Zisk automobilky Tata díky značkám Jaguar a Land Rover vzrostl
Ziskovosti automobilky Tata Motors pomohly zejména solidní výsledky britských luxusních značek Jaguar a Land Rover. Tata Motors je podle tržeb největším výrobcem automobilů v Indii.
Prodej aut divize Jaguar Land Rover v prvním finančním čtvrtletí do konce června vzrostl o 22 procent na 115.596 exemplářů. Tata koupila značky Jaguar a Land Rover v roce 2008 od automobilky Ford za 2,3 miliardy dolarů, tedy za téměř 48 miliard korun.
Dobré výsledky divize Jaguar Land Rover, ke kterým přispívá silná poptávka v Číně, nyní kompenzují výrazný pokles prodeje společnosti Tata na domácím trhu. Tata sice dominuje indickému trhu s nákladními automobily a autobusy, na trhu s osobními vozy se jí však příliš nedaří soupeřit o zákazníky s domácím konkurentem Maruti Suzuki a zahraničními rivaly, jako je Hyundai a Honda.
Firma chystá po čtyřech letech na indický trh svůj první nový model Zest. Vedení firmy doufá, že jí novinka pomůže získat zpět ztracené pozice na trhu a zastavit ztráty u domácích aktivit.