Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Zimní výbava: Po dálnici D1 ode dneška jen se zimními pneumatikami

V pátek nainstalované značky byly ještě včera otočeny tak, že je řidiči neviděli. Dnes bylo rozhodnuto, že platnost značky Zimní výbava nebude nijak omezena. Značky jsou již nainstalovány a mezi 90. a 112. km dálnice D1 tak jsou zimní pneumatiky povinné.
Zpět na článek
10. 11. 2008 20:15
10. 11. 2008 20:48
10. 11. 2008 21:01
neregistrovaný "Hlinda"
10. 11. 2008 21:22
10. 11. 2008 22:12
neregistrovaný ".Deadlift"
10. 11. 2008 22:29
10. 11. 2008 21:03
neregistrovaný "antal"
10. 11. 2008 22:45
neregistrovaný "frank_colletti"
11. 11. 2008 11:47
11. 11. 2008 20:38
neregistrovaný "frank_colletti"
12. 11. 2008 20:51
11. 11. 2008 17:36
11. 11. 2008 20:49
neregistrovaný "frank_colletti"
11. 11. 2008 18:03
12. 11. 2008 10:02
12. 11. 2008 10:05
11. 11. 2008 09:24
11. 11. 2008 12:04
11. 11. 2008 12:17
11. 11. 2008 13:14
11. 11. 2008 15:48
11. 11. 2008 18:15
neregistrovaný "antal"
12. 11. 2008 14:43
neregistrovaný "tommy.xy"
12. 11. 2008 14:27
neregistrovaný "tommy.xy"
11. 11. 2008 13:22
11. 11. 2008 14:23
neregistrovaný "Kubajsu"
11. 11. 2008 14:49
12. 11. 2008 12:06
11. 11. 2008 15:19
neregistrovaný "Hooonza"
11. 11. 2008 16:45
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 16:52
neregistrovaný "Hooonza"
11. 11. 2008 16:54
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 17:00
neregistrovaný "Hooonza"
11. 11. 2008 17:05
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 17:48
neregistrovaný "Hooonza"
11. 11. 2008 17:08
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 17:45
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 20:24
neregistrovaný "Slovan"
11. 11. 2008 23:46
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 15:24
11. 11. 2008 15:40
neregistrovaný "Hooonza"
11. 11. 2008 15:54
11. 11. 2008 15:58
11. 11. 2008 16:13
neregistrovaný "Hooonza"
11. 11. 2008 16:20
11. 11. 2008 16:26
11. 11. 2008 16:47
11. 11. 2008 16:29
11. 11. 2008 16:36
11. 11. 2008 16:44
11. 11. 2008 16:54
neregistrovaný "Hooonza"
11. 11. 2008 16:56
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 17:04
11. 11. 2008 16:59
11. 11. 2008 17:10
11. 11. 2008 17:17
11. 11. 2008 17:27
11. 11. 2008 17:48
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 18:34
11. 11. 2008 19:41
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 20:39
11. 11. 2008 23:57
neregistrovaný "babo"
12. 11. 2008 01:13
11. 11. 2008 15:49
11. 11. 2008 16:49
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 17:46
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 17:56
11. 11. 2008 17:57
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 16:41
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 17:57
11. 11. 2008 19:13
neregistrovaný "antal"
11. 11. 2008 19:42
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 20:18
neregistrovaný "Slovan"
11. 11. 2008 20:32
neregistrovaný "Slovan"
11. 11. 2008 20:34
neregistrovaný "Slovan"
11. 11. 2008 21:10
neregistrovaný "Slovan"
12. 11. 2008 00:01
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 20:43
neregistrovaný "Slovan"
11. 11. 2008 20:53
neregistrovaný "Slovan"
12. 11. 2008 08:08
neregistrovaný "Leček"
12. 11. 2008 15:13
12. 11. 2008 15:16
12. 11. 2008 15:24
12. 11. 2008 22:29
12. 11. 2008 16:40
neregistrovaný "vobo"
10. 11. 2008 20:15
Zimní pneu
Používaní zimních pneumatik by mělo být povinné na všech silnicích ne jen na vybraných místech. Bylo by to jistě jednodušší řešení a ušetřilo by se za značky.
Rozbalit vlákno
16
10. 11. 2008 20:48
Re: Zimní pneu
ty máš pneuservis? nebo co je to za lobby? Nechápu, proč když v únoru až teplá fronta přivane +7° nemůžu jet svobodně za sucha kam chci? Protože soudruzi rozhodli že v zimě je zima a v létě teplo? Tenhle dementní zákon jako každý druhý předpokládá, že každý je hňup co pojede v břečce na letních.
neregistrovaný "Hlinda"
10. 11. 2008 21:01
Re: Zimní pneu
Ne. Jen by melo byt brano v potaz na jakych pneu zpusobil ridic nehodu. Dostat za to patricnou pokutu a od pojistovny fakturu za uhradu castecne skody. Proste rozhodnuti o tom jake pneu obuju by melo byt na ridicovi. Rozhodne se spatne = tak to zaplati v pripadne skody, ci prestupku napr. proti plynulosti provozu.
10. 11. 2008 21:22
Re: Zimní pneu
no mě to tak taky přijde logický.
Sice s tou pojišťovnou +- pojistka to samozřejmě kryje a je to nehoda jako každá jiná.
ALE, a to je nejlepší motivace, pojišťovna má právo se zeptat a ptá se, jestli v zimě používáš zimáky (a parkuješ v garáži atp.) a může ti dát slevu pokud používáš (v praxi teda spíš přirazí když ne). Pokud by byl pak po nehodě zjištěn rozdíl, tak by se děly věci.
A pojišťovna je v tomhle obvykle ten nejdůslednější policajt. Takže když někdo ve Špindlu na letních bez řetězů vlítne pod rolbu, tak ho pošlou do Bohnic, pokud to snad přežije.
neregistrovaný ".Deadlift"
10. 11. 2008 22:12
Re: Zimní pneu
výš jak by si pojišťovny smlsly?

řeknu ti to taklhle: vždycky bys měl špatný gumy a vždycky by se na tobě pojišťovna zahojila. Bůh nás chraň.

PS: kdo nemá na zimáky a potřebuje na D1 prostě ten úsek objede přes Herálec-Štoky, cca 25km (stejně není o co stát...)
10. 11. 2008 22:29
Re: Zimní pneu
smlsly? tak čistě hypoteticky by mohly, ale v praxi? Vzhledem k tomu, že už teď člověk dostane přirážku za PSČ nebo slevu za zkušenosti, bych jim věřil víc než těm zhulencům v PS. Uzákonil bych možnost konstantní přirážky za neuvedení typu pneumatik používaných v zimě 2000Kč a možnost přirážky 1000Kč v případě kdy majitel uvede že jezdí na letních. V případě že by pak v nějakém období např. půlka listopadu až konec března někdo způsobil nehodu nebo zácpů, možnost odmítnout plnění třeba z 25% (šlo by o úmyslné uvedení omyl, pojišťovací podvod)
neregistrovaný "antal"
10. 11. 2008 21:03
Re: Zimní pneu
Preboha do 30 dubna?Myslel som ze ako prve pneu budem menit letne ale asi to budu zimaky!Keby to aspon obmedzily nejakym teplotnym rozdielom.
neregistrovaný "frank_colletti"
10. 11. 2008 22:45
Re: Zimní pneu
Souhlasím, jenom tě poopravím, není to zákon, ale vyhláška. A co se podle právního hlediska týče, výhlaška nemůže nic přikazovat :-) Tak jsem to slyšel já, že vyhlášky tak fungujou, čili značky a všechno kolem je nesmyls, dokud to neprojde vládou a celým jakýmsi procesem a myslím si, že je jen otázka času, kdy nějaký právník zplatí na D1 za gumy, chytne se toho a bude si stěžovat..
Jinak, když pojede takový Maďar, bude rozumět značce, že má mít 6mm? >:D
11. 11. 2008 11:47
Re: Zimní pneu
jako kazdej ridic tak i ten ze zahranici se ma ridit nejen znackama, ale i ostatnima vyhlaskama/zakonama dane zeme ;-) , takze neznalost neomlouva a Maďar neMaďar , kdys jede pres CR mel by znat a respektovat dany vyhlasky/zakony , nebo ty snad v cizine jezdis jen podle znacek a obrazku co jsou nanich ?
neregistrovaný "frank_colletti"
11. 11. 2008 20:38
Re: Zimní pneu
Značky v dopravě by měly být stejné všude, tak jako vzorečky třeba ve fyzice nebo matematice.
Vem to opačně..Vem si, že taková značka by byla v Maďarsku a ty bys tam zrovná jel. V televizi by se o tom nemluvilo, o ničem bys nevěděl. Přiznejme si otevřeně, když bys byl dnes už na pomyslné hranici s Maďarskem, tak asi nelouskáš Maďarský zákon o provozu na pozemních komunikacích.., jedině že bys Maďarsky uměl, ale to nepředpokládám ;-)
Pokud už u nás taková značka je, tak jedině s vysvětlivkou na hraničních přechodech, třeba v angličtině..
Protože ten kus modrého plechu co dali na D1, je prostě unikát
12. 11. 2008 20:51
Re: Zimní pneu
takze kdys jedes do zahranici tak si jako nezjistujes kolik tam maj prikazanou rychlost v obcich, na dalnicich a tak?, tedy to co ti zadna znacka vetsinou neukazuje
11. 11. 2008 17:36
Re: Zimní pneu
Obávám se, že o vyhlášku už hezkých pár let nejde - jde skutečně o zákon - viz. např. [odkaz]
neregistrovaný "frank_colletti"
11. 11. 2008 20:49
Re: Zimní pneu
nevím, pojem zimní výbava jsem tam nikde nenašel..není asi na to ani žáden paragraf
11. 11. 2008 18:03
Re: Zimní pneu
A uz pri teplotach pod 15 stupnu celsia je funkcnost letnich pneu omezena a doporucuji se zimni... (ADAC, Auto,Motor,Sport)
Avatar - chlapecx
12. 11. 2008 10:02
Re: Zimní pneu
tendle je taky dobrej, ty na ty tři teplejší dny v zimě budeš přezouvat na letní? Mám dojem, že v zimě je většinou zima 8-s
Avatar - www.skodaoctavia.cz
11. 11. 2008 15:15
Re: Zimní pneu
Zimáky mám a používám, ale přezuji, až když to počasí vyžaduje. Přezouvat podle kalendáře je hloupost do nebe volající.
V dubnu už kolikrát je teplo, že zimní pneu jsou spíše na škodu.
Avatar - chlapecx
12. 11. 2008 10:05
Re: Zimní pneu
v dubnu ano, z jara bych to nehrotil, na podzim je lepší dřív, pak čekáš v servise půl dne...
10. 11. 2008 23:04
bič na všechny
No já myslím, že vše bylo již řečeno v minulém kole. Holt většina lidí je jako stádo bez názoru. A názorům které na sebe ještě přivolávají byč pojišťoven se jen směju a přeju jim to. :-!
Rozbalit vlákno
0
11. 11. 2008 09:24
Máš na auto?
Pokud máš v dnešní době peníze na provozování auta, tak máš i na to abys pořídil obutí vyhovující ročnímu období - nejsme všichni tupci, co čekají až jim to vyhláška-zákon nařídí - a právě proto, že vedete tu diskuzi jestli jo a nebo jestli né zimní pneu, tak přesně pro tyhle lidi byl tenhle zákonvyhláška zaveden. Navíc jsou to jen úseky, takže tě nikdo nenutí ty gumy kupovat, zkrátka tam nejezdi a je vyřešeno.
Byl bych pro plošné zavedení zimních pneu, nebaví mě čekat jestli ten dobrák na letních za mnou dobrzdí a zabije mi rodinu nebo jestli ten kopec vyjede nebo jestli mu to v té zatáčce vyjde nebo....
Je to pořád dokola, brečí se a brečí - začněte se chovat zodpovědně vůči sobě i druhým a pak vám obutí na auto přijde jako samozřejmost. Vždyť pneu na Fabii dnes stojí 4 ks za 4000,-Kč i s přezutím, neojedu letní.
A navíc za pneu na horské kolo dnes zaplatím i 1500,-Kč za 1ks. Tak mi to přijde ze strany lidí co brečí nad zimními pneu poněkud podivné. :-!
Rozbalit vlákno
28
11. 11. 2008 12:04
Re: Máš na auto?
jj presne tak, ty ceny nijak sileny nejsou, rocne sice najezdim jen asi 25-30 tisic km, tedy nic moc, ale i tak si kazdej rok nechavam prehodit kola se zimakama/letnakama, na leto 16" 215/55 GoodYear, komplet i s litakama 7x16 od Alutecu me to prislo na 15 tisic, zimni set 15" 195/65 Pirelli SZ W-190 s origo litakama Audi (ty us sem mel) tedy jen pneu prisli na 7 tisic, takze tech cca 100-120 tisic km ktery na tech dvou setech najezdim me prisli dokupi i s uskladnenim a vycistenim v servisu za 400,- a prehozenim na aute za 125,- na cca 24tisic za 4 roky, to jest asi 6 tisic rocne, a to me jako silena castka u auta ktere samo stalo 100x vic, prijde jako dost smesna cifra, navic vlastne nic neresim, jen zavolam, prijedu a do 10 minut jedu na druhe sade kol, ten kdo pneu/kola kupuje v nejake levnejsi sfere a nemusi mit obe sady na jinych discich tak veskutecnosti za ty 4 roky utrati treba jen pulku nebo v pripade levnejsich pneu i daleko min

