Zimní pneumatiky nejsou zbytečné

Zimní pneumatiky nejsou zbytečné

 
 

Zima se letos přihlásila o slovo pouze několikrát, pořádné vánice a mráz nás terpve zřejmě čekají. Proto jsme připravili na poslední chvíli několik základních faktů vysvětlujících, proč byste měli jezdit na zimních pneumatikách.

Většina motoristů považuje rituál přezouvání pneumatik za samozřejmost, stále se však najdou jedinci, kteří se nebojí prohlásit, že zimní pneumatiky nemají na bezpečnost provozu vliv a dobrý řidič zimní pneumatiky vůbec nepotřebuje. Je s podivem, že takové názory mohou zaznít v době, kdy účinnost zimních pneumatik prokázaly stovky nezávislých testů a média pravidelně zveřejňují články s názornými ukázkami brzdných drah na letních a zimních pneumatikách. Jelikož argumenty stále nestačí, provádí se další a další testy.

Výrobcům a prodejcům pneumatik vydatná mediální masáž samozřejmě vyhovuje, ale důvod, proč nejen automobilová periodika stokrát zmíněné argumenty znovu opakují, nemají s prodejností zimních pneumatik nic společného. Jde nám o bezpečnost silničního provozu, jde o zdraví vaše i všech kolem vás. Pro všechny, kteří stále pochybují o smyslu zimních pneumatik i pro ty, kteří se chtějí utvrdit o správnosti svého přesvědčení, jsme připravili a vyvrátili deset nejrozšířenějších mýtů o zimních pneumatikách. Nejdříve si připomeňme základní fakta.

  • Směs použitá na výrobu zimních pneumatik nemůže na rozdíl od letní směsi „zmrznout“ či „ztuhnout“, zimní pláště tedy poskytují vyšší jízdní komfort a větší míru bezpečí. Zimní pneumatiky jsou bezpečnější než letní, jakmile začne teplota pravidelně klesat pod 7 stupňů C.
  • Podle platné legislativy některých zemí může mít jízda s nevhodnými pneumatikami dokonce právní důsledky nebo se může také odrazit v pojistném krytí.

Graf zobrazuje výsledek měření brzdné dráhy zimní a letní pneumatiky na sněhu při rychlosti 50 km/h. Brzdná dráha automobilu s zimní pneumatikou je o 8 metrů kratší než brzdná dráha automobilu s letními pneumatikami.

Stejně názorný je i druhý graf. Tentokrát byla rychlost vozidla 30 km/h a povrch vozovky byl pokryt vrstvou ledu. Brzdná dráha vozidla se zimními pneumatikami je i při tak nízké rychlosti o 11 metrů kratší.

Mýtus 1: Zimní pneumatiky jsou příliš drahé
Zimní pneumatiky něco stojí, stejně jako pneumatiky letní. Na trhu se nicméně nabízí řada zimních pneumatik, z nichž mnohé mají velmi příznivou cenu. Jejich používáním v zimním období se pochopitelně prodlužuje i životnost pneumatik letních.

Mýtus 2: Nikdy tady nesněží
Pokud klesnou průměrné denní teploty pod 7 o C, jsou zimní pneumatiky ve srovnání s letními bezpečnější. Zatímco běhounová směs letních pneumatik s klesající teplotou tuhne, zimní pneumatiky zůstávají elastické.

Mýtus 3: Nové letní pneumatiky jsou dostatečně bezpečné
Přestože dezén nových letních pneumatik má dostatečnou hloubku, tyto pneumatiky nejsou určeny pro zimní podmínky. Absence zimní běhounové směsi způsobuje jejich přílišnou tuhost, která nezajistí dostatečnou přilnavost a záběr.

Mýtus 4: Se zimními pneumatikami nelze jezdit rychle

Moderní zimní pneumatiky se vyrábějí v nejrůznějších rychlostních kategoriích. Záleží vždy na konkrétním modelu, některé pneumatiky jsou konstruovány pro rychlost až do 240 km/h.

Mýtus 5: Mám ABS a ESP, zimní pneumatiky nepotřebuji
I ty nejlepší kontrolní systémy jsou závislé na tom, zda je brzdná a hnací síla efektivně přenesena na vozovku. Letní pneumatiky ztrácejí při nízkých teplotách své adhezní vlastnosti a elektronické systémy nemohou fungovat stejně efektivně, jako na zimních pneumatikách.

Mýtus 6: Kam uskladním letní pneumatiky? Nemám žádné prostory
Nedostatek skladovacích prostor není omluvou pro nepoužívání zimních pneumatik. Kvalitní pneuservis dokáže zajistit uskladnění letních pneumatik,jejich kontrolu a následnou montáž v jarním období za rozumnou cenu.

