Americkému výrobci elektrických aut Tesla ve čtvrtém čtvrtletí klesl čistý zisk na 139,5 milionu dolarů (3,1 miliardy Kč) z 311,5 milionu USD v předchozích třech měsících.
Tesla slibovala že v roce 2018 dosáhnou zisku. Očividně tím nebylo myšleno za celý rok, ale že prostě do konce roku bude zisk. Což splnili. První dvě čtvrtletí byly v mínusu a ty další již v plusu, ale pochopitelně výdaje v prvních dvou kvartálech byly mnohem vyšší než profit v těch zbylých dvou.
No očividně zisku nejsou schopni. Nacpat náklady do prvního pololetí a vykázat obří ztrátu abych v druhé polovině roku vykázal drobný zisk, to umí zařídit i průměrně inteligentní účetní. Už v minulosti měla Tesla některá čtvrtletí zisková, ale vždy v celoročních výsledcích spadla do ztráty, takže žádná změna, prostě další rok ve ztrátě, historicky druhé největší.
Nie je problem dosiahnut "na efekt" zisk len v niektorom stvrtroku. Staci vhodne uctovnicky popresuvat financne operacie medzi dvomi kvartalmi. Jeden potom bude hlboko stratovy, a druhy mierne ziskovy. A to je to, co sa aj Tesle podarilo. Ale k ziskovosit ako takej ma Tesla stale velmi daleko...
Keď budeš celý zisk investovať do novej výroby a ďalšieho vývoja, tiež budeš stále v strate. Neviem sakra, prečo to niektorým tak hrozne leží v žalúdku?
kdo říká že sem reprezentat tesly ty šašku... tys měl renonc vod posledně co? co to bylo? nějaká inteligence ti chyběla, mám tady u tebe "webpája" poznamenáno mmnt ano ANI NEVÍ JAK DLOUHO SE NABÍJÍ TESLA ZE ZDI !! plbec hlavně že vo ni na webu šíří "moudra" DEPIL WEBPAJA , už sis to konečně po 6ti letech dostudoval šašulínku?? ;-):-) >:D >:D >:D >:D >:D
Kontrolní otázka na inteligenta "WEBPÁJA" (to asi znamená jako že se menuje Pavel a je už přítomen na WEBu tzn na internetu hahaha ;-) :
Jak dlouho se nabíjí TESLA ze zdi baráku????????????????????????
Zklidni výrazy, nejsem tvá rodina. To, že s tebou takto komunikují tví nejbližší neznamená, že si to budeš dovolovat k ostatním.
Tak lháři, víš nebo nevíš? Pravděpodobně ne a další fanatičtí stoupenci Muskova klanu také ne. Dle majitele Tesly S trvá nabití z běžné bytové zásuvky na 90% 29hodin.
29hodin pánové! Tohle není budoucnost, ale peklo. :-!
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
ty bytová zásuvko !! >:D >:D >:D >:D >:D z ní by nabíjel fakt jen blázen jako ty !!
V každým baráku v čezku je už 70 let zaveden 3-fázový proud a představ si včetně zásuvek!! >:D Takže STANDARTEM JE ŽE TESLU ZAPARKUJEŠ NA DVORKU, UDĚLÁŠ DO 9 KROKŮ/METRU KE ZDI A ŠOUPNEŠ JI NA [odkaz] :
3F/400V/16A = 8 hodin plná přez noc
nebo silnější tarif čez příplatkem
3F/400V/32A = 6 hodin se silnější palubní nabíječkou s příplatkem
TO VŠE když přijedeš domů s PRÁZDNOU BATERKOU !! Pokud ti v ní náhodou a to většinou tak bývá že denně nenajedeš v TESLE 300 km rellý plný knedlík v baterce třeba polovina zůstane, tak standartní ubohá zásuvka 3F/400V/16A ti ji doflusne za pouhý 4 hodky ty šášulo >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Na kvartály se reportuje všude, ale to je jenom průběžné vykazování hospodaření. Konsolidovaný zisk, který se daní a vyplácí se z něj dividendy (když to tedy není ztráta) se vykazuje v USA na roční bázi stejně jako v ČR nebo Německu. Hokej se hraje na tři třetiny a reportuje se výsledek každé třetiny, podstatný je ovšem výsledek zápasu. Takže prohrát první třetinu 0:5, druhou také 0:5 a vyhrát třetí 1:0 nelze vydávat za vítězství v zápase.
Tak ono vybudovat na zelené louce automobilku, která chrlí ročně stovky tisíc vozů s kompletně vlastní technikou do posledního šroubku, to holt nějaké ty investice už potřebuje.
...tá "vlastní technika" pochádza od dodávateľov... možno elektromotor a maximálne dizajn vyvinula Tesla... ale veľmi tomu neverím... nič prevratné nevymysleli! Musk je špekulant, vie ako narábať s peniazmi, vie ako presvedčiť investorov, a vie ako získať "ovce" okolo seba... to čo robí, robí dobre ...
