Tak to ste teda vybrali "pneumatiky" do toho porovnania. To ste nakupili v Tescu ci Delvite? Ukazkove sunty, u ktorych je prakticky jedno ci mate zimne alebo letne...
Ty jsi dobře mimo Teddy. Ta tvoje hláška že u těchto řekněme méně drahých znček je jedno jestli máte letní i zimáky, tak ta mě dostala. Za tu bys zaloužil možná i ten GTIho zlatej ventil... >:D >:-[]
No, to určitě ne, i nejobyčejnější zimní tzv. stlačená tma je lepší než nejznačkovější nová letní. A to kvůli jednomu zásadnímu aspektu, totiž tvrdosti směsi, letní tě prostě ztuhne a ztrácí přilnavost.
Dve z tych znaciek som v "zimnom" prevedeni mal, a bol to neuveritelny brak! Na ujazdenom snehu som sa z polovice svahu zacal klzat naspat. Obiehali ma aj autobusy na letnych! To fakt niekto take pneumatiky nazve "zimne"?
Mimochodom, z posledneho testu zimnych pneumatik co robil oamtc, celkove hodnotenie (nizsie cislo je lepsie):
Barum Polaris 2: 2.9
Matador Nordicca Basic MP52: 2.8
Sava Eskimo S3: 2.8
Goodyear Vector 4Seasons (celorocne!): 2.7 (!)
Tolko k teme "stlacena tma" versus najlepsia letna pneumatika...
Ano, to je M+S, takže ne klasická letní, nicméně celkové hodnocení je průměr, který degraduje její špatné vlastnosti např. na sněhu, kde dojde k zahlcení meších drážek.
OK, tak pre teba to este upresnim, a uvediem znamky za sneh/lad:
Barum Polaris 2: 2.9/3.5
Matador Nordicca Basic MP52: 2.7/3.2
Sava Eskimo S3: 2.5/3.3
Goodyear Vector 4Seasons (celorocne): 2.9/2.7
Ano, presne o tom. Ty si tvrdil ze "...nejobyčejnější zimní tzv. stlačená tma je lepší než nejznačkovější nová letní...". V tom teste je to ale naopak. Presnejsie povedane, velmi priemerna zimna pneumatika nie je lepsia, ako ta jedna celorocna, ktoru testovali...
Tento problém se značkou-neznačkou by vyřešilo jen uzákonění použití zimních pneumatik v období od - do, jako je tomu v některých zemích. V podstatě většina řidičů už praktikuje zcela standardně výměnu pneu letní-zimní, ti ostatní by se museli přizpůsobit taktéž, čímž by se značně snížilo riziko a hlavně počet dopravních nehod.
Vyriesilo by to problem so znackou, ale nie z toho vyplyvajuci nezmysel. Ist povedzme 20.4. na zimnych pneumatikach, ked je vonku +15 stupnov (a zohriaty asfalt ma este viac), to je ciry nezmysel!
Mimochodom, vedla v Rakusku maju tiez zakonom stanovene od 1.11. do 30.4. pouzivat zimne pneumatiky, ale len ak su na ceste "zimne podmienky" (neviem ako to lepsie prelozit, v originali "winterliche Fahrbahnverhaltnisse"), t.j. vrstva ujazdeneho alebo kasoviteho snehu, pripadne lad. Zda sa mi to logickejsie, ako prikazat zimne pneumatiky pausalne, bez ohladu na skutocnu teplotu a pocasie...
Jasně, jenže těžko bude někdo prokazovat, že vyjel, když měl na teploměru 15 nad nulou. Přes den v tomto období můžeš mít teplotu vzduchu např. mezi 10-15, nicméně v nočních hodinách se opět sníží, a takovéto krátkodobé změny nemají vliv na teplotu povrchu vozovky, takže ta kvůli své vysoké teplotní setrvačnosti vykazuje stále o hodně nižší teplotu než vzduch. Stejně je tomu v létě, jen naopak s teplotou.
