Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Zimní pneumatiky 165/70 R14 a 205/55 R16: Bez výhrad jen 5 z 35

Čínské pláště v testu pneumatik tradičně propadají. V rozměru určeném pro octavie ovšem letos zklamal i značkový výrobek.
Zpět na článek
18. 10. 2015 10:55
19. 10. 2015 13:24
18. 10. 2015 11:18
18. 10. 2015 11:41
18. 10. 2015 11:51
18. 10. 2015 12:01
18. 10. 2015 12:03
18. 10. 2015 17:06
18. 10. 2015 18:05
18. 10. 2015 11:54
18. 10. 2015 13:33
18. 10. 2015 15:24
18. 10. 2015 15:42
18. 10. 2015 20:34
19. 10. 2015 08:32
18. 10. 2015 15:19
18. 10. 2015 15:19
18. 10. 2015 21:41
18. 10. 2015 11:21
18. 10. 2015 11:58
18. 10. 2015 12:25
18. 10. 2015 12:52
18. 10. 2015 15:26
18. 10. 2015 21:21
18. 10. 2015 17:11
19. 10. 2015 00:29
19. 10. 2015 08:21
18. 10. 2015 17:40
18. 10. 2015 17:54
18. 10. 2015 17:59
18. 10. 2015 18:21
19. 10. 2015 00:50
18. 10. 2015 20:44
19. 10. 2015 07:44
19. 10. 2015 08:22
19. 10. 2015 09:25
19. 10. 2015 12:00
19. 10. 2015 08:32
Avatar - Machy_CZ
18. 10. 2015 10:55
Alpin a4
Tak na letošní zimu mám nachystány Alpin A4, tak uvidíme, snad dostojí svým výsledkům :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Individualita
19. 10. 2015 08:47
Re: Alpin a4
Slušná guma na výkonnější stroje, vydrží ;-)
Avatar - Jaros71
19. 10. 2015 13:24
Re: Alpin a4
Skvělá A4, jezdím ji už 2 roky! :yes:

Navíc proti Contíkům na našem druhém autě má poloviční opotřebení!

TEST je nějaký divný..nové Michelin A5 mají za opotřebení 2.5..BLBOST!
Michelin tradičně vyhrává všechny reálné testy co se týče minimálního opotřebení.
Pokud by dostal stejné známky za životnost jako Contíky , byl by první MICHELIN.
Což se soudruhům v Německu nehodí..že? ;-)
Avatar - Emel
18. 10. 2015 11:18
Dunlop
Vím že je to test SM... nemůžete se zeptat, proč v rozměru 205/55 chybí Dunlop? Konkrétně WinterSport 3D / 4D býval docela stálice, spolu s GY, Conti a Michelinem...
Rozbalit vlákno
15
18. 10. 2015 11:41
Re: Dunlop
jedná se o test adacu, který přebírá v česku každé médium a tváří se že to testovali právě oni :no:
i když se jedná o test zimních pneu tak největší váhu přikládá paradoxně pro jízdu na suchu :-) porovnejte známky conti a michelinu v testu 205/55-16 kde michelin v zimních podmínkách conti pořáží ale adac to prostě vymyslí tak aby to němec přeci jen vyhrál ;-)
18. 10. 2015 11:51
Re: Dunlop
K té poslední části vašeho příspěvku - nesouhlasím. Musíte vzít v úvahu zimy, jaky jsou zde ve střední Evropě, kdy je chování zimních pneu na suchu dost podstatným faktorem. Nevím, do jaké míry jsou v těch pneu rozdíly, ale dle hodnocení 1,9 a 3,2 to vypadá na rozdíl poměrně markantní. Jinak na mokru/sněhu/ledu jsou v podstatě srovnatelné dle bodování. Když se k tomu ještě připočte rozdíl 1,0 v opotřebení, které je taky dost důležitým faktorem, tak v celkovém součtu zimní Frantík vychází opravdu o poznání hůře než Němec, takže se nemůžete divit jejich postavení ;-) (aspoň takhle to vidím já)
18. 10. 2015 12:01
Re: Dunlop
to je přesně ono, nikdo neví co je za rozdílem 1,9 a 3,2 bodu - kolik km/h, metrů apod?
takový test je o ničem (navíc když část zkoušek se dělá na polygonu continentalu)
no právě opotřebení je u michelinu tradičně nejlepší a u conti jedno z nejhorších
já k těmto "nezávislým německým testům" nemám žádnou důvěru
18. 10. 2015 12:03
Re: Dunlop
To je věc druhá - jak to vypadá v praxi, já vycházel jen z údajů z tabulky :-) . Jinak zimní jsem od Michelinu ani Conti neměl, tak nemohu soudit. Zkušenost mám ale s letníma od Michelinu a tam skutečně na opotřebení nemůžu říct jedinýho křivýho slova :yes: (cca 40 tkm)
Avatar - wakantanka
18. 10. 2015 17:06
Re: Dunlop
Ono hlavne momentálne sa tiež nevie odkiaľ tie pneu zobrali. Lebo bol a bude sakramentský rozdiel medzi tým, čo si bežne kúpiš v predajni a čo pošlú niektorí výrobcovia do testu. To sa potom občas človek na ceste nestačí diviť.
Avatar - AUDIRS6
18. 10. 2015 18:05
Re: Dunlop
Presne tak. "Rovnaka guma" do obchodu a do prvomontaze na auto, kde bola vyvyjana s automobilkou, moze byt vcelku slusny rozdiel... :-!
Avatar - Emel
18. 10. 2015 11:54
Re: Dunlop
A jo, ono je to tam nakonec napsané... já mrknul jen na tabulku.

Je tam sucho a je tam i opotřebení... ale každý si může dát priority jinak.
Avatar - Barrichello
18. 10. 2015 13:33
Re: Dunlop
Testy Adacu sou trapné, vždy tam chybí Nokian a další značky a všechno vyhrává Continetal >:D >:D
Avatar - Katikakus
18. 10. 2015 15:24
Re: Dunlop
Tak zrovnana v tomto testu Nokiany jsou. Nokian jsou vyborne pneu, avsak pro specificke pouziti. Maji vyjimecne vlastnosti na snehu. U nas jsou vsak silnice vetsinou mokre, nez aby na nich byla vrstva snehu. Takze Nokian spis do horskych oblasti nebo v severskych zemich. Proto take vybiram pneu hlavne podle chovani na mokre silnici. Letos jsem vsadil na Bridgestone Blizzak LM001 - prozatimni rozdil proti Goodyear UltraGrip je, ze jsou neuveritelne tiche, ale prezouval jsem ve stredu.
18. 10. 2015 15:42
Re: Dunlop
Já měl před časem ULTRA GRIP 7 a jak moc nejezdím, tak ty pneu spíše ztvrdly než abych je sjel. A poznatek ohledně hlučnosti byl takový, že když byla pneu nová, tak byla tichá a pak rok od roku to bylo horší a horší. Poslední (tuším že už 5. rok) to bylo hlučný jak prase. A stejný je to s letními - otec měl 6 let nějaký Dunlopy a poslední rok jsem nejprve myslel, že má pryč ložiska, když jsem s tím jel. Pak vyměnil gumy a bylo zase ticho.
Avatar - Ja Prvni 123
18. 10. 2015 20:34
Re: Dunlop
No, já žiju na Vysočině... a vidím to tak, že na mokru prostě jedu rozumě... zvlášť na zimním mokru - to jen u Muzea je magistrála i v zimě fakt jen mokrá.. většinou.
;-)

A tak zimní kola musí vyjet ze závěje... a brzdit i na sněhu a sněhové břečce.
Takže volím Nokiany.