Ty si uz len expert >:D Skus si nieco nastudovat nech sa nemusis strapnovat frazami ako ..mozno.. velmi tomu neverim.. k uplne vymyslenym tvrdeniam ;-)
Porozpravaj nam prosim ta o tych dodavateloch co si daju na motory, batery packy a ine komponenty vyrazit oznacenie Tesla, a mohli by ich dodavat aj inym vyrobcom EV a Tesla by uz nebola lidrom ale.. z nejakeho zvlastneho dovodu to nerobia.. >:D
Citace:
ZAJÍMAVOST: Mercedes-Benz třídy B ED není jediné auto, pro který Tesla vyrobila elektrický pohon. Mezi další takové modely patří Toyota RAV4 EV a Smart ForTwo ED třetí generace.
Co myslis, ze se vyrabi v gigafactory Tesly? A jaky je to dodavatel :-) ?
[odkaz]
[odkaz]
Prej dodavatele :-)
[odkaz]
Rika ti neco vertikalni integrace?
V USA je to trochu více zaměření na kvartální reportování, kvůli ceně akcií ;-) Osobně mě těší, že to chlapci dali dohromady hlavně ve výrobě, peníze dorazí následně.
No jo,jenže Tesla aby měla ty nejlepší EV,tak investovala,investuje a bude investovat obrovský peníze..v podstatě z "ničeho". Ostatní investují obrovské peníze též,snaží se Teslu dohnat..ale oni mají z čeho brát..mají zisky z obyč aut.
pokud budou mít za čtvrtletí zisk 150 mil. USD >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
investoři jásají, finanční ředitel prchá, neb už nechce krýt machinace s čísly
BABIŠ TOMU ŘÍKÁ OPTIMALIZACE :-!:-!:-!
A čo? Momentálny cieľ Tesly je možno vyrábať najlepšie EV, a zarobiť na ďalší vývoj, ciele ostatných sú v zhŕňaní ziskov a pakovaní vreciek akcionárov. Čiže jedni aj druhí ciele plnia. Aký je problém?
Dotace 9.000 USD na elektroauto, celkem 50 mld. CZK za 2018
Do všech těch finančních výsledků je potřeba započítat dotaci, která v roce 2019 byla 9.000 USD na 1 elektromobil. Tesla vyrobila přes 250.000 aut, takže co celkem dělá 2,25 mld. USD, tedy 50 mld. CZK. Tomu tedy říkám "podníkání" - takhle by uměla podnikat i opice z Afriky. To je to samé, jako Agrofert a dotace.
Tuto dotaci jiné automobilky nedostaly. Pro rok 2019 se snižuje na 4.500 USD.
Re: Dotace 9.000 USD na elektroauto, celkem 50 mld. CZK za 2
Dotace byla za rok 2018 a ne 2019 jak pises.
Dale Tesla v US prodala jen 190 tis aut a ne 250 tisic (Tesla se neprodava jen v US)
Takze to neni 2.35 ale je to 1.71 mld USD tedy cca 38.5 mld Kč.
Zkusme to priblizit podminkam v CR:
V US je cca 325 milionu lidi, v CR 10.
Takze ekvivalentni dotace v CR by byla 1.18 miliardy korun ceskych
Za to bychom v CR postavili 1-5km dalnice.
To jen pro predatavu jak obrovska je to dotace.
Ale to neni vse, je potreba prece znat jak moc to boli danoveho poplatnika, takze musime take vzit v potaz HDP na hlavu, a to je v US 3x vyssi.
Potom by byla ekvivalentni dotace v CR 3x nizsi (tj jen 3000 USD na auto) a rocne by to bylo 400 milionu korun. Za to lze v CR postavit 350 metru az 1.6km dalnice, jak kdy.
Re: Dotace 9.000 USD na elektroauto, celkem 50 mld. CZK za 2
Díky za upřesnění - nemohl jsem ta čísla hned najít. Přepočet na obyvatele je hloupost, tak to nefunguje. Korekce jen na to, která auta se prodají v USA, dotace v EU neznám, ale také jsou.
V zásedě se ale pořád jedná o velmi významné částky pokřivující trh a ekoterorismus.
Pokud Tesla prodá 400.000 aut v 2019, bude dotace 1.8 mld. USD, tedy 40 mld. CZK.
Re: Dotace 9.000 USD na elektroauto, celkem 50 mld. CZK za 2
Až na to, že pro první polovinu roku 2019 je dotace nastavena na $3750 a na druhou polovinu roku na $1875. Pak už nebude vůbec. Takže asi 1,1 mld. USD, pokud by prodala tolik aut v USA. A mimochodem právě kvůli snížení dotací byla v USA snížena cena Tesel o $2000 (aby na tom zákazník netratil, takže dotaci teď Tesla táhne ze svého"), takže to zas tak supereasy podnikání asi nebude.
