Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Zisky a ztráty v průmyslu: Jak si stojí automobilky?

Některé automobilky v časech ekonomické krize zvyšují zisky, jiné prožívají těžké časy, případně se propadají rovnou do ztráty.
Zpět na článek
3. 8. 2012 10:19
3. 8. 2012 10:33
3. 8. 2012 10:51
3. 8. 2012 11:25
3. 8. 2012 10:53
3. 8. 2012 12:21
3. 8. 2012 14:10
3. 8. 2012 18:36
3. 8. 2012 19:16
4. 8. 2012 11:58
4. 8. 2012 13:06
4. 8. 2012 14:30
4. 8. 2012 19:28
5. 8. 2012 15:02
5. 8. 2012 16:09
3. 8. 2012 21:43
3. 8. 2012 11:29
3. 8. 2012 13:00
3. 8. 2012 20:27
3. 8. 2012 11:44
3. 8. 2012 12:10
3. 8. 2012 12:56
3. 8. 2012 12:41
3. 8. 2012 13:08
3. 8. 2012 14:20
3. 8. 2012 14:43
4. 8. 2012 09:54
3. 8. 2012 13:55
3. 8. 2012 23:26
4. 8. 2012 06:48
4. 8. 2012 21:02
4. 8. 2012 09:57
3. 8. 2012 12:58
neregistrovaný "HTPkiller"
3. 8. 2012 10:19
doplnit...
Ja by som sa prihovaral za to, aby v tabulke bol aj obrat (resp. hruby prijem z predaja), a zisk vyjadreny aj ako % obratu. Tie miliardy zisku su sice pekne, ale nic nehovoria o tom kolko sa na to automobilka musela "narobit".

Zaujimavy je aj ten udaj "zisk na ks": najvyssiu hodnotu z nepremiovych vyrobcov ma Huyndai/Kia. No to je na zamyslenie ako to dokazu, pri tych cenach...
Rozbalit vlákno
3
3. 8. 2012 10:33
Re: doplnit...
Bože můj...

Ako to dokážů?

Je možné, že jsou stále lidi v Evropě tak blbí? Nebo to je jen strkání hlavy do písku (alá pštros).
3. 8. 2012 11:10
Re: doplnit...
Nieco k veci? Nie? Tak nic...
4. 8. 2012 14:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - peter_ko
3. 8. 2012 10:43
zaujímavé...
koncern vyrobí 3 priemerné približovadlá, a čistým ziskom sa vyrovná jednému približovadlu od Huyndai :yes:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - kari.laz
3. 8. 2012 10:54
Re: zaujímavé...
To je tak: nanometrová vrstva laku jen tam co oko dohlédne, kůže ze zkumavky....
3. 8. 2012 10:59
Re: zaujímavé...
A koncern to dělá jinak? :-O Jen se ptám. Proč, když to tedy dělaj líp otci po 5 letech zrezla kapota a i když na to byla kulance proč tedy doplácel cca 13tkč?
Avatar - Barrichello
3. 8. 2012 11:12
Re: zaujímavé...
Protože nebyla hlínková >:D
Koncern šetří kde může, zatímco jiný aspon v rámci úspory váhy montují tu hlínkovou kapotu případně blatníky. Ušetří hmotnost a vyhnou se problémy s korozí.

