Clanek o lejnu se 70 fotkama ktery nikoho nezajimaji. Tak kolik sezere ten elektrowerk v zime na 100 km, 20, 25, nebo vic? My uz si ten dojezd dopocitame.....
Vykradeno mate oba s ficusem a dalsimi elektropomatenci. Vy jen teoretizujete, ja elektromobilem jezdim. Elektromobil je podvod a musis si ho koupit abys na to prisel. Zrovna vcera jsem vyjel z garaze, mam baterku 12 kWh. Auto je rok 2017, tedy degradace minimalni. Zaply topeni na 20 st. Dojezd (baterie 100% nabita) na displeji ukazuje u mych vrat 26 km. To je udaj kteremu se da verit. 2 kWh zustavaji v 350V baterce, ty se nedaji vyuzit. Protoze je baterka skladana z clanku (ne z monoclanku jako u tesly) zustava 20% kapacity v kazde baterce. Jinak by to lionka neprezila. Zbyva 10 kWh. 10 kWh na ktere ujedu v mestskem provozu 26 km, polovinu z deklarovaneho dojezdu "az" 52. Z toho plyne kdyz si zatopim, auto zbodne od startu klidne 40 kWh. To je proste pravda bez prikras.
Proto se tam znovu. Kolik ten kram sezere v zime ? 20, 25? A to jsem velky optimista. Myslim pri normalni jizde klidne 30 nebo 35 kWh. Od (nove) baterky odectu 20 % a zbytek si vydelim. sam
prosimte, koupil sis plugin hybrid od Mitsubishico ma Cx cihly a hned vsem okolo musis psat ze mas elektromobil se spotrebou 25kWh na 10, tak se pochval a poplacej po ramenou jak v nem jezdis a jak my jen teoretizujem, jsi proste jednicka :yes:
a k puvodnimu tvemu postu, mam dojem ze to zajima dle diskuze hodne lidi, na navstevnost si jiste auto.cz stezovat asi nebude :-!
V rychlosti pojizdeni mezi semaforama do 50 km/h je cx skoro uplne jedno. Tech lzi kolem dojezdu EV je tolik, ze tu musi nekdo rict kde je pravda. Pokud jsi elektromobilista teoretik, tak tvoje informace budou mit stejnou hodnotu jako v tom clanku
aha takze Cx je do 50km skoro uplne k nicemu a co jako, oni dojezdy elektromobilu se uvadi jen pri jizde do 50km/h? odkdy?
pro me jsou mnohem dulezitejsi udaje lidi co jezdi s BEV, tedy elektromobily ktere me zajimabji, ne tvoje udaje z jezdeni s Mitsubishy Outlander PHEV ;-) jestli ti to doted nedocvaklo, tak Tesla S neno pulg-in hybrid a ma uplne jinou techniku nez tvuj plug-in hybrid, a to at si ho nazivas jak chces, treba elektromobilem nebo lunarni trikolkou ;-) a i kdyby me tvoje udaje zajimali, porad je to i o ridici, ty s tim najedes 26km, jiny ridic treba 10km a jiny treba 40km ;-) kazdy z nas ma jine naroky na jezdeni a jezdi jinak ;-)
radsi budu dosmrti jen teoretikem, nez abych mel potrebu tady lidem neustale omylat ze jsem si poridil elektromobil Mitsubishy Outlander PHEV co pod moji nohou basti vic nez kdejaka sibirska farma na bitcouny :-!
Na zacatku sem se ptal kolik elektriny ta elektrojebka v zime zere. Precti si odpovedi a udelas si (mozna) obrazek o fundovanosti nekterych prispevovatelu.
Kolik to opravdu v zime sezere nevi nikdo. Kdyz vim kolik auto zere, kam dojede uz si spoctu sam.
Protoze je baterka skladana z clanku (ne z monoclanku jako u tesly) zustava 20% kapacity v kazde baterce.
Jak si tohle má člověk vysvětlit? Víš alespoň ty sám, co jsi chtěl říct? Představ si, že baterie Tesly se také skládá z článků. Monočlánek znamená jeden článek. Dalo by se říct baterie o jednom článku, ale to je jako skupina o jednom členu. Když máš jeden článek samostatně, je to monočlánek; když články tvoří celek, je to baterie. I když pominu terminologii, pořád nevím, cos chtěl říct. Proč by měla nevyužitelná kapacita souviset s tím, že je baterie tvořena články?