v zime taky nosime zimni boty, tak proc nedat zimni kola i na auto
11. 11. 2008 12:17
Re: Máš na auto?
120tis na dvou sadách pneumatik? aha. :-!
11. 11. 2008 13:14
Re: Máš na auto?
? co ti natom prijde divneho ?, ne kazdej ma na aute pneu ktere sotva vydrzej 10k km a pri kazdem rozjezdu nechava zasebou na asfaltu cerny cary a bile oblaka dymu ;-) moje letni pneu maj od vyrobce psanou vydrz na 50-55 tisic km, a zimni maj od vyrobce psano 75-80 tisic km pri dodrzeni podminek takovich a takovich ;-)

a vzhledem k tomu ze ja 95% zimy s autem stravim v krkonosich a casto v mistech kde se nesmi solit a ani jinak sipat kvuli rolbam a skutrum, tak jezdim defakto nejcasteji po ujezdene vrstve snehu, takze se pneu sjizdej jeste min nezli s tim pocital vyrobce
11. 11. 2008 15:48
Re: Máš na auto?
no hlavně jestli se ti na těch letních jezdí dobře. Podle mě 50tkm vydrží tvrdá guma na malým autě. Já mam radši měkčí co vydží aspoň 35tkm, a na dálnici neohluchnu a vlhku se mi dobře jede. Co se týče zimáků tak pro tvůj styl ta guma zase morálně zastará, protože dejme tomu o dvě sezóny mladší guma ma výrazně lepší vlastnosti. Takže zase na nich ujedeš těch 35tkm - můj názor....
neregistrovaný "antal"
11. 11. 2008 18:15
Re: Máš na auto?
tu nejde o to prezut ci neprezut.Ja som tiez za to aby v zime mal kazdy zimaky ale riadit sa podla kalendara je na h... PS.asi by si nebol rad keby si tie zimne boty musel nosit do 30dubna ked je vonku uz teplo
11. 11. 2008 12:09
Re: typické prizma řidiče bolševika
kontrolní otázka, dneska máme 11.11. venku je 10° docela pěkně a sucho, kdo komu udělá kufr já Tobě s letníma 275 vpředu a 325 vzadu, nebo ty mě s 205 všude? (a moje auto je o 150kg lehčí)
A zakazuju Ti snad jezdit?
Myslíš že ta Fábka se "zimákama" za 900 kus ti ho neudělá? Se prober.
11. 11. 2008 12:37
Re: typické prizma řidiče bolševika
Me2d: A ty řešíš zimní pneu? Předpokládám v těchto šířkách něco dražšího a luxusního. A s tím bolševikem si to nech, jestli chceš politicky prudit jsou jiná vlákna, kde se lze slušně realizovat. Zkus vyrazit do Itálie a nebo At a nebudeš asi tyhle věci řešit. Jezdím taky velký gumy a nemám potřebu to takhle dávat najevo. Jen jsem bral průměrného obyvatele tohoto státu a pprůměrné auto, předpokládal jsem, že tohle kupci dražších aut neřeší a docela se divím. A s těma 10 nad nulou je to fajn , ale rychlá změna počasí bude asi rychlejší než přezuješ v servisu, viz ˇhromadná srážka na D1 při změně počasí.
11. 11. 2008 12:50
Re: typické prizma řidiče bolševika
zimní pneu neřeším, jezdím normálně druhým autem taky Mondeem, 2.5kou, a přezuto už mám (SAMOZŘEJMĚ), to co mě ale vytáčí je to, že za chvíli se pojedu projet do hor, budu 20km z podhůří koukat jak je tam hezky, a pak prostě ilegálně poruším "zimní výbavu" protože dám pravou ruku na to, že je tam pěkný hladký suchý asfalt nezničený od náklaďáků. Podle mě motorkáři taky poznají kdy vyjet a kdy ne a kam.
Za bolševika se omlouvám, ale nemám rád zákony typu řidič je nesvéprávný idiot, tak mu podle kalendáře řekneme jak má jet a čím. Teď podle aktuálního počasí si sportovní auto zazimuju, ale chci si to rozhodnout sám, stejně jako jestli už je na jaře pěkně, a jsou uklizený kamínky a smytá sůl atd. A to bude rozhodně dříve než v květnu.
Co se týče Itálie a Rakouska, to je Alpama, ničím jiným.
Avatar - chlapecx
12. 11. 2008 11:53
Re: typické prizma řidiče bolševika
ano řidič není nesvéprávný idiot, ale mnoho z nich se chová ještě hůř, než nesvéprávní idioti, jako gumy, když je vánice, jedou na letních, dkyž to klouže tak stejně jezděj jak prasata. Když je mlha, tak taky předjížděj a to eště v zatáčkách, kde i při dobrý viditelnsoti slušnej řidič neriskuje:(
proto je tolik bouraček, protože myslet za volantem, ne dát cihlu na plyn, to ne každej dovede...
aha, medvěd nadává na měnění pneumatik,t ak radši místo dvou sad pneu, letní a zimní, má dvě auta, letní a zimní, hmmm, nejsou ale přece jen levnější gumy, než druhý auto?
12. 11. 2008 13:07
Re: typické prizma řidiče bolševika
nene, nenadávám na měnění proboha, nadávám na zákonnou úpravu a kriminalizaci, změnu logiky značení 3x týdně, nedoplnění tabulkama s teplotou atd. atd.
Avatar - chlapecx
12. 11. 2008 14:38
Re: typické prizma řidiče bolševika
nu tak ale to už je prostě typickej českej absurdistán, jak se má něco zavést tak je kolem toho moc řečí a každej ví nejlíp, jak to uděalt, tak ono domluvit se jednoduše na plošným zavedení zimních kol a oznámit to s předstihem před zmou je problém. ale tu teplotu já bych tam taky nedeával, jen bych dal do vyhlášky, že v tej a tej teplotě za to postih nebude, to je technicky jednodušší, než dodatkový tabulky, navíc v praze fakt může bejt 10 a jasno a na vysočině 3 a mlha jak v pr...
11. 11. 2008 13:24
Re: typické prizma řidiče bolševika
pokud pojedes jako prase tak klidne ty jemu >:D neni to o rozmeru pneu a vaze auta, ale o ridici a aktualnim stavu vozovky, i s 325 pneu muzes na kaluzi letet lip nez nekdo kdo ma 135 pneu ;-)

z tvejch postu me pripada ze si myslis ze kdys mas nejlehci auto s nejsirsima pneu, tak ze ses ten nejlepsi a mas nejmensi pravdepodobnost nehody :-! nerikaj ti doma BUH ?
11. 11. 2008 15:52
Re: typické prizma řidiče bolševika
no nejen že si to nemyslím a za Boha se nepovažuju, ale dokonce ti potvrzuju že na silnicích 1. třídy v ČR jsou 205ky rychlejší než 325ky, rozdíl jsou koleje od náklaďáků.
Debata je ale o něčem jiném, stojí to plošně od stolu něco přikazovat x zachovávat svobodnou volbu. Chtěl jsem jenom ilustrovat, že zimák nemusí nutně být vhodnější obutí. (a psal jsem přesné podmínky)
11. 11. 2008 17:50
Re: typické prizma řidiče bolševika
svobodna volba je iluze, bejt svobodna volba, tak nemuzou bejt zadne zakony co neco narizujou nebo zakazujou ;-) , totes co ty povazujes za blbost ohledne zimaku muze nekdo povazovat za blbost ohledne rychlosti, sak proc jezdit na dalnici 130 kdys mam F430 ?, at si tech 130 jezdi nekdo kdo ma treba Felicii :-!