Na 300C po 7 letech kapota jako nová. Hliník je hliník >:D
Avatar - kari.laz
3. 8. 2012 12:58
Re: zaujímavé...
S korozí problém nemám. Kapotu mám taky hliník, ale ani jinde není po korozi ani známka. Dokonce mám originální výfuk (krom DPF) a kůže je pořád jako nová. A to vše po téměř 300 000.
Avatar - Ronault.
3. 8. 2012 20:24
Re: zaujímavé...
Až na tu kůži (kterou mám jen na volantu) jsem po podobném stavu km stejně.
3. 8. 2012 11:48
Re: zaujímavé...
... a přesto takové úspěchy??? >:D Jak vtipné! Jo jo, kdo neumí pogratulovat a vyjádřit obdiv, ten musí plísnit... "Vysoce ziskový je také Hyundai!" Gratuluji k úspěchu! >:-[]
Avatar - kari.laz
3. 8. 2012 12:59
Re: zaujímavé...
A kdo nemá soudnost mele broskvoviny jako ty.
Avatar - Aladeen
3. 8. 2012 10:51
Je ich tu
tých značiek nejak málo ;-\ Väčšina len Koncern
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
3. 8. 2012 11:13
Re: Je ich tu
chybí japonci, GM, a další důelžitý koncerny... :no:
3. 8. 2012 11:25
Re: Je ich tu
Japonci stanovuju vysledky za ine obdobia. Napriklad u Mazdy "obchodny rok 2012" skoncil v 03/2012. Hospodarske vysledky "za prvy polrok 2012" by u nich znamenalo 04/2011-09/2011. To sa akosi neda dobre porovnat s europskymi vyrobcami. Odhliadnuc od toho, zrovna Mazda je uz 3 alebo 4 roky v strate...
3. 8. 2012 10:53
Korejci
Je celkem smutné vidět jak Korejci masakrují svými rozteklinami tradiční evropský automobilový průmysl. Obří ztráta u PSA je už docela alarmující. ;-\
Rozbalit vlákno
37
Avatar - Barrichello
3. 8. 2012 11:14
Re: Korejci
no nejsmutnějí je to u Fiatu a odečíst Chrysler, bylo by to ještě tragičtější >:D
Avatar - Ham.
3. 8. 2012 12:21
Re: Korejci
Nebylo, Fiat jako značka sice generuje ztrátu ale ta není díky zastavení investic do nových modelů nijak katastrofální. PSA hodně investoval do nových modelů (řada DS, hybrid) a nyní je není schopen prodat. Vždy je lepší neprodat zastaralé modely do kterých se ovšem nemuselo investovat než neprodávat novinky které jsou na začátku životního cyklu a investice do nich nejsou ani zčásti umořené.
Avatar - Barrichello
3. 8. 2012 13:49
Re: Korejci
Jenže je tady takový malý problém - ty neprodejné novinky, pokud by se zlepšila čistě náhodou situace na trhu - začnou být ihned prodejné, ty zastarlé bedny sou neprodejné pořád a než vyvineš nové, trvá ti to 2 roky....
Avatar - Ham.
3. 8. 2012 14:10
Re: Korejci
To jsou kdyby, je jasné, že krize v EU bude dlouhá a hluboká. Fiat situaci odhadl jednoznačně lépe a investoval raději do US kde vydělává. PSA bojuje o holý život protože jeho investice jsou peníze vyhozené oknem.
Avatar - del42sa
3. 8. 2012 18:36
Re: Korejci
jenže Fiat se na ty opuštěné pozice už těžko bude vracet, nehledě k tomu, že potřebné (nemalé) investice do nových modelů po tak dlouhé "pauze" budou Fiatu nejspíš k ničemu (dvakrát nevstoupíš do téže řeky), protože prostě u zákazníků ztratil nejen důvěru ale i kontinuitu ;-)

Ten Marchionneho plán je brilantní pouze účetně, jinak je to sebevražda Evropské automobilky v přímém přenosu, pardon vlastně tří automobilek :*)
Avatar - Ham.
3. 8. 2012 19:16
Re: Korejci
Určitě se lépe vrací na pozice tomu kdo má chechtáky než tomu kdo má jen dluhy. Lpění na vývoji nových modelů v situaci kdy není odbyt je nejčastější chyba firem které zkrachovaly. Fiat nemá vyhráno, ale k přežití má o světelné roky blíž než PSA. Firma, které se pořádně pustí žilou během krize a udrží si finanční zdraví má vždy šanci dostat slušné úvěry když krize pomine a vyrazit znova na trh. Firma, která generuje jen ztráty a má plné šuplíky nových modelů nakonec nedostane ani provozní úvěr na gumičky do stěračů.
Avatar - del42sa
4. 8. 2012 11:58
Re: Korejci
ale vrátit se kam Hame ? Vždyť to je jenom iluze.. Na místo které už dávno zabraly jiní ?? Jak si chce Fiat získat zpět zákazníky staré a oslovit ty nové, když v povědomí zůstává pachuť mnoha zrušených plánů, 100x omílaných slibů že něco bude, mnoho modelů bez reálného nástupce, téměř mrtvé portfolio a k tomu mizerná pověst ??? Ti zákazníci kteří si kupovali Alfy nebo Lancie už dávno koupili něco jiného, původní zákaznící Fiatu dnes jezdi v Hyundai nebo Kia a nemají nejmenší důvod se k Fiatu vracet . Řekni mi jediný logický argument, proč by měli ??? neexistuje...
Marchionnemu se podařilo účetně Fiat dostat do zisku (hlavně díky Chrysleru), ale za cenu ztráty loajálních zákazníků a téměř kompletně umrtveného portfolia a taková věc se neodpouští.

PSA sice nemá záchranou (finanční) kotvu v Chrysleru jako Fiat, ale z hlediska zákazníků, šířky modelového portfolia, návaznosti ve vydávání nových modelů a tím schopnosti na trhu dále prodávat je na tom paradoxně mnohem lépe než Fiat. A pokud se PSA podaří snížit náklady, bude v Evropě rozhodně v mnohem výhodnější situaci než Fiat, který prodává pár modelů rozmělněných ještě ve třech automobilkách (dva modely Lancie, dva modely Alfy, dva modely Fiatu) proti nějakým 30 modelům PSA.
Avatar - Ham.
4. 8. 2012 13:06
Re: Korejci
Samozřejmě vrátit se do Evropy.
1. Je zcela irelevantní kdo udržuje pozice v upadající Evropě v současné době, podstatné je zda koncerny rozvíjí svou pozici na rostoucích trzích, tedy především v Asii/Rusku a v S. a J. Americe. Z tohoto pohledu je pozice Fiatu nikoliv skvělá ale ucházející. Na rozdíl od PSA jehož pozice je zoufalá, doma v chudé Evropě nic moc a venku totál mimo mísu.
2. Do Evropy lze vletět a během dvou tří let zmasakrovat většinu konkurence, kdo nevěří nechť si prostuduje HuKi, minulé generace vozů totální křápy, pozice na trhu nula, kulturní příbuznost nula a přesto dnes sbírají body hlavně na úkor třeba toho PSA nebo Fiatu. Takže vrátit se do Evropy pro toho kdo Evropu zná je detail, podstatné je, že nestačí chtít ale je nutné mít zdroje, tedy slušné hospodářské výsledky.
3. A jsme v kruhu zpět, je šumák kdo má kolik modelů v šuplíku nebo i vyrobených ale zaprášených na odstavných plochách, ale kdo má kolik hotovosti v sejfu.