Re: Dotace 9.000 USD na elektroauto, celkem 50 mld. CZK za 2
Zcela souhlasim s tim, ze ten prepocet na realie v CR neni moc dobry - spravne bychom meli zjistit kolik to stoji na jednoho danoveho poplatnika, tedy kolik procent z jeho dani jde na tuto dotaci. Jsem ale linej ty cisla hledat, to by nebylo uplne snadny.
O co mi slo je poukazat na to, ze USA jsou obrovska bohata zeme ktera ma 32x vic obyvatel nez CR, a tak je nejaka 1-2 miliardy dolaru sice velka caska penez, ale v ramci US je to docela pakatel. O to mi tady slo. Ten prepocet je ale trochu mimo misu (ovsem radove to sedi i tak) to uznavam a omlouvam se za nepresnosti.
PS je normalni, ze nove technologie jsou podporovany dotacemi do doby, nez je ten business dostatecne velky. Nekdy totiz neni jineho vychodiska. V ucebnicich ekonomie je takovych prikldu mnoho, je to bezne vsude ve svete bez ohledu na levici ci pracici. Treba vesmirny vyzkum nebo dotace leteckeho prumyslu jsou klasicke priklady.
Bez toho bychom nemeli zadne satelity, zadna letadla, zadna letiste (anebo by to slo o desitky let pomaleji).
No a elektrifikace je presne takovy pripad - pokud nebudou dotace, trvalo by to dekady, klidne i sto let, protoze cely business je uplne spokojeny se soucasnou situaci, vyrabet stale stejna auta, jezdit stale na stejne palivo, ignorovat ekologicke dopady. Ty dotace tu zmenu maji urychlit a to se taky dari.
A ano, ochrana zdravi obyvatel a ochrana prirody nejsou zadarmo.
Jenze pak prijde to klasicke cechacstvi - vsichni jsme 100% pro ochranu zdravi a prirody presne do momentu, kdy za to mame neco zaplatit...
A pak najednou se nam to libit prestane a zacneme hledat duvody, proc to nema smysl delat a uplne zapomeneme na to, ze vysledkem muze byt kvalitni vzduch ve mestech, nizsi spotreba fosilnich paliv atd atd.
Nechapem kto zanu da tolko penazi. I ked podiel fleet vs FO je 84%vs 16%. To je ta vacsina slovakov. Skodovka sa u nas drzi vdaka fleetu. Kludne im doprajem nech si uziju tu 1.0 v octavii kombi so svihadlami vzadu.
Tak po tisící prvé - fleet jsou i všechna auta na ičo. Tj. každý živnostník, který si koupí za svoje peníze svoje (často soukromé) auto, je ve statistikách fleet.
A fleetové prodeje dělají na Slovensku Slováci, nebo Marťani? Mimochodem statisktika celkových fleetových prodejů není, jsou to prodeje na IČO (viz Karel 15:04), ale to je zřejmě pod tvou rozlišovací schopnost.
No těch 84% Škodovek po třech nebo čtyřech letech ve fleetu si stejně koupí Slováci a pěkně draho, protože třeba tříletá Octavia s nalítanými 150tkm si u vás drží daleko vyšší ceny než konkurence. Takže ano, podstatná část Slováků si koupí Škodovku a za docela mastné love a klidně se švihadly a litrovým benzínem.
A to presne nechapem. Kupit vylietanu predrazenu stocenu octaviu na ktoru este potrebujem dobre hav. poistenie aby som mohol dobre spat. Su to obycajne priemerne auta ktore nicim extra nevinikaju(az na ten priestor). Inak je to slaby priemer. Staci si pozriet test jazdenky na Top Speede. Tam to povedali na plnu hubu.
Asi nieco natej Corrole bude ked je najpredavanejsie auto sveta. Urcite je mimoriadne spolahliva. Vyberat medzi nou a skodou tak sa priklonim k japonskej technike.
A když ti prozradím, že Golfů a Jett se prodá na světě ještě víc, než Coroll (nikoli "Corrol) a Aurisů dohromady, tak zůstaneš dál věrný své jasné logice? ;-)
Za tu Corrolu moze karel. Som mu veril ze to napisal spravne :-) pozri keby som si mal vybrat spolahlive tak vyberiem Corollu. Ma vsak pre mna jeden velky problem a to je motor. To je aj dovod preco mazda3 ktoru som mal sla z domu. Ten motor(88kw) bol slaby a spotreba 7l tiez nijako ocarujuca. Popravde golf(jetta) sa mi nikde velmi nepacil. Takze by som pozeral inam.
Vím, žes to "jen" blbě opsal. Samozřejmě jsem nemyslel, že by sis koupil Golf/Jettu jen proto, že se jich tolik prodalo, jen jestli si i u nich řekneš: "Asi nieco na tej Jette/Golfu bude ked su najpredavanejsie..."
Určitě je spolehlivá. Ale auta mají víc vlastností, než jen spolehlivost. Pokud je pro tebe prvořadá spolehlivost a kvalita, nechápu, proč tu adoruješ Teslu.
