Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Žiguli má kulatiny: Před 40 lety vyjel z nové továrny v Togliatti první vůz

Někdejší Sovětský svaz se sice navenek prezentoval hesly o "neomezených možnostech" a porážce kapitalismu, skutečnost však byla diametrálně odlišná. Platilo to i pro tamní automobilový průmysl, který za vyspělým světem silně zaostával.
Zpět na článek
19. 4. 2010 11:18
neregistrovaný "Horcipa1"
19. 4. 2010 11:32
neregistrovaný "yaroukh"
19. 4. 2010 20:36
neregistrovaný "ArneD"
6. 6. 2010 19:47
17. 11. 2012 17:26
Avatar - kopamt
19. 4. 2010 10:25
Moje prvé auto...
po autoskole...koho este? :-)
...kopec zazitkov...som bol tusm 11-ty majitel >:D neurcity pocet najazdených km...najrychlejsi gázik Warsavskej zmluvy >:D , ale spominam len v dobrom ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - theolli
19. 4. 2010 20:40
Re: Moje prvé auto...
JJ,ja taky měl jsem čtyřokou 1.5 a pak hned Fiata 128 3P >:D
neregistrovaný "Horcipa1"
19. 4. 2010 11:18
Lada
já mám 3 žigulíky, 2x Lada 21043 a 1x 2106, spokojenost, díly za hubičku, a když jezdím na plyn, tak 1km vychází na 1-1,5kč
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "yaroukh"
19. 4. 2010 11:32
smutná připomínka dob minulých
díkybohu je to pryč
Rozbalit vlákno
22
Avatar - white label
19. 4. 2010 16:37
Re: smutná připomínka dob minulých
Moje řeč, ale nostalgicky zarputilých zastánců tohoto socialisticky zdeformovaného Fiatu 124, najdeš překvapivě stále dost (podobně jako voličů KS)...
Avatar - T613
19. 4. 2010 18:38
Re: smutná připomínka dob minulých
šmarja Labele.. proč by na něj nostalgicky nevzpomínali, když v něm jezdili s rodiči na výlety nebo to bylo jejich první auto nebo v něm měli první sex nebo .. je to stejně úchylné jako vzpomínky na Cortinu, Brouka, Škodu Garde, Felicii, Fabii nebo jakékoliv auto v historii minulé i budoucí. Tahat do toho politiku není třeba, nemá s tím co dělat.
Avatar - theolli
19. 4. 2010 20:41
Re: smutná připomínka dob minulých
:yes: :yes:
Avatar - Plautus
20. 4. 2010 16:09
Re: smutná připomínka dob minulých
:yes:
Avatar - white label
20. 4. 2010 20:49
Re: smutná připomínka dob minulých
To si mě špatně pochopil, nemyslel jsem nostalgii na konkrétní kusy a s nimi spojené osobní vzpomínky "na první auto, nebo sex v něm"..., tu chápu i u Trabanta.
Myslel jsem určitou "technicky zarputilou pseudonostalgii", kdy jsou někteří jedinci schopni tvrdit, že to byly na svou dobu a třídu obecně špičkové vozy a ještě dnes by málem stály za "hřích". Přesně tohle jsem tu totiž zažil pod článkem, kdy se "vzpomínalo" třeba zrovna na Wartburgy... 8-s ;-)
Avatar - T613
20. 4. 2010 21:57
Re: smutná připomínka dob minulých
tak to pardoon ;-)
Avatar - white label
20. 4. 2010 22:01
Re: smutná připomínka dob minulých
Napsal jsem to zřejmě poněkud nejasně... :-)
Avatar - gld
20. 4. 2010 22:15
Re: smutná připomínka dob minulých
Nechápem v čom boli začiatkom 70. rokov žigulíky podľa teba zlé..?
Avatar - T613
20. 4. 2010 22:30
Re: smutná připomínka dob minulých
v rámci východního bloku byly na špičce, nicméně oproti své předloze prošly "downgradem". Což bylo dáno technologickým zázemím SSSR, včetně jeho satelitů.
Avatar - white label
20. 4. 2010 22:43
Re: smutná připomínka dob minulých
Jj, řečeno výstižně a bez zbytečných emocí... 8-s ;-) :yes:
Avatar - white label
20. 4. 2010 22:38
Re: smutná připomínka dob minulých
Proč zrovna začátkem 70tých let, když se u nás relativně dobře prodával minimálně do konce osmdesátých let...
Abys pochopil, jak hodně jej sověti dokázali "odladit", musel by ses svézt i originálním Fiatem 124 (vůz roku 1967), případně Fiatem 128 (vůz roku 1969), což byly na svou dobu určitě výborná auta...
