Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Život bez bariér představí vozítko pro tělesně postižené

Pro tělesně postižené motoristy přišla nová naděje. Občanské sdružení Život bez bariér (ZBB) chce představit při příležitosti výstavy Non-Handicap (17.- 20. dubna 2007) dopravní prostředek, který hendikepovaným lidem zkvalitní a hlavně ulehčí život.
Zpět na článek
11. 4. 2007 13:57
neregistrovaný "M.K."
11. 4. 2007 14:09
neregistrovaný "M.K."
11. 4. 2007 14:27
neregistrovaný "M.K."
11. 4. 2007 15:42
anonym
11. 4. 2007 20:20
anonym
11. 4. 2007 13:58
neregistrovaný "seremed"
11. 4. 2007 14:18
neregistrovaný "misogsk"
11. 4. 2007 16:39
neregistrovaný "VDC"
12. 4. 2007 08:06
neregistrovaný "Jakub"
11. 4. 2007 18:52
neregistrovaný "DS"
12. 4. 2007 06:15
11. 4. 2007 13:56
neregistrovaný "seremed"
11. 4. 2007 14:02
neregistrovaný "vašek"
11. 4. 2007 14:03
anonym
11. 4. 2007 15:20
anonym
11. 4. 2007 15:21
neregistrovaný "delph"
11. 4. 2007 17:27
neregistrovaný "patrik"
11. 4. 2007 15:58
11. 4. 2007 15:58
11. 4. 2007 17:42
neregistrovaný "patrik"
11. 4. 2007 16:57
neregistrovaný "time4tea"
11. 4. 2007 16:58
neregistrovaný "time4tea"
19. 4. 2007 21:14
anonym
11. 4. 2007 18:48
anonym
11. 4. 2007 19:38
neregistrovaný "Frenkie"
11. 4. 2007 19:59
neregistrovaný "Ic3g3org3"
11. 4. 2007 19:59
neregistrovaný "Ic3g3org3"
12. 4. 2007 09:06
neregistrovaný "misogsk"
12. 4. 2007 19:13
neregistrovaný "Frenkie"
11. 4. 2007 20:21
anonym
12. 4. 2007 15:25
neregistrovaný "seremed"
12. 4. 2007 14:44
neregistrovaný "Michal 528"
12. 4. 2007 15:09
neregistrovaný "seremed"
19. 4. 2007 21:45
neregistrovaný "Josef"
19. 4. 2007 21:48
neregistrovaný "Josef"
11. 4. 2007 13:34
BEZVA NAPAD
Mno...Zivot bez barier nam nadherne ukazuje, jak jsou telesne postizeni chudi, ponevac nemaj na normalni auto. Da se jeste lepe zduraznit jejich 'druhoradost' nez s takovymhle zlutounkym autem? Je to jeste vubec auto? A k cemu to presne je? Na nakupy? Vzdyt to nema zadnej ulozny prostor. Na dalnici a okrsky to asi taky nebude stavany. Kamaradu asi taky nemaji moc...teda i kdyby jo, tak ti radej pujdou svym normalnim autem...Tohle jim teda integraci do 'normalni' spolecnosti urcite usnadni... :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
19
neregistrovaný "M.K."
11. 4. 2007 13:57
Re: BEZVA NAPAD
Nepomyslel si napriklad, ze aj taki ludia sa potrebuju niekam z casu na cas odviezt? Napriklad na nejake vysetrenia, alebo kontroly k doktorom, cestovat za niekym, doviest sa k niekomu na navstevu, k pribuznym a podobne? Ja takyto pocin plne podporujem, aj ked mohli tam spravit este nejake to miestecko pre spolujazdca, ci nakupy.
