, DVD stereo, Bluetooth a GPS.