Mluvit o loajálních zákaznících by snad mělo smysl u značek jako RR, nebo Bentley. U masových výrobců jako je PSA nebo Fiat je to blbost. Prostě kdo přijde a nabídne lepší VfM a podmaluje to lepším image tak získá masy, ty jsou všechno jiné jen ne loajální, masy jsou prodejná *. Lepší VfM bude moci nabídnout Fiat protože prostě bude mít peníze na vývoj/výrobu/marketing jakéhokoliv produktu ve správný čas (po skončení krize v EU) a ve správné kvalitě (tak aby na autě vydělával, nikoliv prodělával), PSA která když zopakuje letošní první pololetí i ve druhém se už nevzmůže ani na svůj vlastní pomník. A image má Fiat o parník lepší než PSA. Image se totiž nezískává v soutěži Pandy se 107, ale dělá se ve vyšší střední, v luxusních a sportovních vozech a tam má PSA doslova kulové. Fiat sice také nemá nic ve vyšší střední ale má top značku Ferrari, která mu zajišťuje dost drtivou převahu nad PSA co se image týče. ;-)
Avatar - del42sa
4. 8. 2012 14:30
Re: Korejci
obdivuju kde ty chodíš na ty rozumy, možná by tě měli zaměstnat v PSA :yes:

1. PSA má celkem slušnou pozici v Číně, Jižní Americe, Austrálii a také v Rusku. Jediným chybějícím trhem je severní Amerika.

2.argumentace Hyundai/Kia je úplně zcestná

3. to že je nějaká automobilka jeden rok ve ztrátě ačkoliv předchozích 30 let byla v zisku automaticky neznamená že je zoufalá nebo že je to její konec.

O tom kdo má lepší image v Evropě bych se raději být tebou ani nezmiňoval. Ano Fiat vlastní Ferrari, ale to ať je sebeúspěšnější nikdy nebude představovat masově vyráběnou/prodávanou konfekci ani nebude dotovat celý koncern Fiat. Ale to ti asi uniklo včetně podstatného faktu, že na pověst/image Fiatu má Ferrari vliv uplně nulový ;-)
Avatar - Ham.
4. 8. 2012 19:28
Re: Korejci
1. Slušnou pozici v Číně? Prvního zástupce PSA najdeš někde kolem 70 pozice, tomu neříkám slušná pozice ale propadák, a do Jižní Ameriky se podívej také.
2. Proč by byla zcestná, naopak pro PSA velmi poučná.
3. Tak proč prodává vlastní sídlo? Že by to byla oslava úspěchů.

Ferrari nemusí dotovat Fiat ani nemusí být masový výrobce, přesto vlastnictví Fiatem má pozitivní vliv na image Fiatu ať se ti to líbí nebo ne.
Avatar - del42sa
5. 8. 2012 15:02
Re: Korejci
jistě ty máš samozřejmě ve všem pravdu ;-)
Avatar - Ham.
5. 8. 2012 16:09
Re: Korejci
Dík za důvěru. ;-)
3. 8. 2012 21:43
Re: Korejci
nejsou cirou nahadou v cislech Fiatu zapoctene i investice ktere vynalozil na prevzeti Chrysleru? pokud ano, tak natom nijak spatne nebude
Avatar - Barrichello
6. 8. 2012 09:06
Re: Korejci
problém že že oni žádný investice nevynaložili, to co zaplatili us a kandský vládě šlo z provozního zisku Chrysleru >:D >:D
3. 8. 2012 11:29
Re: Korejci
Ano, je to bohužel taková zákeřná korejská automobilová nemoc parazitující na některých evropských automobilkách, ale není to nic, co by se nedalo léčit :-)
3. 8. 2012 11:42
Re: Korejci
Korejci udělali kus práce a dnes jsou za to právem odměňováni v podobě rostoucích zisků. Přesně trefili, co si zákazníci žádají a kvalitativně hodně povyrostli.
Avatar - kari.laz
3. 8. 2012 13:00
Re: Korejci
Jediný co trefili byla cena srovnatelná s třiceti deky kuřecí šunky z lidlu.
Avatar - Ronault.
3. 8. 2012 20:27
Re: Korejci
Korejci těží z velké pomoci domácí ekonomiky a státu... a taky třeba dovozního cla...
3. 8. 2012 11:44
Re: Korejci
Přesně tak! Jen to není nemoc, ale úspěch! Jak TO, že Jihokorejcům nestačí konkurovat?! Tak, tak, je třeba se jedině "léčit" z jistých neúspěchů! Hyundai! >:-[]
3. 8. 2012 12:10
Re: Korejci
Kde by byl dnes Hjondéé bez té své nechutně agresivní reklamní kampaně, které mnozí milovnící vlnobití neodolají? Nebo naopak, jaké by měli evropští výrobci prodeje s takovým
vtíravým honem na zákazníky?
Odpověď od tebe bude zřejmá: tam, kde je dnes a nebo možná ještě výše >:D
3. 8. 2012 12:24
Re: Korejci
Tak přesně díky takovým jako jsi ty, je Evropa tam, kde je. Tedy v pr... . Je přeci snažší hledat chyby u těch druhých, než u sebe. Myslím, že by jsi udělal lépe , kdyby jsi se zapojil do pracovního procesu a odpustil si ty svoje hloupé příspěvky.
Jinak komu čest tomu čest. Na VW Group, je vidět proč je pro ni Piech stále tak nepostradatelný. Audi stále finančním motorem celé skupiny.
3. 8. 2012 12:56
Re: Korejci
Ale ale, zase další chytráček, který se tak moc snaží dávat druhým rady.... S tím AUDI to je tedy fakt postřeh! Jo a příště prosim Tě raději nemysli >:-[] :no:
3. 8. 2012 17:00
Re: Korejci
Když tak, už za tím prvním "ale" musíš udělat taky čárku. Jinak, ty by jsi měl nejdřiv dochodit školu a pak se přihlaš.
3. 8. 2012 12:41
Re: Korejci
hloupost, reklama bez produktu je k nicemu.

