Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ZF: Osmistupňové automaty do dvou let vytlačí šestistupňové

Výroba nové osmistupňové automatické převodovky ZF 8 HP rychle roste. Na konci letošního roku by mělo výrobní linky ZF opouštět více osmistupňových automatů než starších šestistupňových.
Zpět na článek
30. 4. 2010 08:52
30. 4. 2010 09:13
30. 4. 2010 09:25
30. 4. 2010 10:12
30. 4. 2010 10:46
30. 4. 2010 14:47
30. 4. 2010 15:05
30. 4. 2010 15:18
30. 4. 2010 09:23
30. 4. 2010 09:50
neregistrovaný "Hooonza"
30. 4. 2010 10:15
30. 4. 2010 11:26
30. 4. 2010 12:07
30. 4. 2010 12:09
30. 4. 2010 12:32
30. 4. 2010 12:47
30. 4. 2010 15:08
30. 4. 2010 09:56
30. 4. 2010 11:24
30. 4. 2010 12:42
30. 4. 2010 10:45
30. 4. 2010 12:44
30. 4. 2010 12:52
30. 4. 2010 15:10
30. 4. 2010 15:42
30. 4. 2010 19:31
30. 4. 2010 20:29
30. 4. 2010 10:11
2. 5. 2010 19:28
30. 4. 2010 11:25
30. 4. 2010 15:46
30. 4. 2010 20:28
1. 5. 2010 21:51
neregistrovaný "F.J.P"
30. 4. 2010 08:52
Zmysel
Nejak mi uchádza hlbší zmysel stále väčšieho počtu prevodov...
Rozbalit vlákno
32
30. 4. 2010 09:13
Re: Zmysel
nechapes to? doteraz sa na prevodovkach nedalo zo servisnej stranky zarobit. Co uz zarobis na klasickej 5 ci 6 stupnovej manualnej prevodovke? Ale teraz tu mame rozne DSG Multi Hyper a neviem co este a to uz zacina byt dobrym zdrojom prijimov. Uz len ked tam musis menit olej kazdych 50 tis zarobi na tom automobilka velmi pekne. Samozrejme ze tie prevodovky su na vysokej urovni a su uz dost dobre, ale vsetko nieco stoji. A co spravi taka prevodovka po 300tis? Ake su naklady na tu udrzbu? Dozvieme sa o 5-10 rokov...
Avatar - Dinar
30. 4. 2010 09:25
Re: Zmysel
Otázka nestojí tak, jestli manuál nebo automat, jde o to, jestli automat s obvyklými šesti nebo více stupni.
Avatar - Ricardo
30. 4. 2010 10:12
Re: Zmysel
Raději "muset" měnit olej v převodovce každých 50 tkm, než "doživotní" náplň, která konkrétně u pětistupňové převodovky Mercedes W5A580 znamená kolem 180 km její smrt
30. 4. 2010 15:05
Re: Zmysel
To co si napisal - ze je udrzba prevvodovky a vymena oleja dovodom na viac kvaltov...
30. 4. 2010 15:18
Re: Zmysel
pre teba blbost, pre mna pravda. Automobilky rady davaju do aut rozne k.urvitka..
Avatar - Dinar
30. 4. 2010 09:23
Re: Zmysel
Downsizing benz. motorů, tj. turba a kompresory, chceš-li využít výhody této koncepce v rámci aktuálních předpisů hodí se víc kvaltů, pro dynamiku ty prostřední více u sebe a poslední vyloženě těžký na spotřebu. Pak to celkem funguje, jen je těžko paušálně říct, jestli se to dá uhrát stejně se sedmi či osmi stupni. Každopádně je osm strop, nemyslím, že bychom se kdykoliv v budoucnu setkali s ještě více stupni. Jiná věc je, jestli nějaká decka spotřeby a desetina sek. v dynamice při použití osmikvaltu místo šestikvaltu dávají celkově smysl těm osmi stupňům, auto je kvůli tomu jistě dražší, hlavní podle mého je, že úředník, ochránce našeho životního prostředí, bude spokojen, emise CO2 jsou totiž nižší o celých X mg na km, a to za to jistě stojí. ;-) :-)
neregistrovaný "Hooonza"
30. 4. 2010 09:50
Re: Zmysel
Ještě před několika lety byl strop 5 ;-)

V budoucnu se s více nejspíš nesetkáme z toho důvodu, že klasická konstrukce aut bude vytlačena něčím jiným, a tak nebude třeba tyto převodovky dále vyvíjet.