Tedy nic konkrétně proti Tesle, ale nemyslím že je až takový technický oříšek vyrobit elektromobil, který ve zrychlení překoná i výkonné spalovací motory. Ostatně i takový "blbý" rodinný Leaf zrychluje za 0-100 pod 8 sekund, přičemž maximálka nedosahuje ani 150. Zkrátka auto dělané na úsporu...a hádám, že přesně o tom to je a proto tu nejsou elektrické supersporty.
Elektromobil pracuje s energií efektivněji jak spalovací motor, tak bych logicky očekával, že při všem tom vyhřívání interiéru a odmrazování (kde mi navíc motor příliš nepomůže) bude spotřeba poznamenána přeci jen znatelně více, než u spalovacích motorů.
A na co je třeba nezapomínat - pokud si někdo koupí Teslu, je vysoká pravděpodobnost, že bude jejím fanouškem nebo spíš fanouškem do elektromobility a mít k ní nějaký vztah. Proto beru recenze a nadšené zkušenosti majitelů s rezervou.
A ano, elekromobily pravděpodobně představují budoucnost a mají mnoho úžasných předností, ovšem s tím násilným přechodem (některé finanční pobídky ale především až příliš násilně se v krátké době zpřísňující emisní omezení) se to poněkud přehání.
Tesla je kult a diagnóza. Vždycky si vzpomenu na nadšený blog jednoho z prvních majitelů v ČR, který si liboval že si po dobu dobíjení může číst a povídat s lidmi, což mu spalovací motor nenabízí. Z Holandska to sem vezl skoro tři dny.
Haha. Jasně, Lionky v zimě vydrží stejně jak v létě.
Udělej si pokus - vyndej videokameru s plnou baterkou v létě při 25 stupních a zapni nahrávání.
Udělej to samý při 2 nad nulou.
Porovnej si vyýdrže.
My jsme to testovali až do -5, dál už ten supermoderní vynález odmítal po 10 minutách natáčet, že too cold a ochrana zařízení >:D >:D >:D
Když sem jednou s mobilem fotil venku při -10, po 30 minutách mi klesla baterka z 85 na 21 >:D
Máš místo focení hrát hry. >:D Pamatuji si, jak jsem jednou zkoušel ovládání v rukavicích a fungovalo to tak dobře, že jsem mohl v mrazu bez problémů hrát. Topné těleso jménem procesor baterii vychladnout nenechá. ;-) Jinak máš pochopitelně pravdu, chlad má vliv na využitelnou kapacitu. Například, i proto se dělají čelovky s baterií na dlouhém kabelu a v zimě se právě doporučuje strčit baterii pod oblečení (když jsi třeba na běžkách).
Nicméně baterie se při vybíjení zahřívá, má ztráty, a studená baterie má ještě větší ztráty než zahřátá (tedy topí ještě víc). Odběr je u elektromobilu přeci jen někde jinde. Netvrdím, že to bude stačit, ale je to faktorem. Ztráty má i elektronika i motor. A vždy je možnost topit. Nakonec, posádka nebude chtít mrznout.
Poslední test 8 elektroaut vyhrála Ampera-e, která měla reálný dojezd 273km, tedy 52,5% proti výrobci, který udává 520 km. Spotřeba tak při 60 kWh baterce vychází na 22,5 kWh na 100 km. Teplota plus 5 stupňů a auto před startem nabité na 100% a předehřáté.
Myslím, že tvůj dotaz bude hodně záležet na definici slova zima, plus 5 asi ještě jako velkou zimu u nás nechápeme, ale pokud bude po ránu mínus pět tak ta spotřeba 22,5 kWh jistě stoupne někam přes 25 kWh a v extrémních mrazech měřítky našich končin řekněme někde mezi mínus 10 a mínus 15 určitě bude spotřeba ještě výrazně vyšší. U Tesly tomu z podstaty věci nemůže být jinak.
Jednak jsi zapomnel na tech nevycerpatelych 20% kapacity a druhak krome venkovni teploty hodne zalezi na stylu jizdy. Me ta spotreba lita skutecne mezi 20 a 40 kWh v zavislosti na spouste faktoru, ale rozepisovat se o tom nebudu, pro zdejsi elektrofans je to skoda prace.