Když jsme u toho - ta břečka je fakt spolehlivě nejhorší. Mokrá sněhová kaše, označovaná odborným termínem "kozí blití"... ta dokáže odrovnat i špičkové gumy - pokud nemají systém samočištění... který původně vzniknul pro traktory.
;-)
Avatar - Individualita
19. 10. 2015 08:32
Re: Dunlop
Nokiany tam jsou, ale ty staré. Nové D4 (už je mám doma) mají být právě na mokru mnohem lepší. Ale tyhle testy já beru s rezervou, je to děsně ovlivněné. Gumárenská lobby je silná...
Avatar - Katikakus
18. 10. 2015 15:19
Re: Dunlop
Cetl jsem, ze Dunlop byl vynechan kvuli tomu, ze pro letosni sezonu pripravil Winter Sport 5 avsak v dobe testu jeste nebyly k sehnani. Nechteli proto testovat stary model.
Avatar - Katikakus
18. 10. 2015 15:19
Re: Dunlop
EDIT: duplicitni prispevek
Avatar - white label
18. 10. 2015 21:41
Re: Dunlop
Mám tak dobré zkušenosti s Dunlop WS 3D, že jsem si je teď objednal znovu. 4D už tak dobře hodnoceny nejsou a hlavně nechci riskovat, že dopadnu jako s letními Contíky, kdy jsem přešel z CSC3 na novější CSC5 a "splakal nad výdělkem". Už mám zase CSC3 a jsem opět spokojený. Takže teď jezdím zima Dunlop WS 3D, léto CSC3, které (mimo jíné) parádně tlumí rázy i u nízkoprofilových rozměrů, což je ideální vlastnost na české (rozbité) silnice. A osvědčilo se mi brát (pokud možno) menší rychlostní index, který mívá (mimo jiné) hlubší dezén. U WS 3D jsem dal přednost indexu H před V (u CSC3 indexu W, před Y).
Avatar - twistedTSD
18. 10. 2015 11:21
Barum
Původně jsem chtěl letos koupit něco z nejvyšších pozic žebříčku, ale když si vezmu téměř bezkonkurenční cenu Polarisů, fakt, že v ničem výrazně nezaostávají a mám s nimi již dobré zkušenosti, asi nakonec půjdu do nich.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Emel
18. 10. 2015 11:58
Re: Barum
V jakém rozměru? Známky za sucho / mokro nejsou nijak skvělé... a to je přesně česká zima ;-)

Jaká je ta bezkonkurenční cena? Já měl právě dojem, že rozdíl mezi např. GY a Barum není nijak propastný, bavíme se o cca. 1000Kč na celé auto, ne? Mimochodem, Dunlop SP WinterSport 4D jsou na netu od 1676,- a za nějakých 1800,- už by měly jít koupit normálně (tj. letošní atd.).
Avatar - twistedTSD
18. 10. 2015 12:25
Re: Barum
Asi právě 165 z článku. Minimálně na suchu se mi osvědčily v rozměru 185. Známka na mokru vypadá hůř, to ano, ale skutečně mě zachrání těch pár desetin k dobru? (leda tedy jít do těch GY, kde je rozdíl markantní) Na mokru se konec konců držím zkrátka...No ještě to zvážím.
Avatar - Emel
18. 10. 2015 12:52
Re: Barum
To já nevím. Osobně pro české zimy beru mokro skoro jako hlavní prioritu. Zachrání tě těch 1500,- co ušetříš, rozpočtené třeba na čtyři sezóny?
Avatar - Katikakus
18. 10. 2015 15:26
Re: Barum
Presne, u nas v zime hlavne mokro, souvisly snih malokdy.
Avatar - white label
18. 10. 2015 21:21
Re: Barum
Jak kde, ale taky jak kdy..., vzpomeň si třeba na zimu, kdy Nohavica nazpíval "Ladovskou zimu".
Avatar - wakantanka
18. 10. 2015 17:11
Re: Barum
Ak rozmýšľaš nad Barumkami, nepozeral si aj iné ktoré v tomto teste niesú? Ja som minulý rok obul na moje MPV o čosi širišie a vyššie zimné NEXENy a po tej jednej zime zatiaľ spokojnosť. Jasne dezén na hlboký sneh na hory to nie je, ale na spevnených cestách fungovali perfektne.
Avatar - Jetty
19. 10. 2015 00:29
Re: Barum
Minulý rok jsem Polaris 3 koupil a velká spokojenost (akorát rozměr 225/45R17). Zejména na sněhu výborný záběr. A to už jsem nějaké značky vyzkoušel ;-) Rozhodně doporučuji ;-)
19. 10. 2015 08:21
Re: Barum
Na autě je mám po předchozích Polaris 2 (175/64). Nemám ABS, ESP atd. prostě přímý kontakt se silnicí. Zkušenosti jsou výborné, nepřijde mi, že by to na mokru drželo špatně. Vlastně proti suchu není žádný rozdíl. Na sněhu a ledu bez problému.
18. 10. 2015 11:39
Nokian novinka
Já jsem letos zkusil jít do novinky od Nokianu, a to konkrétně Nokian WR D4 (v rozměru 195/65 R15 91T), za krásnou cenu 1150 Kč, tak jsem zvědavej, jak se osvědčí. Zatím mám s nimi najeto jen pár km, 3x v dešti, z toho 2x v opravdu velkym lijáku ... a zatím jen slova chvály :yes: . Překvapila mě především jejich tichost (příjdou mi tišší, než letňáky, co jsem právě sundal (Barumky Brillantis 2), jízdní vlastnosti zatím moc hodnotit nemohu, na mokru seděly dobře, ale nejednalo se o žádnou jízdu na hraně ... tohle ukáže až zima a sníh (jestli se teda uráčí nějakej dorazit >:-[] ).

PS: škoda, že nejsou zde v testu v rozměru 205/55 R16, vzhledem k postavení WR D3 si myslím, že by pořádně zahýbala s umístěním na samotném čele. Konkrétně v tomhle rozměru se jedná o vůbec první zimní pneu s Ačkem za přilnavost na mokru, v její prospěch hraje celkem i cena (dá se pořídit již od 1900 Kč) a taky hlučnost (rozdíl 3 db oproti Conti TS850)...
Rozbalit vlákno
34
18. 10. 2015 11:52
Re: Nokian novinka
parametry pro štítky si měří každý výrobce sám v laboratorních podmínkách, je to zhruba tak hodnotná informace jako udávaná spotřeba u aut. Testy probázali že např. parametry brždění na mokru velmi často v běžném provozu neodpovídají štítkům..
18. 10. 2015 11:59
Re: Nokian novinka
Ano, s tím částečně souhlasím ... ale stejně, jak si to měří sami v Nokianu, tak si to sami měří i v Continentalu nebo někde v Číně v LingLongu, takže asi tak ;-)
18. 10. 2015 12:03
Re: Nokian novinka
ano, záleží jak poctivě k tomu každý výrobce přistoupí a využije mantinelů
navíc u zimních pneu se meří za stejné metodiky (teplota apod.) jako u letních takže opět nic moc vypovídající hodnota pro zimní pneu
18. 10. 2015 12:15
Re: Nokian novinka
K těm štítkům bych řekl, že popravdě jsem se nikdy nezajímal ani jak, ani kde to měří, ale já osobně jim přikládám poměrně velkou váhu při výběru pneu (ne z pohledu, co jaky písmenko znamená, ale právě o srovnání mezi jednotlivými typy). A důvod je prostý - osobní zkušenosti, kterým přikládám největší důraz.