Tesla sa mi paci z uplne inych dovodov. Niekto z nicoho vytvoril automobilku ktoru chce niekolko dalsich auzomobiliek nasledovat pretoze im kradne zakaznikov( nieco ako ked BMW predstavilo X6). Tesla zacala robit uplne ine auta ako bolo doteraz zvykom. Je jasne ze nie kazdemu sadnu ale to ziadna automobilka.
Zajímavé, kolik je v diskusi pod každým článku o Tesle až fanatických haterů. Podle mne jsou to super auta, posunují elektromobilitu mílovými kroky vpřed a je dobře, že tu jsou, i když plně nahradit spalovací motory zatím ještě tak úplně nedokáží. :yes:
Haterů nebo realistů? Z čeho se bude masová elektromobilita dobíjet? Jak se bude dobíjet? To jsou zásadní otázky a ne to, že se v několika kvartálech dostala Tesla do černých čísel.
Mimochodem dotace jim plynuly i z daní výrobců automobilů...
Ak nerozumies, tak treba pocuvat, zamysliet sa a porozumiet.
Kde sa budu EV dobijat? Kedze nabijacia stanica alebo zasuvka ma neporovnatelne vacsiu dostupnost ako cerpacky s fosilnymi palivami, odpoved je: Vsade tam kde sa tankuju ICE auta, ale k tomu este na mnohych miestach bez potreby zvazat tam cisternami palivo: nakupne centra, parkoviska, jednoducho a lacno vybudovatelne odpocivadla s nabijackami a samozrejme v kazdom jednom dome a garazi s elektrikou.
Dodavka elektrickej energie je biznis a kapacita siete zodpoveda dopytu. Ty sa vlastne pytas ci budu dodavatelia elektriny ochotni zvysit svoje prijmy/zisky. No co myslis?
Ak nerozumies iba nabijaniu.. to mas asi najmensi problem v tejto diskusii :-)
Ono se to v diskuzi zdá hrozně snadné. Prostě se bude dobíjet všude. Na odpočívadlech, v obchoďákách, na parkovištích. Ale realita je taková že dodnes ty odpočívadla nikdo ani nevybudoval bez nabíječek, natož s nabíječkama. Lidi nemaj u baráků a na sídlištích kde zaparkovat, natož aby tam měli ještě nabíječku. Nezvládají se tu ani opravovat silnice, chodníky, vodovody. Takže nic nenasvědčuje tomu že by to v blízké době mělo být nějak jinak. Vím že napsat něco takového je útok na EV a kacířství, ale vesměs to je jen nezpochybnitelná realita.
Som rad ze si to napisal, lebo si pokryl mnohe omyly ohladom nabijania EV o ktorych tu teoretizuju ludia ktori EV nikdy nevlastnili, to je dnesna realita. Podme k tym omylom, nie je pravda ze nikto nebuduje odpocivadla, "natož s nabíječkama", tie sa v CR/SR buduju rychlejsim tempom ako pribudaju EV [odkaz]
Nahradenie ICE aut EV je jasna a hlavne nevyhnutna buducnost, ale ich nedostatocny objem vyroby umoznuje praveze velmi plynuly prechod. Dnesna technologia baterii ich vsak robi nevhodnymi pre komunisticke sidliska a la CSSR a preto som ich ani nespomenul ako miesta na nabijanie. Otazka webpaja znela kde sa budu nabijat a ci je dostatocna kapacita siete. Cesty, chodniky, vodovody atd.. su problemy hospodarenia spravcov, ktorym ich opravenie alebo vybudovanie neprinesie zisky navyse, su to len nutne vydavky. Nopak, nabijanie EV je biznis, na to sa tu casto zabuda a kazda jedna nova nabijacka su prijmy navyse (+dotacie od vyrobcov EV) a preto ich budovanie nema nic spolocne s CR/SR chatrajucimmi statmi a samospravami.
Tak isto sa tu zabuda na to ze EV sa masovo predavaju iba 8 rokov, pricom za prvych 6 rokov sa predalo menej EV ako za posledny rok! Ludia (hateri obzvlast) cakaju od baterii v EV zazraky ake neocakavali od ziadnych inych produktov. Dnesne EV treba kvoli dnesnym bateriam brat ako absolutne nadradenu alternativu k drahym premiovym ICE autam pre ludi ktori ich maju kde dobijat, robia iba kratke trasy, alebo na dlhe trasy maju ine ICE auto, a zaroven absolutne nevhodnu alternativu pre CSSR sidliska. Jednoduche. Presne preto sa v US predalo 140k Modelu 3 a iba 60k/44k MB C/BMW 3 a co sa tyka CR/SR, pre majitelov domov je jediny problem cena novych EV, jazdene sa da kupit od 7k€, cena bude uz len klesat a ten sidliskovy zbytok bude musiet pockat na solid state baterie aby EV dorovnali ICE auta v dojazde a obnoveni dojazdu a teda ich uplne prekonali. Tym sme sa dostali spat k otazke: kde sa budu dobijat? No predsa na cerpackach ako ICE + na mnohych dalsich miestach vratane domov kde budu sluzit ako nahrada power wall-u pre ukladanie solarnej energie a zaroven ako zalozny zdroj pri vypadku. Len to chce cas, cokolvek EV dosiahnu, pre haterov je to malo aj ked to je boom aky ine odvetvie nepozna, ani to ICE, takze menej reptania a viac pozitivizmu, koniec koncov je to v zaujme kazdeho z nas ;)
Hoaxy o emisiach z elektrarni a skodlivosti baterii za 3, 2, 1... >:D
Jen tak pro představu, 20% zastoupení EV v OA by navýšilo množství spotřebované elektřiny v ČR asi o 5-6%. A byla by to asi pětina vývozu elektřiny z ČR.
