Diskuse

Zloději pomocí zesilovače ukradli rodině už tři Lexusy. Policie je bezradná

14.8.2018

O autech odcizených pomocí zesilovače signálu jste určitě už slyšeli. Snad nejhorší zkušenost má s tímto typem kriminality jedna kanadská rodina, které zloději takto ukradli již tři vozy.

 

  • 00 Reagovat !

    foto CountachSV

    CountachSV 14.08.  08:09

    King

    k věci

    [odkaz] :yes:
  • 20 Reagovat !

    foto Blue-Sun

    Blue Sun 14.08.  08:26

    To

    jsou ty slavné bezklíčové přístupy...
    • 01 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 14.08.  09:15

      « To

      Pokud odchazim od auta, auto se zamklo, tak blikne a u většiny moderního aut se sklopí zrcátka. Pokud by někdo auto odemkl, tak auto zase blikne a zrcátka se vyklopí, toho si snad většina lidí musí všimnout, ne ? Je to vidět i slyšet.

      Sorry, to měla bejt reakce na Jopina
      • 00 Reagovat !

        foto SamanAR

        SamanAR 14.08.  09:56

        « Re: To

        kdys v noci spis v dome ktery pokud je dobre postaveny tak celkem slusne odstini hluk z venku, tak te probere pipnuto auta a odklopeni zrcatek? lidi v noci vetsinou spej a necekaj na to az se jejich auto z nejakeho duvodu pohne

        reseni bude na tohle jiste nekolik, sami vyrobci by to meli resit a ze moznosti maji spoustu, otazkou je jestli to chteji resit, od deaktivace ovladace v klidovem rezimu (tohle dnes umi elektronika kazdeho smartphonu nebo i televize a je to otazka a si $2-3), nebo po detekci polohy vozidla a online registraci, kdy dane auto po prvnim prihlaseni nekde do site pokud je nahlasene jako kradene tak zablokuje veskere funkce a posle GPS souradnice kde se nachazi, coz je zase otazka par dolaru i v pripade ze to je nekolikanasobne duplikovane a zarazene na nekolika mistech do celkoveho systemu vozu (a ze tohle dnes jiz automobilky vyuzivaj, treba Mercedes a BMW u nekterych modelu ,nebo Tesla u vsech modelu, ale tech automobilek jiste bude vic), nebo jak naspal Jopino s resenim Sherlogu
      • 10 Reagovat !

        foto Jopino

        Jopino 14.08.  10:41

        « Re: To

        Odpověď jsi dostal ;-) Ten, kdo riskuje "basu", neřeší, že může viděn, slyšen. V satelitních městech, na sídlištích se bliknutí DO ztratí a pá, pá.
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 14.08.  10:52

          « Re: Re: To

          Jo, neuvažuji, že mi odjedou s autem z domova, když jsem teď přivezl nové, tak jsem ho dal do garaže a jako pojistku před vrata postavil druhé auto tak, že vrata nejdou otevřít >:-[] >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Jopino

            Jopino 14.08.  11:08

            « Re: Re: Re: To

            A víš, že schizofrenie je nemoc, že? >:D Ne, teď vážne. Mít auto s "kessynou" , tak zcela silně uvažuji o zabezpečovacím systému VAM. Vím, auta máme pojištěná, ale když si vybavím, že mi nějaký šupák vezme od domu auto, je to, jak by mi chodil po baráku, když spím 8-s
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 14.08.  11:17

              « Re: Re: Re: Re: To

              Zeptám se jako amatér, to "keyless" je přesně co ? Já mam klíček v kapse, ale musím vzít za kliku, aby se odemklo, nebo naopak zamknout dlaní na klice. Není to tak, že příjdu a auto se samo odemkne, nebo když se vzdálím, tak zamkne. To mívala dvojková Laguna, pokud vím a taky se odemykala jak se jí zlíbilo >:D
              • 00 Reagovat !

                foto Jopino

                Jopino 14.08.  11:40

                « Re: Re: Re: Re: Re: To

                Keyless, Kessy, SmartKey atp. - bezklíčkový vstup a start (obecně řečeno). Je to tak, jak píšeš. Jsou auta, která "umí" odemknout zámky (případně pouze zámek řidiče), už před příchodem ke klice, a pak auta, kde musíš "vzít" za kliku, nebo stačit spínač u kliky. I v rámci jedné automobilky jsou použity různá řešení. Já to až tak nesleduji, spíš "koukám na následky". Ve svém autě jsem si za tuto vymoženost nepřiplácel a šel cestou klasiky - "tzv. vystřelovacího DO".
                Jo, jo, Renault, průkopník s kartami ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Jopino

                Jopino 14.08.  12:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: To

                Tady je vcelku dobře popsané, jak snadné jde odcizit Land Criuser. Včetně vyrušení lokace auta. Výbavičku má frajer slušnou.

                [odkaz]

                No a tady je video, o kterém jsem se zmiňoval ve vztahu k vyřazení signálu karty v případě, že to není zapotřebí. Opravuji, že upgrade nenabízí Sherlog, ale jiná firma. Video je Bohu žel v polštině.

                [odkaz]
    • 01 Reagovat !

      foto Reco

      Reco 14.08.  09:54

      « Re: To

      Mam keyless, kde sa mam nahlasit aby mi ho prisli ukradnut? Potrebujem zmenit auto.

      Inu zabezpecenie - jedna vec je, ze sa na to dlho viacmenej kasle, na strane druhej ak ma byt auto ukradnute, tak ho niekto ukradne nech je zabezpecene akokolvek.
      Ta tretia je o tom, ze zosilnit signal jednoducho nestaci. Stale je tam casova schranka a pokial nie je komunikacia na urovni rychlosti svetla, tak zosilneny signal nepomoze - nesedi casovy udaj. Ak je tam velka casova tolerancia, tak je to chyba na strane vyrobcu a plati bod 1.
      • 10 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 14.08.  10:14

        « Re: Re: To

        Chyba je očividne u niektorých keyless systémov tá, že stačí signál aby sa auto otvorilo a naštartovalo. Pri jazde potom samotný kľúč alebo signál z neho nie je potrebný minimálne do doby, kým sa nezastaví a nevypne motor. Ak by bola vyžadovaná neustála prítomnosť aj počas jazdy nebolo by to také jednoduché. Nehovoriac o tom, že o tomto probléme sa vie už dlho a dávno prebehli odporúčania, aby "kľúč" bol doma odtienený a nebolo možné ho následne načítať, zosiliť a poslať k autu. Takže ak bývaš v bytovke a parkuješ ďalej, v zásade nemáš problém. U rodinného domu, zvlášť dreveného kanadského je to inak.
        • 00 Reagovat !

          foto Reco

          Reco 14.08.  10:27

          « Re: Re: Re: To

          Neustala pritomnost vo vozidle nie je ale riesenie, lebo to koliduje priamo s bezpecnostou prevadzky a preto to tak nikto nerobi. Ad1 - moze sa ti vybit baterka v kluci a mas problem sam. Alebo moze prist k zaruseniu systemu, pripadne porucha HW v samotnom aute.
          Ad2 - ak by to aj bol zlodej, vypnes mu nadialku motor? To ho mozes pri extremnej situacii poslat priamo niekam do protismeru kde sposobi nehodu. Zlodeja skoda nebude, auta ano a pripadne poskodenie zdravia dalsieho ucastnika este viac.
          Chyba u systemov bude rozhodne, pretoze vobec nie je potrebne nijakym sposobom odtienovat kluc a pri dobre vyladenom systeme je jedno ze zachytis aj komunikaciu - pokial kluc nie je na blizku fyzicky, nemalo by byt mozne sa do auta dostat, lebo zosilnenie ti nepomoze.
          • 00 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 15.08.  10:09

            « Re: Re: Re: Re: To

            No máš pravdu s tou vybitou baterkou a s tým ostatným. Pritom by stačilo, aby keyles len auto otváral a následne ho vložiť niekam do štrbiny, alebo na nejaké konkrétne miesto, kde by sa vedel trebárs bezdrátovo dobíjať. Vyriešiť by sa to dalo, len by automobilky, resp. ich dodávatelia týchto systémov, museli chcieť.
      • 00 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 14.08.  11:18

        « Re: Re: To

        Jasně, ale vtip je přeci v tom, abych ukradení auta neusnadnil. S bezklíčovými systémy mám pocit, že to za mě usnadňuje už sám výrobce, takže tohle je prostě další věc, kterou do auta rozhodně nechci... a nechtěl jsem ji nikdy.
        • 00 Reagovat !

          foto Reco

          Reco 14.08.  11:56

          « Re: Re: Re: To

          Ja naopak - rychlo som si zvykol a dalsie auto bude tiez s keyless. Mal by byt rozhodne tlak na to, aby system nebolo take jednoduche obist - na co technologie su uz davno, akurat implementacia je za opicami. A zase az tak jednoduche s tym zosilnenim to tiez nie je. Iba sa bulvarne demonstruje, ze to mozne je (pri odflaknutej technologii) - no ale budme uprimni, auta sa kradli vzdy a demonstrativne sikovny corkar otvoril auta aj ked elektroniku nemali. Dnes akurat vymenili fyzicke naradie za SW. To vsak automaticky neznamena, ze si Fero kupi par suciastok a je z neho profik, co otvori kazde auto.
  • 12 Reagovat !

    foto comper

    comper 14.08.  08:34

    Kradeze

    Rodinka mozno smuti, ale susedia sa isto tesia, ze im tie nechutne lexy prestali spatit ulicu.
  • 20 Reagovat !

    foto Jopino

    Jopino 14.08.  08:59

    Keyless

    Viděl jsem na youtube zajímavou reportáž na tohle téma. Firma, zabývající se zabezpečením vozidel (Sherlog) nasimulovala krádež auta popisovaným způsobem, tedy formou přemostění signálu z ovladače (karty). De facto popsali, jak jednoduché je auto se systémem Kessy, Smartkey, keyless, odcizit. Pak tam ukazovali "další náčiní", které zloději aut používají (třeba rušičky GPS signálu). Má to i svá úskalí. Takové auto musí být po celou dobu nastartované, takže si zloději s sebou vozí i kanystry s palivem. Potvory to mají logisticky dobře ošetřené.
    Teď k věci. Vyvinuli docela kompaktní zařízení, kterým lze zesílení signálu z ovladače (karty) eliminovat. Vypadalo to jako tenká a ohebná fólie s různými komponenty, kterou vložili pod baterii ovladače. Tento uograde zajistil, že když byl ovladač v klidovém režimu, nevysílal žáden signál. Tudíž, kde není signál, nelze nic zesílit a přesměrovat. Nasimulovali několik situací, jako je odchod od auta, klíč v bundě na věšáku apod., přičemž ani v jednom případě nedošlo k přemostění signálu z ovladače zpět do auta. Jednoduché a účelné. Lepší, než schovávat ovladač do alobalu.
    • 00 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 14.08.  10:16

      « Re: Keyless

      Súhlas, ale pritom by úplne stačila prítomnosť toho kľúča v aute aj po naštartovaní, resp. po strate signálu. Ale to by museli ošetriť priamo sami výrobcovia.
      • 00 Reagovat !

        foto Jopino

        Jopino 14.08.  10:38

        « Re: Re: Keyless

        Mohli by, ovšem nečiní tak, otázkou zůstává, proč. Koukal jsem na statistiky odcizených vozidel (a dobře to vystihují i zprávy v médiích), kde jsou "hlavní hráči na poli střední a vyšší třidy", auta např. BMW 5, Audi Q5, A6, tedy docela masově vyráběná a rozšířená vozidla, s docela vysokou cenovkou. Ten problém s "nájezdy" polských a postsovětských skupin za tímto účelem, je znám docela dlouhou dobu. A automobilky spí. Přitom stačí tak málo, fakt málo.
        Ten upgrade, který zmiňuji výše, uměl vyhodnotit i chůzi, její frekvenci a klíček deaktivovat i v této situaci. Šikovné, ač tomuto technickému řešení moc nerozumím (myslím té vychytávce y upgradu), je to dobrá věcička.
    • 00 Reagovat !

      foto freferg

      freferg 14.08.  10:24

      « Re: Keyless

      To video jsem neviděl, ale vypnout signál klíčku, když se nehýbe by mohlo celkem slušně fungovat. Ještě přidat do auta funkci, aby když auto nemá klíček, tak pomalu zastavilo a vypnulo motor (pomocí chytrých asistentů může i kontrolovatelně u krajnice) a zloději už to nebudou mít tak lehké.
  • 00 Reagovat !

    foto N6600

    N6600 14.08.  11:19

    A pritom by stacilo jedine.

    Zaplatit si sluzbu Lexus Enform Remote a bolo by...
  • 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 15.08.  23:23

    A přitom je to tak jednoduché...

    ...nekupovat si auto s bezklíčovým přístupem. Lidstvo na svou lenost jednou zahyne! :-O :no:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S kamarádem Gatesem založil Microsoft

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S…

Spoluzakladatel firmy Microsoft Paul Allen zemřel v pondělí ve věku 65 let. Miliardář, filantrop a hledač…

 

iSport.cz

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál, Wales slaví i bez Balea

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál,…

Fotbalisté Francie vyhráli po obratu ve šlágru dnešního programu Ligy národů nad Německem 2:1. Letošní mistři…

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví, zajistili si první místo

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví,…

Čeští fotbalisté prohráli v Charkově s Ukrajinou 0:1 a budou tak ve skupině B1 Ligy národů hrát už jen o druhé…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…