Konkrétně - přezouval jsem letňáky, ktery měly štítkově 69 db na nové 72 db dle štítku ... a rozdíl byl skutečně naprosto znatelný již po prvních km. Za valivý odpor jsem si pohoršil z C na E a průměrná spotřeba mi vzrostla přibližně o 3-4 desetinky litru (a nemyslím si, že by se mi změnil jízdní styl). A třetí příklad - zimní jsem přezul, přilnavost na mokru E, 72 db - na C a 72 db ... a zatímco hlučnost jsem opravdu sám nedokázal rozlišit, tak chování na silnici bylo jistější (a nejedná se o podvědomé vnímání na základě štítku, ale tehdy jsem si právě zpětně dohledával štítek k pneu, jelikož jsem je kupoval v tomhle ohledu "naslepo" :-) . No a nyní jsem přešel na výše uvedené Nokiany WR D4, které mají přilnavost B (nemohu zatím soudit, ale zde rozdíl těžko poznám B vs C), ale hlučnost 69 db (vs 72) a opět jsem to poznal po prvních km ... a valivý odpor - to mám nyní zlepšení z E na C, tak čekám opět nějakou desetinku ku prospěchu.

... takže takhle nějak k těm štítkům, nevím jak ostatní, ale já jim ve vzájemném srovnání jednotlivých typů věřím a řídím se dle nich :-)
Avatar - Bully_
18. 10. 2015 13:11
Re: Nokian novinka
Jenomze obecne: sice nizsi valivy odpor= nizsi spotreba a mensi hlucnost. Jenze to znamena to taky nizsi prilnavost. U beznych plastu pro bezny provoz je potreba si uvedomit, ze pujde vzdycky o kompromis mezi temito i vsemi dalsimi vlastnostmi. Jedna pneu bude posunuta trochu jednim, druha jinym smerem. Zazraky se nedeji a co povazuje jeden ridic za vyhodu, muze jiny ozelet a bude mu schazet jina, logicky potlacena vlastnost.
Nikdy nepujde vyrobit gumu, co bude mit zaroven vynikajici grip na suchu i na mokru, pujde pouzit v lete i v zime, bude ticha a vydrzi obrovskou porci km.
A k neobjektivite stitku taky trochu obecne- 1/ jak muze mit jeden konkretni druh plaste stejne hodnoty na stitku pro snad vsechny rozmery, ve kterych se vyrabi? Uz samotny rozmer (sirka + profil) dramaticky ovlivnuje jizdni vlastnosti. 2/ Na kazdem voze (koncepce, hmotnost, ..) i stejny rozmer ruznych plastu funguje jinak 3/ I stejna pneu vyrobena v ruznych zemich se od sebe obcas az prekvapive lisi.
18. 10. 2015 13:21
Re: Nokian novinka
Ano, tohle je mi jasné a platí to úplně všude, že univerzálnost v sobě má vždy řadu kompromisů, ale tohohle tématu se můj příspěvek netýkal, tak moc nechápu tuto reakci (?).

Ale když už jste u toho - tak mám taky příklad z praxe, že použité materiály mohou posunout pneu dopředu ve všech směrech. Srovnání Michelinu EnergySaver a Barumek Brillantis, kdy Michelinky byly nesrovnatelně lepší v hlučnosti, úspora paliva cca ty 4 desetinky a chování na silnici (sucho/mokro) úplně někde jinde (štítkově odpor C, mokro A, 68 db) ... Barumky E-C-72 db a skutečně ve všem horší. Zde je však v té "univerzálnosti" skryt kompromis ceny, kdy jsou Frantíci o bezmála dvojnásobek dražší investicí :-) Takže ne vždy je to jen kompromis mezi úsporou paliva/chováním na silnici, ale lze se v obou oblastech posunout na skvělou úroveň za daň vyšší ceny (logicky ...) :-)