muze si za to evropa sama. kdo se prosil o DPF a mocovinove sr*cky ?
kdo se prosil o downsizing a uzasne papirove spotreby v testech dle EU, ktere uz i urednici povazuji za postavene na hlavu ?

zatimco evropa nesmyslne investovala do siditek na oklamani norem EU jako jsou startstopy preplnovane benziny a trivalcove zdechlinky, korejci jen prebalili to co meli k dispozici do luxusniho vzhledu, ktery jim navrhli top evropsti designeri a jakz takz se poprali s kvalitou vyroby a technikou. Jo a abych nezapomnel, znacna cast uspechu je tim, ze vyrabeji v rozvojovych zemich kde se maka za ctvrtinu platu, teda napriklad u nas a na slovensku >:D
Avatar - kari.laz
3. 8. 2012 13:08
Re: Korejci
"hloupost, reklama bez produktu je k ničemu."

Fakt a proto je Lild poněkolikáté obchodníkem roku? Nebo si myslíš, že je zaručeně nejlepší?
Stejná pakáž jako korejský rejžožrouti. V reklamě si berou do huby Český pivo a Čechy obecně a přitom se oba chovají jak paraziti. A oběma se daří. Protože lidi jsou jen ovce co jim stačí ukázat: SEDM!!!, Zaručeně české, Nejlevnější, Nejkvalitnější, Už neodoláte, ..... a další ovcomozkový vymejvárny, kterým tyhle ovce mezi lidma neodolají.
Avatar - Barrichello
3. 8. 2012 13:54
Re: Korejci
A co reklamy na úžasné turmotory, silné, skvalitní, bohatou výbavu champion a debilní úsměv hodný retarda?

Zapoměl si na 90. léta? Na kterékoliv zadní straně motoristickýho časpoisu a nejen toho reklamu na feldu, oktávku atd.

Reklamy vyměnte starou za novou apod.

Taky stačilo lidem 15 let masírovat hlavy aby to ovce koupila, když už získali počétné ovčí stádo, nepotřebují tolik vrážet do reklamy. Vychovaná ovce přijde zase. I bez reklamy.
Avatar - kari.laz
3. 8. 2012 14:20
Re: Korejci
Korejci mají minimálně dvakrát tolik reklam než jakékoliv jiné auto. Možná i víc. A hlavně jaký styl reklamy mají.
Avatar - Barrichello
3. 8. 2012 14:32
Re: Korejci
Ted.
Já psal o období cca 1992-2007.

Jestli máš doma dobový tisk, zalistuja počítej reklamy na škodovku.
A zapátrej v paměti na televizní reklamy. Těch bylo co >:D :-)

Forma je druhá věc, korejci na to jdou agresivní formou a vtíravou no. O tom se nikdo nehádá.
Avatar - kari.laz
3. 8. 2012 14:43
Re: Korejci
Zaprvé je trochu rozdíl, když se zde prezentuje domácí automobilka, nebo šikmovoký rejžožrouti a zadruhé je jiná doba a ne pár let po revoluci, nebo po oddělení lepší části (Česka) od horší (Slovenska) - (rozdělení Československa, Slováci prominou)
3. 8. 2012 17:02
Re: Korejci
Co jsi měl k večeři, máma dorazila z farmářskýho trhu? Myslím, že něco z toho tebou milovaného Lidlu a právě to tě tak žere.
Avatar - kari.laz
4. 8. 2012 09:54
Re: Korejci
Neboj jantarku. U maminky už se nějaký ten čas nestravuju. Až se jednou osamostatnis, tak to poznas
3. 8. 2012 13:55
Re: Korejci
>kdo se prosil o DPF a mocovinove sr*cky ?<
Napriklad ja :-)
3. 8. 2012 23:26
Re: Korejci
na žádnou "nechutně agresivní reklamní kampaň" Hyundaie si nepomatuju, jediná směšná a trapná reklama byla "simple clever"

