ZF GenShock: Nová generace aktivního zavěšení s rekuperační funkcí

ZF GenShock: Nová generace aktivního zavěšení s rekuperační funkcí

ZF Friedrichshafen AG a Levant Power Corporation pracují společně na vývoji nového aktivního zavěšení, které dokáže obnovovat energii.

Projekt známého německého výrobce a americké společnosti z Woburnu (stát Massachusetts) představuje odpružení pro osobní automobily, které umožňuje získávat energii. Aktivní tlumiče používají nový typ ventilů k regulaci průtoku oleje při otřesech na nerovnostech, která je základem regenerace elektrické energie. Ta pochopitelně šetří dnes tolik propírané emise CO2.

Konkrétní zařízení je umístěno na vnější straně tlumiče. Přístroj má svou vlastní řídicí jednotku, elektronicky řízený elektromotor a elektrohydraulické zubové čerpadlo. Dokáže tedy regulovat průtok oleje v tlumiči. Chová se zdánlivě jako normální aktivní zavěšení, přizpůsobuje nastavení aktuálním podmínkám a nerovnostem vozovky. Pokud vozidlo jede po ne zrovna hladkém terénu terénu, nebo se naklání v zatáčce při akceleraci či brzdění, píst tlumiče tlačí kapalinu kolem zmíněného zubového čerpadla. To pohání také již vzpomínaný elektromotor a s jeho pomocí přeměňuje kinetickou energii na elektřinu, která pak napájí palubní systém vozidla.

Systém funguje lépe na silnicích s horším povrchem. Zavěšení zde má více práce a pochopitelně tak generuje větší množství elektrické energie. Zároveň zamezuje výrazným náklonům karoserie, protože je schopen zvyšovat každé jednotlivé kolo, když se „zaboří“ v zatáčce do asfaltu, či nezpevněného podkladu. Našel by určitě uplatnění u sportovních vozů, kterým dokáže zabezpečit správné jízdní vlastnosti, ale bez ztráty komfortu. ZF a Levant počítají zatím pouze s použitím v osobních autech. Vývoj stále probíhá, datum představení a uvedení na trh je tak zatím ve hvězdách.

Zaniknou časem klasické zvedáky, tedy hevery pro výměnu pneumatik? I to je možné. Ale servisní polohu nabízelo už hydropneumatické odpružení Citroënu DS před skoro šedesáti lety a významněji se za tu dobu nerozšířilo. No, necháme se překvapit. ZF už od roku 1994 nabízí aktivní systém CDC (Continuous Damping Control), aktuálně ve čtvrté generaci. Firma jich vyrobila na 14 milionů. Používají jej většinou německé automobilky, ale i Bentley, Ferrari, Maserati, či Rolls-Royce. Věnuje se také vývoji a výrobě příslušných komponentů pro nákladní auta, autobusy a motocykly. Globálně zaměstnává na 75 tisíc lidí.

Psali jsme: Jeep Cherokee má zpoždění kvůli devítistupňové převodovce ZF

Spolupracujeme s TipCars.com
Nejen Babiš a Zeman. Také Masaryk s Benešem křivili realitu, říká bohemista Švéda Nejen Babiš a Zeman. Také Masaryk s Benešem křivili realitu, říká bohemista Švéda

Celá řada mýtů a legend provází dějinné události, jako…

Středula: Když roboti nahradí nejhůř placená místa, bude to hlavní přínos digitalizace Středula: Když roboti nahradí nejhůř placená místa, bude to hlavní přínos digitalizace

Pracovní trh Česka může výhledově přijít o desítky až…

Zeman ujistil Babiše, že by ho sestavením vlády pověřil znovu Zeman ujistil Babiše, že by ho sestavením vlády pověřil znovu

rezident Miloš Zeman během pondělní večeře na zámku v…

 
Zdroj: autoblog.com

Štítky Evropský trh Technika

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu

Omlazená Kia Optima dostala dva nové motory. Benzinová…

Krásky a mašiny: Podívejte se, jak vznikal sexy kalendář Zetor 2019 Krásky a mašiny: Podívejte se, jak vznikal sexy kalendář Zetor 2019

Kalendáře brněnského Zetoru patří mezi sběratelské…

 





 
Revoluční turbínu Nikoly Tesly nikdo nechtěl. Uměla zázraky, dočká se ale využití?

Revoluční turbínu Nikoly Tesly nikdo nechtěl. Uměla zázraky, dočká se ale využití?

Včera

Nikola Tesla je jedním z největších vynálezců všech dob. Díky němu máme třeba střídavý proud. Jenže Tesla toho vymyslel mnohem více. Třeba turbínu, která se obejde bez lopatek.




Blesk.cz

Fialový dráček frčí na nostalgické vlně. Recenze Spyro Reignited Trilogy

Fialový dráček frčí na nostalgické vlně. Recenze…

Před rokem způsobil poprask remake původní trilogie legendárního Crashe Bandicoota. Vydavatelský dům Activision…

Lechtivé eskapády Thajce, který chodí nahý a žije jako pračlověk: Do jeskyně vodí turistky na sex!

Lechtivé eskapády Thajce, který chodí nahý a žije…

Doma chodí zásadně nahý, žije v opuštěné jeskyni, bez nábytku, elektřiny a přívodu vody jako v době kamenné. A…

 

iSport.cz

Slavia posiluje! Přijde Ševčík. Stoch prodlouží smlouvu, Souček zůstává

Slavia posiluje! Přijde Ševčík. Stoch prodlouží…

Fotbalový středopolař Petr Ševčík v zimě zamíří z Liberce do Slavie. Podle předsedy představenstva Pražanů…

Česko – Slovensko 1:0. Cenné vítězství zařídil krásným gólem Schick

Česko – Slovensko 1:0. Cenné vítězství zařídil…

Léčba Jaroslavem Šilhavým úspěšně pokračuje dál! Čeští fotbalisté v rámci Ligy národů porazili v Edenu Slovensko…

 

Reflex.cz

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla chránit hitlerovské Německo

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla…

„Válka bude vyhrána nebo prohrána na plážích. Máme jen jednu šanci zastavit nepřítele, a to když je ve vodě a…

Češi bodovali na

Češi bodovali na "mistrovství světa bagristů". To…

Tomáš Sooky (29) z Lipence u Loun obsadil sedmé místo na prestižní soutěži Caterpillar Operator Challenge ve…