A co se týče vašeho posledního odstavce - tak ad 1 - moc jsem neprocházel stejné typy pneu napříč více rozměry, tak nevím nějak v obecné míře, jak uvádí, ale u 2 pneu, co jsem se v poslední době zajímal, tak jsem procházel jejich 3 rozměry (2 R15, 1 R16) a veskrze od 185 po 205 a hodnoty štítků se teda musím říct lišily, sice rozdíl v řádu jednoho bodu (B-C), ale ani jeden profil neměl obě známky nikdy stejné - a to jsou dost podobné profily, takže si nejsem jistej, jestli vámi zmíněný bod 1 platí, ale říkám - nemám to globálně projité, tak se hádat nebudu. Ad 2 - to je logické, taky každá pneu má své alespoň třídní zařazení, kde se předpokládají nějaké obecně podobné vlastnosti. Ad 3 - ano, u některých výrobců se vůbec nedivím (např. zrovna Continental, od kterého můžete dostat pneu vyrobenu jak z Německa, tak z Polska nebo dokonce Rumunska ...)
Avatar - Bully_
18. 10. 2015 13:48
Re: Nokian novinka
:yes: Urcite, techologie postupuje kupredu i v gumarenskem prumyslu.
Jinak muj prispevek byl samozrejme i trochu rozsirenim tematu, nez jenom reakci na predchozi text. Snazil jsem se vysvetlit, ze napr. na jednom aute muze konkretni pneu v 1 konkretnim rozmeru fungovat nejakym zpusobem, zatimco na druhem voze bude jina pneu ve stejnem i jinem rozmeru klidne i pres horsi vlastnosti uvedene na stitku fungovat lip.
EU stitek je jenom silne orientacni a uz ze sve podstaty neobjektivni zalezitost, muze pro nekoho v praxi fungovat a pro druheho muze byt naopak uplne zavadejici a nesmyslny. Sam si vybiram plaste podle zkusenosti majitelu stejnych vozu. Na internetu to jde dohledat a pravdepodobnost shody konkretnich zkusenosti pro konkretni vuz i rozmer plaste ma mnohem vyssi vypovidajici hodnotu, nez EU stitky.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 10. 2015 15:57
Re: Nokian novinka
Taky si myslím, že EU štítky nejsou všemocné, a že třeba testy jako tento o pneu poví víc, plus další info z řad profesionálů a uživatelů. Papír /štítek ;-) / snese všechno, a to nemluvím o některých výrobcích /čína a spol. /, kteří si řeknou, chceš tam krásný štítek - máš ho mít! >:D
Avatar - eXp10it
18. 10. 2015 13:23
Re: Nokian novinka
Je fajn že alespoň někdo chápe k čemu ty štítky nebo udávaná spotřeba slouží. K VZÁJEMNÉMU POROVNÁNÍ. Křiklouni co po diskuzích nadávají že naměřené hodnoty neodpovídají realitě si vůbec neuvědomují, že k tomu ty změřené údaje vůbec neslouží a že jeden a ten samý vůz bude v rukou souseda jezdit s jinou spotřebou než v jejich rukou a taky, že na těch stejných pneu soused umí zabrzdit třeba na o 2 metrech kratší dráze.
18. 10. 2015 13:35
Re: Nokian novinka
Lépe bych to nenapsal :yes: Se vždycky strašně směju, když slyším nadávat lidi, co mají psanou spotřebu 5,9 a jezdí za 6,8, že do auta daného výrobce už NIKDY nepůjdou, že je strašny, jak ten výrobce lže, že příště půjde radši do značky sousedovic vozu, kterej má psanou spotřebu 5,6 a jezdí za 5,9, že TI TAK MOC NELŽOU!!! >:-[]
18. 10. 2015 21:49
Re: Nokian novinka
tak to je fajn ze se smejes ale asi tomu ze jsi vul co se klidne necha obelhavat a jeste mu to prijde normalni
Avatar - eXp10it
18. 10. 2015 23:00
Re: Nokian novinka
Směje se oprávněně. Normované testy spotřeby nemají a ani nemohou mít ambice ukazovat reálnou spotřebu auta. Jde o to že každý člověk jezdí jinou kombinaci tras, jiným stylem jízdy s jinak zatizenym vozem atd. Podstatné je ale to že jsou pro všechny stanovené stejně podmínky a proto slouží výborně k vzajememnemu porovnávání ve smyslu: "tohle auto má horší spotřebu ve městě, já jezdím jenom město no tak to se mi jeho provoz prodraží", konkrétní hodnoty se sice nedozvite ale máte jistotu že je to tak.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 10. 2015 15:12
Re: Nokian novinka
To seš dobrej, když to máš tak rozškatulkované a rozštítkované. Jen tě trochu doplním, že dost značek pneu něco na štítku splňuje - hlučnost, opotřebení, ... atd., a po čase a nějakém stupni opotřebení jsou hodnoty na šítku a reálné od sebe někdy i o xx procent rozdílné, typická je ta hlučnost. Takový malý příklad jsou třeba letní Barum Bravuris 1, nebo Dunlop sp sport 01. Tam po 1/3 opotřebení si se štítkem můžeš vytřít........., protože reálné hodnoty jsou úplně jiné /myšleno o dost horší/.
Avatar - miromen
19. 10. 2015 08:14
Re: Nokian novinka
Nokian WR D4 už byly ve dvou testech kde sice nedopadly špatně ale očakaval jsem lepši vysledky. A co se tyče hlučnosti tak i přes chloubu a zařazenim do třidy A jsou hlučnějši než např. TS850 ktere na štitku to A nemaji.
Avatar - Individualita
19. 10. 2015 08:38
Re: Nokian novinka
Ty těm testům opravdu věříš? ;-)
Avatar - miromen
19. 10. 2015 08:47
Re: Nokian novinka
Tak hlavně sleduji zkušenost uživatelu ale v připadě WD R4 zatim zkušenosti nejsou takže zatim vychazim z testu. Ja o něch taky uvažoval ale nakonec jsem zvolil jistotu v podobě TS850. Zvažoval jsem ještě UG9 ale dost lidi se shodlo na tom že maji hodně poddajnou bočnici takže pro mě jasny duvod proč jsem je z vyběru vyřadil. Jinak koukam a těch testu WD R4 už je vice a zatim se žadne překvapeni nekona. Škoda že zatim nikdo nehodntil v rozměru 205/55/16 ktery mě zajima nejvic.
[odkaz]
Avatar - Individualita
19. 10. 2015 08:57
Re: Nokian novinka
No ty přesně mám, takový základní rozměr zrovna >:D
Avatar - miromen
19. 10. 2015 09:08
Re: Nokian novinka
No ja čekal co to šlo ale před 2 dny už jsem objednal. Donekonečna se čakat neda a pak je potřeba pneu trochu "ohoblovat" než si sednou. Osobně jsem byl vic nakloněn Nokianum hlavně z duvodu , že vyzkoušim něco noveho. Určitě budu sledovat jak si u uživatelu WD R4 povedou.
18. 10. 2015 12:05
Re: Nokian novinka
ahoj, udělal jsem to samé :-) líbila se mi WR D3, ale ta má trochu na mokru problém. WR D4 by měla mít chování na mokru právě vylepšené. Tak jsem to zkusil. Zatím se pneu chová naprosto krásně, proti Polaris 2 nesrovnatelné.
Avatar - euro89
18. 10. 2015 14:43
Re: Nokian novinka
Tenhle typ vypadá zajímavě, škoda, že ho Nokian nabízí jen v pár rozměrech. ;-\ Kdyby ho dělali v rozměru 205/60 R15 s rychlostním indexem H, asi bych ho koupil.
18. 10. 2015 14:51
Re: Nokian novinka
A rozměr 205/65 R15 by vám už nevyhovoval? Konkrétně typ Nokian WR D4 205/65 R15 XL 99H existuje a dokonce se nabízí za lepší cenu (o cca 100-120 Kč/pneumatika levnější) než stejný typ starší WR D3. Případně rozměr 195/60 R15 92H je taky WR D4 :-)
Avatar - euro89
18. 10. 2015 19:17
Re: Nokian novinka
Nejde o to, zda vyhovoval či nevyhovoval, ale jednoduše jsem chtěl rozměr, který tam má být originál. A když už bych vzal jiný, tak určitě ne s ještě vyšším profilem. Jinak já pneu objednávám tady: [odkaz]
Ceny tu jsou většinou o něco nižší než v ČR.
Avatar - Ja Prvni 123
18. 10. 2015 20:38
Re: Nokian novinka
No, ale na zimu je vyšší profil lepší...
Avatar - white label
18. 10. 2015 21:15
Re: Nokian novinka
Na zimu je větší profil lepší, ovšem za předpokladu, že se nezvětší obvod pneumatiky, což znamená zároveň zmenšit velikost/obvod disku. A k vůli možnosti použít sněhové řetězy výrobci na zimu obvykle doporučují spíš menší obvod pneumatiky (a samozřejmě i menší šířku).
Avatar - Bully_
18. 10. 2015 21:28
Re: Nokian novinka
Tohle snad nemyslis vazne. Obvod pneu musis uz kvuli udajum na tachometru zachovat konstantni, viz prehled povolenych alternativnich rozmeru pneu v kazdem TP, pokud to vyrobce vozu povoluje. I kdyz chces schvalit "nepovolena", jina kola + rozmer pneu pro svoje auto, musis tenhle udaj respektovat. Samozrejme je tam nejaka tolerance, je ale v jednotlivych mm, coz je zanedbatelne a podobne rozdily udela uz ruzny tlak v pneu nebo ojeti behounu.
Avatar - white label
18. 10. 2015 21:51
Re: Nokian novinka
Přečti si to znovu, hlavně tu první větu. Psal jsem snad něco ve smyslu, že by se nemělo respektovat doporučení výrobce ohledně rozměrů pneumatik??? Naopak! A ve druhé větě jsem psal o (relativně malých) rozdílech (léto/zima), které doporučují přímo výrobci automobilů, kteří (mimo jíné) zohledňují i případné použití sněhových řetězů, což se týká nejen šířky pneumatika (a hodnoty ET), ale i obvodu pneumatiky.
Avatar - Bully_
18. 10. 2015 21:57
Re: Nokian novinka
Tak jde o nedorozumneni, protoze "obvodem pneumatiky" se bezne rozumi jeho vnejsi obvod (ktery musi zustat u vsech povolenych i nepovolenych a pozdeji schvalenych rozmeru pneu stejny!), nikdo neudava nejaky obvod vnitrni. Ty mas asi na mysli vetsi vhodnost vyssiho profilu pneu pro pouziti snehovych retezu.
Avatar - white label
18. 10. 2015 22:28
Re: Nokian novinka
Samozřejmě mám na mysli vnější obvod pneumatiky, který právě nezůstává úplně! stejný.
Samozřejmě, že nejde o výrazné rozdíly, ale ty rozdíly tam jsou, a to i v rámci doporučených různých rozměrů letních pneumatik. Např. rozměry 245/45/18", 225/55/17" a 215/55/17" nemají shodný vnější obvod pneu? A "pár" milimetrů rozdílu v profilu, není stejných pár milimetrů rozdílu u obvodu. Sjetím běhounu se samozřejmě také mění obvod pneumatiky, na druhou stranu se může sejít rozdíl daný použitým rozměrem s rozdílem způsobeným sjetím pneumatiky (oba směrem dolů).
Pro sněhové řetězy je vhodný vyšší profil pneu i jejich menší šířka (proti letním) a tím i šířka disku (s vhodnou hodnotou ET). A obvod doporučené zimní pneumatiky může být z tohoto důvodu také o něco (málo) menší. Prostě kolo by se mělo s rezervou vlézt do podběhu i s řetězem, aniž by při jízdě hrozilo následné poškození podběhu/blatníku.

