Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Od kdy přezout na zimní pneu? Povinnost, hloubka dezénu a značení. Česko i zahraničí a pokuty

Od kdy je povinnost mít zimní pneumatiky a jaké jsou důležité informace o jejich přezutí. A jak to funguje v zahraničí? Mnozí řidiči přezouvají už v říjnu, jiní s výměnou pneumatik otálejí až do prvního mrazu.
Zpět na článek
1. 11. 2018 13:16
1. 11. 2018 13:43
12. 10. 2019 11:13
1. 11. 2018 13:46
1. 11. 2018 16:32
1. 11. 2018 19:00
1. 11. 2018 21:07
11. 10. 2019 16:34
12. 10. 2019 16:24
13. 10. 2019 08:43
1. 11. 2019 09:38
1. 11. 2019 13:44
1. 11. 2019 11:32
1. 11. 2019 13:42
1. 11. 2019 18:27
2. 11. 2019 22:18
3. 11. 2019 12:29
1. 11. 2019 10:51
1. 11. 2019 13:02
1. 11. 2018 21:06
1. 11. 2018 21:20
1. 11. 2018 21:54
1. 11. 2018 22:55
2. 11. 2018 09:47
1. 11. 2018 14:37
1. 11. 2018 16:04
1. 11. 2018 20:08
1. 11. 2018 20:55
30. 10. 2020 16:17
1. 11. 2018 20:11
2. 11. 2018 13:40
1. 11. 2018 20:42
2. 11. 2018 07:58
2. 11. 2018 09:45
2. 11. 2018 10:06
6. 11. 2018 12:54
2. 11. 2018 16:12
2. 11. 2018 17:38
2. 11. 2018 09:49
2. 11. 2018 09:54
16. 4. 2020 21:32
30. 10. 2020 12:48
1. 11. 2018 13:16
7 stupnov
Ze su zimne vhodnejsie pod 7 stupnov kvoli zmesy nie je korektna info. 7 stupnov je vseobecne zauzivana hranica stabovena empiricky pre nasu zemepisnu oblast. Pod tuto priemernu teplotu uz totiz hrozia ranne primrazky a pod. Letna guma na suchu drzi lepsie ako zimna aj v minusovych teplotach, akurat prechod do smyku je prudsi. Este by ma zaujimalo, od kedy plati to odporucanie menit zimne kazde styri roky. Este minuly rok to bolo 6 sezon. Nebranim sa ani styrom, len by to chcelo nejake relevantne data.
Rozbalit vlákno
31
Avatar - jpor (RSKa)
1. 11. 2018 13:29
Re: 7 stupnov
Odkiaľ máš info že letná drží na suchu lepšie aj za studena? Resp že zimné nie sú lepšie kvôli zmesi?

Keď v mínuse skúsim len hmatom letnú pneu, je tvrdá a nevyzerá že by chcela držať na asfalte. Zimná naopak na to dosť vyzerá. Nakoniec takúto verziu počúvam už 25 rokov, že ide o zmes navrhnutú na adheziu za studena. Potvrdzuje to aj jazda na zimných v lete a na letných v zime...
Avatar - KANKUNEN
1. 11. 2018 13:43
Re: 7 stupnov
Tak si to vyzkoušej a jestli to poznáš , tak dáš kolegovi za pravdu.
Avatar - jpor (RSKa)
1. 11. 2018 14:57
Re: 7 stupnov
Prečo by som to skúšal, keď sa stačí spýtať? Kľud starec, nike všetko musí byť útok a spochybňovanie... Len som sa pýtal :-)
12. 10. 2019 11:13
Re: 7 stupnov
Svět motorů na to dělal nějaký srovnávací test loni, počkej si až zrecyklujou.. Za pár dní to tu bude ;-)
1. 11. 2018 13:46
Re: 7 stupnov
1. Zimne v lete neries. Tam je to jasne. Zimna zmes je v lete nepouzitelna.
2. Letne v zime na suchu to su namerane data. V slovenskych podmienkach toto meranie robil rasto chvala. Je to aj na webe. Problem je, ze jedine na suchu su letne v zime lepsie ako zimne. A prave zima je obdobie, kedy je toho sucha pomenej. A na mokre je uz lepsia zimna.
