10 značek s nejvyšší hodnotou: vede Toyota před Mercedesem
Není žádným překvapením, že v první desítce najdeme převážně výrobce z Německa, okupují přesnou polovinu. A kromě Volkswagenu se jedná o ty dražší značky: Audi, BMW, Mercedes-Benz a Porsche. Ford v tomto případě pomíjíme, ač je v našich končinách mnohdy považován za německý, pořád je neodmyslitelně spjat s USA, kde vznikl a působí. Žebříček je navíc celosvětový a netýká se jen starého kontinentu. Své místo zde mají také Asiaté.
A těmi v našem přehledu můžeme začít, konkrétně Toyotou. Ta se v přehledu umístila nejvýše s hodnotou 30,3 miliard dolarů a ziskem 9 % oproti loňsku. Následuje trojcípá hvězda, tedy Mercedes-Benz s 30,1 mld. USD a desetiprocentním navýšením. Bronzové je BMW (29,1 miliardy, +18 %). Čtvrtá Honda si jako jediná z nejlepší desítky ve srovnání s rokem 2011 pohoršila, konkrétně o 11 %. Nejrychleji rostoucí značkou je naopak japonský Nissan (+30 %). Vešel se těsně do Top 10. Jihokorejský Hyundai posílil meziročně svou hodnotu o 24,4 % na 7,5 miliardy USD a v této statistice mu tak náleží pomyslné stříbro před BMW a Volkswagen.
Pořadí je sestavováno na základě finančních účetních výkazů firem v kombinaci s marketingovými aktivitami. Odráží také potenciální budoucí zisky každé značky. I když, dlužno dodat, že logo Hondy či Hyundaie nenesou zdaleka jen automobily. Podobných žebříčků je pochopitelně více, jeden takový sestavují například analytici ze společnosti Millward Brown.
Pořadí | Značka | Hodnota (100 mil. USD) | Meziroční změna |
1 | Toyota | 303 | 9% |
2 | Mercedes-Benz | 301 | 10% |
3 | BMW | 291 | 18% |
4 | Honda | 173 | -11% |
5 | VW | 93 | 18% |
6 | Ford | 80 | 6% |
7 | Hyundai | 75 | 24% |
8 | Audi | 72 | 17% |
9 | Porsche | 51 | 12% |
10 | Nissan | 50 | 30% |