P.S. Vnitřní obvod pneumatiky logicky odpovídá hodnotě (v palcích) obvodu disku (samozřejmě s patřičným přesahem) , jinak by na něm dobře neseděla...
Avatar - Bully_
18. 10. 2015 23:13
Re: Nokian novinka
Vzdyt ti pisu, ze obvod pneu u pneu povolenych vyrobcem nebo dodatecne povolenych neni uplne na 100% stejny, ale jeho zmena je z popsanych duvodu zanedbatelna, musi tomu tak byt. Potom muzes pouzit klidne plaste s rozdilem nekolika centimetru co do "vysky"= profilu pneu a pritom bude obvod "stejny", resp. porad v te popisovane minimalni toleranci a nema smysl ho vubec zminovat.
Priklad (oba 2 povolene, alternativni rozmery)- 195/65R15 vs. 225/40R18, kde mas rozdil ve vysce bocnice diky profilu pneu celych 37 mm a rozdil v obvodu zanedbatelnych 9 mm. Podobneho rozdilu v obvodu dosahnes sjetim vzorku o pouhy 1mm, coz je rozdil polomeru plaste (stred kola-vnejsi obvod). Potvrd si to sam jakymkoli kalkulatorem alternativnich rozmeru pneu, na netu jich je plno. Zavadejici je i tohle, i u stejnych rozmeru je realna vyska profilu, realna sirka behounu apod. (a tim i obvod) u ruznych vyrobcu plastu a konkretnich typu pneu ruzna, na milimetry se tady nehraje.
Pro snehove retezy musis pouzit jenom jejich spravny rozmer pro konkretni rozmer pneumatiky, nic vic. Navic nejsou nijak pevne a kazdy jejich typ je univerzalni pro hned celou radu rozmeru plastu, zminovat zmenu obvodu plaste v radu nekolika mm (u jinak oficialne povoleneho alternativniho rozmeru plaste pro dany vuz) pro ne/vhodnost jejich pouziti opravdu neni vubec nutne :-)
Samozrejme, ze od urciteho profiloveho cisla uz klasicke retezy pouzit nejdou, protoze by se mohly poskodit o disk a poskodily by i disk samotny. Na tuhle skutecnost upozorni tabulka na baleni konkretnich retezu, kde je uvedeno, pro ktere plaste je vubec muzes pouzit.
Veci jako ET a sirka pneu pro to, aby se vubec vesly mezi kolo a lem blatniku nebo na druhou stranu nedrhly o tlumic/pruzinu snad resit nemusime, to uz zalezi na konkretnim aute. Na nektera auta nemuzes treba retezy pouzit vubec, protoze nemaji ani dostatecny prostor mezi pneu a podbehem.
Avatar - white label
18. 10. 2015 23:48
Re: Nokian novinka
Věta: "A "pár" milimetrů rozdílu v profilu, není stejných pár milimetrů rozdílu u obvodu.", byla (pochopitelně) myšlena pro případy, kdy zůstává vnitřní! obvod pneumatiky shodný, tedy např. 225/55/17" vs 215/55/17", kdy je i při shodném profilovém čísle (v % z šířky) absolutní rozdíl výšky profilu 5,5 mm, což je rozdíl 11 mm vnějšího průměru u těchto dvou pneu., a to jsme u rozdílu pouhých 10 mm šířky, jinak rozměrově shodných pneumatik.
Pro představu, těch 225/55/17" je konkrétně nejmenší možný/základní rozměr pro letní pneumatiky pro A6/C6 |Allroad, ovšem na zimu je doporučeno (a v Německu bylo i přímo z výroby dodáváno) výrobcem 215/55/17" s tím, že na tento rozměr lze (bez případných problémů) použít i sněhové řetězy. Ty (origo) disky pro letních 225/55/17" vypadají opticky naprosto shodně, jako (origo) disky pro zimních 215/55/17" a jsou pouze o půl palce užší (nic víc). Přesto výrobci stálo za to, mít v nabídce, a doporučit na zimu kolo s (o něco málo) odlišným rozměrem. Kdyby byl takový (relativně malý) rozdíl naprosto nepodstatný, tak by jednoduše zůstali u rozměru 225/55/17" i pro zimu (s možností použití sněhových řetězů) a nevedli zbytečně další položku (užší, ale jinak shodný disk) a i na zimu doporučili 225/55/17".
Avatar - Bully_
19. 10. 2015 00:46
Re: Nokian novinka
Mam pocit, ze se tu dohadujeme o nicem. Ty hledas nejakou obecnou pravdu na zaklade vyjimecneho pripadu- u jineho vozu takovy rozdil v toleranci rozmeru pneu rozhodne nijak casto nenajdes.
I v tomhle pripade jde ale o vyrobcem pouze DOPORUCENE ne/pouzivani retezu, tech cca 5,5 mm na vysce profilu plaste nebude mit vliv na to, jestli retezy (vhodne pro konkretni rozmer pneu) pouzit pujdou nebo ne, doporuceni nedoporuceni, zkus si to sam ;-) I tech povolenych 5,5 mm rozdilu je sice vzacny pripad, ale presto jde o porad zanedbatelnou ciselnou hodnotu- i sjeti vzorku udela vetsi rozdil. Stejne tak si muzes koupit plaste od jineho vyrobce a muzes mit svoje 225-ky klidne uzsi, nez jine 215ky a jak je to potom s vyskou profilu v mm bude taky ve hvezdach. Sam jsem kdysi popsal svoje zkusenosti, jak se realna sirka behounu ruznych pneu i pri udavanem totoznem rozmeru lisi klidne o vic jak 20 mm.
Avatar - white label
19. 10. 2015 02:10
Re: Nokian novinka
Netvrdím, že je to "obecná pravda", i když co se týče doporučené šířky pneumatik na zimu (s možností aplikace řetězů), tak tam bývá doporučený zimní rozměr užší poměrně často. Pro příklad Golf GTI má základní/minimální šířku letních pneumatik 225 mm, ale pro zimní provoz (s možností řetězů) je doporučeno 205 mm, což by byl u letních naopak prakticky nelegální rozměr/šířka (stejně jako u allroadu těch 225 vs 215 mm).
Že jsou poměrně běžné rozdíly ve skutečné šířce pneumatik stejných rozměrů (klidně i stejného výrobce) je pravda, i když výraznější rozdíly bývají spíš u letních pneumatik. Co se týče samotné výšky profilu, tak tam jsem zatím naopak tak markantní rozdíly nezaregistroval. Např. "hranatá" CSC2 má znatelně širší styčnou plochu, než CSC3, ktrerá má naopak zakulacený přechod bočnice do běhounu, ale výška profilu/průměr pneumatik je shodná/ý.
Avatar - Individualita
19. 10. 2015 08:37
Re: Nokian novinka
Přesně ty R16ky brzy obuju, tak jsem zvědav. Byly za 1925,-/ks vč. dopravy. To je stejně děsný rozdíl v ceně R15 x R16 ;-\
8. 11. 2020 20:30
Re: Nokian novinka
Zdravím, také jsem koukala na Nokiany. Konkrétně sem: https://www.pneu-***/pneumatiky/zimni-pneu/nokian - zajímalo by mě, zda máte se stránkami zkušenosti? Moc děkuji!
18. 10. 2015 12:09
Takhle by měly být stavěny i testy aut-
bez ohledu na cenu, prostě jen porovnání jejich absolutní kvality v dané třídě - ať si pak kupující sám rozhodne, kde je pro něj ten správný poměr cena výkon.