tvoje presne podminky jsou "kontrolní otázka, dneska máme 11.11. venku je 10° docela pěkně a sucho, kdo komu udělá kufr já Tobě s letníma 275 vpředu a 325 vzadu, nebo ty mě s 205 všude? (a moje auto je o 150kg lehčí)" tedy nic co by potvrzovalo ze on nebo ty nekomu nabori kufr nebo ze tomu zabrani ;-)
11. 11. 2008 19:19
Re: typické prizma řidiče bolševika
Někdo prostě potřebuje zákon aby věděl jak má žít. 8-s
11. 11. 2008 20:24
Re: typické prizma řidiče bolševika
no takovejch je drtiva vetsina ;-) a vcetne tebe, nebo ty snad mas moralni kompas tak uzasnej ze nikdy neporusujes zadnej zakon ? a nebejt prave tech zakonu tak i ten moralni kompas se hned posune na uplne jinou hranici ;-)
11. 11. 2008 21:08
Re: typické prizma řidiče bolševika
hele koukni, Zákon o provozu na pozemních komunikací, paragraf 11, odstavec 1) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak
...až budu mít pocit, že aspoň 20% lidí rozumí "při pravém okraji vozovky", můžeme přejít se školou slušné jízdy třeba k zimákům.
Nejsem ani anarchista, ale to je rozdíl realita vs. zákon, kdo by jezdil vpravo, když jsou tam samý díry, chodci, kola. A jde to dál, kdo by jezdil na dálnici vpravo, když jsou tam samý kamiony, pruh je jak tankodrom... A zase dál, proč bych tam jel 130 když můžu 135....
Vidíš v tom nějaký zásadní rozdíl nebo rozpor v uvažování?
12. 11. 2008 10:15
Re: typické prizma řidiče bolševika
a proc bych jezdil 135 kdys me to jede i 260 ;-) treba prave proto ze kdys neni zakon, tak nemam ani sajnu otom co je bezpecne, jako kazdej clovek si totis uvedomim svoji bezpecnost a stesti as ve chvili kdy onej prijdu ;-) nebejt tech zakonu, tak na silnicich je takova jungle ze pohrebni ustavy budou tela skladovat ve skladistich ;-)
Avatar - SpiderJ
12. 11. 2008 10:19
Re: typické prizma řidiče bolševika
:yes: :yes: stoprocentní pravda :yes: :yes:
12. 11. 2008 13:16
Re: typické prizma řidiče bolševika
Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen

a) chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace,1) povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu.

...nikde tam nečtu že 130 je pro Tebe bezpečné pokud nemáš levou ruku, jsi idiot, máš 8 dioptrií, řidičák rok...
...ale čtu tam, že pokud je D1 rozbitá, a zasněžená, mám se tomu PŘIZPůSOBIT - všimni si že tam není "přizpůsobit zpomalením na XY km/h"
neregistrovaný "tommy.xy"
12. 11. 2008 14:43
Re: typické prizma řidiče bolševika
Dodrzovani normy lze docilit dvema zpusoby. Zaprve spolecenskou akceptaci, nebo zadruhe dostatecne ucinnym sankcionovanim. Proc si myslis, ze vsichni nejezdi po silnicich dve kila? Jsou sankce za dodrzovani rychlosti dostatecne? >:D To se, myslim, bezpecne shodneme, ze ne. Lide tolik jezdi, protoze jim to prijde moralni.

Dobre to bylo videt dva mesice po zavedeni bodoveho systemu - lide citene zpomalili, obavali se sankce, ale po dvou mesicich zjistili, ze sankce je nedostatecna a vratili se k obecne respektovane rychlosti.

Pokud by se omezeni rychlosti uplne zrusila, dam boty na to, ze naprosta vetsina lidi bude jezdit uplne stejne.
12. 11. 2008 20:55
Re: typické prizma řidiče bolševika
nojo vubec si to nepochopil, takze polopate, kdyby ten zakon nebyl tak to nebude dodrzovat nikdo, jeden pojede 80 a druhej 280 ;-)
neregistrovaný "tommy.xy"
12. 11. 2008 14:27
Re: typické prizma řidiče bolševika
Absolutni nesmysl. Nikdo nezna obsah vsech pravnich norem a presto drtiva vetsina lidi nikdy neprijde s pravem do konfliktu. Jak je to mozne? Jak muzou mit lide nejake moralni normy?

Ono to bude spis tim, ze moralni hodnotovy zebricek si jedinec osvojuje nejakou socializaci a enkulturaci (rodice, vzdelavani, prostredi,...), rozhodne ne ctenim Sbirky zakonu OMG.

Mimo to pravo prece nemusi byt jen psane, v judikature jsou od konce ctyricatych let minuleho stoleti pouzivany pravni principy. Ono je to pochopitelne, text je nepresny a bud plati, nebo neplati a nelze rict, ze v ojedinele situaci by mel platit jen trochu. Kde se ty principy berou (nebo dale do historie pravni obyceje)?

Pravo IMO vychazi ze spolecnosti, ne naopak (tj. pravo nerovna se jen forma projevu statni moci), pravo je odrazem obecne (kriticke) moralky, ne naopak.

Ale hlavne zapominas jeste na jednu extremne dulezitou vec. Protipravni jednani ma dve roviny, prvni je poruseni pravni normy a ta druha je SPOLECENSKA NEBEZPECNOST!! takoveho poruseni. Rika se tomu materialni korektiv a v CR se to moc nepouziva. Pak se muze stavat, ze stat stiha 15 let mladistveho pro pohlavni zneuzivani 14 let mladistveho, bez ohledu na to, ze tam slo jen o patnersky vztah a k zadnemu zneuzivani nedoslo, jen proto, ze je to tak napsane v zakone, ac byl ucel normy pochopitelne upne jiny.
Avatar - chlapecx
12. 11. 2008 11:57
Re: typické prizma řidiče bolševika
tak nějak, proč bych se svým silným autem nemohl po dálnici jet 160, 180, 200, kyž to lehce a pohodlně to auto dá? Je silný, má obrovskej výkon, ta 200 je tam hned...
Ať si 130 jezděj ti s těma 120cítkama, pokud jim to jede, feliciema, a s Fabiema HTP... a právě proto to tak na tý dálnici vypadá... vo tom to titiž celý je ;-\
12. 11. 2008 13:27
Re: typické prizma řidiče bolševika
§ 18
Rychlost jízdy
(1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.

Nechápu co pořád máte s tou obsesivní 130kou.
12. 11. 2008 14:22
Re: typické prizma řidiče bolševika
Paušalizace překročení rychlostních limitů jako univerzální příčiny téměř všech nehod mě opravdu hodně vadí. :yes:
Avatar - chlapecx
12. 11. 2008 14:53
Re: typické prizma řidiče bolševika
nu tak jistě, ale když to vemeš tagle tak podle svjech Opravdovejch schopností, ne podle těch, jaký si "věří" že má, když někdo pojede a nebo nedodrží bezpečnou vzdálenost, nebo když nepřizpůsobí rychlsot tomu, že je tak horiznot, vlastně bysme fakt na kopci měli kjet krokem, abysme stihli na horizontu zastavit a k tomu ty starý 120tky a hlavně 105tky byly hodně dobrý, ono v těch silnejch kárách nám to jako rychlé nepřijde, ale vystřelujeme na kopec stejnou rychlostí 100km/h jako pod kopcem...
dopravně technickému stavu tak to už vůbec se nedá jet na některých úsekách silnic ani 60tkou - zatáčky. Ami 70tkou, výtluky a úzká nezpevnění silnička, Ani 110 se nedá někde na D1 jet, jak je to rozmlávený, když pojedeš rychlejc, odnese tě to na svodidla nebo urveš kolo....
předvídat? Kolik z našich řidičů myslí, uvažuje logicky a předvídá? nikdo, každej sedne do auta, přišlápne cihlu na plyn a jede...arogantně agresivně, a pořád prostě za každou cenu tím svým směrem a ohledy na druhý? nezájem:( já potřebuju projet tak se tady dědku s tou stodvacítkou neplaz:( a šup myšku, v protisměru kamion nekamion...
kámoš od tý doby co měl drsnou bouračku, kterou ale on nezavinil, ale jedna rakouská guma v zatáčce před plnou předjížděla a samo ho sestřelila, tak od tý doby kámoš říká "jezdim tak, že si pořád říkám, za tou zatáčkou, horizontem stojí odstavenej kamion plnej těžkejch šutrů, je odstavenej tak blbě, že když nepřizpůsobím rychlsot tomu, že je tam zatáčka, horizont, tak do něj najedu....
todle je to pravý přizpůsobní a předvídání... taky nemám na rovným úseku rád lidi, co se plztí 70, 80, ale ty gumy agesivní, a ti, co musej za každou cenu eště pod vrškem předjet jen poto, že se nepovleče za stodvacítkou nebo za fobií, i kdyby ale ty auta v tuchvíli jely po rovině 120 na okresce a na dálnici 150, tak se za nima přece nepoplazí....
Avatar - radhro
12. 11. 2008 09:13
Re: typické prizma řidiče bolševika
:yes:
11. 11. 2008 13:22
re : typické ...
Me2d: já taky nejsem nadšený, že je povinnost do konce dubna - o to se povede určitě diskuze - ale ber to tak, že lidí, kteří si dokážou vyhodnotit kdy ještě jo a kdy už né, je asi méně než těch dobráků co to zkrátka risknou - viz povnné ručení, atd. to je na dlouhé diskuze, taky mě prudí, že je teplo a že jezdím zimní pláště, ale znáš to sám první sníh a plné servisy a pak je to problém, osobně používám zimní 10 let a nikdy jsem to fakt neřešil, je pravda, že jsem si mohl rozhodnout kdy nazuji a kdy sundám, ale ... asi bohužel nebo bohudík, záleží na vnímání - jsem ateista
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Kubajsu"
11. 11. 2008 14:23
Sbohem logiko
No, tak touhle vyhláškou popřeli jednu ze základních pouček o zimních pneu a to 4x4 (používá se ve všech příručkách, návodech a bůhvíčem ještě) - 4 gumy, !4! měsíce, 4 mm a 4 roky... Zdá se, že nějaký pneuservis brečel na vládě... Jezdit zimní gumy začátkem listopadu a celý duben jenom kvůli ničemu je do nebe volající *...