Avatar - Slavek-TDM
30. 4. 2010 10:15
Re: Zmysel
Souhlasim.
Mimochodem, moji zene (i mne) staci ke stesti 4EAT od Jatco...
30. 4. 2010 11:26
Re: Zmysel
Asiatkám musí stačit ke štěstí i 10cm...
Avatar - Slavek-TDM
30. 4. 2010 12:07
Re: Zmysel
A 4% mladencum okurka, vid? Nejak nechapu smysl tvyho prispevku.
30. 4. 2010 12:09
Re: Zmysel
Má stejnou hodnotu jako ten na kterým jsem odpovídal. Když na to přijde stačí rohlík, ne biftek. Základní účel splní, ale tím je shoda vyčerpána.
Avatar - Slavek-TDM
30. 4. 2010 12:32
Re: Zmysel
Chapu, vic prouzku = vic Adidas...
30. 4. 2010 12:47
Re: Zmysel
Spíš míň proužků, taky adidas.
30. 4. 2010 15:08
Re: Zmysel
Rozhovor zákazníka a Číňana na trhu:
-Čo stojí to tričko?
-600, adidas, pane
-To je čistá bavlna?
-400, skoro bavlna
-A tá značka je pravá?
-200, ale pekna nasivka
-A máš ty vôbec povolenie predávať?
-Darcek pre pana...
Avatar - prekladys
30. 4. 2010 09:56
Re: Zmysel
marketingový tah v intencích (bezpečnostní) výkonové rezervy motoru 300kW ve srovnání s 200kW, toť můj názor. kolik takových převodovek se asi namontuje...?
30. 4. 2010 11:24
Re: Zmysel
Do BMW řady 5 podle mého názoru tak 80%, u sedmičky samozřejmě všechny. A8 dtto.
Očekávám, že 7-8st bude během 3 let obecný standart.
Avatar - Ricardo
30. 4. 2010 12:42
Re: Zmysel
Tak tady jde hlavně o nabídku. Dneska to BMW dává do X5, X6, 5, 5 GT a šestikvalt jen do 7 a 6 (z velkých modelů). Tím je ten poměr jasně danej, zvlášť za situace, kdy většina z těch modelů ani nepřipouští alternativu manuálu
30. 4. 2010 10:45
Re: Zmysel
Úradníkov neberiem v úvahu, papiere obvykle veľa neznamenajú. S downsizingom je to docela zaujímavá úvaha, tiež ma to napadlo, na druhú stranu registrujem osmičkové automaty skôr pri väčších a výkonnejších motoroch, ako pri tých, ktoré by sa dali považovať za výsledok uplatnenia downsizingu - oprav ma, keď sa mýlim. Pri menších motoroch mi dáva väčší zmysel skôr systém ako CVT, teda plynulá zmena prevodu, aj keď popravde neviem, aké straty voči klasickej automatike taká prevodovka má.
Mám pocit, že pohonné jednotky idú dnes výkonovo hore, s masívnejším príchodom turba sú aj krivky krútiaceho momentu plochšie - napriek tomu sa využívanie pružnosti motora veľkým počtom prevodov prakticky potláča.
Nakoniec zmysel tohto riešenia bude skutočne iba imaginárny, k spokojnosti úradníkov... ;-\
Avatar - Ricardo
30. 4. 2010 12:44
Re: Zmysel
CVT je asi odpověď na otázku, kam až půjde počet převodů... Ale chce to čas, v masovějším měřítku je to relativně mladá záležitost (od 1980s)
Avatar - iudex
30. 4. 2010 12:52
Re: Zmysel
No neviem, to CVT je stále okrajová zálezitost a tak to najpravdepodobnejsie i zostane. Ak by to bolo také geniálne riesenie, presadilo by sa v masovejsej miere. Ved nemozno povedat, ze je to len japonská zálezitost. Aj medzi prémiou sa vyskytuje (vid. napr. Multitronic od Audi). Keby to vsak fungovalo tak skvele, Nemci so svojím typicky dosledným vyuzitím nápadu do komercného konca by ju aplikovali vsade. Nerobí sa to vsak. Zatial stále neprekonatelným problémom je limitovaný krútiaci moment, ktorý je CVT schopná preniest. Okrem toho aj spolahlivostou pokrivkáva za klasickým automatom (aj ten Multitronic). Takze podla mna je to slepá vývojová vetva.