Proboha M+S přece NEJSOU zimní pneumatiky!!! Tento blábol přišel z US, a bohužel je všeobecně zakořeněný. Správná zimní pneumatika musí mít na boku symbol sněhové vločky, M+S je v podstatě označení dezénu, který má zlepšenou trakci v blátivém terénu. Více např na: [odkaz]
Tak to teď obecně funguje ve všem, nařídíme, přikážeme, zregulujeme. Přitom se stačí držet lidské přirozenosti, nejlepší motivací je vždy a všude ekonomická výhodnost/nevýhodnost. Obecný zájem, mít v zimním období na silnicích auta na zimních pneumatikách, je logický, vyžadovat ho ale značkami, je zbytečné, mnohem racionálnější by bylo například řešení postihu v případě způsobení nehody, kdy ten kdo zavinil, a neměl v daném období zimní pneumatiky, je nějak postižen, třeba formou krácení pojistky. Jinými slovy, řešit to podobně jako např. alkohol v některých zemích, dej si klidně pivo po obědě, způsobíš-li ale nehodu, máš smůlu, jsi hodnocen jako pod vlivem alkoholu. Prostě když budou lidé vědět, že je to ve finále bude stát víc, než koupit si zimní gumy, rozmyslí si, co je pro ně větší "investice", naopak ti, kteří v zimě nejezdí, a auto by vytáhli třeba výjimečně při lednové oblevě, se nebudou muset bát postihu nebo kupovat gumy, které nevyužijí.
Máš pravdu, ale prevence je pod mě lepší. Zvyšovat někomu pojistku nebo mu dát tisíc korun pokutu za to, že zablokoval "jen" několik set aut při cestě na lyže do krkonoš, to mi přijde trochu málo. To by jsme taky mohli v noci svítit jen když opravdu neuvidíme na cestu nebo potkáme auto či chodce.
Zkrátka každý inteligentní člověk si v této lokalitě obuje zimní kola i kdyby neměla padnout ani jedna vločka. Při nízkých teplotách je letní guma jak šutr a ztrácí většinu svých schopností přilnout, proto radši největší zimní šunt než superkvalitní letní, jak psal A2.
Pokud omezis dopravu tim, ze v situaci vyzadujici zimni obuti toto nemas vysolis 20 Euro, pokud dojde k nehode - 40 Euro a bod ve Flensburgu. Pokud bude nehoda horsi je i postih adekvatne vyssi. Predpisem nebo znackou nedosahnes vyssi penetrace zimniho obuti, ale jen adekvatni sankci. A ta pokud je v platnosti, znacka nebo rozkaz na obdobi je proste obsoletni ...
Je to logické, ale neodpovídající způsobené škodě. Jouda zalepí pět stovek pokuty (20euro) a já strávim půl dne někde na kopci v zácpě. Trochu málo ne?
Ja chapu ten pohled, ze je u nas tak spatna disciplina, ze je pro tu vetsinu, ktera posloucha, zdanlive vyhodnejsi regulovat zakazem. Nicmene to v podstate dloudobe vede k neustalemu zakazovani a prikazovani a sami si uvedomte, jak jsme se jako deti, potazmo ted nase deti, chovali a chovame k takovemu represivnimu pristupu! Vysoka mira ignorace je tim padem velkym minus pro takovy system.
Ac je v Nemecku diky jejich disciplinovanosti na ulicich a silnici az prehnane "upjato" ;-) jejich chovani ale prameni predevsim z velmi dobre promysleneho "navadeni" a ne "zakazovani" ... k tomu se u nas da dopracovat jen casem, za predpokladu dloudobeho "promysleneho navadeni" ... hmmmm tezky ukol pro nasi zakonodarnou a vykonnou moc ze ...