Avatar - Barrichello
1. 11. 2018 16:03
Re: 7 stupnov
Jasně, zimní v létě sou nepoužitelný, jenom já na tom odjel 11 sezon a mnozí další taky.
HAHAHA
1. 11. 2018 16:32
Re: 7 stupnov
Nie každý žije na Sibíri ;-)
Avatar - Barrichello
6. 11. 2018 12:51
Re: 7 stupnov
žádná sibiř, normálně praha a střední a jižní čechy, něco severní a něco východní + německo a polsko
1. 11. 2018 19:00
Re: 7 stupnov
Ja - statistika sa nastasie bere vazne len v hospode :-)
Avatar - Beefcake
1. 11. 2018 21:07
Re: 7 stupnov
Ked sa prisposobi rychlost jazdy, da sa jazdit aj na drevenych.
Teraz neviem, ci si chcel ukazat aky si borec, alebo nieco ine.
Avatar - Barrichello
6. 11. 2018 12:52
Re: 7 stupnov
Rychlost je 50 obec když dovolí kolony, což zas tak často není a 90 okresky. Když dovolí počasí a provoz, jde na nich jet tak 120. Nic co by zimáky v létě nezvládly >:D
Avatar - twistedTSD
11. 10. 2019 16:34
Re: 7 stupnov
90 okresky je velmi variabilní pojem.
Avatar - Barrichello
12. 10. 2019 15:20
Re: 7 stupnov
Reknu ti to asi takhle, jezdil sem na zimních v létě se Stratusem co měl 160 koní, Sebringem co měl 203 koní, 300C co mělo 350 koní, Jaguarem SV8 co měl 400 koní, BMW 650 s 370 HP , CTS 3,6 s 311 HP a Camarem s 330 HP,XF 3,0 D s 240 HP a žádný problém sem neměl.

A naopak sem zimě jezdil s Alerem a Camarem IV na letních, když bylo v prosinci +8 a sluníčko a taky no problem.
Avatar - Hammunasakra
12. 10. 2019 15:40
Re: 7 stupnov
Nojo já v zimě taky šel ven před dům jen v pantoflích = a taky no problem

Přesto je rozumný..
Avatar - Beefcake
12. 10. 2019 16:24
Re: 7 stupnov
Tak to si potom len myslis, ze si mal ozajstne zimne. S poriadnym dezenom by boli makke ako zuvacky, co sa dalo citit pri beznej jazde v zatackach a pri brzdeni uz na Octavii.
Avatar - Barrichello
13. 10. 2019 00:12
Re: 7 stupnov
Nokian, Hankook, Continental, Pirelli, Vredestein, Falken, 100mil Olstyn, Fulda
Avatar - Beefcake
13. 10. 2019 08:43
Re: 7 stupnov
To na tom nic nemeni, co som napisal. Neexistuje, aby neboli pri vyssej teplote nebezpecne makke, pokial to nebolo dojazdievanie starych tvrdych zimakov.
1. 11. 2019 09:38
Re: 7 stupnov
No předpokládám že nikdo na léto neobouvá nové zimáky. Vždy se jedná jen o dojetí těch co by už v zimě nebyly zrovna ve formě a s hloubkou dezénu pod 4 mm zimní funguje solidně i v létě. Ano souhlasím, oproti letním je trochu nejistota cítit, ale rychlostní limity jsou u nás nastavené tak nízko, že i když je budeš překračovat o 50 kiláků furt to ještě pojede v pohodě
Avatar - Beefcake
1. 11. 2019 13:44
Re: 7 stupnov
Tak to asi chello mal kazdu z tych 11 sezon uplne nahodou vzdy zjazdene. P.s. nech zije recyklacia acz
1. 11. 2019 11:32
Re: 7 stupnov
Ne nebezepčně měkké, ale jen nepříjemně. To se navíc projeví jen při ostřejší jízdě a ne každý řidič má mentální schopnost to vůbec poznat, že je něco jinak. Takže zimní v létě pro lidi co jezdí málo a klidně jsou naprosto v pohodě.