Avatar - Pekelná Micinka
11. 4. 2007 14:02
Re: BEZVA NAPAD
No, já mám spíš obavu, aby v tom k těm příbuzným dojeli a "nevyrobili" u toho ještě další podobně postižené občany. ;-\
11. 4. 2007 14:02
Re: BEZVA NAPAD
procti si jeste jednou co sem napsal...ja netvrdim nepoustet TP za volant..rikam prave opak...jenom ne takto...Jak to pise dole micinka, misto toho aby si pripadali jak sasci v tehle kare by bylo rozumnejsi investovat a podporovat prestavby aut nebo lepsi zpusoby nastupovani resp. integrace voziku do normalnich aut...
neregistrovaný "M.K."
11. 4. 2007 14:09
Re: BEZVA NAPAD
Ja som si precital ten prispevok velmi dobre, lenze ja prave pisem o tom zjednodusenom nastupovani a zjednodusenia celeho procesu cestovania pre nich. Musis uznat, ze zajst do auta takto odzadu je pre nich urcite pohodlnejsie, ako nastupovat klasicky cez dvere. To je vsetko, ak by klasicke auta takto prerobili, tak nemam vyhrad.
11. 4. 2007 14:21
Re: BEZVA NAPAD
Takhle se bezne prerabi MPV-cka...zajedes pres bocni prave dvere dovnitr. Tj mas tam normalni sedadlo spolujezdce a vzadu taky sedacky pro dalsi pasazery. Mas ale pravdu, tohle je nejjednodussi nastup a vystup pro TP. Ale za jakou cenu? Bezpecnost. A co tak spolecenske vnimani? Plnohodnostnost ve vsem se vsim vsudy? Kde jsou tyhle aspekty? A hlavne, doufam ze si nemyslis ze tohle je/bude plnohodnotny auto. Na zadi to ma 0.5 TDI. To znamena jednu z dvou veci: bud je to hodne hodne lehke a tim padem hodne nebezpecne, nebo je to hodne hodne pomale. Mimo mesto bych s tim nesel. A do mesta taky asi jenom mimo dopravnich spicek...
neregistrovaný "M.K."
11. 4. 2007 14:27
Re: BEZVA NAPAD
Presne tak, je to koncipovane ako mestske auticko, ktore sluzi cisto len na prepravu postihnuteho z jedneho bodu do druheho. Sirsie vyuzitie v tom ani ja nevidim, ale je dobre, ze sa mysli aj na postihnutych a nieco sa aj v tomto smere pre nich robi, aj ked to nemusi byt idealny vysledok. Ale snad evolucia to posunie niekam dalej a mozno niektore auticka pre postihnutych budu vyzerat este lepsie ako bezne urcene pre masu ludi. ;-)
11. 4. 2007 14:31
Re: BEZVA NAPAD
Vis, to co si napsal tak trochu vystihuje ten pristup k TP ktery jsem napadal u tvurcu tohodle auta. Jakoze TP se jenom nekdy potrebuji nekam odvezt, a to vetsinou na vysetreni nebo k rodine. ...Jakoze jsou to chudacci kteri jsou cele dny doma a nemaji kamarady, nechodi na nakupy nebo jenom tak ven, ze nechodi v lete na dovolenou, ze nejsou 'moderni' nebo ze nedajboze maji radi auta. Ze jsou separovana skupina nemajici nic spolecneho s lidmi kteri tp nejsou. A ted sme je zachranili, udelali sme jim tohle vozitko...Chapes co tym chci rict...Neber mne zle, ja te vubec nekritizuji nemo na nic nenarazim, jenom jaksi rozebiram to, co si asi asi z casti neuvazene napsal.
anonym
11. 4. 2007 15:42
Re: BEZVA NAPAD
Opomíjíš ale ještě jednu věc! Jde o to, že normální člověk žijící ve městě auto často ani nemá (z finančních nebo jiných důvodů). A nedělá mu to problém, protože se všude dostane MHD nebo pěšky. Pro TP by to byla noční můra a tohle je lepší, než kdyby neměli nic...
11. 4. 2007 15:52
Re: BEZVA NAPAD
V tom mhd pro tp ti asi budu muset dat za pravdu. I kdyz...zni to jakobys rikal ze normalni clovek zijici ve meste NA auto nema...Podle mne, ze 'spolecenskych' duvodu, ten kto na auto ma ho i ma, je jedno jestli bydli v centru nebo na venkove. Mesto neni relevantni. Hodne by me to ale zajimalo, jak se po meste pohybuji lide TP...jak to funguje resp nefunguje? Muze se tady k tomu nekdo vyjadrit??