Jinak toto není nikterak překvapivé - snad jen propadnutí Michelinů alpin ve velikosti R16 je zvláštní.
Rozbalit vlákno
2
18. 10. 2015 12:56
Re: Takhle by měly být stavěny i testy aut-
No ... "propadnutí Michelinů alpin ve velikosti R16 je zvláštní" ... ono se ani tak nedá mluvit o jejich propadnutí ve velikosti R16, ale celkově ve všech rozměrech... a taky je to pro mě překvapivy. Např. v jednom z nejpoužívanějších rozměrů 195/65 R15 skončily taky naprosto průměrně na 7. místě (ADAC, 2014, [odkaz] ) ... a v testu 225/50 R17 (test GTÜ, rok 2015) skončily na 5. místě z 8 ... A stejně skončily i v rozměru 215/65 R16 v testu Autobild (rok 2015) - 5. místo z 8 pneu ... Takže celkově Alpin 5 dle testů celkem zklamání ;-\
Avatar - Jaros71
19. 10. 2015 13:28
Re: Takhle by měly být stavěny i testy aut-
Je to blbost...MICHELIN propadly tzv. jen v Německu??

TEST je nějaký divný..nové Michelin A5 mají za opotřebení 2.5..BLBOST!
Michelin tradičně vyhrává všechny reálné testy co se týče minimálního opotřebení.
Pokud by dostal stejné známky za životnost jako Contíky , byl by první MICHELIN.
Což se soudruhům v Německu nehodí..že? ;-)

ROZHODNĚ NEJSOU NA ÚROVNI LEVNÝCH BARUMEK POLARIS 3..

>:-[]
Ty např. máme doma na ženině Corse ,a jsou za ty peníze fajn , ale na MIchelinech ve sněhu dojedu i do hor , na Barumech ne.. ;-) Nebo méně komfortně..prostě víc hrabou.
Avatar - MGRR
18. 10. 2015 13:29
Najezdím 60-100.000km ročně, jezdím přes hory, přešel jsem n
Přezouvám svá čtyři osobní auta + spoustu firemních a jezdím přes Krušné hory na Německé straně (větší kopce, zatáčky, neustálé stoupání, klesání, často se nesolí)

Dříve jsem používal Pirelli, Michelin, dražší produkty, ale často jsem zklamaně hrabal na místě, nevyjel a trapně neodjel z malého kopečka (předokolka).

Barum - Jednou jsem někde v nouzi pořídil Barum Polaris 2 (už je nedělají), později novější Polaris 3. Nesjíždí se snad vůbec, vydrží až 3x tolik co drahá pneumatika (záměrně nepíšu značkové) a vyjede víc než násobně dražší produkty. Nevýhoda je, že boky nevydrží tolik a u tří aut (12ks rok starých pneumatik) se zvlnili boky, jakoby byli na třech-pěti místech po celém boku vyboulené (nejezdíme na obrubníky, ani patníky, jezdíme dálnice)

Matador - Dvě auta jsem před třemi lety zkušebně obul na zimní Matador. Sjíždí se trošku víc než Barum = stejně jako drahé produkty. S vyboulenými boky Matador problémy nemá, jsou pevnější. Od 120km/h jsou ale na suchu trochu slyšet. Celkově ale spkojenost.

Máme na jednom autě Nokian (typ neznám) je to prakticky stejné jako Matador nebo Barum. Ve sněhu vyjede stejně.

Semperit - Třeba na Prusech II. musíme mít (Německá TÜV - přesně zapsané v TP) Semperit na kterých jezdím běžně 160-180km/h celý rok (chování na silnici dokonalé v zimě, v létě a je hloupost je přezouvat na létní = chovají se stejně jako letní pneu v létě a nesjíždí se). V létě není poznat ve vysokých rychlostech (poslechově), že jezdím na zimáku, za +-30.000km většinou po Německých dálnicích, chybí 2-3mm na přední nápravě a 1-2mm na zadní.

Semperit - V hlubokém sněhu nejsou tak účinné a někdy ráno neodjedu z parkoviště. Přesednu do vedle stojícího Priusu (CZ značky, STK neřeší značku pneumatik) s Barumy, nebo Matadory a celkem dobře odjedu ze stejného místa, auta stojí všechna vedle sebe (za hodně může nevypínatelný protiprokluz)