Avatar - Beefcake
1. 11. 2019 13:42
Re: 7 stupnov
Uz len samotne brzdenie na rovinke je tazky pruser, co sa tyka drahy.
1. 11. 2019 18:27
Re: 7 stupnov
Přesně, jěště se tady tim chlubit omg. Měly by se pokutovat zimní v létě stejne jak letní v zimě na sněhu. Ten kdo jezdi zimni v lete ma asi dřevěný ruce jestli ten rozdíl necítí. A to neni o sportovní jízdě, přesně jak řekl Beefcake např. o brždění na rovince. Bavorak o tom ted delal hezky test, semislicky x letni x zimni. :no:
2. 11. 2019 22:18
Re: 7 stupnov
Porad se ovsem bavis o extremnich situacich. Pri normalni jizde zadny rozdil ani v brzdeni ani v zatackach nepoznas.
Avatar - Beefcake
3. 11. 2019 12:29
Re: 7 stupnov
Zdaleka nejde o extrem.
1. 11. 2019 10:51
Re: 7 stupnov
Nedávno jsem četl test tuším z Německa, kde vyšlo že letní je lepší za jakéhokoliv mrazu, kromě ledu a sněhu.
1. 11. 2019 13:02
Re: 7 stupnov
Podívej se třeba tady:
https://www.autoforum.cz/…-problemy-navic/

Na suchu se zimní směs stává výhodnější až při teplotách třeba minus 20 a ani na mokru (nemyslím v dešti, jen vlhká vozovka) jsou letní účinnější.

Ale obecně zase na podzim více prší a zimní přece jenom odvádí vodu lépe, tam zase vidím výhody
Avatar - Beefcake
1. 11. 2018 21:06
Re: 7 stupnov
Ze je letna lepsia v jednej konkretnej situacii je uuuplne nepodstatne. Co ine sa da aj cakat, kedze ma taky dezen.
V aktualnom Autobilde je podrobny porovnavaci test 50 pneu.
Napriklad sa tam ukazalo, ze naopak letna na mokrej ceste je len priemerna, vs. zimne aj celorocna.
1. 11. 2018 21:20
Re: 7 stupnov
Dobra uvaha, ale nemas celkom pravdu. Ak sa jedna o situaciu klucovu pre prevadzku tej pneu, tak je to celkom zasadna info. Ale v zasade s tebou suhlasim. Ja som svojim prispevkom poukazal na to, ze pod 7 stupnov automaticky nevypne letnu pneu. O tom teste v autobílde neviem. Pri akych teplotach to robili?
Avatar - Beefcake
1. 11. 2018 21:54
Re: 7 stupnov
Klucova situacia v zime nie je sucha vozovka. Niet viac co dodat.
Tie teploty som tam schvalne hladal a neuviedli to, ale bolo to na snehu, za sucha a za mokra, vzdy niekolko testov. A neviem, ci sa da verit ilustracnym foto, ktore tam maju skor z teplejsieho obdobia.
V kazdom pripade, cim vacsia zima, tym by to bolo pre letnu horsie.
1. 11. 2018 22:55
Re: 7 stupnov
Uberame sa v tej debate zlym smerom. Moje prve tvrdenie je ze 7 stupnov neznamena zanik jazdnych vlastnosti pre letnu pneu. Vyznam a opodstatnenie zimnej pneu nespochybnujem, ale jej hlavny argument je univerzalnost, nie vykon v jednotlivych situaciach. Test si musim pozriet, lebo ak neuvedu podmienky testovania, ani nemusia testovat.
Avatar - Beefcake
2. 11. 2018 09:47
Re: 7 stupnov
Suhlas so vsetkym. Ide hlavne o tu univerzalnost. I ked teplota uvedena nie je, vyznam to ma.
1. 11. 2018 13:50
Pouze od 1. 11.