P.S.: Zimáky samozřejmě mám a kdy je budu obouvat si rozhodnu sám. Tak holt budu jezdit objížďkou s kupou zatáček, což může vadit tak akorát spolujezdcům ;-)
Rozbalit vlákno
2
11. 11. 2008 14:49
Re: Sbohem logiko
ještě bych měl jeden postřeh -uvádí tam terenní pneu, ale když čtyřkolku nepřezuješ na zimní , tak taky nefunguje...
Avatar - chlapecx
12. 11. 2008 12:02
Re: Sbohem logiko
si jezdi, tam to bude hůř ošetřený, bude totam víc klouzat, tak si jeď, až napadne a nebudeš mít eště přezuto ;-)
na vládě nikdo nebrečel:( bohužel
Avatar - www.skodaoctavia.cz
11. 11. 2008 15:11
Kocourkov
Přikazovat zimní gumy podle období, a ne podle počasí je hloupost.
Stačilo by aby byla povinnost mít zimní pneu, pokud to podmínky vyžadují, to je pokud sneží nebo mrzne.
Pokud je nemáš zůstaň doma, nebo dostaneš pokutu. Jednoduché a zdarma. ;-\
Rozbalit vlákno
1
Avatar - chlapecx
12. 11. 2008 12:06
Re: Kocourkov
ano ale já si je nepojedu nazouvat v době, kdy mi začne sněhová vánice... a nebudu je sundávat, když se na jeden den trochu oteplí... v ten den se mi víc, než nějakej mikrometr, nesjedou, pokud "negumuju"
todle je právě ta vadná logika, kdyby se ty gumy nazuly mávnutím kouzelný hůlky, tak bych to bral... to je i s těma značkama na dálnici, to, že se značky otočí všcky naráz, jak začn sněžit, a že všichni kouzlem v tu chvíli "nazujou" to je taky dost debilní, akže ještě, že to změnili nyní na to poslední rozhodnutí....
neregistrovaný "Hooonza"
11. 11. 2008 15:19
Mě by zajímalo,
proč to ti kokůtci jednoduše nepřevezmou z Německa...

§2 odst. 3a StVO:

"Bei Kraftfahrzeugen ist die Ausrüstung an die Wetterverhältnisse anzupassen. Hierzu gehören insbesondere eine geeignete Bereifung und Frostschutzmittel in der Scheibenwischanlage."

tedy

"Výbava motorových vozidel musí být přizpůsobena počasí. K tomu náleží zejména vhodné pneumatiky a mrazuvzdorná kapalina v ostřikovačích."

Poznámka: Německý zákon považuje za zimní pneumatiky takové, jež nesou označení "M+S", "M&S" či "M.S."
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 16:45
Re: Mě by zajímalo,
a jak je to s tymi M+S? M+S automaticky znamenaju ALLSEAZON, cize univerzalne? ja teda jedno auto, ktore maju letne gumy s oznacenim M+S mam a je to hrozne. Na suchu su este dobre, ale uz pri 15 stupnoch na vode neuveritelne klzu, nechcem si predstavit, co robia na snehu
neregistrovaný "Hooonza"
11. 11. 2008 16:52
Re: Mě by zajímalo,
Nene, M+S znamená pouze lepší trakci na měkkém podloží. Zárukou lepší trakce za nízkých teplot je ve spojení s M+S, MIS, M&S či M.S. symbol hory a sněhové vločky, viz můj příspěvek níže. Zákon je tedy, z mého pohledu, nedostatečně přesný (protože nevyžaduje na zimních pneumatikách výše zmíněný symbol).
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 16:54
Re: Mě by zajímalo,
no dobre a ake oznacenie maju UNIVERZALNE pneumatiky, cize ALLSEAZON? lebo aj take su, trebars GOODYEAR take robi, alebo DUNLOP GRANDTREK ST20 su take...

zimna vlocka znamena vyslovene zimaky, tie casto mavaju aj M+S, to chapem. nerozumiem len rozdielu letnych M+S a UNIVERZALNYCH v oznaceni
neregistrovaný "Hooonza"
11. 11. 2008 17:00
Re: Mě by zajímalo,
Univerzální (celoroční) pneumatiky nemají zvláštní označení. Abys měl ze zákona povoleno použít celoroční pneumatiku v zimě, musí na bočnici mít M+S, MIS, M&S či M.S.
Celoroční pneumatika je směsí gumy a vzorkem něco mezi letní a zimní. Nic víc. Letní M+S je ze stejné směsi jako letní pneumatika.
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 17:05
Re: Mě by zajímalo,
aha, svine jedny :-) Ale tak je to pravda, ze su gumy s letnou zmesou a oznacenim M+S, ako aj skutocne univerzalne s inou zmesou, ale samozrejme maju tiez M+S.
Ja by som osobne teda ale gumy s letnou zmesou a oznacenim M+S za zimne neuznal... hlavne nie na vysocinu, ked islo o nu :-)
Dik za info Honzo, konecne mam jasno :-)
neregistrovaný "Hooonza"
11. 11. 2008 17:48
Re: Mě by zajímalo,
Za málo ;-)
11. 11. 2008 17:06
Re: Mě by zajímalo,
jinými slovy, univerzální je nic celý rok :-!
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 17:08
Re: Mě by zajímalo,
to je dost mozne, ale znacne lepsie, ako letne M+S. Tie su pri 10 stupnoch na vode fakt horsie ako zimaky a to o triedu (vacsinou)
11. 11. 2008 17:26
Re: Mě by zajímalo,
tak víš co, to není žádná věda, protože letní M+S jsou pro offroad, a jejich účel je aby když budeš hrabat na louce nebo v jílu, tak aby ti odletovaly seškrábané kusy hlíny a ta guma se neobalila jako záchranný kruh. Zimní M+S mají šípový vzor který po směru jízdy je jako V a tudíž pneumatika vytváří největší styčnou plochu při brždění a při záběru je jako když jde běžkař do kopce. Směs je měkká nebo tvrdá, to je kvůli přilnavosti, valivému odporu, hluku atd.
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 17:45
Re: Mě by zajímalo,
jojo, tomu rozumiem :-) letne M+S su vacsinou na SUV. Ze su ale podla vyhlasky uznane ako zimne je dost smiesne :-)
neregistrovaný "Slovan"
11. 11. 2008 20:24
Re: Mě by zajímalo,
M+S znamena mud and snow - blato a sneh.
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 23:46
Re: Mě by zajímalo,
clovece, cital si o com sa tu pisalo? :-) Pneu s letnou vorkou, ale ako M+S su vacsinou vsetky SUV gumy... a ver tomu, ze do normalnej zimy je to marast. Ako som pisal, uz na vode pri 10 stupnoch su znacne horsie, ako zimaky (a to boli aj tie M+S aj zimne od renomovanych znaciek).

v skutocnosti mas na zimu mat s vlockou a tam byva aj M+S alebo aspon univerzalky. Tie sa ale moc nedaju specifikovat, kedze nemaju specialne oznacenie a preto asi aj do zakona sa dostalo M+S a nazdar.

