reklama


Šest let od ukončení výroby modelu Major nastoupil pokračovatel. Novinka používá výhradně 4,2litrový čtyřválec.

Na již neprodávanou řadu Super navazuje oživený model Major s více než padesátiletou tradicí. Poslední generace tohoto modelu s velmi příznivým poměrem užitné hodnoty a ceny byla odhalena loni a letos uvedena do prodeje.

Jednoduchost a výdrž

Spolehlivý, výkonný a na údržbu nenáročný model Major si během dlouhých let získal pověst traktoru na celý život. Výrobce slibuje, že by to také mělo platit pro poslední vydání. Základ tvoří osvědčený čtyřválcový motor, který je stejně jako ostatní tovární motory značky Zetor navržený bez přílišné elektroniky a dodatečných přídavků do paliva.

„Naše motory se vyznačují především jednoduchým servisem a vysokou spolehlivostí,“ říká Marián Lipovský, výrobní ředitel společnosti Zetor Tractors. Důležitá je krátkodobá možnost převýšení točivého momentu až o 35 procent pomocí měniče, což snižuje nutnost podřazování. Výkon motoru dosahuje už při 1500 min-1 hodnoty 57,5 kW a od 1750 otáček zůstává konstantní v širokém pásmu otáček až do 2100 min-1. Točivý moment čtyřválce nabízí 295 N.m už při 1000 min-1, vrcholí při 1500 min-1 na hodnotě 317 N.m s možností převýšení o 30 procent. V tomto optimálním režimu činí měrná spotřeba paliva 225 g/kWh.

Bez filtru i s filtrem

Čtyřválec Zetor 1105 splňuje emisní požadavek Tier IIIA bez filtru pevných částic. Zájemci o přísnější limit IIIB dostanou navíc zachycovač sazí od renomované švýcarské firmy Baumot. Je třeba však dbát na kvalitu nafty, aby odpovídala normě EN 950. Při použití neodsířených paliv nebo bionafty dochází k intenzivnímu zanášení filtru a rychlé degradaci katalytické povrchové vrstvy, což má za následek zničení filtru.

Model Major využívá hydrauliku s mechanickou regulací. Vyznačuje se nejen vysokou zdvihací silou, ale i plynulou regulací spouštění včetně funkce hydraulického zámku při transportu nářadí. Traktor je vybaven dvou- nebo jednosekčním přídavným rozvaděčem se zpětnou rychlospojkou pro odpad z rotačního hydromotoru.

Zahájení produkce

V první fázi výroby se jedná o kabinovou verzi s pohonem na čtyři kola. Ve druhém čtvrtletí odstartuje také provedení s pohonem pouze zadních kol. Zároveň budou k dostání verze s otevřenou kabinou a pohonem buď všech, nebo jen zadních kol.

Komfortní kabina je konstruovaná s ohledem na praktičnost využití. Dostatek prostoru a ergonomicky řešené ovládací prvky usnadňují obsluze traktoru práci. Na přání klienta je budku možné vybavit klimatizací a přípravou pro montáž rádia. Kabina obsahuje také střešní okno pro bezpečnou práci s čelním nakladačem. Na přání je možné traktor vybavit majákem, různými provedeními koncovek tříbodových závěsů a odlišnými rozměry pneumatik.

Dvanáct vpřed i vzad

Řada Major je vybavena plně synchronizovanou čtyřstupňovou převodovkou s třístupňovou redukcí i reverzací a umožňuje 12 + 12 rychlostí. Model využívá hydrauliku s mechanickou regulací. Pracuje v obvyklých režimech: polohová, silová a smíšená. Vyznačuje se nejen vysokou zdvihací silou, ale i plynulou regulací spouštění včetně funkce hydraulického zámku při transportu nářadí. Traktor je vybaven dvou- či jednosekčním přídavným rozvaděčem.

HISTORIE MAJORU

První traktory Zetor dnes známé pod obchodním názvem Major se začaly vyrábět s náběhem unifikované řady I už v roce 1960.

Po jejich soustavných modernizacích představil výrobce v roce 1992 upravenou sérii Major, která nabízela vyšší výkon a spolehlivost. Pohodlí řidiče zvýšila prostorná a ergonomicky zdařile uspořádaná kabina. Tehdejší Major byl poháněn tří- nebo čtyřválcovými motory od 43 do 62 kW. Prodával se ve verzi s pohonem dvou nebo čtyř kol a s bezpečnostní kabinou či bez ní. Kompresor patřil ke standardu ve všech modelech. V roce 1997 vznikla řada známá pod obchodním názvem Super. Jednalo se o pět aktualizovaných modelů Major přinášejících výraznou konstrukční změnu s moderním vzhledem, vylepšenou hydraulikou, vyšší rychlostí a rozšířeným výběrem příslušenství. Výroba traktorů Zetor Major byla naposledy ukončena v roce 2006.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor Zetor 1105
Typ přepl. vznětový čtyřválec
Objem válců (cm3) 4156
Počet válců/ventilů 4/8
Vrtání x zdvih (mm)105 x 120
Nejvyšší výkon (kW/min-1) 57/2200
Točivý moment (N.m/min-1) 317/1500
Převodové stupně 12 + 12
Pohon všech/zadních kol
D/š/v (mm) 4212/1860/1656 (k ústí výfuku)
Rozvor (mm) 2210
Přední kola (4WD/2WD) 7,5-15/11,2-24
Zadní kola (4WD/2WD) 16,9-28/16,9-30
Tříbodový závěs kategorie II
Zvedací síla na konci táhel (kN) 2600
Pracovní tlak (MPa) 18
Vnější vývody 2+1
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Ekospol je na pranýři developerů za neetické chování Ekospol je na pranýři developerů za neetické chování

Vzali si zálohu na byty v projektech bez platného…

Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře

Britský developer Lordship v otevřeném dopise vyzval…

Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku

Pražský dopravní podnik (DPP) zamýšlí vybudovat na…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 






 
Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Dnes 12:50

Škoda Octavia RS je častým terčem zájmu tuningových úpravců. Něco takového bychom mohli zanedlouho potkávat i na našich silnicích…




Blesk.cz

Režisér Juraj Herz (82) se raduje z miminka! Dali mu jméno akčního hrdiny

Režisér Juraj Herz (82) se raduje z miminka! Dali mu…

Režisér Juraj Herz (82) se stal už potřetí stal dědečkem! Dcera Annelie Paurová Herz (28), kterou má s bývalou…

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších sjezdovek a cen skipasů

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších…

Zima je v plném proudu a s ní přichází i období zimních radovánek! Sousední Slovensko hlásí dobré sněhové…

 

iSport.cz

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o peníze, hájí se Španěl

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o…

Po krátkém vystoupení na Australian Open se španělský tenista Nicolás Almagro hájil, že si nepřijel na…

Klopp a Mourinho se chytili! Na konci nehráli fotbal, řekl kouč Liverpoolu

Klopp a Mourinho se chytili! Na konci nehráli…

Dobrý zápas, hodně na pokoukání, drama až do finiše. V závěru ještě vyšperkovaný hádkou Josého Mourinha s…

 

Reflex.cz

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě stačí!

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat…

Praha 16. ledna roku 1969. Kolem půl druhé odpoledne se mladý muž před budovou Národního muzea v Praze polévá…

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

 
 
reklama