Pojišťovny, ... uznávají pouze 1.11., takže já jsem to vyřešil celoročními pneu, protože kolikrát jsem přezouval až 2.11. .
Rozbalit vlákno
2
1. 11. 2018 14:23
Re: Pouze od 1. 11.
Mas to ako jednoznacne stanovisko z poistovne? Pretoze pri skodovej udalosti, kde su sporne podmienky by si tahal asi za kratsi koniec - tam by to zavisel od pravnika. Pri teplote 15stupnov nad nulou je datum irelevantny.
Avatar - rokyta.p
2. 11. 2018 06:40
Re: Pouze od 1. 11.
ha dnes je 2.11, já ještě nepřezul a vůbec se nebojím >:D ...taky 17C, v noci kolem 10C. "pneu má odpovídat povaze vozovky", tato definice bohatě stačí ;-)
Avatar - Allo
1. 11. 2018 14:37
Vyhoda
Když má člověk kvalitní celoroční pneu, nemusí nic řešit :P
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Barrichello
1. 11. 2018 16:04
Re: Vyhoda
ani jedny celoroční nefungují v zimě tak dobře jako kvalitní zimáky....takže asi tak.

Je fakt že pro čr to stačí, tady mimo určité oblasti už porádný sníh několik let nebyl...
Avatar - _Karel_
1. 11. 2018 20:08
Re: Vyhoda
Čemu říkáš pořádný sníh? Já na brněnsku předminulou zimu jezdil po sněhu desítky dní. Jestli ho je 10cm nebo metr je úplně jedno.
1. 11. 2018 20:55
Re: Vyhoda
No pokial si tie kvalitne zimaky trapil v lete, ako pises vyssie, tak po prvom lete tie zimaky nesahali novym dobrym celorockam ani do pol lytka. Zimaky stvrdnu ak sa pouzivaju na horucom asfalte.
Avatar - Mokrous
30. 10. 2020 16:17
Re: Vyhoda
Pravda. Vyzkoušeno na Conti TS 860. 3 zimy super, pak jedno léto nepřezuty a i když najely málo, sotva 6 tisíc za to léto, tak jak se ochladilo a napršelo, tak to bylo jako jízda na mejdle. Na sněhu to samý. Projeví se pochopitelně i stáří a výška dezénu, ale zde byl ten skok opravdu extrémní a už to nikdy neprovedu. Krom ztvrdnutí se taky extrémně ožvejkaly hranky v dezénu a ten pak neměl jak zabrat.
Avatar - Jenik3
1. 11. 2018 20:11
Re: Vyhoda
Co vy si predstavujete Kefalin pod tym "kvalitni celorocni pneu".
Avatar - Allo
2. 11. 2018 13:40
Re: Vyhoda
Tak kvalitní celorocky jsou, Michelin crossclimate, Nokian weather proof, Goodyear vector 4 seasons Gen2, BFGoodrich G-Grip all seasons 2...
11. 10. 2019 15:26
Re: Kvalitní 4 seasons
Ještě bych z osobní zkušenosti doplnil Vraníky UNI SMART 4S (M+S). Přezouval jsem před rokem z Goodyear Vector první generace a zdá se mi, že tolik nekloužou na mokru a na sněhu jsem v zimě nepocítil žádnou nejistotu a to žiju kousek pod Kletí.
1. 11. 2018 16:30
Nejaký exaktný dôkaz tohoto tvrdenia
"Obecně platí, že zimní pneumatiky by se po čtyřech letech měly kupovat nové"

Lebo už som čítal aj 10 rokov, aj 7, ale všetko bez relevantného dôkazu. Takže výsledky nejakého výskumu prosím, ináč sú to len rečičky.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Jenik3
1. 11. 2018 20:19
Re: Nejaký exaktný dôkaz tohoto tvrdenia
Tezko rici. Mne servisak rekl, ze 10 let uz je fakt hodne a to je clovek s velmi rozumnym pristupem k zakaznikum a zivotu. Po 10 letech je guma moc tvrda. U zimnich je treba, aby guma byla mekci.