Avatar - T613
20. 4. 2010 22:47
Re: smutná připomínka dob minulých
ono odladění mělo své důvody jak technologické, tak i díky infrastruktuře (holt na Sibiři silnici nepostavíš), ale oproti vzoru to byl prostě downgrade. I když jako SUV verze Fiatu 124 by se to možná mohlo brát >:D
Avatar - white label
20. 4. 2010 23:08
Re: smutná připomínka dob minulých
SUV - Sovětské Univerzální Vozidlo
Bylo to "odladěno" na "SS" (Sibiřské "Silnice") a "SS" (Sovětský Svaz) vůbec... 8-s >:-[]
Avatar - T613
21. 4. 2010 06:51
Re: smutná připomínka dob minulých
>:D >:-[]
Avatar - gld
21. 4. 2010 14:17
Re: smutná připomínka dob minulých
že je auto vo výrobe absurdne dlho nie je chyba auta ;-)

"Odladené" samozrejme bolo, kvalitu spracovania okopírovať nevedeli a zrejme ani nechceli a jazdné vlastnosti sa museli logicky zmeniť ak malo auto vydržať jazdiť niekoľko sezón po ruských paródiách na cestnú sieť

stále ale myslím že v čase uvedenia na trh to bolo robustné a komfortné vozidlo
Avatar - white label
21. 4. 2010 14:27
Re: smutná připomínka dob minulých
"Robustní" bylo i proti originálu, "komfortní" spíše relativně...
Avatar - gld
21. 4. 2010 14:35
Re: smutná připomínka dob minulých
hojdací podvozok, mäkké sedačky, dobré kúrenie..toť vtedajšie nároky na komfort >:D
Avatar - white label
21. 4. 2010 15:25
Re: smutná připomínka dob minulých
Ano, tak nějak jsem to s tím "relativně" myslel... ;-)
Nevím jak u vás, ale u nás je to "kúrenie" v autě určitý "nadstandart" dodnes... :-O >:D >:-[]
Avatar - gld
21. 4. 2010 18:23
Re: smutná připomínka dob minulých
nadštandard ako nadštandard..kto si vie zariadiť.. >:D
Avatar - white label
21. 4. 2010 18:26
Re: smutná připomínka dob minulých
Ono taky není "kúrenie" jako "kúrenie"... >:-[]
Avatar - gld
21. 4. 2010 22:16
Re: smutná připomínka dob minulých
..neboj labele, pointa mi došla už o dva príspevky vyššie ;-)
Avatar - white label
21. 4. 2010 22:40
Re: smutná připomínka dob minulých
To mi ovšem dávno došlo, taky to už vůbec nebylo o pointě, zas tak tě nepodceňuju...
Takže to zkusím znovu a trochu jinak, když dva (v tomto případě raději dvě) dělají totéž, není to (vždy) "totéž"..., takže ono taky není "kúrenie" jako "kúrenie"... ;-) :-)
Avatar - T613
19. 4. 2010 12:22
Šílenosti z Togliatti
Je libo tahač návěsů? [odkaz] [odkaz]
A při hledání té návěsové šílenosti jsem narazil na novou Lada 2190(?) [odkaz] [odkaz]
Rozbalit vlákno
8
Avatar - da_b0mb
19. 4. 2010 12:42
Re: Šílenosti z Togliatti
2190 je rok uvedení na trh? To by tak nějak odpovídalo >:-[]
Jinak žigulik byl dobrej, otec měl jednoho v ty bordó barvě jako na titulní fotce
Avatar - twistedTSD
19. 4. 2010 16:38
Re: Šílenosti z Togliatti
:yes: >:-[] to jo, a pritom uz to ted vypada jak pred deseti lety :-)
Avatar - T613
19. 4. 2010 18:40
Re: Šílenosti z Togliatti
2190? No nedivil bych se kdyby to tak plánovali.. tou dobou to už bude těžké retro >:-[]
Avatar - Ronault.
19. 4. 2010 12:44
Re: Šílenosti z Togliatti
Tak trochu mi to připomíná přebouchanou Thalii ze zadu.
19. 4. 2010 15:21
Re: Šílenosti z Togliatti
souhlas, v tom poslednim odkazu to je hodne okaty
Avatar - Ricardo
19. 4. 2010 15:58
Re: Šílenosti z Togliatti
A ze předu je to podobný na Duster
Avatar - T613
19. 4. 2010 18:41
Re: Šílenosti z Togliatti
Taky jsem si toho všiml, otázkou je co to vlastně je.. prototyp, prototyp plánovaného vozu, šrot? >:D
Avatar - pelikoš
19. 4. 2010 13:28
Re: Šílenosti z Togliatti
malý posun k autu je patrný ;-)
19. 4. 2010 16:48
Na fotce je Kraus ??