Zkušenosti s rozměry 195/55/16 + 215/55/16 + 205/65/16 + 215/65/16 + 225/55/18
Rozbalit vlákno
4
18. 10. 2015 13:55
Re: Najezdím 60-100.000km ročně, jezdím přes hory, přešel js
ja dřív taky jezdil barumky. v zime nasadil a do leta jsem je dojezdil. ubyvaly mnohem rychleji nez uz dlouhu pouzivane GY nebo od lonska na jednom aute nokian.
když bylo teplo, napr. v kvetnu, tak barumky mizely primo před očima. nikdy mi nevydrzely dyl nez do konce cervna, to uz byly holatka.
na jednom aute co jezdi cca 10-15tis rocne mam GY uz druhy rok (2x zima + 2x leto - neprezouvam) a tuhle zimu uz sice nezvladnou, ale pristi jaro-podzim ještě jo.
to je moje zkusenost
Avatar - MGRR
18. 10. 2015 14:04
Re: Sbíhavost by neuškodila.
Bez laserové sbíhavosti každý rok, nevydrží žádné pneu :-)
18. 10. 2015 14:18
Re: Sbíhavost by neuškodila.
to jiste ne, ale u auta co barumky mizely před očima byly GY OK, takze tim to asi nebylo.
třeba maj dnes jinou smes, je to uz tak 15 let zpatky
18. 10. 2015 21:37
Re: Sbíhavost by neuškodila.
Spíš záleží, kudy člověk jezdí. Pokud často vymete nějakou pěknou díru (já si dávám sakra bacha), ani geo jednou ročně to nespasí. Já mám na Focusu III najeto 137 000 km, geo jsem dělal naposled v 60 000 (právě po jednom výmolu) a letní 215/50 R17 Michelin Primacy HP maj 72 000km a 4mm zbývají, zimní 205/55 R16 Alpin A4 65 000 km a 5,5mm zbývá. Jezdím hlavně sám nebo ve dvou 40:40:20 dálnice,okreska,město.
Avatar - euro89
18. 10. 2015 14:36
Rozměry v testech
Každý rok tu jsou testy zimních i letních pneumatik a každý rok pořád ty stejné rozměry. Např. u 15" jsou to vždy 195/65, přitom já mám doma hned tři auta s předepsanými 15" a ani jedno nemá tenhle rozměr pneu. V podstatě ani nevím, jestli ho mimo koncern VW používá i někdo jiný... Já mám např. u Themy 195/60, u Delty 195/50 a u 9000 CSE 205/60. Docela by mě zajímal test třeba jednoho typu pneumatiky v několika různých rozměrech, jak se podle rozměru liší vlastnosti u stejného typu pneumatiky. Škoda, že to ještě nikoho nenapadlo. Já akorát tento týden objednal na SAAB zimní Nokian W+. Věděl jsem, že na zimu chci Nokian, nový typ WR D4 se v rozměru 205/60 nedělá a mezi typy W+ a WR D3 je podle všeho hlavní rozdíl ve vyšší hlučnosti a spotřebě u staršího typu W+, což ale nejsou pro mě moc důležité parametry. Naopak jízdní vlastnosti na sněhu a ledu, které byli pro mě nejdůležitější, jsou stejně dobré a cena je u W+ oproti WR D3 nižší. Tak uvidím, jak budu spokojený. :-)
Rozbalit vlákno
10
18. 10. 2015 15:22
Re: Rozměry v testech
Rozměry 195/65 R15 a 205/55 R16 používají i jiná hojně rozšířená auta nižší střední třídy, například Peugeot 307, Ford Focus II, Opel Astra H ... proto jsou tyto rozměry nejčastěji testovány.
Já mám taky 195/50 R15 a to na autě koncernu VW a nečekám, že by test tohoto rozměru někdo dělal. Prostě není moc rozšířený.
Avatar - eXp10it
18. 10. 2015 15:23
Re: Rozměry v testech
A odpověď zní: liší se, a to zásadně, u dost typů pneumatik je dokonce v jiném rozměru i úplně odlišný vzorek, nehledě na to že různé velikosti se vyrábí v různých továrnách, v různých zemích atd. Pokud si ale jenom trochu objektivní tak si musíš přiznat že těch them a delt zase u nás tolik nejezdí.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 10. 2015 15:29
Re: Rozměry v testech
Dokonce se liší i to, jaké je testovací auto. Existuje test, kdy vezmeš x zimních pneu, testuješ je na nějaké předokolce, vyjde ti tabulka jako tady v článku. Pak ty samé pneu vezmeš a dáš je na zadokolku, a ejle ;-) , pořadí značek se přehází.
Avatar - Barrichello
18. 10. 2015 17:34
Re: Rozměry v testech
Na mě nemáš, já mam na Alero předepsané gumy 215/60 R15 >:D >:D
A ty sou zimní jen jako Toyo Snowpro, což je přestižní firma, takže na zimáky zvysoka >:D >:D
Avatar - euro89
18. 10. 2015 19:11
Re: Rozměry v testech
Jen jsem nějak nepochopil souvislost s prestiží Toyo a tím, že na zimáky "zvysoka"... U tebe předpokládám, že nebude problém, že by sis nemohl lepší gumy dovolit? >:-[]
18. 10. 2015 19:42
Re: Rozměry v testech
Problém je v tom, že evropští výrobci tenhle rozměr v zimním provedení nedělají. Musel by si je nechat dovézt z Ameriky, pokud by nechtěl Čínu.
Avatar - euro89
18. 10. 2015 21:03
Re: Rozměry v testech
Umíš číst? Vždyť může mít Toyo, které nabízí i české internetové obchody a rozhodně nejde o žádnou čínu, ale předního japonského výrobce.
Avatar - Barrichello
19. 10. 2015 00:49
Re: Rozměry v testech
akorát v testech tyhle gumy končí vždy o prsa před těmi čínskými typu Nexen atd.

To radši když je sníh a břečka nikam nejedu a jedu druhým autem. Což se mi loni stalo asi tak 3x, protože žádný sníh nebyl >:D
Avatar - Barrichello
19. 10. 2015 00:47
Re: Rozměry v testech
Jasně, zrovna zimní gumy sou v USA věc, kterou maj na každým rohu. Tam vůbec v některých státech nevědí co to je, tam vše jezdí na univerzálech (celoroční)
Avatar - euro89
19. 10. 2015 10:27
Re: Rozměry v testech
Tak Spojené Státy jsou dost velkej kus země. Třeba bratranec žije v Tampě a tam se i na Vánoce koupou v moři, ale zase mi netvrď, že třeba v Montaně, Sev. Dakotě nebo Minnesotě neznají zimní gumy. Podle mě to bude tak půl na půl. Známej žil v 90. letech nějaký čas v Utahu, který je zhruba na úrovni Španělska, a už tam prej bývalo v zimě dost sněhu.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 10. 2015 16:12
Vždycky
když se mě kamarádi ptají jaké pneu na zimu vybrat, tak jim říkám mrkni na prvních 5-6 zavedených značek na špici, a něco vyber, chybu neuděláš. Ty TOP značky, který se přetahují o první místo mají mezi sebou jen nepatrné rozdíly, spíš se koukni na vlastnost, která je ti blízká - např. dobrý záběr na sněhu, dobrá na vodě, nebo odolnost proti opotřebení - a to si vezmi. Naopak nikdy neber levné pneu z druhého konce žebříčku byť se tváří sebekrásněji, tam je kvalitativní rozdíl o proti zavedenému standardu propastný.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Barrichello
18. 10. 2015 17:40
Re: Vždycky
Které sou ty TOP 5 značky?
Continental vyhrávající záhadně všechny německé testy, ale testy v jiných zemích už zásadne nevyhrávající, Dunlopy co sou o 2 litry předražené, hučící Micheliny a rozporuplné Pirelli a Goodyeary?

co Nokian, Hankook, Vredestein, Kleber, Uniroyal, Barum, Bridgestone, Firestone či Kumho a Yokohama? Ty patří kam?