Nicmene na 4 letech netrva, protoze v tom vidi hlavne obchodni strategii vyrobcu pneu. Takze zimni pneu by mohla vydrzet az 6-8 let a samozrejme vzorek min 4mm je dle ceskych pravnich predpisu.
1. 11. 2018 20:41
Re: Nejaký exaktný dôkaz tohoto tvrdenia
10 rocna zimna pneu uz je tvrda jak stolverk, to ma tvoj servisak pravdu. Ja som teraz obul zimne siestu sezonu a asi poslednu. Uz minuly rok som pozoroval ze je skokovy rozdiel oproti stvrtej sezone. Takze moj odhad podlozeny len vlastnou skusenostou a ziadnou statistikou je, ze pokial je dezen blizky novej pneu, tak 4 roky ma pneu vlastnosti blizke novej, sest sezon je akceptovatelnych pokial vyzadujes od pneu vysoky vykon a spolahlivost. Potom uz je to skorej len na presuvanie pre nenarocneho vodica. Nad 10 rokov uz ta pneu so zimnou nema nic spolocne. Ale nejake seriozne data by som pozrel rad.
1. 11. 2019 10:53
Re: Nejaký exaktný dôkaz tohoto tvrdenia
Deset let je hodně, protože gume už je tvrdá jak šutr. Pokud není tak asi nic nebrání tomu jezdit dál.
Avatar - Mokrous
30. 10. 2020 16:32
Re: Nejaký exaktný dôkaz tohoto tvrdenia
Netřeba v tom hledat jen ten kšeft, jde i o chemii, resp. stálost směsi. Často se plete pojem 10 let. 10 znamená max. životnost pneu při správném skladování, to jest tma, chladno a žádný provoz. Jakmile se pneu opotřebovává a dostává zabrat, tak životnost rapidně klesá. Čím víc slunce, vysokých teplot a rychlostí, soli, ohybových cyklů atd..., tím hůř. A skutečně je to znát, že po 4-5 letech je každá pneu víceméně KO a na mokru nedrží. Takže testy, netesty. Každá nová solidní pneumatika, pokud ji nějakej Rumun, nebo Polák nedo j ebe, bude lepší, než 4 roky starej vítěz testu. Kdo jezdí hodně, ten to ojezdí a kdo se crcá okolo komína, pro něj jsou tu celoročky.
Avatar - Beefcake
1. 11. 2018 20:51
Re: Nejaký exaktný dôkaz tohoto tvrdenia
Aky chces dokaz, ked to zavisi od sposobu jazdy, nabehanych km, skladovania, ci konkretnej gumy ???
Dnes, ked uz su vyzadovane TPMS, to vidim na vymenu gum vtedy, ked teoreticky zacnu odchadzat v nich baterky. Co je cca 5-6 rokov. A vymenit to naraz.
10 rokov je nezmysel, aj 8. Ak by som mal vybrat jedno cislo, optimalne to vidim na 6 rokov.
A nie je zimna ako zimna, niektore su od vyroby makke s velkym dezenom 10+ mm.
Na druhu strane ine zimne by som zimnymi ani nenazyval.
Mimochodom moje univerzalky su uz od zaciatku dost tvrde, bohuzial maju vdaka tomu velku zivotnost a tak bude tazke sa ich zbavit. Dufam, ze to TMPS vyriesia za mna.
Hoci som s nimi chodil bez problemo jednu zimu, so special zimnymi sa to porovnavat neda, takze ich pouzivam iba v lete.
1. 11. 2018 21:03
Re: Nejaký exaktný dôkaz tohoto tvrdenia
Ake mas univerzaly a na jakom aute?
Avatar - Beefcake
1. 11. 2018 21:13
Re: Nejaký exaktný dôkaz tohoto tvrdenia
Forester a tie vyrobcom k autu dodavane a aj celkom opravnene hejtovane Yokohama Geolandar G91F , co su za mokra hlavne v priecnom smere nic moc.
Ked zakapu, asi ich na leto vymenim za nejake overene ATckove.
