Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Živě z Brna: Audi, BMW a Mercedes-Benz

Libor Zezulka
Diskuze (16)
Audi se v Brně prezentuje studií Allroad Quattro, sportovní RS4 a faceliftovanými modely A3 a A8 s novými motory. BMW vsadilo na faceliftovanou řadu sedm, M5 a M6 a Mercedes-Benz ohromil sporťákem SLR McLaren.

Audi

Audi se prezentuje v Brně několika zajímavými novinkami, z nichž největší pozornost přitahují studie Allroad Quattro naznačující možnou podobu budoucí generace v České republice velmi úspěšného modelu a horkokrevná RS4. Studie nového Allroadu se proti aktuální verzi vytáhla o 6 cm do výšky, výstavní pohonnou jednotkou se stal vznětový osmiválec 4.0 TDI. Vedle Allroadu stanula RS4 vyzbrojená vidlicovým osmiválcem s přímým vstřikováním paliva FSI o výkonu 309 kW, který se přenáší na všechna čtyři kola. Outsidery expozice nejsou ani A3 a A8 s novou tváří. Kompaktní A3 mohutná mřížka chladiče sluší a dodává jí respekt. Luxusní A8 kromě nové masky získala i nový přímovstřikový zážehový motor 3.2 V6 FSI (192 kW), který nahradil starší třílitr s výkonem 162 kW. Nový motor je k dispozici ve standardní i prodloužené verzi, s převodovkou Multitronic má pohon předních kol, s šestistupňovým automatem Tiptronic pohon všech kol Quattro.

BMW

Nová trojka už vkročila na český trh a prošla první i druhou vlnou testování , žurnalisté proto zaměřili pozornost na jiné exponáty. To nová M6 ještě nestihla vychladnout, takže na ni ulpěly pohledy mnohých kolemjdoucích. Žádný div. Nové kupé 2+2 M6 spojuje elegantní křivky nové šestkové řady a špičkovou techniku z M5, kterou svými parametry o kousek překonává. Vysokootáčkový pětilitrový desetiválec s výkonem 373 kW umožňuje zrychlení na 100 km/h za 4,6 s.

Motor lze přepínat do „krotkého“ módu s 298 kW a individualizovat lze i charakteristiku elektronicky řízeného podvozku, odezvu posilovače řízení a míru účinnosti stabilizačního systému. Také faceliftovaná řada sedm má co nabídnout. Kromě upravené přídě a zádě jsou to standardně dodávané xenonové světlomety, přehlednější rozložení ovládacích prvků a šestici motorů, z nichž celohliníkový osmiválec common-rail III 4,4 L s označením 745d je úplně nový. Námi testované BMW M5 vzrušující atmosféru dotvářelo.

BMW představilo poprvé v ČR modely 525xi a 530xi s pohonem všech kol. Zatímco jiné systémy pohonu 4x4 reagují teprve tehdy, když se kola protáčejí, xDrive reaguje ještě dříve, než dojde k prokluzu. Síla je přenášena pomocí elektronicky řízené lamelové spojky a optimálně rozdělena mezi obě nápravy. Šestiválcové benzínové motory mají nyní vyšší výkon i točivý moment a větší rozsah využitelných otáček při nižší spotřebě. Základní motorizaci reprezentuje model 523i s motorem o objemu 2.5 litru a výkonem 130 kW. Uprostřed stojí 525i opět s motorem 2.5 litru a výkonem 160 kW, nejsilnější zážehový šestiválec pohání variantu 530i, který poskytuje výkon 190 kW a jenž pohání rovněž novou trojku a jedničku.

Mercedes-Benz

Na stánku stuttgartské automobilky se seřadily všechny důležité novinky včetně třídy B a M. Oba vozy již figurují v nabídce českých importérů, přesto nenechávají návštěvníky chladnými. Připomeňme, že se motorová paleta třídy M (mimochodem o 150 mm delší, o 71 mm širší a 7 mm nižší než předchůdce) rozšířila o trojici nových motorů. Skutečnou lahůdkou, zpestřením expozice pod trojcípou hvězdou a největším lákadlem (zároveň i jedním z nejdražších exponátů brněnského autosalonu - společně s Porsche Carrera GT) je společný výtvor Mercedesu a McLarenu, extrémně rychlý Mercedes-Benz SLR McLaren poháněný osmiválcem V8 o zdvihovém objemu 5.4 l. Výkon 454 kW je přenášen prostřednictvím 5stupňového automatu na zadní kola, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 1600 kg těžkému automobilu 3,9 s a nejvyšší rychlost činí 340 km/h. A co víc, tváří v tvář vypadá skvěle. Nejen technokraté ocení nový vznětový a zážehový šestiválec v třídě C či vznětový šestiválec 320 CDI v kupé CLS.

Libor Zezulka
Diskuze (16)