Proč bych zapomněl? Na to přece myslí elektronika, když ti auto zastaví (resp. zastavilo v tom testu) s hláškou vybité baterie, tak je to ve stavu kdy v baterkách samozřejmě zbývá ještě taková kapacita aby nedošlo k poničení baterií. No a styl jízdy má zásadní vliv na každé auto s jakýmkoliv motorem, u EV aut kde je dojezd kritická veličina samozřejmě 99,9% řidičů úzkostlivě sleduje dojezd a v podstatě jezdí nepřetržitý eco-run. V Německu na dálnicích sem tam Teslu nebo nějakého e-Golfa potkám a vždy jsou to kámoši s kamioňáky, valí v jejich pruhu 90 a někteří dost nebezpečně nalepení na zadní traverze, asi každá Wh ušetřená jízdou ve vzduchovém pytli se počítá. Tvoji spotřebu nijak nerozporuji. U malých elektroaut se slabším motorem ten rozptyl bude menší, ale třeba u Tesly určitě není problém dosáhnout extrémní spotřeby, když bude Tesla valit 250 po Německé dálnici a závodit s Poršáky, tak ta spotřeba může být klidně vysoko přes 100kWh.
Takže krátký výcuc z článku, kde si majitel Tesly 3 sledoval spotřebu za různých podmínek:
Zaznamenaná spotřeba Tesly Model 3 v závislosti na venkovní teplotě
(teplotní rozmezí - udávaná efektivita vozem - spotřeba v kWh na 100 km - ekvivalent v litrech benzinu na 100 km)
-10° až 0°C - 64,6 % - 21,127 kWh - 8,2 l/100 km
0° až 10°C - 76,6 % - 17,803 kWh - 6,92 l/100 km
10° až 20°C - 82,9 % - 16,453 kWh - 6,42 l/100 km
20° až 30°C - 89,2 % - 15,278 kWh - 5,92 l/100 km
Jak můžete sami vidět, rozdíly ve spotřebě jsou vzhledem k chybějícím opravdovým extrémům (nejen v USA může být i pod -10°C nebo nad 30°C) ohromné. Tesla Model 3 zjevně ideálně funguje v teplotách mezi 20° a 30°C, kde se její efektivita blíží 90 %, s klesající teplotou ale rychle klesá a spotřeba stoupá. Už mezi 0 a -10°C je spotřeba skoro o 40 procent vyšší. A to je něco, co ze světa aut se spalovacími motory rozhodně neznáme, ne jakou rozdíl způsobený pouze odlišnou teplotou.
Tesla model3 neni velke a tezke SUV, ono vlastne vubec neni SUV.
[odkaz]
A u clanku o spotrebe a zivote s autem v zimnich podminkach argumentovat sprintem mi prijde tak nejak...detinske. Ale u tebe ani necekam, ze by to mohlo byt jinak... >:D
P.S. Rozdil 6-8 litru v celkem slusnem rozdilu teplot je uplne normalni i u spalovacich aut, ja mam v lete cca 6, ted jezdim uz par dni skoro k 8 a to mam diesel.
Tak takový rozptyl spotřeby u spalovaku jen v závislosti na teplotě a za jinak stejných všech ostatních podmínek rozhodně normální není.
Pro zajímavost si sleduju spotřebu už u pátého auta a prakticky po celý rok se pohybuje +/- 6% od dlouhodobého průměru, případný vyšší rozptyl jde na vrub výrazně odlišného stylu jízdy nebo atypické trasy. V zimě jsem naopak často pod průměrem, protože jezdím na užších gumach a kvůli klimatickým podmínkám pomaleji a plynuleji než v létě.