Rozdiel tu je.. ak hater precita nejaky clanok ktory potvrdi jeho pocit z brucha ze EV/Tesla su zle, okamzite vitazoslavne zvola "ja som to vedel/hovoril" absolutne ho nezaujima jeho pravdivost alebo data z ktorych sa vychadzalo. Fan EV/Tesly sa ale stal fanusikom preto ze ho oslovili informacie ktore o nich ziskaval, a pri kazdom hate clanku ma chut overit si to ci to je ozaj tak a ci jeho nadsenie pre EV/Teslu poklesne.. Vysledkom je to, ze kvoli stabilnej produkcii hate clankov ktore su dolezite na udrzanie citatelov, sa hateri navzajom potlapkavaju po pleci a usvedcuju vo viere v hoaxy a prekrutene fakty a fans ziskavaju stale hlbsie a hlbsie vedomosti a noznice sa roztvaraju, a teda diskusia straca stale viac a viac na vyzname.. Vzdy to tak bolo a aj bude, ze ci ide o iPhone alebo EV, vzdy o nom vie viac ten fan ktory ho vlastni ako hater co nema vlastnu skusenost a ohana sa clankami ktore su zamerne napisane tak ako su a casto ludmi ktori tu vlastnu skusenost tak isto nemaju :-)
>:D >:D:yes:
Fandové Tesly hledají jen relevantní data, jsou velmi objektivní, to můžu podepsat!
Třeba jeden tu tvrdil a pořád tvrdí, jak je Tesla ve výborném finančním stavu, jak hateři kecají, že má namále. Může vyjít najevo, jak sám Musk přiznává, že letos málem krachli, můžou vyjít čísla o miliardové ztrátě, ale holým faktem pro objektivního fandu Tesly zůstane, že Tesla finančně bezva funguje. :-)
Karliku, ty si ako pokazeny verklik.. este raz si precitaj moju reakciu ked si ju nepochopil na prvy krat.
[odkaz]
Vsetko co tam pisem su jednoducho overitelne fakty tu: [odkaz]
Takze kde su tvoje fakty trolske argumenty a fakty ktorymi ich chces podlozit? Je to snad idnes clanok v ktorom si si pomylil datumy o par mesiacov? >:D
" Preto som pisal o tom ze Tesle sa dari tako ako nikdy predtym"
Ztráta za 2018 1mld dolarů.
Víc snad netřeba dodávat.
Já se za tu ztrátu neposmívám, ale čísla jsou čísla. Nějaké čarování mezi kvartály na nich nic nemění.
A presne pre toto si tu za trolla. Nechapes citany text a omielas to dookola. Vies pochopit rozdiel medzi Q3 (to je treti kvartal Karliku) a celym rokom?
Za trolla si aj preto ze si ten report vobec necital :-) Inac by si sa dozvedel ze Tesla disponovala hotovostou 3 mld dolarov. Vies si spocitat co je viac ci prevadzkova strata 1 mld alebo cash 3 mld? To vie aj troll. A keby si sa uz uuuplne chcel vzdelat a naaaaozaj precitat ten report tak by si zistil ze vyroba a predaj aut je ziskovy. Takze karliku, skusme sa spolu zamysliet ako moze spolocnost so ziskovym podnikanim vyrobit stratu? Zeby to bolo R&D (vygoogli si) a investicie do este vacsich ziskov v buducnosti a do napredovania, uvadzania novych produktov ktore este viac urychlia nastup EV? Pretoze to je hlavny ciel startupu Tesla?
Uved mi fakty ktore dokazu ze Tesle sa niekedy darilo viac ako vtedy v Q3 ked som to pisal a ospravedlnim sa ti ze som sa mylil. Ak to neurobis tak sa mylis ty a si obycajny troll omielajuci svoje omyly dookola.
Když už tady chceš takovým způsobem poučovat, tak Q3 je např. model od Audi, ale určitě to není zkratka pro třetí kvartál, .StenLiku, zkratka pro třetí kvartál vypadá takto:
"3. Q", případně takto "III. Q".
