Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zisk automobilky Tata díky značkám Jaguar a Land Rover vzrostl

redakce AUTO.CZ
Diskuze (8)
Indická automobilka Tata Motors více než ztrojnásobila čtvrtletní zisk, který se tak vyšplhal na 54 miliard rupií, v přepočtu tedy přes 18 miliard korun.

Ziskovosti automobilky Tata Motors pomohly zejména solidní výsledky britských luxusních značek Jaguar a Land Rover. Tata Motors je podle tržeb největším výrobcem automobilů v Indii.

Prodej aut divize Jaguar Land Rover v prvním finančním čtvrtletí do konce června vzrostl o 22 procent na 115.596 exemplářů. Tata koupila značky Jaguar a Land Rover v roce 2008 od automobilky Ford za 2,3 miliardy dolarů, tedy za téměř 48 miliard korun.

Dobré výsledky divize Jaguar Land Rover, ke kterým přispívá silná poptávka v Číně, nyní kompenzují výrazný pokles prodeje společnosti Tata na domácím trhu. Tata sice dominuje indickému trhu s nákladními automobily a autobusy, na trhu s osobními vozy se jí však příliš nedaří soupeřit o zákazníky s domácím konkurentem Maruti Suzuki a zahraničními rivaly, jako je Hyundai a Honda.

Firma chystá po čtyřech letech na indický trh svůj první nový model Zest. Vedení firmy doufá, že jí novinka pomůže získat zpět ztracené pozice na trhu a zastavit ztráty u domácích aktivit.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (8)
13. 8. 2014 11:23
Re: po smrti
Oprosti se od prodejů a věnuj se tomu důležitýmu. Evidentně je nyní produkce soustředěna na modely s vyšším ziskem. Připravený XE, crossover na přísští rok, stejně jako nový XF. Ještě letos revidovaný XJ.
Pak ty počty nejsou vůbec špatný...pořád se bavíme o automobilce, která ještě v roce 2007 neměla žádnej reálně uplatnitelnej model.
Jestli v tuto chvíli dokáží vrážet peníze do vývoje, připravovat nový modely, mít novou motorárnu a zároveň to vytahat ze dvou modelových řad (asi je fakt, že F-Type jim plní kasu velmi dobře taky), tak je to správná cesta.
LR se samosebou veze na vlně zájmu o SUV...tam to byla trefa výtečná.

Pokud porovnáš ceny JLR vůči přímý konkurenci, tak mě až zaráží jejich seběvědomí. Přesto to leze nahoru a to v žádným případě nemůžou konkurovat šířkou nabídky D3.
13. 8. 2014 11:04
Re: po smrti
Tak se zkus na ty cisla podivat z dlouhodobejsi perspektivy nez je pololeti. :-! Faktem je, ze Tata Motors se nepodarilo dostat ze zony naprosto minimalnich prodeju ve kterych byla automobilka v dobe jejich nakupu. Automobilka stale nevyrabi ani zdaleka tolik co v prvni polovine minule dekady, kdy pritom byla jeji situace uz oznacovana za hlubokou krizi a Ford planoval zbaveni se znacky kvuli mizernym prodejum.
13. 8. 2014 09:41
Re: po smrti
Už jsem ti doporučoval, ať si nejdřív zjistíš realitu ;-) . Za první půlku 2014 zvedl Jag prodeje o 16 a LR o 14% :-)
13. 8. 2014 08:30
Re: po smrti
Nikoliv Jaguar a Land Rover se o to nepostaraly, postaral se o to Land Rover. Tata neustale zverejnuje v PR clancich vysledky zasadne dohromady, aby to vypadalo ze vlastni dve uspesne automobilky, ale fakticky je to tak, ze Land Rover vydelava, zatimco Jaguar se veze jako cerny pasazer. Uvidime co XE a nove XF, ale aktualni cisla prodeju Jaguaru jsou hodne slaba. Tata Motors zije z uspechu Land Roveru.
13. 8. 2014 04:21
Re: po smrti
Ty nerob nič :-) . Znáš cenovou politiku Tata a Hyu v Indii? Jdou vůbec proti sobě? Jel jsi už v i20 a porovnal s konkurencí, když ji tu neustále vyzdvihuješ na pedestal?