lidi si auta od Hyundai a Kia zkrátka našli, a jenom kvůli ceně to určitě nebylo, a jestli jsi hlupák, který porovnává věci podle ceny, je potřeba si uvědomit, že v ČR Škodivka prodává o 20-30% dráž než všude jinde, takže v normálních zemích mezi Škodivkou a Hyundai+Kia žádný cenový rozdíl nebude
4. 8. 2012 06:48
Re: Korejci
A nebude to nahodou tym, ze Hyundai za posledne roky zdrazel, co tu mnohi uz aj kritizuju? Na druhu stranu ludia su ochotni za ten Hyundai platit viac.

A nesmiete zabudnut, ze Hyundai sa v USA, Rusku, Saudskej Arabii, Katare doma a v Cine poslednych 4-5 rokov pustil do premiovych vod s Genesisom sedan a Equusom. A to je ten posun pretoze zakaznici po celom svete dnes kupuju cim dalej tym viac tychto aut s cenovkou 70 - 80 000 USD!

Hyundai uz davno nie je lowend - dokazuje to i30, i40, ix35 a od septembra aj nove Santa Fe.

Len zopar faktov:

Hyundai si sam vyraba: ocel,
motory
automaticke prevodovky (vratane novej 8-stupnovej)
roboty na vyrobu aut
vysokozdvizne voziky na vyrobu aut
vsetky stroje, lisy atd.
lode
vlaky

A komponenty ako vstrekovanie, riadiace jednotky, elektroniku pouziva tu istu aku najdes vo VW, Ford, BMW alebo M-B.

Hyundai zaroven masivne investuje do palivovych clankov a od minuleho roka testuje v EU posledne verzie ix35, ktore budu v seriovej vyrobe po roku 2015.

Tato premyslena strategia znamena aj tvorbu ziskov a kto sa viezol v novej i30 musi uznat ten pokrok hlavne v oblasti podvozku a interieru.

Taky Renault na Slovensku predava Megane o 2000 Euro lacnejsie ako Hyundai i30 a i napriek tomu sa predava o 30% horsie.

Ludi noaklames len reklamou - ak je produkt na figu mozes investovat miliardy ludia Ti to nezozeru.
4. 8. 2012 21:02
Re: Korejci
Taky Hyundai prodává i30 ve Francii o 6 000,- Euro levněji než Renault Mégana a napriek tomu má 10 x nižší prodeje.
Ludi noaklames len reklamou - ak je produkt na figu mozes investovat miliardy ludia Ti to nezozeru. :-) :yes:
Avatar - kari.laz
4. 8. 2012 09:57
Re: Korejci
V tom případě ti nefunguje to co máš mít v hlavě, jestli si na žádnou agresivní a hlavně dementni a urazejici kampaň od rejzozroutu nepamatujes. Ale spíše ti vymyli hlavu jako spoustě jiných ovcí
4. 8. 2012 15:54
Re: Korejci
No nevím jestli masakrují. Korejská užitková auta jsou za dané peníze hodně dobrá a tvoří velký podíl na prodaných kusech. Co se týče PSA dalo se to čekat nic překvapivého, právě na místo PSA se mohou posunout Kia a Hyundaj.
3. 8. 2012 11:22
Tabulka porovnání zisků na jedno prodané auto je zajímavá, a
Na takto odborný web bych předpokládal, že si s tím dáte mnohem více práce. V porovnání je takových chyb, že to je absolutně nevypovídající údaj. Např. u Daimleru počítáte dohromady všechny kusy a to jak osobáky, tak náklaďáky....u BMW motáte dohromady BMW, mini atd......u koncernu VW je potřeba se přesně podívat na počty prodaných kusů.Nemotat tam auta vyrobená v Číně, ty nejsou započteny do zisku, takže u Škodovky, VW a Audi vůbec neodpovídá přepočet na 1 auto! Dále Fiat je také ve ztrátě, máte tam jenom celkový propočet s Chryslerem dohromady. ...... a mnoho dalších nepřesností.Tak když už, tak už pořádné porovnání a u koncernů za jednotlivé značky. I koncernové groupy to mají rozdělené. Jinak vše je dostupné v prezentacích jednotlivých automobilek. Článek by to byl hodně zajímavý, ale je bohužel naprosto špatně zpracovaný :'-(
Rozbalit vlákno
0
3. 8. 2012 11:34
SEAT - auto nemocion...
Pozeram ze SEAT ma zase dobre "naslapnuto": vyse miliardy Kc strata, to je ~42mil €. Pritom za cely rok 2011 mali stratu ~60mil €. Uz by bolo fakt nacase s tymto pacientom nieco urobit. Snad pomoze nove Toledo, aj ked na takom aute asi nebudu mat velke zisky...
Rozbalit vlákno
4
3. 8. 2012 11:38
Re: SEAT - auto nemocion...
Seatu by pomohlo přemístění části výroby do Číny a Jižní Ameriky a udělat z něj globální značku. Jako Škodovce pomohlo zaměření na východní trhy a Asii.
3. 8. 2012 11:49
Re: SEAT - auto nemocion...
To se také brzy chystá a dá se opravdu s velkou jistotou očekávat, že po spuštění výroby v "autohladové" Číně budou všechny ztrátové roky nadobro zapomenuty.
Avatar - Choochoo
3. 8. 2012 12:25
Re: SEAT - auto nemocion...
Dá se očekávat že se v Číně růst pomalu začne zastavovat, v roce 2010 byl cca 30%, 2011 byl cca 5% a za první pololetí letos cca 2%. Takže si myslim, že to načasování prodejů do Číny mělo přijít mnohem dříve a jestli mu to vůbec pomůže. Spíše předpovídám zánik značky, která nemá co nabídnout.
Avatar - Barrichello
3. 8. 2012 13:57
Re: SEAT - auto nemocion...
No ekonický zázrak číny pomalu ztrácí dech, takže prodejní boom v oblasti aut už asi hned tak nebude >:D
3. 8. 2012 11:51
Vysoce ziskový Hyundai!
Gratulace! To je neskutečný úspěch! :-) Podrobnější čísla a výsledky zde:

"Společnost Hyundai Motor Company, největší jihokorejský výrobce automobilů, prodal během prvních šesti měsíců roku 2012 na celém světě 2 182 768 vozů (korejský trh: 327 963 vozů / exportní trhy: 1 854 805 vozů), což je nárůst o 11,5 procenta v porovnání s první polovinou uplynulého roku.

Skvělé prodejní výsledky společnosti Hyundai Motor Company na exportních trzích, založené na kvalitě světové úrovně a silné produktové konkurenceschopnosti, se podílelyna velkém zisku navzdory stagnující globální poptávce. V prvním pololetí vzrostl čistý zisk v meziročním porovnání o 19,5 procenta na 4,998 bilionu wonů (90,7 miliardy Kč; včetně nemajoritních podílů). Provozní zisk společnosti Hyundai Motor činil 4,785 bilionu wonů (86,8 miliardy Kč) při obchodním obratu 42,105 bilionu wonů (763,8 miliardy Kč; z toho automobilový sektor: 36,323 bilionu wonů (658,9 miliardy Kč) / finanční sektor a dalšíodvětví: 5,782 bilionu wonů (104,9 miliardy Kč). Obchodní obrat vzrostl o 9,9 procenta díky nárůstu počtu prodaných vozů a vylepšenému produktovému mixu.

Zatímco prodej na domácím korejském trhu poklesl o 4,6 procenta na 327 963 vozů v důsledku poklesu spotřebitelské důvěry, vzrostl odbyt na exportních trzích v porovnání s první polovinou roku 2011 o 14,9 % na 1 854 805 vozů (export: 663 637 vozů / zahraniční výroba: 1 191 168 vozů).

Díky rostoucí popularitě mimo Koreu si udržela společnost Hyundai Motor Company tempo růstu prodeje v prvním pololetí 2012. Ziskovost pomohly zvýšit rovněž vylepšené hodnoty značky a rostoucí průměrná prodejní cena. Dokonce i na klesajících trzích, jako je Evropa, vzdoroval Hyundai trendu úspěšným uvedením lokálních strategických modelů na trh."
Rozbalit vlákno
1
3. 8. 2012 13:04
Re: Vysoce ziskový Hyundai!
Já zase redši ani nechci vědět z čeho to montují. Ten zisk na auto by mě jako jejich zákazníka asi potěšil nejvíc.
3. 8. 2012 12:32
Naprostá lež
Mrzí mě, že redakce auto.cz publikuje poslední dobou takto nekvalitní články. Jak už tu někdo zmínil dříve, přepočet zisku na auto je naprosto špatný.
Ale co je HLAVNÍ CHYBA.
Jak můžete zapomenout na Toyotu? Je to největší světová automobilka a Vy ji ani nezmíníte? Dle dnes zveřejněných čísel je zisk Toyoty za první kvartál cca. 3,1 mld EUR, což znamená těsné druhé místo za VW. V počtu prodaných aut je stále číslo 1.
Tento článek mi přijde jako velice tendenční, jelikož redakce auto.cz musela vědět že TMC bude právě dnes zveřejňovat svoje výsledky, proto dle mého názoru naplánovala vydání tohoto článku naprosto účelově.
Chápu, že VW je v Evropě č.1, ale tyto agitace mi přijdou už skoro nevhodné a dle mého názoru to snad firma velikosti a významu VW nemá zapotřebí.
Redakce auto.cz, informujte prosím alespoň v mezích serióznosti.
Vynechat z tohoto článku největší automobilku světa mi přijde nevhoné :no:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Naprostá lež
Data pro Toyotu nebyly v době přípravy článku k dispozici. Článek nemá být tendenční, ani informačně vyčerpávající, jde spíš o všeobecný přehled sestavený z dostupných údajů - nakonec nejsme médium specializované na ekonomiku, ale na auta. Pokud článek vyvolá dostatečnou odezvu, aby se nám vyplatilo se podobným (náročným) tématům věnovat, vrátíme se k tomu po konci roku, kdy bude srovnání mnohem relevantnější.
3. 8. 2012 12:53
Re: Naprostá lež
Když nejste médium zaměřené na ekonomiku, tak se do ekonomických témar radši nepouštějte. Ale to by tu pak asi zbyly jen videa z youtube a reklamy na trička... 8-s
neregistrovaný "HTPkiller"
3. 8. 2012 12:58
Re: Naprostá lež
To je logika - takže ted se podle tebe pise o ekonomice, trickach a videich? Asi koukas na uplne jiny strany cece >:D
3. 8. 2012 13:09
Re: Naprostá lež
Poslední dobou je tu relativně dost článků, který jsou napsaný dost amatérsky. Viz. tento. A když toho o ekonomice moc nevím, tak se do tématu radši nepouštím.
3. 8. 2012 13:32
Re: Naprostá lež
Jakožto osoba ( i celá redakce ) zajímající se o auta ( automobilismus všeobecně ), jste musel vědět, že Toyota dnes vydá hospodářské výsledky. Stejně jako dopředu víte a monitorujete kdy vydá VW nebo GM ( potažmo jaké jsou nové zásadní informace v automobilové branži ), tak jste museli vědět i o TMC. Nechce se mi věřit, že by Vám tato informace utekla.
Proto v zájmu zachování co největší serióznosti, jste mohli 1 den s vydáním článku počkat.