Bohuzial zimne gumy, co na snehu nemali vo vela disciplinach konkurenciu, sa prestali minuly rok vyrabat - Dunlop Grandtrek SJ6 (ja som kupu este stihol). A s tymi sa na snehu ziadne celorocne nedaju porovnavat a ani absolutna vacsina zimnych. Takze moje porovnanie s Geolandarmi neber moc reprezentativne :-) Ani neviem, ci uz maju nejakeho nastupcu.
11. 10. 2019 15:42
Re: Nejaký exaktný dôkaz tohoto tvrdenia
ADAC/OAMTC robili v ramci niektoreho testu (teraz neviem ci to boli letne alebo zimne) aj porovnanie novych a starych pneumatik, odstupnovane po roku tusim az do veku 5 rokov. Pritom to boli stare, ale nejazdene pneumatiky (cize plna vyska profilu), dobre skladovane, a daka znama znacka.

Uz si to presne nepamatam, ale u pneumatik ktore ako nove boli hodnotene vyborne (4* alebo 5*) uz po 2 rokoch vlastnosti padli na slaby priemer (~3*), a po styroch boli vysledky take ze by ich neodporucali (1* alebo 2*). Da sa to dohladat kdesi na ich webe, a mam to tusim aj vytlacene a odlozene...

Je to aj dost logicke. Guma (aj synteticka) nie je stabilny material, a uz v horizonte par rokov meni vyrazne svoje vlastnosti. Casom je tvrdsia, drobi sa, praska, atd. Osobne by som starsie ako 4rocne pneumatiky nepouzival. Ale ja toho najazdim dost, takze ich aj tak skor zoderiem, ako by zostarli...
1. 11. 2019 11:35
Re: Nejaký exaktný dôkaz tohoto tvrdenia
To poznáš sám, že po těch 4 zimách je guma už tvrdá a tím pádem přilnavost mizerná a chtělo by to nový gumy. Já jezdím zimáky 2 roky na předku. Pak rok max 2 na zadku a pak je vyhazuju. Starší zimní mít na autě je dost o hubu.
Avatar - SKAY
30. 10. 2020 10:32
Re: Nejaký exaktný dôkaz tohoto tvrdenia
....................
1. 11. 2018 18:42
úseky označené značkou C 15 a „Zimní výbava,“
... úseky označené značkou C 15 a „Zimní výbava,“ na nichž je nazutí zimních pneumatik povinné celý rok...

Kdybychom to vzali důsledně, museli bychom celoročně jezdit na zimních. Nikdo neví dopředu jestli takovou značku nepotká někde na své trase třeba i uprostřed léta
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Beefcake
1. 11. 2018 20:45
Re: úseky označené značkou C 15 a „Zimní výbava,“
No, to je fakt. Kedze tymi dodatkovymi tabulami sa dost setri. U nas je takto oznaceny jeden konkretny kopcovity klukaty usek (samozrejme bez dodatkovej tabule...), kedy ta znacka vyznam v zime ma. Napriek tomu tam chodia prednokolky bez retazi. Co su samozrejme ydyoti. Leb akonahle zastavia, uz sa nerozbehnu.
Radsej pomahacom nedavaj tipy, lebo tam zacnu vyberat nieco v lete :-)
Avatar - Jenik3
1. 11. 2018 21:21
Re: úseky označené značkou C 15 a „Zimní výbava,“
Uprimne bych chtel videt toho prislusnika, ktery by si dovolil na zaklade teto znacky pokutovat v lete. Takovy extenzivnejsi vyklad zakona smete kazdeho uredniho simla. Nerikam, ze to je jednoduche, ale cesta existuje a jeste to lze otocit proti chudakovi prislusnikovi (urednikovi).
11. 10. 2019 15:44
Re: úseky označené značkou C 15 a „Zimní výbava,“
No ja s dovolenim budem radsej pouzivat zdravy rozum, a urcite si pri +20 stupnoch nenahodim zimne len preto, ze je niekde daka blba znacka...