To "navádění" a "ne zakazování", přesně. Jen dodám, že to navádění znamená kladnou motivaci, např. budeš mít muškáty v oknech a uklizený chodník před domem, máš výraznou slevu na svoz odpadu, atd. U nás máš např. zákonem dáno, že musíš, pod sankcí, uklízet obecný chodník sousedící s tvou nemovitostí, to je na žalobu k ústavnímu soudu. Regulace výskytu letních gum na zimních cestách formou zákazových značek je jen zbytečná represe tam, kde se dá věc řešit vhodnou ekonomickou motivací. ;-)
My tu chytře tlacháme, ale průměrně se s německem apod. nemůžeme rovnat. "Navádění" u nás ještě nějakou dobu fungovat nebude, lidi se zkrátka ze dne na den nezmění. A čím více na východ, tím je to horší... Proto zde lze vše vést jen formou zákazů a příkazů
Lidská přirozenost je všude stejná, nezná ras ani sociálních rozdílů. Kolektivistická myšlenka uvedená do praxe udělala nuzáky z lidí různých kontinentů s naprosto jiným historickým zázemím, zkušeností a společenskými zvyklostmi, přesto to v NDR, u nás, v Rumunsku na Kubě nebo Číně dopadlo naprosto stejně. Lidé a jejich uvažování je v tom základním, snaha o vlastní prospěch, všude stejná, proto i motivace fungují podobně, a mezi tak blízkými si národy (kulturně, životním stylem) jako jsou Češi a Němci, je to zcela mimo diskusi, problém je spíše v tom, že zodpovědní lidé u nás jsou svou životní zkušeností pořád ovlivněni, dobu ve které vyrostli ze sebe nesetřepou, zákazy a příkazy jim připadají nejlogičtější a nejjednodušší řešení, dnes je to vše navíc podporováno obecnou, Evropu pomalu uchvacující, myšlenkou společnosti "řízeného dobra" v podobě EU. Ještě i my se dočkáme závazné vyhlášky evropské komise o povinném nošení zimních bot s gumovou podrážkou, od-do (teplota nebo datum) s tím, že jedině tak bude možno eliminovat přílišný výskyt zlomenin v tomto období, což vychází ze studie podvýboru pro bezpečný pohyb v zimním období zřízeném při evropském parlamentu. Atd., ale třeba to vydrží do doby než budu pozorovat kytky ze spoda a bude mi to jedno. ;-)
To je špatně.., jako bys jen doporučil svícení ve dne. Kdo by to asi tak provozoval, a pokud ne všichni, pak to nemá cenu vůbec, bylo by to ještě horší než kdyby nesvítili všichni. Některá opatření se prostě nedají docílit jiným způsobem než nařízením ze zákona.
Jsem zásadně proti celé evropské unii a jejím nařízením, ale tohle musí být priorita každého státu samostatně.
Každá věc má svoje specifika, zimní gumy a svícení se nedají směšovat. Problém, kdy jeden svítí a druhý ne, je nesrovnatelný s problémem jeden má obuté zimní jiný ne. Riziko nehody kvůli přehlédnutí nesvítícího auta mezi svítícími je velké, proto zde musejí v daný okamžik buď všichni svítit nebo nikdo. Gumy jsou v tomto ohledu v jiné rovině, navíc ekonomická náročnost přezouvání je mnohem větší než u rozsvícení světel, tedy i prostor pro "navádění" resp. ekonomickou motivaci k danému jednání je větší, přímo se nabízí.
Jde mi z toho mráž po zádech, ale souhlasim s A2 ;-) Určitá motivace tu podle mě prostě nefunguje a fungovat nebude. (opět další příklad) Helma na kolo je také doporučená a pro některé skupiny přikázaná. Motivací je nerozbitá řepa a v poslední době dokonce možnost příspěvku ba dokonce i kompletní uhrazení zdravotní pojišťovnou. A kdo ji nosí? Myslím, že to nebude ani čtvrtina běžných cyklistů. Motivace je, navádění je, doporučení je, dokonce i příkaz je... ALE?