To je jako bych psal článek o ekonomické síle české fotbalové ligy a vynecha jsem Plzeň nebo Spartu.

A k Vašim slovům "nakonec nejsme médium specializované na ekonomiku, ale na auta. ".
Opět pouze tendenční výmluva.
Auta se dělají pro peníze, lidé si je kupují za peníze a závěry spousty Vašich testů jsou ovlivněny pořizovací cenou, kdy kolikrát i kvalitnější auto odsunete na "druhou" příčku, protože je o x tisíc korun dražší. Krásný příklad je poslední test Toyoty Avensis versus VW Passat

"Závěr
A vítězem je… Toyota!
Důležitou roli vedle podvozku, motoru a srovnatelné spotřeby hraje samozřejmě i cena. Kdyby byl Passat o tolik levnější, mohl by si vítězství nárokovat on".

auto.cz je stále jeden z mnou nejoblíbenějších servrů, nicméně kvalita článků čas od času značně pokulhává.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Naprostá lež
Ano, v prodejích je i Čína. V hospodářském výsledku jsou zase i finanční operace nebo divize nákladních aut. Tak je to ovšem u všech koncernů, u VW nám ale přišlo velmi žádoucí přidat zvlášť čtyři hlavní automobilové divize, když se svým významem vyrovnají jiným automobilkám z tabulky.,
3. 8. 2012 13:38
Re: Naprostá lež
Rozumnější by bylo udělat tohle porovnání za relevantní období a to je celý rok. Za prvé je k dispozici více materiálu (jako výroční zprávy), kde je poměrně podrobně rozděleno co v jakém koncernu vydělalo a za druhé pro všechny je to více vypovídající, jak kdo dokáže prodávat. To samé je těžké posoudit, která automobilka je největší a nebo nejvýkonnější. Někde je to obrat, někde počet prodaných aut, někde je to procento zisku k obratu a někdy třeba zisk na jedno auto ;-) Každopádně pokud chce být nějaká automobilka nejlepší, tak to nemůže být pouze jeden parametr. V tomhle si myslím má celkem jasno VW, kde sledují minimálně myslím 5 parametrů, co je má udělat největší automobilkou. Počet prodaných aut je pouze jedna z nich ;-) No a na Toyotu mají ještě co dohánět, ale jak je vidět Němci jsou v marketingu výborní a umějí prodat značku, jinak by Lambo, Bugatti nebo Bentley už byly v propadlišti dejin :-! Ale zase Korejci udělali hodně dobré práce v designu a mají dobře našlápnuto, aby se dostali hooodně vysoko.
3. 8. 2012 13:14
Re: Naprostá lež
Když nebyly k dispozici, nebylo možné počkat?
Dále - zisk na auto se sice pěkná věc, ale není snad podstatnější kolik % z ceny auta tvoří zisk?Mám-li z auta za 2M absolutně stejný zisk jako z auta za 300T, nevyrábím auta za 2M dobře.
Dále - automobilky po povodních a zemětřeních mohou mít opět tímto ovlivněný zisk.
A - které automobilky jak hospodaří v historickém kontextu? Které mají nejstabilnější ekonomiku, které ne?
Atd. To je jak se spolehlivostí. Mnoho pohledů.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Naprostá lež
Souhlasím, ale jistě uznáte, že by to bylo hezké zadání spíš pro dizertační práci než krátkou páteční zprávu ;-)
PS: v některých případech - třeba GM - bychom čekali do podzimu a pak by zpráva s pololetními výsledky vypadala velmi neaktuálně
3. 8. 2012 15:49
Re: Naprostá lež
No jo páteční zprávu, rychle hodit něco do translatoru ať mám dneska splněno a šup k vodě... :no:
4. 8. 2012 10:35
Re: Naprostá lež
Vážený pane Vaverko, zdá se mi kritika ze strany čtenářů zcela oprávněná. Myslím si, že je velmi dobře pokud na váš server budou přispívat takto uvažující lidé, protože to pomůže úrovni článků, stejně tak i ta skutečnost, že některé příspěvky sám přečtete a reagujete. Díky, jen tak dál.
Avatar - Jimmy.Floyd
3. 8. 2012 13:27
Re: Naprostá lež
jenomže ty auta jako, bmw, audi, vw, mercedes či honda , jsou o kvalitě , proto ty zisky jsou "jak píšete srovnatelné s hyundai" protože to "hjůůndéé" dělaj z levných materiálů, když si dáte vedle sebe 5 let starý Hjůůndéé a třeba bmw "hjůůndéé tak uvidíte na podvozku korozy,plasty vržou ,sedačky ošoupané,koberec u řidiče děravý,pedály ošlapané + snížený výkon , výšší spotřeba a větší emise , a bmw jako nové . nazdar
Avatar - Barrichello
3. 8. 2012 14:33
Re: Naprostá lež
S tím VW to s kvalitou není tak horký a kolik stojí průměrný bmw a kolik Hyundai.
Avatar - Ada je zase tady
3. 8. 2012 17:38
Auta na "F"
zase potěšily ! :yes: >:-[]
Rozbalit vlákno
2
3. 8. 2012 17:48
Re: Auta na "F"
Myslíš folkswágen?
Avatar - Ada je zase tady
5. 8. 2012 00:45
Re: Auta na "F"
Ne, myslím Fiat, Ford a "francouzské"... >:-[]
Avatar - Sysoj Psojič
3. 8. 2012 22:01
Očima ekonoma
Bmw, audi... OK. Zisk cca 5-7% je správně a u auta dost přes meldu odpovídá. Nikdo nikoho neokrádá, patří to k tomu. Zadara by takové krasavce nedělali.
Hyundai dělá lowend a má na něm cca 15-20% !
Ty auta působí levně, ale až tak? To je plácají z hlíny? :-)
Asi jsou to frajeři. Jezdí to, má to záruku a výroba je zadara.
Jen to klade otázky, co to vlastně člověk kupuje a zda je to ok.
Nicméně jejich ziskovost je příkladná a asi to má co do činění i "náročnost" jejich klientely >:D
Rozbalit vlákno
1
5. 8. 2012 00:01
Re: Očima ekonoma
ty sa ako klient pri kupe automobilu zaujimas o ziskovost vyrobcu?
Avatar - rohYpnol
3. 8. 2012 22:22
Ziskové mazání medu
Zisk je číslo samo o sobě o ničem.

