Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Živě z Brna: Nissan, Mazda, Suzuki, Mitsubishi, Honda

Libor Zezulka
Diskuze (28)
Veliké SUV Pathfinder se přijelo představit do Brna s rozdílnou základní pohonnou jednotkou proti USA, neboť v Evropě zákazníci stále preferují v podobných vozech vznětové motory.

Nissan

Veliké SUV Pathfinder se přijelo představit do Brna s rozdílnou základní pohonnou jednotkou proti USA, neboť v Evropě zákazníci stále preferují v podobných vozech vznětové motory. Pod kapotou Pathfinderu proto pracuje moderní 2,5 litrový turbodiesel dCi s přímým vstřikováním paliva common-rail a mezichladičem stlačeného vzduchu, který dává nejvyšší výkon 128 kW (174 k) a točivý moment 403 Nm. Průměrná spotřeba paliva se pohybuje okolo 9 l/ 100 km.

Sedmimístný interiér spojuje praktičnost s prostorností - sedadla ve třech řadách mohou být individuálně sklápěná a do kabiny se bez problémů vejde i náklad dlouhý 280 cm. Pathfinder využívá vylepšenou verzi elektronicky řízeného pohonu všech kol ALL MODE 4x4 známého z X-Trailu. Systém umožňuje volbu některého ze čtyř režimů otočením ovladače na palubní desce: 2WD, Auto, 4Hi Lock a 4LO. V normálních podmínkách řidič bohatě vystačí s pohonem pouze zadní nápravy 2WD.

Studie Nissan Quashquai, který v loňském roce získal ocenění nejlepší koncept 2004 na birminghamském autosalonu, a který je prvním projektem nového design studia Nissan v Londýně, stanul v blízkosti další studie Tone, ze které už brzy vzejde zcela nový model. Nissan 350Z 35th Anniversary Edition zaujme o dvacet koní vyšším výkonem, z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,8, a skutečností, že se do Česka doveze pouze osm kusů tohoto skvostu.

Mazda

Nová pětka od Mazdy má zčeřit stojaté vody svého segmentu a vnést do něj špetku filosofie Zoom-Zoom. S délkou 4 505 mm, šířkou 1 755 mm, výškou 1 615 mm a rozvorem 2 750 mm nemá problémy s vnitřním prostorem, kromě rozměrné karoserie ulehčuje život cestujícím dvojice posuvných bočních dveří na obou stranách otevírajících se na 700 mm. Dveře jsou navrženy tak, aby umožnily bezproblémové nastupování dospělému člověku držícímu v náruči kojence. O variabilitu se není třeba obávat, sedadla ve druhé řadě lze totiž různě posouvat a sklápět. O pohon se starají benzínové motory 1.8 l a 2.0 l. Cena Mazdy 5 začíná na 589 900 Kč za variantu se zážehovým motorem 1.8 litru a výbavou Comfort7, jež obsahuje šest airbagů, ABS s EBD, kůží obšitý volant a hlavici řadicí páky, výškově i podélně stavitelný volant, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, automatickou klimatizaci, palubní počítač, elektrické ovládání předních i zadních oken a zpětných zrcátek. Střední verze Touring přidává např. dešťový senzor, přední mlhové světlomety, 16palcová litá kola nebo stabilizační systém.

Suzuki

Nové Suzuki Swift právě vstoupilo na český trh, a tak prezentace na brněnském autosalonu přichází právě vhod. Sympatický automobil, jehož první proklepnutí (jízdní dojmy) jsme provedli už začátkem května, stojí se základním motorem 1.3 litru a výbavou GA 259 900 Kč, nejdražší varianta přijde na 369 900 Kč. V život ji uvádí motor zážehový agregát 1.5 VVT.

Mitsubishi

Studie coupé-cabrio, jejíž design navrhl Pininfarina, vyrostla z prostorových důvodů na podvozku pětidveřového hatchbacku, čímž se zachoval rozvor 2 500 mm a vznikl slušný vnitřní prostor s uspořádáním sedadel 2 + 2. Sportovně naladěný podvozek zajišťující stabilitu v zatáčkách podporují obrovská 18palcová kola a turbem přeplňovaný motor 1.5 MIVEC s výkonem 110 kW/150 k a toč. momentem 210 Nm. Outlander Turbo potěší všechny, kteří toužili po skutečně rychlém SUV se silným motorem. Jednotka z Lanceru EVO všechny sportovní choutky beze zbytku uspokojí.

Honda

Ještě v Ženevě označovala Honda luxusní Legend jako studii, v Brně už nebyl pochyb o tom, že se jedná o novou vlajkovou loď japonské automobilky. Sportovní sedan namířený proti Audi A6 a BMW 5 se pyšní, jak bývá u Hondy zvykem, značně nadprůměrným výkonem 221 kW pocházejícím ze zážehového šestiválce 3.5 VTEC, velmi vyspělým systémem pohonu všech kol Super Handling AWD, neméně propracovaným systémem nočního vidění a celou řadou dalších inteligentních technologií.

Libor Zezulka
Diskuze (28)
5. 6. 2005 17:33
Re: Mazda 6
Ty moc nepolemizuješ. Píšeme tu o autech. Mě evropské tradice v tomto kontextu k pláči nebo k popukání nejsou.
4. 6. 2005 23:11
Re: Mazda 6
Tak to jsi prožil velký zázrak. Určitě bude Mazda spolehlivé auto. V televizi ukazovali dědka, a ten měl na MB najeto 2 milióny a snad ani nedolejval vodu do ostřikovače. Tím ale nechci řící, že ti neveřím. Osobně jsem zatím neslyšel, že by někdo hnal benzín přes 300 tisíc bez generálky.
4. 6. 2005 23:07
Re: Mazda 6
No, když budem jezdit v Mazdě 6 nebo v Pikantu, tak moc nedokážem...
4. 6. 2005 22:00
Re: Mazda 6
Kladeš dobře a dobré otázky. Ale napřed je nutno si historicky-kulturně najít odpověď co jsem, kam patřím. Tedy jsi prioritně (pocitově) Evropan? Pokud ano, tak řada otázek odpadne. Já ctím Evropu v designu aut, a vím, že mám co ctít. Myslím jak ikony, tak běžnou produkci. Motoricky je všechno plusminus stejné. Všichni jedem 90kou a občas zabrzdíme. Jenže jak jde dohromady mít levý zápěstí obrněný Omegama a v ruce žmoulat klíček od Mazdy - rozumíš - kulturně nevyrovnané (i když musím přiznat, že je dost lidí, co nosej Seika...)
4. 6. 2005 21:54
Re: Mazda 6
K tomu držáku - to je stejné tam i tady. Nejdůležitější je řidič. Nechci abys to chápal odě mě jako vymezování Evropy vůči Japonsku. Ne, jen tvrdím, že tady máme tolik možností... že než bych se ve výběru dostal třeba k Mazdě... tak by bylo po sezoně. P.S. 460 tisíc km, tedy víc jak 10x po rovníku kolem zeměkoule uděláš bez šroubováku leda tak s Mercedesem v naftě. To auto bych chtěl vidět.