Díky. Jsem občas trochu alergický na nějaké anglicismy, ale po 20-i letech v mezinárodním byznysu se některé termíny nebo slangové výrazy stanou běžnou součástí slovníku. Snažím se to teď na VŠ trochu odbourat, ale terminologie v češtině je také dobře zmatečná a pokud ve finančním řízení ještě používáš účetní hantýrku, tak je to hezký guláš ... Pokud zůstanu u manažerského slangu, tak mi většinou všichni rozumí ;-)
white label: Ako ti uz Xylo jasne dokazal, naopak, Q3 je medzinarodna skratka pre 3. kvartal, ty si sa vsak nasledne pustil do Karlikovych sfer trolovania alebo si mal naozaj nevzdelanu Cestinarku ked v ceskom nazvoslovi sa podla teba Kvartal pise s Q >:D To mas za to ze sa vo faktickom prispevku objasnujuceho trollovanie nesnazis o pochopenie a absorbovanie faktov ale chces ho zosmiesnit lebo nesedi s tvojou predstavou pravdy.
Bože, ty jsi dobře mimo, ale hlavně, že si tak věříš. Xylo to (na rozdíl od tebe) pochopil, viz jeho celá reakce, zkus si ji přečíst pořádně, včetně té následné.
Q se jako zkratka pro kvartál (což mimochodem také není slovo českého původu) používá i v češtině, logicky šlo o to jak se v češtině vyjadřuje pořadí i u takových zkratek. V češtině není Q3 zkratkou vyjadřující (v pořadí) třetí kvartál, pro takový případ má čeština formát typu "3. Q", každopádně vždy s tečkou za číslicí vyjadřující pořadí.
Ty naše samozvaná "Cestinarko"..., mimochodem, když už, tak "češtinářka" se píše s malým "č". :*);-)
Takze Kakrliku, zase raz cusis a nemas argument na obhajenie svojho trollenia.. nuz pravda je kruta.. a s ludmi ktori si nevedia priznat chybu a nevedomost ja nemam o com diskutovat tak sa nehnevaj ale nebudem uz na teba reagovat.
Steníku, jen nevím, co bych dál měl řešit. Já chybu uznat umím, ale tady nevím jakou.
Pokud budeme tvůj výrok brát jen doslovně, pak ano - Tesle se možná vždy dařilo hůř, než na konci 2018. Ale já bral v celkovém kontextu to co jsi psal tak, že se Tesle daří dobře, že už je zdravá, což podle mě není pravda.
Napisal si: "Na tvoje "předkládaná fakta" typu "Tesle se ekonomicky skvěle daří, tak všichni nelžete" dobře pamatuju."
V skutocnosti som tvrdil ze v Q3 sa Tesle darilo najlepsie ako kedykolvek predtym, aj ked sa nam ACZ snazilo podstrcit svoj obvykly Tesla hate a podlozil som svoje tvrdenie tym najjednoznacnejsim dokazom, officialnym financnym reportom.
Takze stale si myslis ze som predkladal nejake moje "fakty" a moje tvrdenie bolo mylne a nepravdive?
Ach jo. Chronologie: někdo někdy na konci roku v nějaké typické diskuzi pod Teslou napsal, jak je na tom Tesla mizerně - finančně. Na což jsi ty reagoval, že to není pravda, že parádně prodává, že se jí výborně daří, a že nějaké krachy jsou jen lži Tesla haterů.
Týdny až měsíce poté všude psali, že Musk přiznal, že byli před krachem. Tak jsem ti to v diskuzi na kterou jsi dal odkaz, připomněl. Klidně se oháněj nějakým kvartálem, prapůvod toho je bylo tvé vyvracení špatné finanční situace Tesly.
V tejto súvislosti sa generálny riaditeľ pre Severnú Ameriku, Klaus Zellmer, vyjadril, že to, čo dokázala Tesla, je naozaj úžasné. Keď sa k tomu pripočíta malá predajná sieť a úzke portfólio modelov, je to ešte viac prekvapujúce. Pritom cenovky ich áut sú viac než prijateľné. Taktiež pripustil, že kvôli Tesle stratili niekoľko zákazníkov. Odliv niekoľkých zákazníkov je taktiež jeden z dôvodov, prečo sa automobilka rozhodla predstaviť vlastný elektromobil.
Niekto si to zjavne vie priznat.
A já s ním naprosto souhlasím, podle mě je to dokonce zcela neuvěřitelné..., myslím to, kolik lidí dá tolik peněz za auto s tak příšerným zpracováním (a to teď vůbec neřeším pohon), to musí být zrovna pro ředitele Porsche něco naprosto mimo jeho chápání a jeho mentalitu.
Já si tohle nemyslím. Dodnes se třeba u fanoušků (a rád bych podotknul že velká část fanoušků s tím autem nikdy ani nejela) setkávám s tvrzením že Tesla S při jízdě nevydává žádný hluk. To si myslím že vyvrací teorii o tom že fanoušek si chce věci zjišťovat a koukat na ně realisticky. Prostě mají oba tábory rudo před očima a dělají vše pro to aby si obhájili své teorie bez ohledu na fakta. Další příklad snad není třeba, ale nějaké ještě v rukávu mám.