trochu mi to aj vyhovuje, lebo tym padom na tych letnych M+S pojdem 15. dubna cez D1 pri 18 stupnich s velkou radostou a policia ma moze mat rada >:D
Avatar - chlapecx
12. 11. 2008 12:10
Re: Mě by zajímalo,
to je právě problém univerzálních gum...
devatero řemesel a desátá bída:(
Nu jinak ale protě bláto a sníh je jasná věc:(
11. 11. 2008 15:24
Otázka
Od čeho je označení M+S? Možná vám dojde že zimní pneumatiky - pneumatiky na roční období neexistují. Celé je to jen habaďura a lhaní si do vlastní kapsy. A ujišťovaní si ve vlastní blbosti.
Rozbalit vlákno
23
neregistrovaný "Hooonza"
11. 11. 2008 15:40
Re: Otázka
M+S je od "Mud and snow", tedy "bláto a sníh". Většina v Evropě prodávaných M+S pneumatik má ještě symbol hor se sněhovou vločkou. Tento symbol znamená "Severe winter traction", neboli vhodnost pro provoz za velmi nízkých teplot. Označení "M+S" má i "běžná" terénní pneumatika a ze zákona tedy také je považována za zimní pneumatiku...
11. 11. 2008 15:54
Re: Otázka
Já jenom, že v rodině je Land Cruiser a loni na sněhu rychle přezouval na zimní, předbíhala ho zadní náprava, takže s těma označeníma tomu u 4x4 moc nerozumím, ale možná se pletu. To auto , ale přezout musel.
11. 11. 2008 15:58
Re: Otázka
Ano o tom to je. O tom že v našich podmínkách kdy se jedí v drtivé většině po asfaltu je komické přikazovat pneu na na sníh a bahno.
neregistrovaný "Hooonza"
11. 11. 2008 16:13
Re: Otázka
A co když je asfalt pokryt vrstvou uježděného sněhu? I to se u nás občas stane. "Letní" pneumatika taky za nízkých teplot tvrdne a díky tomu ztrácí přilnavost.
11. 11. 2008 16:20
Re: Otázka
nojo, jenže na vrstvě ujetého sněhu - co bysme si lhali - zase jen tak nějaká guma MS z Lidlu nepomůže.
11. 11. 2008 16:26
Re: Otázka
"nějaká guma MS z Lidlu". Myslis tie z reklamneho letaku - "kvalitny zimny protektor" ? ;-)
11. 11. 2008 16:47
Re: Otázka
jj, jak říkáš.... >:D
11. 11. 2008 16:29
Re: Otázka
Kluci! Ruku na srdce! Kolik dní je u nás na silnici sníh? A teploty jsou výmluvy. Gumě je opravdu těžko kolem -30 a to většina už ani nenastartuje. To jste všichni takový závodníci, že rozhoduje každý stupeň? To byste pak měli mít několik sad pneu a obouvat denně podle teploty. Podmínky se mění každý den, týden a prostě jezdit se má podle situace a ne podle pneumatik.
11. 11. 2008 16:36
Re: Otázka
Ked sa nahodou niekedy uprostred zimy nahle ochladi na -5 a nasnezi 2 cm snehu a do teba vleti chlapik s letnymi a ty stravis par tyzdnov v nemocnici a par mesiacov na rehabilitacii tak mu asi neodpustis ked ti povie ze : no vies bratu kvoli jednemu chladnemu dnu predsa nebudem prezuvat. ;-) Co mu na to povies ? Jasne kamo aj nabuduce. ;-\
11. 11. 2008 16:44
Re: Otázka
Osobně si myslím že to s tím nemá nic společného. Takové nehody se dějí v létě i v zimě. To že to neubrzdí je chyba jen a jen řidiče. Nedokáže odhadnout kdy zabrzdí za dané situace.
neregistrovaný "Hooonza"
11. 11. 2008 16:54
Re: Otázka
No docela bych nechtěl vidět, jak by moje letní Micheliny Pilot HX MXM mající prakticky jen podélné drážky nezabíraly a nebrzdily na sněhu... Na těch bych to neubrzdil ani kdybych začal brzdit kilometr od plánovaného místa zastavení. Oproti tomu na suché silnici fungují Pilotky geniálně.
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 16:56
Re: Otázka
presne :yes:
11. 11. 2008 17:04
Re: Otázka
hele takhle mi borec rozsekal auto v Brně na semaforu (já stál na červený) a když vylezl z auta tak řekl "sorry já jsem se zakecal" a dělal jakože nuda :-!
11. 11. 2008 16:59
Re: Otázka
No tak o sněhu to není. Já třeba nazouvám místo 17" 16", místo alu plecháče, protože po zimě jsou výtluky kdy je to tak akorát na proražení. Ale co mi hlavně super vyhovuje je, že tím jak je zimák řídkej tak pořád někde neplavu a jízda je fakt jistější. Co se týče směsi, mám radši měkčí, takže letní obutí na suchu by fungovalo i kolem nuly, ale hlavní problém vidím tu hloubku dezénu, a to tak, že použitelná je ta guma tak 15-20tisíc, pak přestane odvádět vodu.
11. 11. 2008 17:10
Re: Otázka
Hm to je zvláštní já mám právě opačnou zkušenost. Tím jak jsou "zimáky" měkké a mají řídký vzorek tak na asfaltu plavu.
11. 11. 2008 17:17
Re: Otázka
ja myslel plaváním teda aqaplaning...
..co se týče "plavání" jako ve stopě, to se těžko srovnává já mám zimní i letní Dunlop, a letní SP SportMaxx mají schválně měkčí bočnici, takže si musím navyknout na jiný styl třeba kdy jedu jakkdyž skoro po ráfku, ale jako po kolejích. Když ty gumy jsou fakt pocitovka, skoro má smysl, když nejsi spokojený, je s velkou ztrátou prodat, a vzít jiné
11. 11. 2008 17:27
Re: Otázka
a tak já nejsem žádný závodník a nevadí mi to. Je to je rozdíl mezi "letníma" při stejné rychlosti.
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 17:48
Re: Otázka
jj, Maxx maju dost makku bocnicu. Podobne ako MICHELIN PILOT SPORT PS2... Preto na Tvoj styl su asi lepsie BR RE050A alebo PIRELLI ZERO NERO (s vystuzenou bocnicou idealne) :-)
11. 11. 2008 18:34
Re: Otázka
hmm ty bridgestony (ale Potenza blablauznevim) jsem tam měl předtím, a byly dobrý, ale byl jsem spokojený právě se zimákama WinterSport 3D na maximum, no a trochu jsem se nechal zblbnout reklamou z DTM :-! Tak jsem si říkal že za zkoušku nic nedám. Jako jsou dobrý ale je jasný že nejdřív se nahne guma, pak až se naklopí auto, a pak až člověk pozná že jede po kolejích. Prostě se s nima zachází jinak.
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 19:41
Re: Otázka
Dunlop umi hlavne zimne, tiez mam 3D a je to mazec :-)

BR 050A su potenza, cely nazov proste BRIDGESTONE RE050A (asymetricky dezen). mal som 040, tie mali strasne tvrdu bocnicu a tvrdsiu zmes (dobre vo velkom teple, tak nad 25), nebolo to celkovo ono. 050 boli o nieco lepsie, ale 050A su mazec. Prijal by som na nich makkssiu zmes, ale inak super, bocnica tvrda tak akurat.

MICEHLIN PILOT SPORT PS2 mam teraz a su to asi jedine Michelin, co sa mi fakt pacia, ale tiez maju pomerne makku bocnicu (aj ked MAXX asi este viac). Dobre aj vo vracakoch, ale bocnicu som trochu ohoblobal ked som len pre srandu bol na slalome (accord je na to fakt velke auto :-) ). Maju ale makku zmes a nesmierne lepia, ovsam ak su teploty pri 30, tak uz maju dost. Na vode ich casto kritizuju, ale podla mna su dobre

A Zero Nero su tiez super. makku zmes maju asi ako PS2, ale daju sa kupit aj s tvrdsim bokom a to mi vyhovuje.

Maxx su presne, ako si napisal :-)
11. 11. 2008 20:39
Re: Otázka
koukám, teď jsem dočetl tvojeautocz, že Tvoje zkušenosti můžu klidně využít, sice jezdíš v létě 225ky, ale já mám o 15kW míň tak mi stačí 205....
Už umíš Heel Toe? S tím plynem od podlahy je to asi složitější ne? Já musím takhle [odkaz] , ale nakonec mi to přijde přirozenější. Přijde mi že když máš udělat pohyb patou, povolíš sílu na brzdě ne? A musíš mít víc místa.
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 23:57
Re: Otázka
prave ze s plynom od podlahy je to pohoda, prave tak to ma aj 3er >:D

ale ano, idem spickou na brzde a patou na plyne. Tazko sa to vysvetluje, ale nemusis povlit silu na brzde, ovsem priestor to fakt chce :-)

pravda je, ze casto mavaju dnes auta, co sa tvaria ako fakt sportove brzdu a plyn tak blizko, ze vlastne brzdis lavym krajom topanky a plyn davas pravym (napriklad chevrloety vo WTCC to tak maju, aj ked tam iny maju rovno sekvencku, oni jazdia s klasikou manual), takze nazov heel-toe je dost zastaraly niekedy :-) [odkaz]

inak a recenzia - uz by to chcelo update, uz som spoznal auto o dost lepsie >:D

a co jazdis Ty? To mi pride ako mazda 6 2.3 :-) Osobne by som 205 nechcel (mam len na zimu), ale 215 by sli v pohode
12. 11. 2008 01:13
Re: Otázka
no já právě když koleno odlepím od středového tunelu, patu posunu před plyn, brzdím bříškem palce, tak cítím plynový pedál na hraně nohy u malíku, a dostane se mi před brzdu, takže pak udělám jako když zašlapuju vajgl a meziplyn je tam jak vyšitej >:D
...auto je tady někde výš - předposlední mondeo 2.5 V6
11. 11. 2008 15:49
Zakon vs. rozum.
Pani ja vas nechapem. Pisete tu : ja VIEM kedy mam prezut, ja VIEM a PREZUVAM ked je menej ako 7 stupnov. Zabudate na to ze na cestach okrem vas jazdia stotisice vodicov ktory ocividne NEVEDIA kedy maju prezut a NEVEDIA ze pri -5 stupnoch a snehu sa ma jazdit na zimnych. A prave tymto blbcom treba zakonom prikazat ze maju mat prezute. Lebo staci jeden z tych stotisicov ktory vdaka svojej hluposti bude mat pri -5 letne, neubrzdi a zabije vam rodinu. Preto budme radi ze sa to prikazuje zakonom ( nas rozumnych to sice trochu obmedzuje ) ako keby sme sa mali spoliehat na rozum tych, ktory sa cuduju ze im to v zime nebrzdi a ze v zime nevedia vyjst do kopca.
Rozbalit vlákno
21
11. 11. 2008 16:00
Re: Zakon vs. rozum.
Hmm a co ti blbci co na zimních neubrzdí a zabijí rodinu? Ti jsou nevinní protože měli zimní?
11. 11. 2008 16:05
Re: Zakon vs. rozum.
Spominal som nieco take ? Hadam netreba vysvetlovat ze sanca neubrzdenia na zimakoch je podstatne mensia v porovnani s letnymi.
11. 11. 2008 16:21
Re: Zakon vs. rozum.
ano jenže za podmínek které se v drtivé většině času nevyskytují. Za podmínek, které jsou u nás většinu zimy vyjdou nastejno nebo jsou horší než "letní." Takže po většinu doby jsou nebezpeční právě ti fanatici do "zimních" co jim bezmezně věří, protože je podle kalendáře zima.
11. 11. 2008 16:25
Re: Zakon vs. rozum.
Podmienky ktore su u nas myslis ze je 0 stupnov a na ceste nie je sneh ? Aj za takych podmienok je lepsie mat zimne. A to este nehovorim ze ked sa cez noc ochladi a nasnezi 3 cm (dost bezne nie ?) tak akoze na cestu nevyjde pol miliona aut lebo vodici si povedia mam letne ja do roboty pojdem radsej autobussom alebo elektrickou ?
11. 11. 2008 16:41
Re: Zakon vs. rozum.
hmm tak to si nemyslím. Před 10 lety jsem jezdil do práce 35 km každý den na "letních". Zažil jsem všechno(náledí, hromadu sněhu) a bez problému. To jsou prostě zkušenosti. Zažil jsem i sněhu po prahy a na "letních" bez problému, ale to bylo 4x4 tak to možná udělalo svoje.
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 16:49
Re: Zakon vs. rozum.
rpe 10 rokmi chodilo znacne menej aut. Jo a 4x4 celkom pomoze, hlavne na trakciu aj na snehu, ale stopu to v snehu tiez moc nevedie.

