ZF GenShock: Nová generace aktivního zavěšení s rekuperační funkcí

ZF GenShock: Nová generace aktivního zavěšení s rekuperační funkcí

ZF Friedrichshafen AG a Levant Power Corporation pracují společně na vývoji nového aktivního zavěšení, které dokáže obnovovat energii.

Projekt známého německého výrobce a americké společnosti z Woburnu (stát Massachusetts) představuje odpružení pro osobní automobily, které umožňuje získávat energii. Aktivní tlumiče používají nový typ ventilů k regulaci průtoku oleje při otřesech na nerovnostech, která je základem regenerace elektrické energie. Ta pochopitelně šetří dnes tolik propírané emise CO2.

Konkrétní zařízení je umístěno na vnější straně tlumiče. Přístroj má svou vlastní řídicí jednotku, elektronicky řízený elektromotor a elektrohydraulické zubové čerpadlo. Dokáže tedy regulovat průtok oleje v tlumiči. Chová se zdánlivě jako normální aktivní zavěšení, přizpůsobuje nastavení aktuálním podmínkám a nerovnostem vozovky. Pokud vozidlo jede po ne zrovna hladkém terénu terénu, nebo se naklání v zatáčce při akceleraci či brzdění, píst tlumiče tlačí kapalinu kolem zmíněného zubového čerpadla. To pohání také již vzpomínaný elektromotor a s jeho pomocí přeměňuje kinetickou energii na elektřinu, která pak napájí palubní systém vozidla.

Systém funguje lépe na silnicích s horším povrchem. Zavěšení zde má více práce a pochopitelně tak generuje větší množství elektrické energie. Zároveň zamezuje výrazným náklonům karoserie, protože je schopen zvyšovat každé jednotlivé kolo, když se „zaboří“ v zatáčce do asfaltu, či nezpevněného podkladu. Našel by určitě uplatnění u sportovních vozů, kterým dokáže zabezpečit správné jízdní vlastnosti, ale bez ztráty komfortu. ZF a Levant počítají zatím pouze s použitím v osobních autech. Vývoj stále probíhá, datum představení a uvedení na trh je tak zatím ve hvězdách.

Zaniknou časem klasické zvedáky, tedy hevery pro výměnu pneumatik? I to je možné. Ale servisní polohu nabízelo už hydropneumatické odpružení Citroënu DS před skoro šedesáti lety a významněji se za tu dobu nerozšířilo. No, necháme se překvapit. ZF už od roku 1994 nabízí aktivní systém CDC (Continuous Damping Control), aktuálně ve čtvrté generaci. Firma jich vyrobila na 14 milionů. Používají jej většinou německé automobilky, ale i Bentley, Ferrari, Maserati, či Rolls-Royce. Věnuje se také vývoji a výrobě příslušných komponentů pro nákladní auta, autobusy a motocykly. Globálně zaměstnává na 75 tisíc lidí.

Psali jsme: Jeep Cherokee má zpoždění kvůli devítistupňové převodovce ZF

Spolupracujeme s TipCars.com
Mayová chce dál hledat podporu pro svou brexitovou dohodu Mayová chce dál hledat podporu pro svou brexitovou dohodu

Britská premiérka Theresa Mayová doufá, že poslanci Dolní…

Vedení Kauflandu přebírá nejbližší spolupracovník nejbohatšího Němce Vedení Kauflandu přebírá nejbližší spolupracovník nejbohatšího Němce

Obchodní řetězec Kaufland nezůstal bez šéfa dlouho. Jeho…

České dráhy u soudu neuspěly. Škoda Transportation jim nemusí vracet miliardu za lokomotivy České dráhy u soudu neuspěly. Škoda Transportation jim nemusí vracet miliardu za lokomotivy

Státní dopravce České dráhy neuspěl v soudním sporu se…

Evropští lidovci pozastavili členství straně Viktora Orbána Evropští lidovci pozastavili členství straně Viktora Orbána

Maďarské vládní straně Fidesz premiéra Viktora Orbána…

 
Zdroj: autoblog.com

Štítky Evropský trh Technika

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Testujeme nový Volkswagen T-Cross. Ptejte se, co vás zajímá! Testujeme nový Volkswagen T-Cross. Ptejte se, co vás zajímá!

První jízdy s novým Volkswagenem T-Cross absolvujeme na…

 





 
Už zítra lehký facelift Auto.cz. Revoluce to nebude

Už zítra lehký facelift Auto.cz. Revoluce to nebude

Včera

Od zítřejšího rána by měly naše stránky běžet s lehce upraveným vzhledem.




Blesk.cz

Odhalení po Výměně manželek: Od zanedbané Lucky odešel partner za jinou!

Odhalení po Výměně manželek: Od zanedbané Lucky…

Nový díl Výměny manželek představil Štěpánku (32) s Martinem (29) a děti Štěpána (6) s Matýskem (4) z Ratenic a…

Babiš dostal operátory k jednacímu stolu. Chce, aby přiznali reálné ceny za data

Babiš dostal operátory k jednacímu stolu. Chce, aby…

Předseda vlády Andrej Babiš se sešel se zástupci všech tří velkých síťových operátorů v Česku. Téma bylo jasné –…

 

iSport.cz

Zírali jsme, říká manažer o Shiffrinové ve Špindlu. Zvolí Ledecká jen lyže?

Zírali jsme, říká manažer o Shiffrinové ve Špindlu.…

Stálo to čtrnáct měsíců v hodnotě usilovné práce a čtyřicet milionů v korunách. Všechno kvůli show, která trvala…

Bravo, slávistky! Remízu s Bayernem zařídila pumelice, Tvrdík byl nadšený

Bravo, slávistky! Remízu s Bayernem zařídila…

Fotbalistky Slavie překvapivě remizovaly v úvodním čtvrtfinále Ligy mistryň s Bayernem Mnichov 1:1. Favorit šel…

 

Reflex.cz

Bohumil Pečinka: Radikalizace Václava Klause ml. překročila hranici tolerance vedení ODS

Bohumil Pečinka: Radikalizace Václava Klause ml.…

ODS vyloučila Václava Klause mladšího, což ovšem neřeší problémy této strany. Proč byl Klaus vyloučen a v jaké…

Pornografie, nebo umění? Unikátní japonské kresby měly novomanželům usnadnit svatební noc

Pornografie, nebo umění? Unikátní japonské kresby…

Název japonského uměleckého směru Šunga lze češtiny přeložit jako „jarní obrázky“. Toto japonské umění přelomu…