Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva 2009: Praktické informace

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Jarní autosalon v Ženevě za současné hospodářské situace ve vyspělém automobilovém světě získává na významu. Zatímco počty vystavovatelů na jiných autosalonech dramaticky klesají nebo se výstavy dokonce pro letošek ruší, Ženeva hlásí vyprodáno.

Od čtvrtka 5. do neděle 15. března 2009 se můžete vydat na nejvýznamnější automobilovou přehlídku světa. Zde jsou praktické informace, které by se vám při návštěvě Ženevy mohly hodit.

Ženevské výstaviště Palexpo není zdaleka největší automobilovou výstavou, ale tento fakt má i své výhody. Výstaviště je tvořeno jednou rozlehlou halou, která je dále členěna, což slouží hlavně pro snazší orientaci. Architektura stánků má svá omezení, takže velké show a velké stavby si nechávají automobilky do Paříže, Frankfurtu, Tokia nebo Detroitu. Stánky, které jsou umístěny uprostřed nesmí výrazně převyšovat ty ostatní, aby byla zachována přehlednost výstavy.

Otevírací doba, ceny vstupenek

Autosalon je otevřen pro veřejnost od čtvrtka 5. do neděle 15. března 2009, vždy od 10.00 do 20.00 hodin, o víkendech pak od 9.00 do 19.00 hodin. Celodenní vstupné na výstavu stojí pro dospělého 14 CHF, děti ve věku 6-16 let a důchodci zaplatí za vstupenku 8 CHF. Skupinová sleva je možná pro 20 a více návštěvníků, kteří přijdou společně, každý z nich pak zaplatí 9 CHF.

Jak se do Ženevy dostat?

Na výběr je hned několik dopravních prostředků. Dopravní dostupnost výstaviště je totiž přímo ukázková. Letiště i nádraží leží v těsné blízkosti a podobně je tomu s dálnicí.

Do Ženevy je to z Prahy asi 1000 km, pojedete-li autem je nutné připočítat poplatek za švýcarskou roční dálniční známku (40 CHF) a parkovné u výstaviště 20 CHF/den. Tuto variantu je možné stihnout za jeden návštěvní den a dvě cestovní noci. Po první cestovní noci budete možná ještě relativně fit, ale jedenáctihodinová „procházka“ po výstavišti vás náležitě vyčerpá. Usednout poté za volant na dalších 8-10 hodin není rozhodně nic bezpečného. Raději využijte nabídky, kterou připravila ženevská turistická agentura pro návštěvníky autosalonu. Za ubytování ve dvoulůžkovém dvouhvězdičkovém hotelu na jednu noc se snídaní, za vstupenku na autosalon, denní jízdenku na ženevskou hromadnou dopravu a za dvouhodinovou turistickou prohlídku Ženevy zaplatíte během víkendu celkem 126 CHF/osobu, v týdnu pak 144 CHF/osobu. Více na internetových stránkách www.geneve-tourisme.ch.

Pokud jste připraveni spíše na individuální organizaci návštěvy Ženevy, můžete zkusit zarezervovat hotel přes internet. V samotné Ženevě bude pravděpodobně problém sehnat bydlení pro následující dny, ale vzhledem ke snadné dopravní dostupnosti výstaviště není od věci poohlédnout se po bydlení v nedaleké Francii, případně v asi 80 km vzdáleném Lausanne.

Asi nejlevněji lze individuální návštěvu Ženevy pořídit s jistým omezením komfortu, zvolíte-li autobusovou dopravu. Do Ženevy jezdí několik spojů. Na internetu jsme našli také několik nabídek cestovních kanceláří, které nabízí zájezdy na autosalon v různých cenových relacích (od cca 3.000,-Kč výše).

Ženeva 2009 na www.auto.cz

Auto.cz připravuje také letos elektronickou podobu ženevského autosalonu. Bude to již osmá reportáž ze Ženevy, zajišťovat ji bude 5 lidí přímo v Palexpu a další 4 v České republice. Už teď se můžete těšit na stovky fotografií, zajímavé informace o novinkách, živé zpravodajství z novinářských dnů a chybět nemohou ani oblíbené galerie hostesek. Příloha vyjde na www.auto.cz v pondělí 9.března 2009.

Loňskou přílohu ze Ženevy naleznete na stránce www.auto.cz/prilohy/zeneva_2008/.

Zpravodajství přímo ze Ženevy bude na www.auto.cz probíhat od pondělka 2.3.2009 do středy 4.3.2009.