kto si dnes mysli, ze zimne gumy vobec netreba, tak je blazon. Tak dobrych soferov, co to zvladnu je zlomok a obcas ani oni fyziku neoklamu. Ked sa Ti napriklad do bocnych draziek naberie sneh a brzdnu drahu mas dlhu, ako runway na letisku
11. 11. 2008 17:13
Re: Zakon vs. rozum.
ano ano sníh sníh. Jenže on většinou není není není! A o tom to celé je. Že se tady dávají příklady jak je to super na sněhu, který drtivou většinu zimy není.
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 17:46
Re: Zakon vs. rozum.
nemam pocit, ze by na D1 vacsinou nebol. Peknych parkrat sa na vysocine objavi... ;-\ A na inych usekoch a tam ma byt zrovna ta znacka ze :-)
Avatar - chlapecx
12. 11. 2008 12:21
Re: Zakon vs. rozum.
on je asi z prahy nebo z města:(
já jinak vidim v zimě většinou sníh:(
11. 11. 2008 17:56
Re: Zakon vs. rozum.
jen bych taky doplnil, ve firmě mám Transita, jezdí jen v létě - v zimě schovaný v garáži, na něj jsem zimní nikdy nekupoval, ale kýho čerta, loni jsem musel chtě nechtě udělat jednu cestu a zrovna napadlo ... vzorek 5mm pneu Conti Vanco - obvodové drážky , nic na kolmo, ..... auto jsem dotlačil s pomocí okolojdoucích na parkoviště a až za 14 dní slezlo, tak jsem ho dotlačil zpět do garáže, holt moje zkušenost a blbost, nejlepší na tom je , že druhý den jsem si půjčil toho samého Transita na zimních a tu absurditu silnice jsem přejel , jako nic. A jenom proto, že zrovna na silnici není sníh , tak budu čekat až mě překvapí, nakonec tu gumu hobluje každý, tak jestli to je zimní nebo letní je myslím z pohledu opotřebení jedno a když mohu udělat něco pro svoji i cizí bezpečnost, tak v tom nevidím problém. Je pravda, že žiju na Vysočině, a dost se pohybuji po kopcích, ale právě proto je to dáno jenom těmi značkami a né plošně a diskutovat o lepších vlastnostech "zimních" pneu asi je zbytečné.
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 17:57
Re: Zakon vs. rozum.
:yes: :yes:
11. 11. 2008 21:37
Re: Zakon vs. rozum.
Prvý sneh a posledný neskorý sneh sú najnebezpečnejšie, preto v čase, keď som robil obch.zástupcu(12 rokov) som keď napadol prvý sneh zásadne nikde nešiel, zostal som doma, lebo som vedel, že to je nebezpečné, vodiči nemajú zimné gumy a zabudli, ako sa jazdí na snehu a cestári zistili, že sú znovu "pripravení", čiže presne naopak. To isté býva na konci zimy, 14.4.1997 sa u nás zrazila čelne sanitka(Š-1203) s Favoritom Pick Up, mesiac už bolo sucho a potom 15 cm snehu, vodička Favoritu nemala zimné gumy. Pekne si to odležala, takisto vodič sanitky.A mám osobnú skúsenosť, radšej poriadne obdraté zimné gumy, ako nové letné. Po týždni pobytu v nemocnici napadol sneh a ja som sa nemohol dostať na aute domov(2km), 3x som urobil pokus s rozbehom a zastal tesne pod vrcholom kopca na ktorom bývam, hanba a trúbenie drzej susedky za mnou, poobede som naložil dve staré MP 55 na sánky, úplne zodraté,zišiel O,5 km k odstavenému autu, prehodil kolesá a vyšiel som absolútne v pohode.
Takže na značky sa nehnevajte, niekto musí mať rozum, keď ho nemajú všetci vodiči.
Avatar - chlapecx
12. 11. 2008 12:20
Re: Zakon vs. rozum.
ale vo tom to je tady sněží právě kolem tý nuly...
mezi +5 a -5 nad to je na níh teplo a prší a pod to je mráz, takže nesněží;)
Avatar - chlapecx
12. 11. 2008 12:18
Re: Zakon vs. rozum.
jasně, převážně celou zimu je tepleji než 10 stupňů...
11. 11. 2008 16:02
Re: Zakon vs. rozum.
ten zákon je primárně kvůli kalamitám na D1. a tak bych rád přidal další pohled, který obvykle nepadá: Silničáři jsou banda _doplň_si_sám_ který nedokážou udržet tu silnici průjezdnou. Takže bych se rád zeptal, na náhradu škody, když zůstanu na nových zimákách stejně viset, co dostanu jako protiplnění za dodržení zákona? Žeby zase nic?
A v každé vyspělé zemi která má nižších poloh víc než horských, hlavní tahy jsou průjezdné.
Copak se teda stane až všichni na letních uvíznou na objízdných trasách? Já říkám že zatímco z D1 se to dá nějak vyprostit, tak z objížděk už ne.
11. 11. 2008 16:09
Re: Zakon vs. rozum.
To ze cestari su banda _doplň_si_sám to vsetci vieme. Kazdy rok v polovici decembra ich prekvapi ze z neba padaju nejake biele vecicky. To tu ale neriesime. Ja radsej budem trosku obmedzovany takymto zakonom ak to dokaze zachranit velkym skodam - ci uz ludske zivoty alebo materialne skody.
11. 11. 2008 16:18
Re: Zakon vs. rozum.
jenom doufám že silničáři mají gumy M+S a že dotčený úsek D1 nebudou objíždět >:D :-!
...jako někoho to omezuje trošku, ale nechtěl bych řešit třeba v Praze na sídlišti bez garáže kam dám m3 pneumatik, myslím že servisy kde je budou uchovávat velmi brzo dojdou, takže někdo doma přes 4 gumy přehodí ubrus a bude mít nový stolek pod televizi >:-[]
11. 11. 2008 16:22
Re: Zakon vs. rozum.
Zazil som uz ze na ceste bolo tolko snehu ze zapadol traktor. A na nejakom autowebe som videl ze ponukali stolik do obyvacky - motor V8 na nom polozene sklo a stolik je hotovy. :-)
Avatar - chlapecx
12. 11. 2008 12:28
Re: Zakon vs. rozum.
jasně, začne sněžit, a silničáři tam hnedka přiletí vzduchem a sníh odsajou...
ono to nejde zase tak rychle, nám v autoškole říkal lektor,že rychle se ani pes nevyse*e a to platí na silicích pro hodně věcí....
12. 11. 2008 13:31
Re: Zakon vs. rozum.
od té doby co je meteoradar již není potřeba přivolávat déšť obětováním krávy :-!
Upřímně, ono že se nechce neznamená že to nejde. Přesvědčit se můžeš přejezdem Šumavy z ČR a zase z5 ;-)
Avatar - chlapecx
12. 11. 2008 15:05
Re: Zakon vs. rozum.
nu tak pravda, meteoredar je dobrá věc a dá se jím hodně věcí zjsitit a odhadnout. dokonce i jak rychle to postupuje a jak to bude intenzivní...
ale to už je stejně pozdě otočit cedule půl hodiny až hodinu před vánicí...což na tak krátkým úseku dálnice lze...
tady jde ale ještě o jinou věc, na dálnici a nakonec jakýkoliv silnici platí úplně jinej časoprostor, jiná časová realita. to otočit značku je pozdě ten provoz probíhá....
to bys leda ty dvě hodiny před tou vánicí musel upozornit už po celý dálnici, v praze, brně, po cestě... tam všude by už muselo na infotabulích svítit POZOR, blíží se sněhová vánice na vysočině, bez zimních gum, dostatku paliva a rychleji než ve špatný viditelnsoti třeba 60tkou, tam nesmíte, jak je to s neomezenou rychlsotí při špatným počsí v německu? Platí pořád? Já ti mám dojem, že je to snížený aj na tý dálnici až na 60tku... tady? viditelnsot neviditelnost, led neled, furt se hodněj 150 a vejš...
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 16:41
doplnkova tabula pod 5 stupnov
mna teda tiez sklamalo, ze bol ten navrh na doplnkvoe tabule zmietnuty zo stola. Ako pravda je, ze ked ide z domu a je 8 stupnov, kym pridem na vysocinu, tiez moze kludne zacat snezit... Druha vec je, ze ked uz je v aprili 2 tyzdne pekne nad 10, tak je ist aj po dialnici na zimakoch proste nebezpecnejsie, ak je 15, tak ani nehovorim.
Kazdopadne je ale jasne, ze to nie je tak jednoduche. A ze sa to nemoze nechat na kazdeho je jasne, pretoze sa fakt najde spusta setrilkov, co zimne nekupia a potom sposobuju nehody
Rozbalit vlákno
0
11. 11. 2008 17:57
brzdime a brzdime
kdysi na nejakym ceskym foru jsem cetl od nekoho krasnou vetu prave ohledne "letnich" a "zimnich" pneu