Zcela jednoduchý příklad:
nebudu vyvíjet novou modelovou generaci, výdaje klesnou. Zisk roste. Přitom automobilka jde do... bez podrobnějšího ekonomického rozboru je to holá mystifikace. Když už, tak se hodí uvádět ROE, ROS apod.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
5. 8. 2012 00:49
Re: Ziskové mazání medu
Nejenom vyvíjet novou modelovou řadu, ale také její prodej vhodným způsobem podporovat. Této činnosti se říká marketing. A ta firma, která na něj nemá prašule, jako například fy Rendlík a syn, směřuje přesně tam. Rychle a hluboce.
5. 8. 2012 01:01
Proč Korejci jedou?
Jsou mnohem chytřejší než evropští výrobci. Netáhnou za sebou sešněrování dohodami s odbory. Mají mnohem lepší distribuci dílů při montáži, používají pouze styl "Just In Time", nemusí tedy platit drahé skladování. Sami se snaží mít pod kontrolou co největší část výrobního procesu - snižuje to náklady, nemusí nakupovat za ceny, které diktují mnohdy monopolní dodavatelé dílů nebo celků. Expanzi do Evropy měli prakticky zadarmo - zadarmo dostali obrovské zasíťované pozemky, možná mají i nějaké daňové úlevy. Platy pracovníků jsou u nich zlomkem platů evropských automobilek. Takže jim zbylo dost peněz na efektivní a adresnou reklamu. To i díky tomu, že nesponzorují každou hovadinu jako třeba Škodovka Tour de France, hokej. Náklady extrémní, profit diskutabilní. Jejich auta se snaží tvářit kvalitně, ale jsou ošizené všude, kde to není moc vidět. Třeba v motorovém prostoru ani nedali vrchní barvu. Silná koroze u některých typů taky není zrovna dobrá vizitka.

Co se týká PSA - ten sice vyvíjí, ale samé neprodejné střepy. Jejich designéři i lidi od marketingu jsou úplně mimo mísu. Elegance nikde a ceny vysoké. Stačí si porovnat jejich produkci dnes a třeba před 10 lety. Celá řada Citroen DS je ekonomická sebevražda, ty auta nemají co nabídnout za dané ceny, nenavazují na nic, nemají image, nejsou zajímavá.
Jedinou zdravou částí PSA je Dacia, což je smutné.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - del42sa
5. 8. 2012 15:03
Re: Proč Korejci jedou?
"Jedinou zdravou částí PSA je Dacia, což je smutné."

no tohle mluví za vše >:D :yes: