ZF GenShock: Nová generace aktivního zavěšení s rekuperační funkcí

ZF GenShock: Nová generace aktivního zavěšení s rekuperační funkcí

ZF Friedrichshafen AG a Levant Power Corporation pracují společně na vývoji nového aktivního zavěšení, které dokáže obnovovat energii.

Projekt známého německého výrobce a americké společnosti z Woburnu (stát Massachusetts) představuje odpružení pro osobní automobily, které umožňuje získávat energii. Aktivní tlumiče používají nový typ ventilů k regulaci průtoku oleje při otřesech na nerovnostech, která je základem regenerace elektrické energie. Ta pochopitelně šetří dnes tolik propírané emise CO2.

Konkrétní zařízení je umístěno na vnější straně tlumiče. Přístroj má svou vlastní řídicí jednotku, elektronicky řízený elektromotor a elektrohydraulické zubové čerpadlo. Dokáže tedy regulovat průtok oleje v tlumiči. Chová se zdánlivě jako normální aktivní zavěšení, přizpůsobuje nastavení aktuálním podmínkám a nerovnostem vozovky. Pokud vozidlo jede po ne zrovna hladkém terénu terénu, nebo se naklání v zatáčce při akceleraci či brzdění, píst tlumiče tlačí kapalinu kolem zmíněného zubového čerpadla. To pohání také již vzpomínaný elektromotor a s jeho pomocí přeměňuje kinetickou energii na elektřinu, která pak napájí palubní systém vozidla.

Systém funguje lépe na silnicích s horším povrchem. Zavěšení zde má více práce a pochopitelně tak generuje větší množství elektrické energie. Zároveň zamezuje výrazným náklonům karoserie, protože je schopen zvyšovat každé jednotlivé kolo, když se „zaboří“ v zatáčce do asfaltu, či nezpevněného podkladu. Našel by určitě uplatnění u sportovních vozů, kterým dokáže zabezpečit správné jízdní vlastnosti, ale bez ztráty komfortu. ZF a Levant počítají zatím pouze s použitím v osobních autech. Vývoj stále probíhá, datum představení a uvedení na trh je tak zatím ve hvězdách.

Zaniknou časem klasické zvedáky, tedy hevery pro výměnu pneumatik? I to je možné. Ale servisní polohu nabízelo už hydropneumatické odpružení Citroënu DS před skoro šedesáti lety a významněji se za tu dobu nerozšířilo. No, necháme se překvapit. ZF už od roku 1994 nabízí aktivní systém CDC (Continuous Damping Control), aktuálně ve čtvrté generaci. Firma jich vyrobila na 14 milionů. Používají jej většinou německé automobilky, ale i Bentley, Ferrari, Maserati, či Rolls-Royce. Věnuje se také vývoji a výrobě příslušných komponentů pro nákladní auta, autobusy a motocykly. Globálně zaměstnává na 75 tisíc lidí.

Psali jsme: Jeep Cherokee má zpoždění kvůli devítistupňové převodovce ZF

Spolupracujeme s TipCars.com
Výroba Tesly Model 3 vázne, nejhorší výrobní peklo však už pominulo Výroba Tesly Model 3 vázne, nejhorší výrobní peklo však už pominulo

Tesla vkládala do Modelu 3 velké naděje, stejně tak…

Řecko pokračuje v privatizaci, odkoupí většinu v plynárenské společnosti DESFA Řecko pokračuje v privatizaci, odkoupí většinu v plynárenské společnosti DESFA

Řecko přijalo nabídku konsorcia vedeného italskou…

Komentář Evžena Tošenovského: Odmítat diesely je nerozum Komentář Evžena Tošenovského: Odmítat diesely je nerozum

Dva a půl roku po vypuknutí emisního skandálu, který se…

 
Zdroj: autoblog.com

Štítky Evropský trh Technika

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér

Jen pár dnů nás dělí od světové premiéry nového…

Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 





 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Dnes 18:50

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Stává se ze mě zombie, říká zprávařka Lašková! Má trable s ňadry

Stává se ze mě zombie, říká zprávařka Lašková! Má…

Moderátorka zpráv FTV Prima Gábina Kratochvílová Lašková (28) je už od Velikonoc maminkou chlapečka Benedikta.…

Smůla Venduly Pizingerové: Ve chvilce přišla o auto i peníze!

Smůla Venduly Pizingerové: Ve chvilce přišla o auto…

Jako by nestačilo, že na své narozeniny musela Vendula Pizingerová (46) překonat sama sebe, a zpocená a neumytá…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Čeští brankáři pro MS: Francouz je jistota, jaké šance mají ostatní?

Čeští brankáři pro MS: Francouz je jistota, jaké…

Trenéři české hokejové reprezentace mají v přípravě na MS v Dánsku starosti s marodkou v obraně, ale realizační…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…