"letni" pneu je delana do teplot nas 7stupnu , ale taky na teploty treba 50 stupnu, pod tech 7 stupnu us zacina tuhnout, a pod bodem mrazu je ztuhla jako kost, a ted kontrolni otazka, uz jste nekdo zkousel na asfaltu brzdit kosti ? >:D
Rozbalit vlákno
0
11. 11. 2008 18:58
ZNACKU ANO, ALE...
Povinost zimnich pneu by mela byt po celem uzemi CR. Od zacatku prosince, do konce unora. Na urcitych mistech bych tuto znacku pouzil jen kvuli prodlouzeni povinnosti zimnich pneu.
Vsichni vime, ze zimni pneu funguje lepe nez letni pokud teplota vozovky klesne pod +7. Mnozi jezdime do prace brzo rano, kdy se teplota pohybuje i pod nulou. Argumentovani vyssi trakce pri pouziti automobilu s 4x4 je mimo misu, protoze trakce neni v tomoto pripade dulezita. Ani nejlepsi 4x4 nepomuze pri panickem brzdeni.
Zakon o povinnem pouzivani zimnich pneu bych podporil vsokymi sankcemi. Pokuta za nedodrzeni by mela byt vyssi, nez je cena sady zimnich pneu. Poruseni predpisu povinnych zimnich pneu je umyslne, proto by se jeho poruseni melo brat jako trestny cin.
LIDE BY SE NAUCILI ZODPOVEDNOSTI. Protoze pouziti letnich pneu v zime je pouhopouha nezodpovednost.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "antal"
11. 11. 2008 19:13
Re: ZNACKU ANO, ALE...
celkm dobry napad,to by som bral
neregistrovaný "babo"
11. 11. 2008 19:42
Re: ZNACKU ANO, ALE...
toto fakt znie ako slusna moznost.
neregistrovaný "Slovan"
11. 11. 2008 20:18
M+S
M+S znamená mud and snow - blato a sneh.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Slovan"
11. 11. 2008 20:32
Silika
Silika je náplň do gumárenských zmesí na bázi oxidu kremičitého, ktorý nahradzuje sadze. Výhodou siliky proti sadziam je, že silika spôsobuje v gumárenskej zmesi menšie vnútorné trenie, resp. stratovú energiu a tým znižuje valivý odpor pneumatiky. Zmesi s vysokým obsahom siliky na rozdiel od sadzí tvrdnú až pri výrazne nižších teplotách (-30 stupňov), čím zabezpečujú dosiahnutie požadovaných vlastností v zimných podmienkach.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Slovan"
11. 11. 2008 20:34
Preče prezúvať
Prečo obúvať zimné pneumatiky !

Stále narastajúci počet motoristov prezúva svoje pneumatiky z letných na zimné, čím prispieva bezpečnosti cestnej premávky. Skutočný rozdiel medzi zimnou a letnou pneumatikou ocení každý vodič až pri jazde po zasneženej a zľadovatelej vozovke. Zimná pneumatika je charakteristická značením M+S ( anglicky mud and snow, tj. blato a sneh) a už na prvý pohľad zaujmú bohato lamelované dezénové bloky orientované v smere rotácie pneumatiky po namontovaní na vozidlo. Výrazný je aj rozdiel v technológii výroby zimných a letných pneumatík, používajú sa zmesi s výbornou adhéziou na sneh a ľad za účelom dosiahnutia maximálnej bezpečnosti jazdy. Smerová orientácia dezénu v kombinácii s progresívnym tvarom lamiel zabezpečuje : vysokú priľnavosť na zasneženej a zľadovatelej vozovke a tiež výborný záber a zrýchlenie pneumatiky na takomto náročnom povrchu vozovky.
Zimné pneumatiky treba obuť už pred príchodom zimného obdobia, nakoľko nás na ceste môže prekvapiť prvý jesenný mrazík a bezpečnosť jazdy na letných pneumatikách výrazne klesá – odporúčanou hranicou na výmenu pneumatík je teplota pod +7°C.
Zimné pneumatiky MATADOR vyhovujú zimnému záberovému testu Winter Traction Test ASTM F- 1805 uskutočnenému v náročných severských podmienkach Kanady podľa medzinárodnej normy ASTM F - 1805
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Slovan"
11. 11. 2008 21:10
Re: Preče prezúvať
A preto kupujte MATADOR.
neregistrovaný "babo"
12. 11. 2008 00:01
Re: Preče prezúvať
M+S nie je charaktersitikou zimnej pneu, casto sa to tak ale berie, je to vsak chyba.
Ako M+S moze na vacsinu nasej zimy, v nasich zemepisnych sirkach stacit, ale vzdy je parkrat za rok pocasie, kedy su rovnako zle, ako letene
neregistrovaný "Slovan"
11. 11. 2008 20:43
Životnosť
Keď jazdite na zimných letné sú v garáži takže sa neopotrebujú a naopak. Takže žiadna finančná záťaž.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Slovan"
11. 11. 2008 20:53
teploty
Vplyv teploty na prevádzkovú životnosť pneumatiky

Prevádzková životnosť pneumatiky je kumulatívnou funkciou podmienok jej skladovania a prevádzkovania, ktorým je pneumatika vystavená počas svojej životnosti (napr. zaťažovanie, rýchlosť, tlak hustenia, poškodenie spôsobené cestnými rizikami, vplyv životného prostredia, atd.). Keďže prevádzkové podmienky a údržba pneumatiky sa môžu značne odlišovať, nie je možné s presnosťou odhadnúť prevádzkovú životnosť konkrétnej pneumatiky. Vplyv vyšších teplôt na prevádzkovú životnosť pneumatiky môže byť dvojaký:

Vplyv extrémnych teplôt zvyčajne trvá iba počas kratších časových intervalov. Takéto teplotné extrémy sa zvyčajne dosahujú pri vysokých rýchlostiach. Schopnosť pneumatiky vydržať takéto teplo a/alebo rozptýliť takéto teplo sa preveruje a vyhodnocuje výrobcom pneumatík a je indikovaná v podobe rýchlostného symbolu na bočnici pneumatiky ako súčasť jej prevádzkového popisu.
Vplyv času/teplotnej expozície.
Čím dlhšie je pneumatika vystavená vysokým teplotám, tým je pravdepodobnosť, že dôjde k nepriaznivým zmenám materiálu a vlastností vyššia. Navyše so stúpajúcimi teplotami sa zvyšuje frekvencia týchto deformačných zmien. Takéto zmeny dokážu znížiť robustnosť pneumatiky/odolnosť voči únave materiálu, čo môže zapríčiniť poškodenie pneumatiky.
Spoločnosť Continental odporúča nasledovné skladovacie podmienky:
Neskladujte pneumatiky na miestach, kde sú vystavené extrémnym teplotám.

Skladujte pneumatiky pri teplotách nepresahujúcich 35 stupňov C (95 stupňov F), najlepšie pod 25 stupňov C (77 stupňov F). Prevádzkové teploty pneumatík môžu byť vyššie. Avšak čím dlhšie je pneumatika vystavená vysokým teplotám, tým kratšia je užitočná prevádzková životnosť pneumatiky. Spoločnosť Continental odporúča, aby boli všetky pneumatiky vyrobené pred viac než desiatimi (10) rokmi vyradené z prevádzky. Ak bola pneumatika vystavená akejkoľvek výraznej časovej/teplotnej expozícii, spoločnosť Continental odporúča, aby bola pneumatika vyradená z prevádzky podľa potreby aj skôr. Ak si spotrebiteľ nie je istý, či by pneumatika mala alebo nemala byť vyradená z prevádzky, mal by ju dať bezodkladne preskúmať kvalifikovanému špecialistovi na pneumatiky.

V súlade s normami NHTSA (Národná diaľničná spoločnosť USA) a ASTM (Asociácia pre normalizáciu testovacích metód), držanie pneumatík pri teplote 65 stupňov C pri určitých definovaných nepriaznivých podmienkach počas 5 týždňov sa môže rovnať opotrebovaniu, ktoré by pneumatika podstúpila v extrémne horúcom podnebí počas obdobia 4 až 6 rokov.

