Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zimní výbava na dálnicích a silnicích 1.třídy od 1.11.2009 (přehled úseků)

Ondřej Láník
Diskuze (16)
Ředitelství silnic a dálnic ČR zveřejnilo přehled dálnic a komunikací I. třídy, na nichž je nutné mít od 1.11. 2009 obuty zimní pneumatiky.

V níže uvedeném přehledu jsou pouze úseky, které má Ředitelství silnic a dálnic ČR ve správě. Zimní pneumatiky jsou od 1.11.2009 povinné pro cestu po dálnici D1 mezi 66. a 162. kilometrem, tj. mezi exity Loket a Velká Bíteš.

Na silnicích první třídy byly vytipovány úseky na silnici číslo I/8 v úseku Dubí - Cínovec, nebo na silnici I/7 Chomutov - hora Sv. Šebestiána - obojí v Ústeckém kraji. Stejná omezení se vztahují na úseky silnic první třídy v Pardubickém, Olomouckém a Moravskoslezském kraji. Kompletní přehled je v následující tabulce.

Úseky dálnic a silnic I.třídy, na nichž je nutné mít od 1.11.2009 zimní výbavu
Dálnice D1 66. - 162.km tj. křižovatky Loket - Velká Bíteš
Silnice I. třídy
Ústecký kraj
I/8 Dubí - Cínovec
I/7 Chomutov - Hora Sv. Šebestiána
Pardubický kraj
I/11 Jablonné nad Orlicí konec zástavby - kř. Čenkovice - Červená Voda
I/34 stoupání "Vendolák" (konec zástavby SY-Polička kř. II/360)
I/34 kř. s II/3549 Rychnov - Borová začátek zástavby
I/35 stoupání Hřebeč (konec aleje kř. III/36826 Hřebeč-Koclířov)
I/37 Trhová kamenice (konec zástavby)-Nová Ves (začátek stavby)
Olomoucký kraj
I/35 Mohelnice - Studená Loučka
I/44 Kouty - Červenohorské sedlo – Domašov
I/46 Šternberk - Horní Loděnice
I/60 Lipová Lázně – Vápenná
Moravskoslezský kraj
I/56 Ostravice – Bílá – hranice kraje

V přehledu nejsou silnice II. a III. třídy, případně další úseky místních komunikací, které bývají obvykle ve správě krajů a měst, které mohou o umístění značky Zimní výbava rozhodovat podle potřeby v daném regionu. Jedná se tedy převážně o úseky horských silnic.

Dopravní značka „Zimní výbava“ přikazuje řidiči motorového vozidla pokračovat v jízdě v označeném úseku jen za použití zimních pneumatik. A to na všech kolech u vozidel do 3.500 kg (včetně) nebo pouze na hnacích kolech u vozidel nad 3 500 kg. Limitní hmotností 3.500 kg je pro účely této značky myšlena maximální přípustná hmotnost vozidla. Hloubka vzorku musí být nejméně 4 mm na všech kolech (u vozidel do 3.500 kg), nebo nejméně 6 mm na všech hnacích kolech (u vozidel nad 3 500 kg).

Značka platí od loňského roku, kdy byla poprvé osazena v krajích i na dálnici D1.

Ondřej Láník
Diskuze (16)
Avatar - chlapecx
2. 11. 2009 01:17
I/38
Myslím, že Kraj Vysočina říkal, že tu značku nasadí ď na tuto silnici, která protíná dálnici D1 od Brodu až po Znojmo:-)
Avatar - chlapecx
2. 11. 2009 01:16
Re: Kocourkov
přesně, souhlaas:-)
1. 11. 2009 21:35
Re: Jen zimní pneu?
Tak jao má pravdu. Je pravda, že jako zimní výbava stačí mít v kufru řetěry. A je taky pravda, že je * to nasazovat a zhazovat co 5 km.
1. 11. 2009 19:34
Re: Jen zimní pneu?
nasazoval jsi na dalnici nekdy retezy? tak as to vyzkousis, tak sem napis, jak to na odstavnem pruhu slo, a ne abys i jen 10m kus kde bude snih prejel bez tech nasazenych retezu >:D
1. 11. 2009 16:05
Re: Jen zimní pneu?
nepsal kolem nuly, ale -10°C... jako je pravda, že kolem nuly letní pneumatika nemá tak doubrou adhezi, jak za vyšších teplot, ale určitě s ní není problém jezdit... dneska jsem jezdil skoro celý dopoledne a teploměr skoro pořád ukazoval -1°C a ze své obvykle svižné jízdy na známých trasách jsem nemusel vůbec zpomalovat...
Ale netvrdím, že třeba při brždění z rychlosti 100km/h bych zastavil stejně dobře jako na obdobně kvalitních zimácích... ale rozdíl určitě nebude nějak veliký...