Musíš svítit, musíš mít lékárnu, musíš mít vestu, musíš mít zimní gumy, musíš mít tohle a tamto a Pepík to stejně nepořídí, protože je PODLE NĚJ zbytečnost, stejně jede jen jednou tejdně na chalupu... To je ten rozdíl oproti "západu". Bohužel. (konec OT :-) )
Já ti rozumím, jen myslím, že celkem zásadní je rozdíl ve výšce té ekonomické motivace nebo postihu, helmy nejsou ve stejné kategorii jako jízda na letních gumách v autě. Jsou sice pěkný příklad, ale není tam ten aspekt "obecného ohrožení" max. rozbiješ svůj kokos. Ale jak je to řešeno, přesně, to je ta cesta, která je správná, chceš po lidech společensky výhodné jednání, dej motivaci, a helmy se množí. Co tu selhává, je propagace, ne každý ví, že ti pokladna na helmu přidá, navíc se pod to schová kde co, helma na lyže, někteří tak protlačí i helmu na motorku (jako sport. helmu). Rozhodně lepší než dát zákaz ježdění bez helem a pak nechat policajty, aby chytali neohelmené. :-);-)
Hele, vem třeba dětskou sedačku, taky je dnes povinná(nechápu, že donedávna nebyla).Přesto, že nejde o případ obecného ohrožení,je správně uzákoněno jí používat při přepravě dětí do 36kg resp.atd. i když její nepřítomností nikoho jiného (jiný účastník provozu) neohrožuješ. Naopak s letní gumou, se stáváš potencionálně nebezpečným jak pro ostatní, tak pro sebe. ;-)
Zase trochu jiná rovina, s dětskými sedačkami je to podobně jako s helmami, těžko mít problém s tím, že jsou (pro děti)uzákoněny, protože, ti kteří je používají, sami za sebe nemohou rozhodnout, a společensky je jaksi výhodné, aby se děti dočkaly dospělosti. Jde o tu svéprávnost při rozhodování za to, za co osobně nesu zodpovědnost, když nebudu mít zimní gumy a způsobím problém, má mě to finančně bolet, ale rozhodnout se musím sám, dítě za své rodiče rozhodnout nemůže.
Právě proto, kdyby nebyla povinná, tak některá individua dají k dispozici i to nejcenější, jen aby ušetřili. Takhle to tady prostě zatím funguje, proto se zde musí takto důležitá opatření pevně uzákonit.
Nerozumím, pokutu snad dostane, když poruší předpis, tedy vjede na letních tam, kde to zakazuje značka. Nebo myslíš, že instalací značek případy, kdy někdo na letních zablokuje stovky auta na cestě, zmizí???? Tohle ty značky nevyřeší, a pokutu budou muset také stanovit adekvátně jiným přestupkům (např. zákaz vjezdu), takže postih ve formě ztráty pojistného nebo v případě pokuty za způsobenou nehodu, která může být stanovena jako násobek v případě, že viník měl letní gumy, tohle by byl určitě účinější bič, a hlavně s právem volby, řidiči jsou dospělí a svéprávní lidé a mělo by tak s nimi být zacházeno, v případě, že budou jednat dobrovolně proti zdravému rozumu, pak ať je to stojí balík.
Značka samozřejmě nic nevyřeší, to jsem ani nepsal, ale pořád je to lepší než nic. Všichni jezdí a překračují rychlost s vědomím, že můžou dostat pokutu kdykoliv a kdekoliv. Myšlenka, kdy se počká s vybouráním a pak se teprve bude měřit rychlost a dávat pokuta mi přijde špatná. POCHOPITELNĚ jsme jen lidi a nějaké zákazy příkazy to těžko ovlivní. Jde mi pouze o princip a "text" zákona/vyhlášky.
S tými príkazmi a zákazmi je to ťažké, nikdy nevyhovieš všetkým. Najľahšia, ako sa ukazuje, ale aj najviac obmedzujúca je direktíva. Niekto ju považuje za prevenciu, iní za zbytočnú buzeráciu. Ideálne riešenie asi neexistuje. Celkovo by som ale Tvoj názor podporil, je dobrým, takým "rozumným" kompromisom.
Máš pravdu, dokud ale budou lidi lidma, tak doporučení je na nic. Zkus na chvíli doporučit padesátku ve městě a Nova bude muset prodloužit Televizní noviny na několik hodin ;-)
No nic, jedu s bezporuchovym autem do servisu na opravu. Slibuji, že si rozsvítím, připoutám se a pojedu maximálně padesátkou, na průtahu 130kou. Lékárnu mám, vestu taky. Povinné ručení sjednané, technická i emise v pořádku. Pneumatiky nahuštěné a s dostatečným vzorkem, osvětletení vozu před jízdou zkontroluji. Nazdar :-)
Dobrý den chtěl bych se zeptat, koupil jsem si zimní protektory na škodu favorit a nejsem si jist zda-li mohu s tímto typem pneumatik vjet na komunikaci kde je povinná zimní výbava.Děkuji
Já taky tak, taky se ptám a něco jsem už vyzkoušel. Jinak to asi nejde. Nejde totiž zajít do servisu a vyzkoušet si je, že? ;-) To je blbé, asi to někomu navrhnu, bude pak mít větší klientelu >:D