Stačí čítať tunajšie diskusie, v niektorých príspevkoch sú aj konkrétne odkazy. Ja sa len divím, že všetci "antitesláci" stále do omrzenia opakujú to isté, že vás to ešte baví chlapci.
Nie som zástancom Tesly. Len sa mi páči Muskova pracovitosť a verva, s ktorou realizuje svoje projekty. Ale nepáčia sa mi všetky jeho plány a spôsoby, ale to by bolo na dlhšiu debatu.
Skôr zástancom EV ako takých. Ale zas nie do tej miery, aby EV v plnej miere nahrádzali spaľováky a čo najrýchlešie - to je extrém a je to samozrejme nezmysel. Elektromobily vidím ako druhé autá do rodiny a pre menej náročnú prevádzku, teda skôr na kratšie každodenné jazdy a hlavne do mesta, kde by bol výraznejší úbytok hluku a hlavne výfukových plynov rovno spod našich nosov veľmi vítaný.
Spaľováky tu budú ešte dlho, myslím si. Obmedzovanie emisií a s tým súvisiaci downsizing, zavádzanie prepĺňania a kdejakých kurvítiek do motorov kvôli číslam na papieri považujem za zhovadilosť. Ak už chcú byť silou-mocou čistí (myslím EU), mali by namiesto represií zavádzať podporu spaľovania CNG, na dlhé trasy, pre užitkáče, autobusy, nákladiaky a pod. je to v súčasnosti oveľa lepšie riešenie ako tlačiť elektrinu za každú cenu.
Patlací displaye jsou upatlaný, ať jde o Teslu, Audi nebo Škodu. Kdo není trotl, tak to ví a nepotřebuje k takovému zjištění fotogalerii.
Ty ses tu setkal s tvrzením Tesla haterů, že jen Tesla má upatlané displaye?
Sorry, Karle, ale tiež už si trochu upätý. Je proste fakt, že obsah a tón príspevkov je rôzny nie len na základe obsahu, ale aj podľa toho, komu píšeš.
U tých displejov nejde ani tak o realitu, ktorú samozrejme pozná každý, ale o spôsob prezentácie, ktorá sa uplatňuje, a v tom má DonVito kus pravdy. Posledná veta je už predsa len trochu vzťahovačná, čo myslíš? ;-)
Poslední věta je naopak docela zásadní. Je ten upatlaný display v galerii argumentem pro kritiky Tesly v diskuzích? Je to fotka (nejspíš) z výstavy, tenhle web Teslu zatím netestoval, takže na rozdíl od jiných aut nemá svou vlastní.
Chodíš sem často, mohl sis všimnout z občasných reakcí p.Machaly, že galerie má na starosti nějaká Renata. Denně tu vyjde - nevím, odhad - 20-30 článků? K tomu je třeba poshánět fotky a nacpat to do galerie, poslední dobou dokonce dávají občas i popisky. Dost práce na den pro jednoho člověka. Teď si vem, že děláš den co den pár desítek galerií, myslíš, že máš náladu, myšlenky a motivaci(!!!!) na to, abys ses u nějaké Tesly zarazil, a začal hledat nějaký co nejvíc nepovedený/nelichotivý fotky? Houby, prostě najdeš starší galerie k Tesle 3, a šup s fotkami sem.
Varianta, že Renatu šéfredaktor zaúkoluje "Hele, Renčo, k té Tesle najdi co nejhnusnější fotky, ať ukážeme, jak je hnusná" - je úsměvná. A varianta, jak ta holka sama o své vůli hledá schválně škaredý fotky je ještě hloupější.
Tolik slov k jedné bl.bé fotce z galerie. Ano, autoweby v ČR netrpí zrovna láskou k Tesle. Ale Don si našel úplně směšnou záležitost a slyší trávu růst. ;-)
Kto sype fotky do galérií, možno čas nemá, ale je to fušerina, ako je ostatne na ACZ nechvalným zvykom. Buď niečo robím poriadne, alebo kašlem na to. Nie je to chyba "autorky" galérie, ale vedenia, že to nevie alebo nechce zabezpečiť lepšie. Pre mňa ako čitateľa je to skrátka fail ako Brno. Čo sa týka galérií, tak úroveň ACZ je vskutku mizerná.
A pokiaľ sú fotky neprebraté, teda fotené redaktorom ACZ, tak ak nie je lempl, na takéto fotenie je pripravený alebo aspoň otvorí ústa a napr. na tom autosalóne požiada hostesku, aby tam poslala niekoho, kto to utrie.
Čo sa týka rozdielov medzi výberom fotiek napr. Škody a Tesly, bude to asi aj v tom, že od Tesly asi toľko promo fotiek k dispozícii nie je, ale ja by som pripustil aj to, že pri škodovke by sa predsa len niekto zháčil a takú fotku neuverejnil, predsa je to len domáca značka a Češi sú na ňu (dúfam) aspoň trochu hrdí.
Ale zkus mi najit obdobne nelichotive fotky u jakehokoli ;-) jineho clanku.
