ZF GenShock: Nová generace aktivního zavěšení s rekuperační funkcí

ZF GenShock: Nová generace aktivního zavěšení s rekuperační funkcí

ZF Friedrichshafen AG a Levant Power Corporation pracují společně na vývoji nového aktivního zavěšení, které dokáže obnovovat energii.

Projekt známého německého výrobce a americké společnosti z Woburnu (stát Massachusetts) představuje odpružení pro osobní automobily, které umožňuje získávat energii. Aktivní tlumiče používají nový typ ventilů k regulaci průtoku oleje při otřesech na nerovnostech, která je základem regenerace elektrické energie. Ta pochopitelně šetří dnes tolik propírané emise CO2.

Konkrétní zařízení je umístěno na vnější straně tlumiče. Přístroj má svou vlastní řídicí jednotku, elektronicky řízený elektromotor a elektrohydraulické zubové čerpadlo. Dokáže tedy regulovat průtok oleje v tlumiči. Chová se zdánlivě jako normální aktivní zavěšení, přizpůsobuje nastavení aktuálním podmínkám a nerovnostem vozovky. Pokud vozidlo jede po ne zrovna hladkém terénu terénu, nebo se naklání v zatáčce při akceleraci či brzdění, píst tlumiče tlačí kapalinu kolem zmíněného zubového čerpadla. To pohání také již vzpomínaný elektromotor a s jeho pomocí přeměňuje kinetickou energii na elektřinu, která pak napájí palubní systém vozidla.

Systém funguje lépe na silnicích s horším povrchem. Zavěšení zde má více práce a pochopitelně tak generuje větší množství elektrické energie. Zároveň zamezuje výrazným náklonům karoserie, protože je schopen zvyšovat každé jednotlivé kolo, když se „zaboří“ v zatáčce do asfaltu, či nezpevněného podkladu. Našel by určitě uplatnění u sportovních vozů, kterým dokáže zabezpečit správné jízdní vlastnosti, ale bez ztráty komfortu. ZF a Levant počítají zatím pouze s použitím v osobních autech. Vývoj stále probíhá, datum představení a uvedení na trh je tak zatím ve hvězdách.

Zaniknou časem klasické zvedáky, tedy hevery pro výměnu pneumatik? I to je možné. Ale servisní polohu nabízelo už hydropneumatické odpružení Citroënu DS před skoro šedesáti lety a významněji se za tu dobu nerozšířilo. No, necháme se překvapit. ZF už od roku 1994 nabízí aktivní systém CDC (Continuous Damping Control), aktuálně ve čtvrté generaci. Firma jich vyrobila na 14 milionů. Používají jej většinou německé automobilky, ale i Bentley, Ferrari, Maserati, či Rolls-Royce. Věnuje se také vývoji a výrobě příslušných komponentů pro nákladní auta, autobusy a motocykly. Globálně zaměstnává na 75 tisíc lidí.

Psali jsme: Jeep Cherokee má zpoždění kvůli devítistupňové převodovce ZF

Spolupracujeme s TipCars.com
Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM

Building Information Modeling neboli BIM je inteligentní…

Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu

Německá společnost Volkswagen označila spolupráci mezi…

Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika

Americký Úřad pro bezpečnost v dopravě (TSA) oznámil, že…

 
Zdroj: autoblog.com

Štítky Evropský trh Technika

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 





 
Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Včera

Nabídka malých MPV se v posledních letech hodně ztenčila a ztenčovat se bude i dál. Konec prodeje již vyhlíží Citroën C3 Picasso, Hyundai ix20 i Opel Meriva.




Blesk.cz

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Série originálních strategií v reálném čase Pikmin, v níž hrají hlavní roli stejnojmenná stvoření, která jsou…

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

 

iSport.cz

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění z daňových úniků

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění…

Fotbalový útočník Barcelony Neymar byl zbaven v Brazílii obvinění z daňových úniků. O tom, že prokuratura případ…

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle hráč si už nekopne

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle…

Po losu sebevědomá prohlášení, po domácí remíze s Plzní 2:2 v třetím předkole Ligy mistrů ostrá kritika do…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…