Hele dětino = fakt si nepochopil ani tohle? >:D >:-[]
Spotřeba je úzce spjatá s výkonem = prostě u Jeepu Trackhawk, eMkovýho X6 nebo RR SVR neřešíš spotřebu tolik jako u naftový verze ;-)
Na to přijdeš až přejdeš z autíček na auta = a rozdíl 6 až 8 litrů = to je to co píšeš v PS = to je víceméně normální a u auta se spalovákem velikosti a váhy Tesly = to většina neřeší
Nebo naopak řeknou že parametry vs spotřeba sou = naprosto fantastický a super :yes::-)
Dík za odkaz na Burešovu antitesla bajku = SUV velikosti a hmotnosti Tesly 3 jezdící dynamikou Audi R8 V10 za 6 až 8 litrů :yes::yes:
Si představ že se najdou tací který tomu naopak daj :no: >:D >:-[]
Tak řešit spotřebu u elektromobilů má zcela jiný rozměr než když to někdo řeší u spalovaku, kde jde obvykle o (často pseudo) ekonomické hledisko. U elektromobilů jde o hledisko užitné hodnoty, protože je sakra rozdil, jestli s nějakou bezpečnou rezervou ujedu na plně nabité baterky nic moc 300 km nebo jen bidnych 220 a pak musím na superchargeru 40 minut dobíjet.
A pokud platí, že supercharger nabíjí jen do 80%, jak jsem se dočetl v jiné diskuzi, tak jsme najednou u Tesly 3 s 60kWh baterkou v zimě na dojezdu směšných 180 km.
Supercharger nedobíjí jen do 80%, těch 80% se dobije nejrychleji, zbylých 20% už výrazně pomaleji.
Takže zatímco 80% máš nabitých do nějakých 40 minut, celou baterku třeba za 80-100 min (přesně teď nevím).
Je to stejné jako u mobilů, těch posledních pár % se nabijí nejpomaleji.
Na druhou stranu, ten kratší dojezd v zimě lze celkem dobře vyřešit právě předehřáním baterie, jak navíc píší na konci článku.
Supercharger ti dobije do plna. Otázka je, jestli to chceš. Jednak to zatěžuje baterii. A pak, pokud chceš na delší trase strávit nabíjením co nejméně času, nemůžeš nabíjet do plna. Protože rychlost nabíjení není konstantní. Lepšího výsledku dosáhneš častějším nabíjením po menších dávkách.
Ano, odkaz z autofora, byť té snížené efektivitě Modelu 3, resp. větší spotřebě, věřím, ten převod na litry je naprosto mimo. Ale nic jiného od lživého autofora nelze čekat.
Už několikrát psali u Modelu S mnohonásobně větší spotřebu v přepočtu na l benzínu, než je ve skutečnosti.
Někdy v minulosti psali, že Model S má ekvivalent spotřeby nějakých 5-6 l na 100 km, přičemž spotřeba Modelu S činí zhruba 22 kWh/100 km. Už jen z tohoto hlediska je nesmyslné, aby při stejné spotřebě u Modelu 3 byl ekvivalent spotřeby o tolik vyšší. (Model S dle autofora 22kWh/100 km - zhruba 6 l/100 km, Model 3 - 21,127 kWh-8,2 l/100 km, to je prostě šílená hloupost.)
U Tesly Modelu S je reálná kombinovaná spotřeba zhruba 22-24 kWh/100 km, dle typu verze. Elektrický ekvivalent 1 US gallonu benzínu je 33,41 kWh, přičemž 1 US gallon je 3,7854 l benzínu. Stačí tyhle veličiny spočítat a je jasné, že Tesla S s reálnou spotřebou má ekvivalent benzínu asi 2,6 l. Což je ta samá hodnota, kterou Tesla udává.
Takže je naprosto nesmyslné, aby u Modelu 3, který by měl spotřebu 21 kWh/100 km, byl ten ekvivalent 3x větší, než u Modelu S.
Zdroj: [odkaz]
Oceňuji užitečné informace v článku. Například jsme se dozvěděli, že tesla v zimě nepotřebuje zimní pneumatiky. Pánové z časopisu Car budou zajisté odborníci
A zbytek se smrsknul prakticky jen na diskuze o dojezdu. Očekával bych trochu širší záběr
Mám kamaráda co žije padesát let na floridě a jezdí s kamionem napříč státy. Ptal jsem se ho kolik tam jezdí Tesel a jak jsou s tím lidi pokojený. Že se tady kolem toho vede hodně diskuzí. A on mi řekl že jich jezdí dost a že si něteří lidé stěžují na jízdní vlastnosti na sněhu. Sám v tom nejel, takže nemůže posudit jaké je to auto. A američanů se ptát nebude, protože hrozně lžou a stejně by mu nikdo z nich neřekl pravdu. >:D