30. 4. 2010 15:10
Re: Zmysel
Nemusí to byť nutne slepá cesta...
Plno technických vymožeností pochádza aj spred sto rokov, aj z hlbšej minulosti, a na praktické využitie čakali dlhé roky, kym prišli zodpovedajúce materiály a technológie...
Avatar - Dinar
30. 4. 2010 15:42
Re: Zmysel
Tak sedmikvalt máš dneska i k 1,2tsi, ale downsizing se přece týká i výkonných motorů, ty převodovky jsou jednou z odpovědí na to, jak je možné, že si můžeš u 300 koňového motoru přečíst spotřebu v kombinaci 7,5 litru.
A pokud jde o praxi, změny převodů u posledních převodovek prakticky neregistruješ, máš-li tam D, ani nejsi schopen říct, co je zrovna zařazen za kvalt, je to jedno, šlápneš na plyn, auto jede, jestli má šest nebo osm stupňů neřešíš. Chceš-li, pádluj. :-) ;-)
Avatar - Ricardo
30. 4. 2010 20:29
Re: Zmysel
Možná by do budoucna bylo zajímavý nabídnout osmi (nebo i více) kvalt s tím, že manuální volba by některý převody vynechávala (zůstalo by třeba pět, šest...). No zkusím to napsat jako návrh do ZF >:D
Avatar - iudex
30. 4. 2010 10:11
Re: Zmysel
Más ciastocne pravdu. Autá a motorizácie, kde je 8 st. automat, sú zvacsa výkonovo daleko za hranicou 200 kW a s konfiguráciou V6, V8 ci V12. Tam som bytostne presvedcený o tom, ze reálny prínos osmeho stupna oproti 7st. alebo i dvoch oproti 6-st. automatu bude reálne nulový a pre uzívatela bez prínosu. Pri týchto výkonoch totiz potenciál motora umozní zrýchlovat pruzne dajme tomu od 2000 rpm aj pri benzíne a nie je potrebné triestit prevody. Naopak tam, kde by sa kratsie a blizsie odstupnovanie prevodovky hodilo, t.j pri málo objemných a výkonných motoroch (dajme tomu stvorvalce do 2 litrov), sa 8-st. automatu zrejme nikdy nedockáme a ak aj náhodou áno, za cenu, ktorá takúto prevodovku urobí v mensích autách nepredajnou.
Preto sa stotoznujem s názormi, ze viac ako reálny prínos pri 8-st. automatoch ide o marketing v stýle "cím viac prevodov, tým viac prémia", emisné sialenstvo a z toho sa odvíjajúci profit výrobcu prevodoviek a auta.
Avatar - DRBNUTY
2. 5. 2010 19:28
Re: Zmysel
BMW bude mat 8-st. automat v motore do 2 litrov a to napr. v 520D. :-!
30. 4. 2010 11:25
Re: Zmysel
Odpovím na to jinak...v nové pětce funguje ZF tak výborně, že je jedno, jestli má 8 stupňů, nebo míň.
Avatar - Dinar
30. 4. 2010 15:46
Re: Zmysel
Souhlas, že by to podobně dobře jezdilo i se šesti se dá ale taky předpokládat, možná s o dvě decky vyšší spotřebou a ne za 6,3 z nuly na sto. Dneska už se nikdo moc nepozastavuje nad tím, že šestiválcový dýzlový sedan umí stovku rychlejí než většina HH, a že k tomu přispívá i těch víc kvaltů, je jasné. ;-)
neregistrovaný "F.J.P"
1. 5. 2010 21:51
Re: Zmysel
Vydrž,já používal žiletky Mefisto-10 kusů za korunu.Pak přišly dvoubřité,tří-čtyřbřité a výsledek je čím dál,tím horší.Jen ty čtyřbřité jsou za 500 kačenek.......no a ty převodovky-to bude podobné.Tady houstne provoz,že brzo zde tolik tepané HTP budou zbytečně silné motory. :-!
1. 5. 2010 19:48
Os. auta vs. kamiony
Zajímavé, u nejvýkonějších silničních náklaďáků po neustálém růstu kvaltů se křivka zlomila a počet rychlostí klesá (z obyvklých 16 na 9 - zatím), nechá se projevit vysoký kroutící moment na velmi těžkých převodech, každé přeřazení údajně zvyšuje spotřebu. Uvidíme, jestli proběhne ono "poznání" i u osobních aut.
Rozbalit vlákno
0