Mýtus 7: Zimní pneumatiky nevypadají dobře
Současné zimní pneumatiky se letním velmi podobají, hrubý blokový dezén je minulostí. Moderní zimní pláště se od letních odlišují zejména bohatým lamelováním běhounu (malými zářezy v dezénu), které podstatně zlepšuje výkon na sněhu i ledu.

Mýtus 8: Zimní cesty se udržují
Ne všechny silnice jsou udržovány, avšak i na těch udržovaných musíme počítat s tím, že mohou být zaváty sněhem, protože pracovníci údržby silnic a dálnic nemohou být všude.

Mýtus 9: Povinné ručení kryje všechna rizika
Pokud se stanete účastníkem dopravní nehody, kterou nezaviníte, škoda je uhrazena z povinného ručení viníka nehody. V případě, že nehodu způsobíte a nemáte sjednáno havarijní pojištění, musíte si opravu automobilu zaplatit sami.

Mýtus 10: Zimní pneumatiky jsou hlučné
Už dávno neplatí, že obutím zimních pneumatik se vystavíte nepříjemnému hluku. Dnešní zimní pneumatiky vykazují téměř stejnou hlučnost jako pneumatiky letní.




reklamní sdělení:

Nejlepší ceny zimních pneu, litých kol, střešních nosičů najdete na www.autozima.cz

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb

Z německých voleb mohou mít Češi radost. A to dokonce…

Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace

Ke sjednocení parkovacího systému ve všech městských…

Čínská Alibaba chce vybudovat globální logistickou síť, investuje přes 331 miliard korun Čínská Alibaba chce vybudovat globální logistickou síť, investuje přes 331 miliard korun

S cílem posílit zahraniční expanzi čínská internetová…

Lesy České republiky blokují přes čtvrt miliardy pro ostatní věřitele Lesy České republiky blokují přes čtvrt miliardy pro ostatní věřitele

Trable s Lesy ČR provázejí krach lesnické firmy Less…

 

Štítky Testy Pneu Testy pneu

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 





 
Sytič: K čemu sloužil a proč se dnes už nepoužívá?

Sytič: K čemu sloužil a proč se dnes už nepoužívá?

Dnes 08:00

„Musíš vytáhnout sytič“, říkával mi děda, když jsem začínal jezdit s jeho Škodou 120L z roku 1985. Starší motoristé to jistě znají, ale co ti mladší? Ti se s tímto pojmem v praxi možná ani nesetkali. Takže, kdy a proč se používal sytič?




Blesk.cz

Havlová o smrti Jana Třísky (†80): Byl Vaškův nejlepší kamarád, boží cesty jsou nevyzpytatelné

Havlová o smrti Jana Třísky (†80): Byl Vaškův…

Jednou z blízkých přítelkyň legendárního herce Jana Třísky (†80) je také bývalá první dáma Dagmar Havlová (64).…

Policisté hledají muže, kteří ukradli tablet: První loupež připravil, druhý s ním utekl

Policisté hledají muže, kteří ukradli tablet: První…

Obvyklou krádež tabletu z obchodu vyšetřují policisté z Prahy. Ve Vinohradské ulici tu dva muži přišli do…

 

iSport.cz

Zacha zazářil proti Ottawě třemi body. Úřadovali i Pastrňák s Chytilem

Zacha zazářil proti Ottawě třemi body. Úřadovali i…

Pavel Zacha z New Jersey zazářil v pondělním přípravném utkání NHL v Summerside a třemi body za dvě branky a…

Limberský přijal omluvu za hrubý faul: Odpouštím ti, ať je trest co nejmenší

Limberský přijal omluvu za hrubý faul: Odpouštím ti,…

Má za sebou náročnou operaci zlomeného jařmového oblouku. David Limberský si od fotbalu na delší dobu odpočine,…

 

Reflex.cz

Pohnutý osud slavné

Pohnutý osud slavné "ušaté" lokomotivy. Zahrála si s…

Sedmasedmdesát parních rychlíkových lokomotiv řady 464 vyrobili v letech 1933 - 1939 v ČKD a plzeňské Škodě.…

Odešla božská Tornádo Lou. V 88 letech zemřela herečka Květa Fialová

Odešla božská Tornádo Lou. V 88 letech zemřela…

Ve věku 88 let dnes ráno po dlouhé nemoci zemřela herečka Květa Fialová. Informaci České televize ČTK potvrdil…