Hlavně by už Brňáci měli začít nabízet automatickou převodovku, na design se jim každý zemědělec vykašle. Nyní třeba na orbu dobrý, ale na silnici je Zetor za zenitem, navíc by měl valit i 50 km/h, 40 je málo.
Je toho víc co by měl kromě designu dělat. O jeho kvalitě vypovídá i to, o jaký trh se zajímá. Západní to není, u nás ho taky nikdo nějak nechce. Jezdím často směr Brno a Olmík, tedy vcelku zajímavé lokality pro výrobce traktorů a Zetory ani prd. Habaděj New Hollandu a JD, sem tam Massey. U nás na Valachách se používají slabší menší stroje, ale ani tady Zetory nemají - tady se usadila Valtra a McCormik. A ani v lese je nemají. Tam jezdí staré Zetory a už jsem viděl i krásný kousek od Steyr.
V mém kraji, tj. "zahrada Čech", jezdí solidní množství Zetorů. Nejvíc je ovšem JD, pak NH, pak Massey a dál CI (vč. 1x 500k Quadtracu), Fendt, výjimečně Claas a DF.
No tak možná pro nějaký monopol. Malé firmy si investici do harvestoru a vyvážecího traktoru dovolit nemohou. Zcela běžně se používají lesní traktory s úpravou. Na Slovensku v Nízkých Tatrách jsem viděl těžbu, kde měli nějaký harvestor JD (asi) a k tomu normálně upravené Valtry.