Jednou jsem psal do diskuze Autobildu, kde Honda Civic skoncila ve srovnavacim testu na poslednim miste. A co myslis, ze bylo v galerii? Opatlany displej z predchozi generace.
Po mem prispevku fotku vymenili :-)
Tady je fotka displaye Q8: [odkaz]
Na všech ostatních je prach, na téhle i patlance.
Tady je redakční článek o Tesle Model 3, použity "tovární obrázky" [odkaz] asi zrovna zapoměli manipulovat.
Tohle je článek o Tesle 3, ze kterého sem z nějakého důvodu hodili celou galerii, bez úprav: [odkaz]
Takže prosté vysvětlení - ten, kdo dělal fotogalerii, otevřel jiný, starší článek o Tesle, vzal celou galerii a hodil ji sem. Ukrutná manipulace.
P.S. ten upatlanej display je ultra hnusnej. Ale je dobře, že to vyfotili. V Tesle ze z něj ovládá úplně všechno, tak ať člověk vidí, jak bude ten display pořád vypadat, nejde po něm pořád nepatlat. Prý se přes něj otevírá i přihrádka před spolujezdcem (?). Displaye jsou mor (u všech), a tady je ten mor doveden k dokonalosti.
Když se na tu fotku podívám, tak v prvé řadě vidím zoufalý interiér (tím spíš vzhledem k cenám Tesly) ...a upatlaný displej je to poslední na co bych si tady stěžoval. Displej se dá utřít, ale co chceš dělat s tím zbytkem? Laciná palubka (s umakartovým designem), prakticky bez přístrojovky a k tomu volant jak z předsériovky z minulého století.
A katastrofální zpracování kam se podíváš...
Véčkový Dane, to je slangový výraz pro místní srandovní Tesláky. >:-[]
Mám tu na to copyright, ale od teď to budu psát jako TeslafUns, abych zdůraznil záměr. ;-)
P.S. Neboj, s Milošem jsem na angličtinu nechodil.
>:D
Aneb čeští pepici a panelákoví nabíječi Arese, _Karel_, WinDiesel. Tři hospodští mudrcové.
Borečci o čem tady debatujete? Když je ztráta, nelíbí se vám to. Když je zisk, nelíbí se vám to. Proč vás to k sakru zajímá, jsou to snad vaše peníze?
Ano, svět naštěstí neřídí idioti s výučním listem jako vy. Svět řídí inženýři a chytří lidé, kteří hledají způsoby, jak věci udělat/vyrobit a ne důvody proč něco nejde. Kdyby byly všichni tak omezení jako vy, tak budeme bydlet na stromech a házet po sobě kamením, protože pazourek nejde vyrobit a když něco nejde, tak k sakru nemá smysl to ani zkoušet!!! >:D >:D >:D >:D
U elektrofanatiků mě vždy fascinuje ta jejich neochvějná jistota, že přechod ze spalovacích motorů na elektromobilitu je skutečný civilizační "pokrok". Posledních 120 let vývoje jasně prokázalo, která cesta je lepší, ale podle jejich názoru nyní prostě fungují přírodní zákony jinak! >:D >:D >:D
P.S. Pokud by tě to zajímalo, tak mám vystudovanou VŠ na magisterský stupeň. ;-)
Arese, takového * a zabedněnce, jako jsi ty, svět jen tak nevidí. Pokud máš VŠ vzdělání, tak se jedná o problém českého školství. Jedině že by jsi byl státní úředník, pak se vysvětluje magisterské vždělání i tvoje ignorantsví >:D >:D >:D
Znovu ti to opakuju, za posledních 120 let se obor elektrotechniky celkem dost posunul. Také vznikl zcela nový obor informatika. A protože přírodní zákony fungují pořád stejně, tak se například dnes můžeš dívat na 65 palcovou OLED televizi s tloušťkou 1cm a přenášet na ni v reálném čase HD obraz přes celý svět, ty ignorante >:-[] >:-[] >:-[]
Pokud by jsi nebyl totálně zabedněný, tak si nastuduješ jaké technologie současné EV používájí a jak dlouho (kolik JEDNOTEK let) jsou lidstvu k dispozici - a přestaneš tu ze sebe dělat hlupáka.
Hele, až bude elektromobil stát stejně jako auto se spalovacím motorem a jeho baterie bude tak velká a těžká jako palivová nádrž a hlavně ten elektromobil s takovouto baterkou bude mít dojezt 800 km (při srovnatelných jízdních výkonech) a ta batrerie se naplno nabije za 5 minut, tak pak přiď a já uznám, že elektromobilita je pokrok a správná cesta vpřed! :-) Pak totiž bude mít elekromobilita plné právo na masovou férovou existenci a začne nahrazovat spalovací motor přirozeným tržním způsobem. Ovšem ani potom mi takový elektromobil nenahradí radost s jízdy s normálním autem s vytáčejícím se motorem s pěkným zvukem a požitkem z řazení a prací se 3 pedály!