11. 4. 2007 16:03
Re: BEZVA NAPAD
Jeste bych k tomu ale dodal...kdyz uz to ma opodstatneni, proc to musi takhle vypadat? Proc to nemuze byt hezke, bez pomyslne nalepky 'pozor krypl'?
anonym
11. 4. 2007 20:20
Re: BEZVA NAPAD
Máš pravdu, vážně to vypadá jako s nálepkou pozor krypl. Někomu by to ale možná zas tak nevadilo...
12. 4. 2007 06:10
Re: BEZVA NAPAD
Zabudate celkovo na inu vec. Ktory invalid je na tom financne tak dobre, aby si take vozitko kupoval? Je to vhodne maximalne do mesta, a kto nie je na mizine, kupi si radsej bezne auto, ved sa do neho nejak dostane...Drviva vacsina telesne postihnutych nema ani na ten elektricky vozik, takze o com? Navyse ked sa na tuto krabicku na kolesach pozriem, prve mi udru do oka hrube A stlpiky a tym padom obrovske mrtve uhly, to predsa do prevadzky nemozu schvalit. A nechcem si ani pomysliet, ako bude toto vozitko vyzerat po akomkolvek naraze. Takze to nakoniec bude sposobile jazdit len v uzavretych oblastiach ako golfove voziky, takze k comu to potom bude? Navyse ta terenna verzia? Naozaj, dost pomyleny napad...Uz len chyba zase zacat vyrabat pre invalidov Velorexy... :no:
neregistrovaný "seremed"
11. 4. 2007 13:58
Re: BEZVA NAPAD
máš pravdu, třeba kámoš na vozejku by do tohle nesedl, eště na tom chybí třeba nápis "pozor krypl"...
11. 4. 2007 14:05
Re: BEZVA NAPAD
ten napis si tam stejne kazdej domysli...
neregistrovaný "misogsk"
11. 4. 2007 14:18
Re: BEZVA NAPAD
Presne si to vystihol. Jedine co je na tom aute vyborne je to pohodlne nastupovanie, inak je to absolutne neprakticke auto a to nehovorim o tej degradacii cloveka, ktory v tom sedi.
Za tie peniaze sa bude urcite dat krasne prerobit auto pre TP a ani nebude treba dokupovat vozik za auto, aby si dotycny mal, kde nalozit nakup, alebo desiatu a noviny do prace.
Pokial ide o umysel tak :yes:, ale vysledok je spatny, velmi velmi spatny :no: :-!
neregistrovaný "VDC"
11. 4. 2007 16:39
Re: BEZVA NAPAD
Chudi postizeni? A co mraky tech SLek, Cayennu, X5ek a 7eru s cedulkou O1 napr. na Zlicine? >:D 8-s :no:
Avatar - Pekelná Micinka
12. 4. 2007 10:30
Re: BEZVA NAPAD
A ty jim to věříš? Mluvíme o těch co jsou na vozíku, viděl si nějakýho z těch majitelů na vozíku... Těžko, tak možná na golfovým..
neregistrovaný "Jakub"
12. 4. 2007 08:06
Re: BEZVA NAPAD
Důležitý je zejména to, co na to budou říkat tělesně postižení. Myslím, že do města je to pro vozíčkáře ideál. Ty jako zdravej člověk to nedokážeš posoudit tak to hned neodsuzuj.
Avatar - Pekelná Micinka
11. 4. 2007 13:49
Support
U nás v domě žijí dva TP (muž a žena), ona je na vozíku, on může chodit s berlemi. Mají Oct I Kombi, lehce upravenou a neumím si předstvit, že by ji chtěli vyměnit za tohle. Tohle by nemělo dostat ani homologaci.. Umíte si představit, že když tomu dupnete na brzdu, jak to udělá kotrmelec... >:-[] >:-[] ;-\ Není spíš k zamyšlení, že se z veřejných financí podporují různé neoprávněné dávky zejména pigmentově bohatším občanům, zatímco lidé, kteří k vozíku přijdou třeba cizí vinnou, tak těm není možné přispívat na přestavbu normálního auta... Tohle je ponižování TP občanů i těch, který se na tuhle moderní, ale nestylovou interpretaci velorexu budou muset koukat. To je svět... ;-\
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "DS"
11. 4. 2007 18:52
Re: Support
No, sice souhlasim s podstatou, ale nedavno jsem volal na inzerat, potreboval jsem neco levnejsiho do firmy a zaujala mne Astra v kombiku r.v. 2004, 30k najeto a az pres telefon jsem se dozvedel, ze dotycny je na voziku a ze, cituji "ja bych to neprodaval, ale dostanu penize na nove". Takze ze by na tom byli tito lide financne nejak zle bych netvrdil.
12. 4. 2007 06:15
Re: Support
Neni invalid ako invalid. Ja mam suseda invalida, chodi vyhradne s barlou, neviem o tom, ze by cokolvek robil, ale jazdi s dobre vybavenym Passatom, jeho zena ma tiez svoje auto, aj slobodny syn. Barak za nejaku tu desiatku milionov a s nikym v ulici sa ani nepozdravi, lebo vsetci co tam ziju su asi pod jeho uroven... ;-\
Avatar - Pekelná Micinka
12. 4. 2007 10:26
Re: Support
No o takových tu samozřejmě nemluvíme... Ten tvůj soused je "zaplacený invalida" :D ;-)
neregistrovaný "seremed"
11. 4. 2007 13:56
tyjo
novej velorex
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "vašek"
11. 4. 2007 14:02
ani náhodou
Jsem již skoro 17 roků na vozíku, ale do takového auta jak z kindr vajíčka bych nevlezl. Bezpečné to určitě moc nebude a nevím kam bych si dal nějaké věci. Přijde mi to jako recese.
Rozbalit vlákno
1
anonym
11. 4. 2007 14:03
super vec
tak to je uplne fakt parada....jen dal s takovyma vynalezamam
Rozbalit vlákno
3
11. 4. 2007 14:12
Re: super vec
Prej uz pracuji na aute pro slepe...bude to stale troubit a kolem auta budou 10cm hrube gumove listy...design zustane samozrejme jinak nezmenen.
anonym
11. 4. 2007 15:20
Re: super vec
a bude v bílé barvě s černými skly... ;-)
neregistrovaný "delph"
11. 4. 2007 15:21
Re: super vec
a bude v bílé barvě s černými skly... ;-)
11. 4. 2007 15:54
OTAZKA PRO TP
Jak to je vlastne s pohyben po meste, s vyuzivanim MHD pro TP?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "patrik"
11. 4. 2007 17:27
Re: OTAZKA PRO TP
Tohle bych viděl spíš jako téma pro redakci - taková menší prověrka aspoň velkých měst. Já jen za ty roky pozoruju, že v metru aspoň přibyly schodišťové plošiny a že autobusy MHD už většinou mají snížený nástup, nová Porsche tramvaj ho má taky. Vidím i rozšiřování navigačních systémů pro zrakově postižené. Ale jsem si jistý, že to zdaleka nebude OK. Na druhé straně se tady ale bavíme o určité omezené skupině postižených, která má smysly natolik v pořádku, že se může kvalifikovat pro získání řídičáku, jen potřebuje specifické technické řešení ovládání vozidla a nástupu/výstupu.
Avatar - 125S
11. 4. 2007 15:58
Smart
No kdyby to bylo aspoň levný(takovej elektrickej vozejk do nepříznivého počasí). Využití spíš vidim na vesnicích, ale ten design je opravdu odpornej, kdyby spíš třeba Smart dělal něco podobnýho s kvalitnim designem a bezpečností tak by to nebyl špatnej nápad. Věřim, že by to Smard dokázal prodávat za mín, než tuhle masloseriovku... :-) :-!
Rozbalit vlákno
0
11. 4. 2007 15:58
PĚKNÁ POMLÁZKA
Tohle bych nedoporučoval ani kyborgům, ani replikantům, a ni andriodům... natožpak postiženým spoluobčanům. Sakra, na Matějský pouti by v tom mohli řádit malé děti, ale dospělej člověk, ten má jezdit v dospělém autě. Předělejte alespoň Roomstera, tyhle zázraky z kinder vajíček :-) jak trefně odtušil kolega nahoře, to je sice dojemné, ovšem jaksi až podivuhodně mementozní - tedy, "jezdi opatrně ve svý káře, abys jednou neskončil v tomhle drakovi..." 8-s :-| Mimochodem, těm lidem, co nemohou chodit ve velké většině funguje mozek... tedy jsou to lidé jako my... se stejnými touhami po kráse, se stejnými potřebami... Jo, úděl člověka je rvát se se životem... bejt třeba na kolenou, ale nikdy, nikdy, rozumíš, nikdy nesklop voči...
Rozbalit vlákno
2
11. 4. 2007 16:03
Re: PĚKNÁ POMLÁZKA
Auto typu roomster...jak perfektni, a ze mi to vubec nenapadlo. Vyssi stavba a zaroven relativne nizka svetlost... :yes: :yes:
neregistrovaný "patrik"
11. 4. 2007 17:42
Re: PĚKNÁ POMLÁZKA
Tak jest. Vozů schopných bez zásadních křečí přestavby je dost. Přestavby celé řady aut se taky prováději. Zákony (hlavní je asi vyhláška 182/1991 Sb.) pamatují na různé příspěvky: na zakoupení, úpravu a provoz motorového vozidla pro TP. Já chápu, že stejně jako mezi "normálními" lidmi jsou nemajetní i mezi zdravotně postiženými, kteří by se taky "rádi svezli". Ovšem tímhle...to je jak poukázka na rakev. Docela bych byl pro, aby tuhle nádheru dal NCAP do standardního bariérového testu, navíc s figurinou na vozíčku - výsledek si umím představit předem, ale netěší mě. :no:
11. 4. 2007 16:21
PRAKTICNOST NADE VSE
Kolega ve spolecnosti je na vozicku. Obcas se spolu bavime a sem tam narazime na problemy invalidu. Je to fin, ale docela casto musi prijet i do CR. Pokazde je z toho velice nestastny, rika, ze cesko je bezkonkurencne nejhorsi pristupnou zemi pro vozickare. Co se tyce automobilu pamatuji si, kdyz rikal, ze se divi proc nikdo nevyrabi automobily urcene prave jen pro ne. Videl jsem ho "nastupovat" do jeho auta a nevypada to moc ladne ani lehce. Neobejde se to bez finskeho sakrovani. Myslim, ze ne kazdy chce s autem "machrovat". Jsou i taci, kteri uprednostnuji prakticnost. Jak take vime, invalidni prijmy nejsou tak velke jak by si tito spoluobcane prali a jen par nezavislych sdruzeni pro ne neco dela. Takoveto vozitko je pro ne darem z nebe, takze poznamky jako "zazraky z kindervajicka" nebo "dospělej člověk, ten má jezdit v dospělém autě" si prosim nechte pouze pro sebe.
Rozbalit vlákno
2
11. 4. 2007 16:35
Re: PRAKTICNOST NADE VSE
invalid = clovek ktery nema na vic nez na manualni praci rukama tj lepeni obalek nebo siti? Nebo jak to myslis s tema platmi? Ze jako nekdo jinej kdo dokaze to co on ma mnohem vic penez za odvedenou praci? PS, ten fin, ten jel do cr vlastnim autem, jo? Urcite by byl spokojnejsi kdyby mel tohle vozitko a dojel do cr tak tyden potom co odjel z finska. Problem invalidu je v vnimani 'zdravych' lidi, v tom ze jsou jako skupina separovani od zvysku, v tom, ze jako jedine reseni reseni jejich dopravy je navrh nejakeho podivneho jednomistneho auta a ne pomoc pri upravach normalnich aut pro ne. Cilem 'zivot bez barier' by melo byt uplne nebo co nejvetsi smazani propasti mezi TP a ostatnimi, ale nejen 'funkcne' ale i socialne. A tam cesta tohodle vozitka nevede. Kdyby to alespon vypadalo normalne...
11. 4. 2007 16:55
Re: PRAKTICNOST NADE VSE
Ne autem se nejel. Vyber auta nech na ne, ale nebidni jim i jine moznosti nez jen pouhe predelavky normalnich aut. Do nich se totiz z toho vozicku musi presedat a neni to lehke. Misto pro ridice je v normalnich autech take pro ne nedostacujici. Nejdrive bychom jim meli usnadnit zivot, nechat je pouzivat metro (dostat se dolu do metra je v CR pro vozickare skoro nemozne. Socialne se potom dokazi sami "vstrebat" do okoli.
neregistrovaný "time4tea"
11. 4. 2007 16:57
A po nárazu zezadu?
Po nárazu zezadu už z toho autíčka nikdo nevyjede, bude potřeba asistence hasičů...
Bezpečnost asi veliká nebude, nicméně věřím, že leckterý vozíčkář jej uvítá a jiní zase nedají dopustit na upravené auto.
Velikou otázkou je cena. Dneska, když stojí použitelné auto okolo 200tkč a úprava tuším dalších 20-40tisíc by muselo tohle auto stát mnohem méně. Ale když vidím, za kolik se prodávají podobná auta (mám na mysli ta malinká autíčka do 45km/h a od 15 let) ojetá za cca 80!!tkč, tak v příznivou cenu moc nevěřím...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "time4tea"
11. 4. 2007 16:58
Po nárazu zezadu...
Po nárazu zezadu už z toho autíčka nikdo nevyjede, bude potřeba asistence hasičů...
Bezpečnost asi veliká nebude, nicméně věřím, že leckterý vozíčkář jej uvítá a jiní zase nedají dopustit na upravené auto.
Velikou otázkou je cena. Dneska, když stojí použitelné auto okolo 200tkč a úprava tuším dalších 20-40tisíc by muselo tohle auto stát mnohem méně. Ale když vidím, za kolik se prodávají podobná auta (mám na mysli ta malinká autíčka do 45km/h a od 15 let) ojetá za cca 80!!tkč, tak v příznivou cenu moc nevěřím...
Rozbalit vlákno
1
anonym
19. 4. 2007 21:14
Re: Po nárazu zezadu...
Jsi dost chytrej,asi tomuhodne rozumíš že?
anonym
11. 4. 2007 18:48
nedomyšleno !!
Jsem řidič - vozíčkář.Už na první pohled blbost.Pokud je na tom někdo tak, že se sám nedostane za volant normálního vozu,k čemu mu bude, že s tímhle někam dojede, ale sám ( bez asistenta ( nebude moci nic moc pokračovat na vozíku ??
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Frenkie"
11. 4. 2007 19:38
tohle fakt nee
Jsem rok a pul na voziku a ted jsem si koupil octavii 1.8 20V TURBO(jinak je to automat a co sem s ni jel,ze me nekdo vezl tak prumerna spotreba 7,5 litru) a necham si ji predelat a myslim ze jsem udelal lip,nez cekat na takovou priseru co sice jede za 3 litry,ale stejne tim budu jen prekazet a omezovat provoz a nedejboze jet s tim do kopce,to me vytroubi i z nakladakem. Fakt tohle bych si nekoupil
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Ic3g3org3"
11. 4. 2007 19:59
Re: tohle fakt nee
pravda je, že když do takovýhle žlutý nádhery někdo nedejbože nabourá, tak šance na přežití buda pramalá. To v O1 bude větší šance. Jen bych se rád zeptal, jestli jste s 1.8 T v automatu viděl tu spotřebu na displeji v autě, nebo v papírech? Kámoš má O1 1.8T 20V v automatu, a když jede sportovně, spotřeba se pohybuje lehce nad 20 l/100km a při normální jízdě kolem 13 l/100km. Ale na druhou stranu jede opravdu pěkně.
neregistrovaný "Ic3g3org3"
11. 4. 2007 19:59
Re: tohle fakt nee
Pravda je, že když do takovýhle žlutý nádhery někdo nedejbože nabourá, tak šance na přežití buda pramalá. To v O1 bude větší šance. Jen bych se rád zeptal, jestli jste s 1.8 T v automatu viděl tu spotřebu na displeji v autě, nebo v papírech? Kámoš má O1 1.8T 20V v automatu, a když jede sportovně, spotřeba se pohybuje lehce nad 20 l/100km a při normální jízdě kolem 13 l/100km. Ale na druhou stranu jede opravdu pěkně.
12. 4. 2007 06:24
Re: tohle fakt nee
Tvoj kamos by mal zahodit vodicak, naucit sa jazdit a potom si spravit novy...takeho by na cestu nemali ani pustat. Stretavam sa s clovekom, co ma Passata 1.8T, nijak zvlast usporne s tym nejazdi a do 10 sa vzdy vpohode vojde...Tych 13-20 litrov, to je trochu silna kava, nie?
neregistrovaný "misogsk"
12. 4. 2007 09:06
Re: tohle fakt nee
Skor myslim, ze ten jeho kamos je taka trubka, ze na palubnom sleduje okamzitu spotrebu namiesto priemernej.
Cez 20 litrov nema ani kamaratov Passat V6 benzin
12. 4. 2007 10:21
Re: tohle fakt nee
potom je docela mozne, ze pise o sebe....
neregistrovaný "Frenkie"
12. 4. 2007 19:13
Re: tohle fakt nee
podle palubniho PC a i podle toho kolik jsem natankoval a ujel km,,ikdyz to nejni 100%,ale hodnota vypoctu byla 7,6 litru
anonym
11. 4. 2007 20:21
Jak se do toho nastupuje???
Jak se do toho nastupuje, když si za to někdo blbě zaparkuje???
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Pekelná Micinka
11. 4. 2007 22:27
Re: Jak se do toho nastupuje???
>:D >:D :yes: Trefná otázka, tam kde se parkuje podélně se mu na to nalepí nějaká áosmička, zepředu ho blokne dodávka a může si volat odtahovku...
Avatar - Pekelná Micinka
12. 4. 2007 10:34
Re: Jak se do toho nastupuje???
A úplně nejlepší, když mu tam někdo zaparkuje a on bude uvnitř... >:-[] >:-[] >:-[]
neregistrovaný "seremed"
12. 4. 2007 15:25
Re: Jak se do toho nastupuje???
a v létě to budou pečené kalamáry pro celou Itálii 8-s
neregistrovaný "Michal 528"
12. 4. 2007 14:44
Auta a vozíčkáři
Mám velmi dobrého kamaráda vozíčkáře. Znám se s ním asi 8 let a řeknu vám, že do té doby jsem netušil kolik nástrah ve městě na vozíčkáře číhá. Už jenom odskočit si je docela problém. Já vím, lepší se to, ale stejně má většina restaurací WC pro vozíčkáře jako další sklad, nebo kolárnu pro zaměstnance. A to je jen jeden problém, zůstávají jich tisíce. Jen málo restaurací má opravdu bezbariérový přístup. Na druhou stranu kamarád umí vydělat peníze, takže na normální ježdění má MB E220CDI a v garáží, teď se podržte, 911 C4 S. A ač mu nasoukání do Porsche chvíli trvá, souká se do ní velmi často a rád. Jinak nastupování mu nečiní až takový problém, časem se to člověk naučí a má na to svůj grif. Ono je to ale i tak otravný. On říká, ať si někdy před každým nastoupením a po vystoupení udělám 20 dřepů, zvládnu to v pohodě, ale bude mě to pěkně štvát. Hlavně záleží na typu postižení a rozsahu hybnosti končetin. Další věc, která je nedořešená jsou příspěvky, ať na auto nebo na vozejk. Na vozej má nárok jednou za x let, ale ten vozejk tak dlouho málokdy vydrží. A dotace je na obyčejnej, těžkej vozejk. Když si kupoval titanovýho SOPURa, který váží 4kg (obyčejnej váží asi 16kg) příspěvek nedostal. Atd atd, to by vás číst nebavilo. Zkrátka nemaj to jednoduchý, tak jim to ještě nepřipomínejme takovýhlema "jakobyautama". Vždyť předělat se dá skoro cokoliv. Např ten Roomster, kterej neurazí nikoho. Ještě poslední věc. Ten kdo říkal, že ČR je pro vozíčkáře hrozná asi nikdy nebyl ve Francii, Itálii nebo v Monaku. To je teprve děs a běs. Zlatý Čechy. Absolvoval jsem pár výletů po těhle zemích a to je pro vozíčkáře opravdu očistec. Jen ve Francii na riviéře je jedna pláž, kde maj molo pro kárkaře i s voděodolnejma vozíčkama k zapůjčení. To jediný bylo super.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "seremed"
12. 4. 2007 15:09
Re: Auta a vozíčkáři
no je to bída, a to žijem v 21.století čoveče
neregistrovaný "Josef"
19. 4. 2007 21:45
Praxe s autíčkem
Jsem votičkář. Toto autíčko vlastním, pátral jsem po něm osm let a osm let jsem byl závislý na tom, kdo mi pomůže do auta a z auta. Neustále jsem na někoho čekal dlouhé hodiny. Dnes ho používám od rána do večera. Mnohonásobně mi stoupla produktivita a řídím z něho 120 zaměstnanců. Používám ho jen na dopravu pár km po městě, do práce a mezi stavbami a kanceláří. Jede 80, brzdí na fleku, má homologaci. Prostor na nákupy je vpravo a vlevo vedle vozíku mezi koly. Cca tak na dva batohy + batoh vzadu na mém vozíku. Jsem rád, že se s ním odlišuji od obyčejných aut u plechu a mám něco jiného, co nikdy nezkoroduje. Všichni v našem městě mě tak znají a ví kdo jede. Sháním samo do budoucna i větší verzi a verzi do terénu. Těžké popsat jaký je pocit být roky bez auta a najednou si odjet a přijet jak a kdy chci.
PS: Zdravý člověk si u nás může vybrat vůz od desitek firem a stovky typů. Vozíčkář, který nechce přesedat a řídit rovnou z mechanického nebo elektrického vozíku nenajde ani jeden model ,,Smarta" se zadním najížděním.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Josef"
19. 4. 2007 21:48
Praxe s autíčkem
Jsem vozíčkář. Toto autíčko vlastním, pátral jsem po něm osm let a osm let jsem byl závislý na tom, kdo mi pomůže do auta a z auta. Neustále jsem na někoho čekal dlouhé hodiny. Dnes ho používám od rána do večera. Mnohonásobně mi stoupla produktivita a řídím z něho 120 zaměstnanců. Používám ho jen na dopravu pár km po městě, do práce a mezi stavbami a kanceláří. Jede 80, brzdí na fleku, má homologaci. Prostor na nákupy je vpravo a vlevo vedle vozíku mezi koly. Cca tak na dva batohy + batoh vzadu na mém vozíku. Jsem rád, že se s ním odlišuji od obyčejných aut u plechu a mám něco jiného, co nikdy nezkoroduje. Všichni v našem městě mě tak znají a ví kdo jede. Sháním samo do budoucna i větší verzi a verzi do terénu. Těžké popsat jaký je pocit být roky bez auta a najednou si odjet a přijet jak a kdy chci.
PS: Zdravý člověk si u nás může vybrat vůz od desítek firem a stovky typů. Vozíčkář, který nechce přesedat a řídit rovnou z mechanického nebo elektrického vozíku nenajde ani jeden model ,,Smarta" se zadním najížděním.
Rozbalit vlákno
0