Mimochodem řadu z těchto gum používaj i výrobci jako první pneu kterým auto vybaví.
18. 10. 2015 17:54
Re: Vždycky
Mě by třeba taky zajímal rozdíl mezi stejným typem Continentalek vyrobeným v Německu a tím v Rumunsku. Ono to fakt je někdy tak, že 2 stejné pneu od stejné značky nemusí být tak úplně stejné pneu, jak by se na první pohled mohlo zdát ... A pak, které z nich se účastní jakých testů apod.
Avatar - Barrichello
18. 10. 2015 17:59
Re: Vždycky
Nejhroší gumy co sem měl byly 5 let staré letní Micheliny PilotPrimacy, to hučelo jak když startuje letadlo.
Nejlepší harábky do uzimy byly pardoxně 100mil Kormoran. Akorát to víc žralo no.

Jinak Nokian W3 (BMW staré a Jag funglovka), Hankook (300C nové) nebyly v zimě o nic horší jak slavné Continental (Sebring funglovka) a Pirelli (CTS 2 roky staré).
18. 10. 2015 18:21
Re: Vždycky
Já mám zase s Michelinama opačnou zkušenost ... jednalo se o Michelin Energy Saver MO 185/65 R15, najel jsem s nimi cca 40 tkm, sjíždí se mi trochu nerovnoměrně přední kola, takže na vnitřku byly na konci už 100% slicky, na vnějšku bylo ještě nějakých 1,2-1,4 mm ... a do poslední chvíle svého života byly tichoučké jako na začátku, spotřeba (při zpětném pohledu) skvělá a na jízdní vlastnosti jsem si taky nemohl stěžovat. Jejich životnost ukončila až situace, kdy jsem vystoupil z auta, slyšel jsem syčení jak blázen ... vytočil jsem kolo a tam díra na malíček, do 5 minut byla prázdná ... a tím skončil také přibližně 4-letý cyklus jejich života, ale do poslední chvíle bojovaly se ctí >:D
Avatar - Uživatel_5340709
18. 10. 2015 20:13
Re: Vždycky
No vidíš, vždycky je to úhel pohledu, mimo tu poslední řadu, tak Micheliny Energy jsou nejhorší gumy co znám. Ne jak píšeš co do životnosti a spotřeby, tam vynikají. Ale určitě mě podpoří i další co nemají auto jen na přepravu z bodu A do bodu B, když řeknu, že tyhle pneu na mokru jsou katastrofické a totálně kloužou.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 10. 2015 20:08
Re: Vždycky
To číslo 5 neber tak doslovně, jedná se spíš o zavedené značky, klidně jich může být 7 a víc. Určitě ty co jsi vyjmenovat, tak tam z 80 procent taky patří. Jinka těch top 5 bylo myšleno tak, že vezmeš prvních pět z žebříčku testů daného rozměru, který chceš.
Avatar - Barrichello
19. 10. 2015 00:50
Re: Vždycky
Ok, to sem chtěl vědět, jak to bereš a řadíš :yes:
18. 10. 2015 20:44
Re: Vždycky
To ze vyrobce nejakou gumu pouzije jako prvni pneu nerika nic o kvalite, naopak tyhle prvni gumy jsou casto dost hrozne. Je to cele jenom o ekonomice nakupu, pokud dostanou dobrou cenu, tak tam vyrobce da celkem cokoliv.
Avatar - Emel
19. 10. 2015 07:44
Re: Vždycky
Kam patří Kumho nebo Kleber ti klidně řeknu... rozhodně ne na moje auto.

V jakém rozměru jsou Dunlopy o dva litry předražené, když v 17" stojej právě tak ty dva litry :-) ?
Avatar - Barrichello
19. 10. 2015 08:22
Re: Vždycky
18" a 20" >:D
Srovnej si cenu takových Nokian 235/50 R18 a Dunlop a uvidiíš
Avatar - Emel
19. 10. 2015 09:25
Re: Vždycky
Hmm, nová WinterSport 5D je od cca. 4500. Nokian má v tom rozměru jen A3, tam je cena cca. od 3700. Souhlasí?
Avatar - Barrichello
19. 10. 2015 12:00
Re: Vždycky
Nokian WR G2 235/50 R18 101 od 2790
dunlop SP Sport Winter 3D - 5 277

rozdíl 2,5 tácu. Brutál

A pak Nokian WR A3 - 3700 jak uvádíš
A Dunlop SP Winter Sport 4D 4200

Tam už je to jen to pětikilo.
Pro zajímavost Pirelli co mam na autě na doježdění stojí nové 5800 - to už sou ty 2 litry zase.
Avatar - miromen
19. 10. 2015 08:32
Re: Vždycky
Aha a proto v menšim rozměru TS850 skončili až 6. Raději drž hubu. :-!
Avatar - Ja Prvni 123
18. 10. 2015 20:46
Dovolím si dost hrubě nesouhlasit.
" i v zimním období se totiž mnohem častěji potkáte s vozovkou vlhkou než namrzlou nebo zasněženou. Právě chování na mokru je tudíž stěžejní disciplínou."...

Skutečně?

Zimní pneumatiky jsou určené na zimu... a tedy jejich klíčovou vlastností je chování právě na sněhu, ledu a sněhové břečce.
Právě ta sněhová břečka je největším oříškem... o "kozím blití" píšu nahoře.

A ještě důležitější, než záběrové vlastnosti, jsou brzdné vlastnosti... a ty se někdy fakt dost liší.
Nevyjet kopec je nepříjemné... jet ale dolů z kopce a nebrzdit... nejlépe se světlama píchnutýma do následující zatáčky... to je FAKT průse...
Rozbalit vlákno
0
18. 10. 2015 23:34
Hlupáčci ze Světa Škodovek
Prostě tu zrůdu musí protlačit fšude. Když ty hnusy tak pořád "testujete", tak nevíte, že základní pneu pro Oktáfku nejsou 205? Ale 195? Každý další rozměr je již za příplatek. Takže to jistě jsou i jedny z rozměrů pro vašeho miláška. Ale psát, že to je zrovna pro Oktáfku, je slušně zavádějící. Ono si totiž dost lidí naopak na zimu kupuje zrovna ty 195, aby ušetřili, když na léto mají příplatkové 205, tedy co mají slušné a seriozní automobilky v základu. Fšem reagujícím Škodofkářům vzkazuji předem, vlka nezajímá, co si myslí ovce.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - DaewooMaster
19. 10. 2015 10:01
Co třeba Sava či Debica?
Proč tu nejsou sice levné, ale u nás běžné "značky" Sava či Debica? Možná proto, že v podobném testu, kde byly zastoupeny, skončily na celkem hezkém 2. místě, což při jejich ceně je víc než dobrý výsledek...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jaros71
19. 10. 2015 13:31
Re: Co třeba Sava či Debica?
Za ty levné peníze dobrá volba..ale asi bych bral opět ty Barumy Polaris 3.
Avatar - DaewooMaster
20. 10. 2015 09:04
Re: Co třeba Sava či Debica?
Na prvním autě jsem "zdědil" BARUM BRAVURIS 205/60R15 91H (letní) a nikdy v životě předtím ani potom jsem od pneumatik neslyšel takový randál, takže za mě Barum raději ne.