Avatar - Beefcake
1. 11. 2018 20:42
H
Oh yeah, zase bude kvalitny shitstorm typu "za komancov sa jazdilo bez zimnych a vysli sme vsade", "aj v lete som jazdil na zimnych", "vzdy som jazdil na letnych", atd...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Zetti
2. 11. 2018 07:58
Re: H
Na zimnich se nejezdilo, pac byla bolsevicka bida. Nebyly ani penize na gumy ani ty zimni gumy v obchodech. Auta nemely spousty asistentu, dnesni ridici by to uz ani nenastartovali natoz se rozjet, tim spis na snehu.
Avatar - Beefcake
2. 11. 2018 09:45
Re: H
Na zimnych sa nejazdilo, lebo to, co sa standardne predavalo, malo dezen dnesnych celorocnych, ci rovno zimnych. Alebo sa pouzivali "celorocne" OR6. Zvysok je blbost :-)
Avatar - Zetti
2. 11. 2018 10:06
Re: H
Dyt to rikam, nebyly gumy ani penize na ne. Nevim jaka byla situace na Slovensku (Barum Puchov?), ale tady u nas byly pneuservisy standardne bez pneumatik letnich i zimnich. Drogerie bez vlozek a hajzlpapiru a tak bych mohl pokracovat. Vsecko se shanelo s uplatkem, kdo nemel zname jezdil na protektorech. Vzorek se moc neresil, hlavne ze nejaky byl.
Avatar - Barrichello
6. 11. 2018 12:54
Re: H
hlavně jako zimáky se protekrorovaly letní, pokud ti to neuniklo. A každej vyjel všude protože 120 výborně seděla díky koncepci motor vzadu, pohon zadních kol.

Kdo měl žigula atd, vozil pytel písku v kufru a vyjel taky :-)
Avatar - JirkaV8
2. 11. 2018 16:12
Re: H
Jenze za komara byly stare OR34 a tak. Treba nove OR34 od Barumu jsou uplne k h*vnu. Letni jsou dneska udelane schvalne tak, aby to na nich v zime moc neslo a musel jsi koupit dvoje gumy. Ke vsemu se za komara take jezdilo pomaleji a nebyl takovy provoz, takze slo jet svym tempem a dobre. Dneska je hodne manevru na ceste vynucenych, proto uz je letnak mene bezpecny. I kdyz ja do prezouvani nejak zhavy take nejsem. Po meste se to nejak prezije, prinejhorsim 3 dny v roce nevyjedu a na hory jezdim sluzebakem ktery prezuty je.
Avatar - Beefcake
2. 11. 2018 17:38
Re: H
"Letni jsou dneska udelane schvalne tak, aby to na nich v zime moc neslo" - to je zase jedna z tych konspiracnych teorii. Letne su jednoducho spravene tak, aby boli maximalne pouzitelne v lete. Co je v priamom rozpore s poziadavkami na zimu.
Kompromis, po akom tuzis, su tie univerzalky. Ale aj tie sa delia na letno a zimne primarne zamerane. Z tych by som bral len tie "zimnejsie".
Ano, ti kaskaderi na letnych akosi zabudaju na neocakavane situacie. Nie je to len o tom, ako jazdi kazdy sam.
Avatar - Beefcake
2. 11. 2018 09:49
OO
Velmi pekne otazky a odpovede.
Chlap mal s chytrakmi velku trpezlivost, aj ked ide o zamestnanca vyrobcu.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Beefcake
2. 11. 2018 09:54
YT
Nieco k prezuvaniu : [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Beefcake
12. 10. 2019 08:47
Zase ta recyklacia clankov
Ale v tomto pripade je to ok, vzdy je to o tom istom. Aj debaty.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hammunasakra
12. 10. 2019 10:38
Další RECYKLOVANEJ článek??
Fakt trapný :no: ;-\
Rozbalit vlákno
0
12. 10. 2019 11:18
Já tu reaguji do diskuze
A teď cumim, ze je rok stará. Fuj
Rozbalit vlákno
0
31. 10. 2019 17:33
Zimní pneumatiky
Je čas přezouvání, o tom žádná. Vybíráme nové pneumatiky. Koukali jsme na tyhle stránky: https://www.pneu-***/dunlop-sp-winter-response-2 - máte s nimi zkušenosti?