Ďalší aspekt, ktorý je potrebné zohľadniť je vplyv extrémne nízkych teplôt. Teploty hlboko pod bodom mrazu (približne pod -30 stupňov C/-22 stupňov F pre letné/vysoko výkonné pneumatiky a približne -50 stupňov C/-58 stupňov F pre zimné/celosezónne pneumatiky) môžu viesť k ich lámavosti. Preto by mali byť pneumatiky, ktoré boli vystavené extrémne nízkym teplotám, pred použitím opatrne zahrievané.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Leček"
12. 11. 2008 08:08
Zimní výbava
A na ministerstvo dopravy jen s ambulancí a zřízenci z Bohnic a sbírat a odvážet ve svěracích kazajkách. Proč jezdit při teplotě nad 7°C a bez sněhu a ledu na zimních gumách? Protože to někdo nedomyslel až do konce, nepromyslel mezní stavy a chová se, že poručí větru a dešti. Kdyby jsme byli první kdo to zavádí, nedivil bych se, ale před námi už to zavedlo několik zemí, takže jsme mohli opisovat. Opět jsme vymysleli něco našeho, speciálního, špatného, ale tomu se už vůbec nedivím. Jen jsem zvědav jak dlouho ty specialisty bude národ trpět..... Jenže náš národ má se svými politiky a úředníky nekonečnou trpělivost. Kdyby jsme tak paracovali všichni v tomto státě náš život by byla jedna dlouhá nikdy nekončící reklamace. :'-(
Rozbalit vlákno
1
Avatar - chlapecx
12. 11. 2008 12:37
Re: Zimní výbava
protože to tu zaznělo několikrát... při teplotách pod 7 stupńů jsou jízdní vlastnosti zimních lepší, letní tuhne...
Avatar - SpiderJ
12. 11. 2008 09:00
SEDUM čili sedum stupńů, aneb story jedné zprzněné lásky....
Pohledem přejížděl ostře řezané křivky a výraz, který říkal: Jo, chlapče, na to, abys mě zkrotil, musíš mít víc, než jen koule... Byl podzim a on dobře věděl, že stačí projet pár set kilometrů po dálnici a bude v nebi... V nebi, kde vracečky a klopenky prořízně ryk ostrý vačky a jeho gumy široký jako obzor se budou zakusovat do asfaltu a místy i možná do sněhu.. Těšil se až poletí jednu klopenku po druhý, vracečku za vracečkou a pak až budou stát na horským passu se ohlídnou a uvidí silnici, která se zakusuje do boku kopce. Silnici, kterou společně zkrotili... Věděl, že je už pod sedum a tak jako každej rok přezul na zimáky, aby mohl krotit stádo pod kapotou jak se mu zlíbí.. Každej to přece ví... Pod sedum ztrácej letní gumy přilnavost at jedeš po čem chceš... Kolik hodin na tohle téma prokecali s kámošema na benzínkách během cest...
Nasadil tempomat, protože dálnice nebyl jeho revír a pohodlně klouzal ranní mlhou směrem k hranicím. Najednou viděl kolonu, stála za zatáčkou. Lehkým klepnutím do brzdy vypnul tempomat, zapnul výstrahu a zvolna dobrzdil... Nepřekvapilo ho něžné zavrnění ABS když zastavoval.
Najednou se celej jeho svět zhroutil. Ozvala se ohlušující rána a letěli spolu někam daleko za svodidla. Nestihl vůbec nic. Chvíli potom se vysoukal ze zbytků auta. Seděl kus od krajnice a koukal se na hromadu zmačkaného železa. Ta hromada byla ještě před chvílí jeho všechno.. To všechno jen proto, že né každej to ráno věděl, že zimní gumy jsou pod SEDUM nutnost.

Ještě minulej tejden se o tom bavil s kámošema. Závěr debaty byl, že každej, kdo má káru to přece ví a tak neni nutný to lidem dávat za povinnost zákonem.. Už takhle je život plnej restrikcí a člověk si pomalu nemůže ani uprdnout, aby nedostal pokutu...

Ted to vnímal jinak...

KAŽDEJ kdo nemá pod sedum zimáky nemá právo mluvit o tom, že rozumí autům....
Rozbalit vlákno
9
12. 11. 2008 09:20
Re: SEDUM čili sedum stupńů, aneb story jedné zprzněné lásky
:yes: Dobre napsano.
12. 11. 2008 10:19
Re: SEDUM čili sedum stupńů, aneb story jedné zprzněné lásky
Tak tak. :yes: :yes: Kym ti neznicia auto, nedolamu kosti nezabiju rodinu dovtedy ten zakon netreba.
Avatar - SpiderJ
12. 11. 2008 10:22
Re: SEDUM čili sedum stupńů, aneb story jedné zprzněné lásky
Bohužel je to tak... Je to smutné, ale většina populace prostě není schopná logicky uvážit, co je lepší... Proto jsou zákony.. Ovšem měly by být smysluplné, že.. proto těch SEDUM.... ;-)
Avatar - chlapecx
12. 11. 2008 12:41
Re: SEDUM čili sedum stupńů, aneb story jedné zprzněné lásky
tak tak, to jsi řekl přesně...
12. 11. 2008 13:45
Re: SEDUM čili sedum stupńů, aneb story jedné zprzněné lásky
>:D každej ví že pod sedum, proto je v zákoně od 1.11.-30.4. TOMU ROZUMÍM, to je přece logika!
Hlavně že je od začátku listopadu průměr 9,9° a v za celý duben bylo [odkaz] 8,9 .............každý ví že pod 7 :-!
Avatar - SpiderJ
12. 11. 2008 14:47
Re: SEDUM čili sedum stupńů, aneb story jedné zprzněné lásky
Možná se zákonodárci (myslim ty velmi dobře placený prosazovače našeho názoru) měli zeptat někoho, kdo to ví, než vypustili nesmysl, kterej akorát tak zvedne vlnu odporu k zimním pneu vůbec..... :-( Zákon je špatnej, ale zimní gumy ne...
Avatar - chlapecx
12. 11. 2008 15:10
Re: SEDUM čili sedum stupńů, aneb story jedné zprzněné lásky
a tak je lepší dát to od 25. do 6.????
dyk je to různý a každej rok je jinej a počasí se často mění ze dne na den...
se podívejte, na přelomu září a října bylo chladnějc než pak v říjnu a začátkem listopadu....
Avatar - SpiderJ
12. 11. 2008 15:18
Re: SEDUM čili sedum stupńů, aneb story jedné zprzněné lásky
Pokud bys četl můj příspěvek nahoře, pochopil bys, že v zákoně by podle mého názoru měla figurovat jedině teplota, protože jedině teplota ovlivnuje to jak se gumy budou chovat.... ;-)
Avatar - chlapecx
12. 11. 2008 22:26
Re: SEDUM čili sedum stupńů, aneb story jedné zprzněné lásky
tj ale přezouvej denně jeď ráno do práce když je pod nulou a odpoledne domu ze šichty, dky ve dvě je až 10 třeba....na jaře v tom dubnu nic nenormálního...
Avatar - Martin911Turbo
12. 11. 2008 09:12
Dementní výmysl
Naprosto dementní výmysl těch rádoby chytrej hlav!!! stejně tak jako ekodaň na dovezený auta ze zahraničí od ledna!!! Chtělo by to udělat už další převrat v téhle zemi je to už k nevydržení!!!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - chlapecx
12. 11. 2008 12:45
Re: Dementní výmysl
tady se projevujou neinformovaný a vymystý halvy....a pitomci... onq ta ekodaň nejni jen na dovezený auta, ale i na převod nebo prodej starýho auta v rámci republiky, tuzemský auta...
Avatar - Martin911Turbo
12. 11. 2008 13:36
Re: Dementní výmysl
1. nauč se psát česky 2. urážej si někoho Tobě podobného 3. ekodaň na tuzemská vozidla neprošla a prošla jen novela na dovezená auta. Čau
Avatar - chlapecx
12. 11. 2008 15:13
Re: Dementní výmysl
fakt jo? Zatim sem si teda nevšim, tak to teda mi ukaž přesnou citaci toho návrhu a přesný znění celý tý novely, pokud máš pravdu tak nejen já, ale i spousta dalších motoristů MOOOOC zajásáme, že nakonec nejsou ty mozky nahoře tak debilně pitomý, jak už to vypadalo!!!!
A jinak snad mě nebudeš hanit za ty dva nebo tři překlepy???
jinak ale s převratem souhlasim a říkám to dávno, že praze nějak podezřele dlouho nebyla žádná defenestrace a že nich jinýho si ti pánové tam napříč politickým spektrem snad ani nezaslouží
12. 11. 2008 15:13
Guma
V zimě jezdim na zimákách a v létě na letních. Nechápu, co je na tom zvláštního a je na to potřeba ještě zákon. Jak u blbejch...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - chlapecx
12. 11. 2008 15:16
Re: Guma
po některý ůřidiče" je i zákon málo, dyk to vidíš denně na silnicích ne?
I z logiky vyplývá, že když povalim moc rychle, pojedu agresivně a budu přejíždět plnou čáru a nedávat přednost, tak, že můžu něco způsobit a někoho ohrozit, omezit a tak, dkyž už ne zabít... ale řekni mi, kdo se touto logikou řídí a kdo se řídí tim zákonem, kterej právě todle zaakzuje?
12. 11. 2008 15:24
Re: Guma
Každej den tě těch čuromedánů ohrožujou tisíce, jestli je zima, nebo léto, zákon, nezákon. Při těch směšnejch pokutách, něsledných postizích, policajtech, jsou nějaký nařízení v gumách jen legrace.
Avatar - chlapecx
12. 11. 2008 22:29
Re: Guma
no dokud se mentalita policajtů nezmění a furt budou stát s radarem 10 metrů za značkou začátek obce, tak se nezmění nic...
co se týká psotihů, taky souhlas, podívej se do německa, relativně liberální předpisy, ale dkyžje hnusně, tak žádná neomezená rychlsot na dálnici ale max snad dokonce 60tka... a porušuje to tam někdo? Postihy velký, říká se tam jako v americe, jezdi si jak chceš, ale jak to pose*eš a uděláš průser, tak ti pudem tvrdě po krku...
neregistrovaný "vobo"
12. 11. 2008 16:40
blbost
je to strasna blbos!!!!!!!!!!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
14. 11. 2008 09:39
Re: blbost
Ano, je to naprosta kravovina. A proto budu prezouvat na zimni stejne jako kazdy rok prvni tyden v prosinci a zpet na letni v polovine brezna. Ty uzavrene useky radeji objedu jinudy. Mam 4x4 a neni to zadny problem, pokud neni na silnici vic jak 30 cm snehu. Stejne tak budu i nadale zachovavat jedno zasadni pravidlo - jakmile zacne padat snih, prcham z dalnice na normalni silnice. Protoze na dalnici budou stejne jako dosud i nadale zacpy, zpusobene uvazlymi, ci nabouranymi balkanskymi kamiony na letnich pneumatikach. Ten kdo stejne jako ja uz nejmene jednou parkoval nekolik hodin na dalnici mezi svodidly, prestoze ma 4x4 a zimni pneu, vi to tomhle priblblem rozhodnoti panaku na ministerstvu sve...