Sem si prohlížel fotky a na jedný z nich mi přijde, jako by byl vyfocenej mladej Kraus (Uvolněte se prosím). Stojí vedle tmavý Lady, opřenej nohou o šutr, v ruce má rejč a pod sebou kolečko :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ArneD"
19. 4. 2010 20:36
lada
žigul 01 a 05 v motorizacích 1399 byla skvělým pracantem odtála mi spoustu tun materiálu a když už něco selhalo dalo se snadno opravit čí vyměnit. Dneska u všech aut bez PC ztraceni v elektronice přístupy na pár facek
Rozbalit vlákno
0
Avatar - gld
19. 4. 2010 21:03
Tak všetko najlepšie
..a pravdepodobne ďalších 40 rokov vo výrobe prajem >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - chetoos
6. 6. 2010 19:47
lada
Jo tento žigul je u nás pořád v hojném počtu a hodně dlouho bude je to spolehlivé auto které vydrží skoro všechno a lehko se udržuje
Rozbalit vlákno
0
Avatar - superkutil
17. 11. 2012 15:29
Ve své době jediné schopné auto.
Rychle se zapomíná a mladí netuší o čem mluví. Ono se snadno kritizuje, ale je potřeba si i vyzkoušet. V té době byl na výběr Trabant, Wartburg, Škoda a Žigujík. Na rozdíl od těch ostatních byl žigulík spolehlivé auto, které mohlo být i kombi. Byl to tank s výbornou průchodností a až na reznoucí plechy to byl držák. A provozní náklady na km byly výrazně nižší jak dnešní moderní auta. Pokud totiž člověk bere auto jako přibližovadlo, tak Žiguli nikdy nezklamalo, dobře topilo a dobře táhlo. Se Škodovkou se to vůbec nedalo srovnat, Škodovky té doby byly dost poruchové. A pokud budu v zemi, kde není rozvinutá síť servisů, tak raději zvolím Žiguli než moderní auto plné elektroniky. Odešel mi EGR v Mondeu z roku 2007, v době, kdy mělo najeto 40tis.km a sehnat servis ve Skandinávii bylo nemožné. Nejbližší servis 800km. Takže 800km poskakování a padání motoru do nouzáku. ;-\

Takže s láskou vzpomínám na Žiguli. ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
17. 11. 2012 17:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
17. 11. 2012 17:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
17. 11. 2012 19:47
Přesně takovou , jako na ůvodní fotce jsme měli
Tenkrát na začátku sedmdesátejch let si máma vzpoměla , že by jsme si měli pořídit auto . Začala v práci chodit na přesčasy a sobotní směny a za pár let našetřila k 70 tisícům . Tak se s tátou a strejcem vypravili do Klatov do Mototechny ( táta si tenkrát teprve dělal řidičák ) . To bylo na jaře roku 1973 . Ještě po cestě neměli vůbec představu jaký auto koupí , ale docela určitě věděla že to nebude Škodovka . Nelíbila se jí . Po cestě z nádraží proti nim jel Žigulík , TOHO CHCI !!!!!! prohlásila prý tenkrát . V Mototechně na dvoře měli tenkrát ještě dva Žigulíky . Nechali si umýt jednoho , ale našli na dveřích škráblý lak . Tak si vzali druhýho . Žiguli 1200 vínově červený . bylo to auto snad z druhý dodávky do ČSSR , všichni se tenkrát divili co jsme si to koupili za fáro . To auto bylo nezničitelný , sjezdili jsme s ním po výletech celou republiku a několikrát nás dovezlo k Baltu , jadranu a jednou i do Bulharska . Nakonec jsem se s ním po létech ještě naučil jezdit a prodávali jsme ho v perfektním stavu někdy kolem roku 1993 . Tehdy se říkalo že první série byly nezničitelný protože se ještě dělaly ze Švédský oceli a na kvalitu dohlíželi inženýři od Fiatu . Supr auto !
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
17. 11. 2012 23:43
Ako malý chalan som to vnímal inak
Keď som ako malý chalan občas pozeral talianske či francúzske filmy a videl tam behať žigulíky, dacie, polské fiaty či avie, tak to celé vyzeralo úplne inak - že tie socialistické štáty musia vyrábať veľmi dobré autá, keď ich kupujú aj na Západe :-). Samozrejme až oveľa neskôr mi došlo, že je to úplne naopak.
Podobne som uvažoval, keď som počul hit od Zagorovej či Vondráčkovej v taliančine alebo angličtine. Tak som si hovoril, že tí západniari sú ale sviniari, že takto kopírujú naše hity :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
18. 11. 2012 00:11
Re: Ako malý chalan som to vnímal inak
Tak to jsi ako malý chalan (v tomto hledu) dělal komančům radost... >:-[]