Osobně se mi tenhle přístup (tuším že i ve Východní Marce to platí nějak podobně) příjde rozumnější, než zdejší od listopadu do dubna. Pomáhat a Chránit by pak místo lehce vybraných debilních pokut za nedodržení znění zákona v listopadu/dubnu při slunečním počasí a 15stupních, skutečně vykonávali nějakou rozumnou prevenci....
Dnes ráno jsem třeba potkal v Praze policejní Oktávku komplet pokrytou sněhem jen s malým průzorem pro řidiče >:-[] No jo, když se jde příkladem.....
no oni to tam tak měli celkem vždycky §2 odst. 3a:
"Bei Kraftfahrzeugen ist die Ausrüstung an die Wetterverhältnisse anzupassen. Hierzu gehören insbesondere eine geeignete Bereifung und Frostschutzmittel in der Scheibenwaschanlage."
Tím se myslí, že se auto musí přizpůsobit podmínkám (zejména pneumatiky a kapalina do ostřikovačů). Co jsou vhodné pneumatiky je definováno v jiné vyhlášce. Pak je tam eště něco o tom, že když vezeš nebezpečný náklad a je viditelnost do 50 metrů, náledí či sníh, tak musíš vyhledat nejbližší parkoviště a zastavit. Takže mi není příliš jasné, co se krom výše sankcí změnilo. Možná kdyby autor uvedl zdroj...
Pak se mi eště líbí, že u nich po tobě pojišťovna může a bude chtít nahradit škodu, kterou jsi způsobil při nedodržení tohoto zákona. Např. nabouráš někoho na sněhu a máš letní - pojišťovna platí, ale pak ti přijde složenka :-)
U nás to takhle napsat nejde, protože jsme Češí, a ti si dycky najdou nějakou výmluvu, kerou pak soud musí uznat.
tak ona ta legislativa je často tak dementně napsaná, že se přímo nabízí k tomu, aby byla obcházena a zneužívána...
problém ale je podle mně hlavně v lidech - v tomhle počasí bych prostě já na letních nevyjel. Když už musím jezdit autem, tak počítám s nějakými provozními náklady. Takže na zimu potřebuji zimní obutí, potřebuji měnit pravidelně olej, potřebuji mít v pořádku brzdy a pod. Nemám na to? Jezdím autobusem. Loni jsem druhé auto neměl přezuté, protože jsem neplánoval ho v zimě užívat. A i když by mi párkrát přišlo vhod, prostě jsem to rovnou zavrhl a hledal náhradní řešení.
70% osobaku, 10% kamionaku.
Dnes to byl pres "kopec" mazec, klouzajici Fabka ve 20km/h na letnacich pocinaje, strudl 30 kamionu sunoucich se z kopce 10km/h konce ;-\
v Osterreichu mas povinnost mat zimne pneumatiky pri "zimnych podmienkach" na ceste (ujazdena vrstva snehu). To splnas ale aj vtedy, ak mas letne + snehove retaze. Pokuty (aspon pokial viem) sa za to zatial nikdy nedavali. Ale rovnako ma clovek znizene poistne plnenie, ak je ucastnikom nehody a zisti sa ze po zasnezenej ceste isiel na letnych...
BTW, druha vec je, ze na rakuskych dianiciach som za 10 rokov zazil len raz, ze na nich bola ujazdena vrstva snehu, a to sa uz aj na zimne pneumatiky pytali retaze.
no to nesplníš, protože u drtivý většiny aut se řetězy smí montovat jen na jednu nápravu. Ta druhá pak ustanovení zákona neplní ;-)
Např. BMW se zadním náhonem. Řetězy přijdou na tu zadní. Ale jak pak máš na tom ujetym sněhu řídit? Těma předníma, když se ty letní gumy vůbec nechytaji?
Přední náhon je dílo ďáblovo! S poháněnou zadní nápravou se mi jezdilo líp. Teď mám bohužel předokolku. Ale když finance dovolí, tak jdu do něčeho se 4x4.
robia vsetky pneumatiky s popisom M+S a je vystarane, mali by si z toho zobrat priklad vsetci vyrobcovia, potom mi mozu policajti .... popriat prijemnu cestu :-)