Rozbalit vlákno
1
1. 11. 2019 09:49
Re: Zimní pneumatiky
Měl jsem je a spokojenost. Moc se nesjizdely a držely na sněhu a ledu. Na mokru to bylo horší, ale furt lepší než polaris 3
Avatar - KANKUNEN
1. 11. 2019 09:15
Namísto recyklace článků vemte unirvezály
a zimáky a změřte jak to brzdí a zatáčí.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
1. 11. 2019 10:44
Re: Namísto recyklace článků vemte unirvezály
moc práce.
Avatar - Uživatel_5340709
1. 11. 2019 18:23
Vyrojil se nám tu takový nešvar -
že letní guma na suchém asvaltu v zimě je lepší. Ok, pravda, testy to i potvrzují. Ale KU.VA, kdo vám tu suchou silnic v zimě zaručí??? Trochu mi to připomíná tvrzení, že v zimě nepottřebuješ bundu, když vylezeš ze sauny. Fakt testy to potvrzují, prvních 10 minut můžeš být i v mínus desti, a je to ok. Takže když máš do práce cestu 10 minut, můžeš do ní chodit nahej, jako v létě.
Vůbec nechápu proč se pořád na každý podzim tyhle a podobné diskuse opakují. Furt dokola. :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Beefcake
1. 11. 2019 19:50
Re: Vyrojil se nám tu takový nešvar -
Lebo vzdy sa najde niekto, kto chce ukazat, aky je borec. Alebo protestuje len tak z principu.
3. 11. 2019 08:05
Jedině celoroční - rozhodují pojišťovny
Nemíním se 1.listopadu hádat s pojišťovnou, takže jsem přešel na celoroční.

Občas jsem přezouval až 2. listopadu, ale v listopadu pojišťovny nic neproplatí.
Rozbalit vlákno
0
27. 11. 2019 16:23
Zimní pneumatiky.
Hezký den, pokud chcete tip, kde mají velký výběr zimních pneumatik, určitě se podívejte sem: https://www.pneu-***/winter-sport-5 - snad vyberete.
Rozbalit vlákno
0
16. 4. 2020 21:32
Přezutí kol
Já přezouvám na zimní radši už v říjnu. Není to nic náročného. Koupil jsem si na to tento křížový klíč http://yeselektro.cz/…-550x550-mm.html , se kterým mám kola povolená raz dva. Pak je jen přehodit a utáhnout. Horší je to v případě, kdy si koupím nové gumy a potřebuji je obout na disky. S tím si sám neporadím, ale prohodit celá kola zvládne doma snad každý.
Rozbalit vlákno
1
31. 3. 2022 00:22
Re: Přezutí kol
Mám to stejně. Na zimní pneu taky raději přezouvám dřív, protože se tak člověk alespoň vyhne náporu v pneuservisech. Když jsem tam byl naposledy, tak říkali, že ty zimní pneumatiky, které mám mají před sebou asi poslední sezónu. Vypadá to tedy, že na příští zimu budu muset koupit nové, nejspíš tady odtud https://www.autodilyvojkov.cz/pneumatiky Je pravda, že když je namrzlá silnice, tak je to i cítit, že už nemají tak dobré vlastnosti jako nové pneumatiky.
1. 6. 2020 17:40
Mám Smarta ForTwo
Jezdil jsem pochopitelně na letních i zimních v daných měsících v zákoně, ale nejlepší jízdní vlastnosti se Smartem jsou na univerzálních gumách. Vím, že u některých lidí není Smart auto, ale okapotovaná motokára, ale najezdím s ním jako zvoník až 25 000 km ročně. Takže vím, o čem píšu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lordlord
30. 10. 2020 12:48
sedm
7°C je i v létě, kdo jezdí na šestou do práce, ten to ví, v úterý před svátkem večer teploměr ukazoval dva nad nulou, ale už jsem měl námrazu na střeše auta.
Rozbalit vlákno
0