Ondřej Láník
Diskuze (9)
1. 3. 2009 13:04
Re: OT: VOLKSWAGEN POLO
Už se opakuji, ale v té bílé s tim modrým pruhem, to je prostě paráda :yes:
1. 3. 2009 11:05
hurá
rok se s rokem sešel a ani ne za 24 hodin vyrážím směr ženeva ... tak se těším jak malý dítko co tam bude pěkného :-)
Abarth 500 'Antipasto Corse'
ABT Sportsline Audi AS5-R
Alfa MiTo GTA mit 230 PS
Alfa Brera mit 1.75L GTDI I-4
Alfa 159 mit 1.75L GTDI I-4
Alpina B6.9 GTA
Alpina B7
Arden AR7 Highlander Range Rover
Arden AR6 Stronger Range Rover Sport
Arden AJ20 WildCat XKR
Arden AJ21 Fast Cat XFR
Aston Martin DBS Volante
Aston Martin Lagonda BFD koncept
Audi A4 Allroad (zzzzzzzz)
Audi TT RS mit 340 PS
Audi A5/S5 soft top
Bently Continental-based 626.9 PS bio-fuel enviro-koncept
BMW X6.9 M
BMW 5 Series GT koncept
BMW X3 xDrive20d NotRettungsfahrzeug
Brabus Geländewagen mit 696.9 PS
Bugatti Veyron Centenaire mit 1356.9 PS
Cadillac SRX (EU intro)
Citroen DS3 koncept
Chevy 'bright' Spark
Dacia 2-dr koncept
Edag Light Car koncept (pointless)
Ferrari 599 HGTE (Behandlung von großartigem Turismo)
Ferrari 599XX (limited edition)
Fiat 500 'PUR-O2' mit stop/start und ecoDrive
Fiat 500C
Fioravanti LF1 Racecar Concept (useless)
Fioravanti Tris Concept (pointlessily useless)
Ford Ranger kleine kosmetische Änderung
Ford Focus RS (Canton de Geneve intro)
Gemballa Mirage GT Carbon Edition mit 670 PS
Giugiaro 'very fast' HEV Koncept
Honda Insight (EU intro)
Honda Accord Type S (Europäische werkzeugausgabe)
Hyundai HED-6.9 koncpet
Hyundai i20 3-dr hatchback
Hyundai i30 Blue 'ist der neuer' green
I.DE.A ERA 'pants filling' koncept
Infiniti Sport Car 'Louis Vutton' koncept
Jaguar XJ K (K fur 'Kingfisher edition')
Kia 'No 3' MPV koncept
Koenigsegg Quant koncept
Der neuer Lada 2101 mit PFI 6.9 und 69 PS
Lancia Delta "Executive"
Lancia Delta "Hardback"
Lancia Ypsilon "Versus"
Lancia Ypsilon “Ecochic"
Lancia Musa “Ecochic"
Lamborghini Murciélago LP 650-4 Roadster
Lotus Omnivore moteur koncept mit flex fuel und mono-block
Lumma BMW CLR X 650 GT
Magna Steyr MILA Flexible ED Koncept
Maserati GrandTurismo weiche Oberseite
Mazdaspeed3 (MPS)
Mazda3 i-Stop
Maybach 'Lead' Zeppelin
MB E Classe sedan (incl. AMG)
MB E Classe coupe
MB E Classe estate
MB SLC koncept
MCE-5 VCRi moteur koncept
MINI Cooper S Convertible John Cooper Works
MINI Clubman One
Mitsubishi i MiEV SPORT 'fowl' AIR concept
Momabona Maserati-themed Eco-bag
Nissan Qazan
Nissan NV200 Combi
Nissan NV200 Panel Van
Protorscar Lampo solar-powered AWD speedster (impotent)
Peugeot 3008 crossover minivan/SUV/bottle washer/MAV/MPV/hatch
Peugeot 206+ (minty)
Opel Meriva Cardinal edition
Opel Insignia OPC mit 320 hp twin-turbo V6
Opel Ampera concept (Volt mit Euro-shnoz)
Porsche 911 GT3
Renault Clio kleine kosmetische Änderung
Renault Clio RS kleine kosmetische Änderung
Renault Megane Grandtour
Renault Megane RS (vite)
Renault Scenic kleine kosmetische Änderung
Renault Grand Scenic kleine kosmetische Änderung
Rinspeed i-CHANGE koncept
Rinspeed E2 (500 based POS)
Rolls Royce 206.9EX koncept fur RR4
Saab 9-3x (yawn)
SEAT Exeo estate
SEAT Leon kleine kosmetische Änderung
SEAT Altea kleine kosmetische Änderung
Skoda Octavia Greenline
Skoda Superb Greenline
Skoda Fabia Scout (dude, wake me up when its over)
Skoda Yeti
smart 'edition limited three' fortwo (potent)
Tata e-Nano (shocker)
TechArt Magnum (Cayenne Turbo) mit 666.9 PS
Toyota Pruis (EU intro)
Toyota (Corolla) Verso with extra quiet
Toyota iQ 1.3L benzine mit 99 PS
Tramontana R-Edition aka Batmobile v6.9
Volvo S80 FL
Volvo V70 DRIVe
Volvo S80 DRIVe
Volvo XC60 DRIVe
Volvo XC70 DRIVe
VW Polo
VW Golf GTI
VW Golf GTD
VW Golf R
VW Touareg BraunMotion Hybrid
Zagato Perana Z-One
Pagani Zonda F 'Clinque Fascial' edition
Zoyte Multiplan mit wilde Pilze
1. 3. 2009 10:53
POLOPALEXPO
Ženeva na monitoru, to je evergreen Auto.cz. Vždyť spatřit tu krásu naživo, s užmoulaným lístkem z dálkového autobusu v kapse, to snad ani nejde přežít ve zdraví. Naštěstí si můžeš vedle monitoru postavit karafu s vodou, teploměr a prášky na uklidnění. Neboť to, co poletí na monitor ze Ženevy, to bude oheň spalující horká srdce napříč třídami.

Jedna z nejočekávanějších novinek je nepochybně nové VW POLO. Auto, které nastaví řád v subkompaktní třídě na dalších sedm let. Řád kvality, řád vizuality, řád techniky. Ovšem nejen POLO, pozornost přitáhne jistě i A4 Allroad, Mercedes-Benz coupE a v neposlední řadě též novinka roku - ŠKODA YETI.

Tedy... vezmi dovolenou, omluv se ve škole, kopyta zapři do koberce, kšandama se přikurtuj k thonetce... začíná život, autoživot.